Dippie Geplaatst: 11 februari 2012 Rapport Geplaatst: 11 februari 2012 (bewerkt) Het lijkt mij leuk als de intensiteit van het verkeer klopt qua tijd. Dus dat je 's nachts weinig wegverkeer hebt, in de spitsuren veel verkeer met op verschillende plaatsen ook echt filevorming, en dat je overdag, tussen de spitsuren, gewoon door kunt rijden. Het lijkt me ook leuk dat er dan verschil in verkeersintensiteit zit tussen midweek een weekend. In het weekend is het de hele dag vaak wat drukker. Dan gaan mensen te toeren, op familiebezoek of gewoon even op stap (pretpark, dierentuin, zwembad, museum enz. enz.) Ook lijkt het me leuk dat in het weekend parkeerplaatsen bij musea enzo voller staan dan door de week. Wat zijn jullie ideeën hierover? Bewerkt: 4 februari 2013 door VWO-er Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 11 februari 2012 Rapport Geplaatst: 11 februari 2012 Natuurlijk zou dit leuk zijn, maar eigelijk is het al in zekere mate zo in GTA IV. Je zult minder verkeer vinden 's nachts, in industrieterreinen en residentiële wijken is aanzijnlijk minder verkeer dan in Algonquin. Maar zoals je zegt kan het inderdaad wat beter en verder uitgewerkt, zo zou ik toch wel graag echte spitsuurfiles willen zien en niet omdat een of andere ped zich weer heeft vastgereden ;P Reageren
BelgiumRedDevils Geplaatst: 11 februari 2012 Rapport Geplaatst: 11 februari 2012 En dit zal niet alleen over het verkeer gaan, maar ook qua inwoners. Als het regende in Liberty City (IV) dan zag je geen mensen op straat, oftewel met paraplu's of LCPD met regenvesten. Wat in GTA V nu te zien zal zijn (denk ik toch), is dat je omgeving meer mensen (bij mooi weer) meer activiteiten ziet doen. Bij mooi weer = golven, vol strand, rollerskater's, joggen, baden... Qua traffic zullen ze dezelfde methode gebruiken als die in de IV. Reageren
norik Geplaatst: 12 februari 2012 Rapport Geplaatst: 12 februari 2012 Ik vin dat als je een mooie glimmene infernus met moeite hebt gevonden/gekregen dat er niet heel de straat er van vol staat. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 12 februari 2012 Rapport Geplaatst: 12 februari 2012 (bewerkt) Jammer genoeg is dat moeilijk te voorkomen dankzij het spawnalgoritme. Die spawnrate is een beetje wijkgericht en wordt dus ook beïnvloedt door de voertuigen die er al rijden (dus ook de jouwe). Het lijkt me nogal moeilijk (en iets zwaarder om te laden) om een compleet willekeurige spawnalgoritme te maken (doelende op meer verscheidenheid in het straatbeeld)... ;3 [Edit: het woord "spawnalgoritme" is hier misschien niet helemaal op zen plaats, maar ja :3 ] Bewerkt: 12 februari 2012 door Phoenyxar Reageren
GTAKevin023 Geplaatst: 12 februari 2012 Rapport Geplaatst: 12 februari 2012 Helemaal mee eens. Maar ik had nooit zoveel moeite met het verkeer in gta IV. Ik had er vrede mee. Vond het leuk, maar het kan altijd beter. In San Andreas had ik er wel problemen mee. Dat auto's zomaar in eens naar rechts of links gingen en keihard reden als je even remde en dat ze dan botsen. Ik vond dat in gta IV al heel goed uitgewerkt. Maar dingen zoals file en spitsuur drukte zal het leuker maken. Reageren
thebig Geplaatst: 13 februari 2012 Rapport Geplaatst: 13 februari 2012 Ja, in GTA SA was dat niet goed uitgewerkt. Wanneer je in het midden van de weg stopte, bleven ze ook gewoon staan en reden ze niet voorbij je auto. Pas als je schiet rijden ze in paniek weg. Ik vind het ook irritant dat, wanneer je even in je achteruitkijkspiegel kijkt om te zien wat er daar gebeurd, je plots tegen een auto kan botsen. Dat terwijl de weg 1 seconde daarvoor nog helemaal leeg was. Het is wel raar dat het niet zo goed is uitgewerkt, in GTA VC en III had ik die problemen nooit. Er is plaats voor verbetering in het verkeerssysteem. Files en spitsuur zou leuk zijn en ook dat op afgelegen wegen weinig mensen rijden. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 13 februari 2012 Rapport Geplaatst: 13 februari 2012 Het tijdelijke geheugen van IV is wel al beter dan at van SA wat dat betreft, als er geen auto's voor je rijden en je kijkt even achteruit is er in IV wel een hoop minder kans dat je op een auto knalt, zeker vergeleken met San Andreas, waar je de auto's gewoon voor je zag spawnen en de-spawnen. Maar ja, laten we maar hopen op een geavanceerd gescript verkeer ^^ Reageren
Maarten11 Geplaatst: 13 februari 2012 Rapport Geplaatst: 13 februari 2012 We zien wel wat Rockstar ons te bieden heeft. Spitsuren en files zouden het wel realistischer maken, maar op sommige momenten ook wel zwaar irritant denk ik. Bij San Andreas was het verkeerssysteem inderdaad heel slecht. Ik irriteer me het meest aan auto's die ineens van rijbaan wisselen en je zo het water in duwen,. Daar gaat mijn gloednieuwe geïmporteerde en gemodde sportwagen . Of auto's die om de 5 meter van rijstrook wisselen. En als er weer treinen in voorkomen, dan moeten ze zorgen dat de spoorbomen dicht zijn voordat de trein passeert, en niet als de trein al bijna voorbij is. Ik ben er gelukkig nooit het slachtoffer van geworden, maar ik zie het wel regelmatig gebeuren dat pedestrians worden vermorzeld door een trein omdat de slagbomen niet op tijd dicht zijn, wat op zich ook wel weer cool is Maar het klopt niet helemaal. Reageren
pilot Geplaatst: 14 februari 2012 Rapport Geplaatst: 14 februari 2012 In IV heb ik nog steeds veel last gehad(vooral op de bruggen)dat auto's opeens van rijbaan wisselen. Reageren
Maarten11 Geplaatst: 15 februari 2012 Rapport Geplaatst: 15 februari 2012 Ja bij GTA IV is dat soms nog wel het geval, maar wel veel minder. Ik had inderdaad wel eens, vooral op de westelijke brug van Broker naar Bohan. Maar ik heb dat vooral bij GTA SA, bijvoorbeeld over de snelweg van Los Santos naar San Fierro (de zuidelijke snelweg). Ik kon bijna nooit zonder schade over die snelweg. Maar ik denk dat dat bij GTA V wel minder zal zijn. Richtingaanwijzers zouden een hoop schelen Reageren
GTAKevin023 Geplaatst: 15 februari 2012 Rapport Geplaatst: 15 februari 2012 Ja bij GTA IV is dat soms nog wel het geval, maar wel veel minder. Ik had inderdaad wel eens, vooral op de westelijke brug van Broker naar Bohan. Maar ik heb dat vooral bij GTA SA, bijvoorbeeld over de snelweg van Los Santos naar San Fierro (de zuidelijke snelweg). Ik kon bijna nooit zonder schade over die snelweg. Maar ik denk dat dat bij GTA V wel minder zal zijn. Richtingaanwijzers zouden een hoop schelen Probeer niet achterom te kijken maar vooruit te rijden. Dan kom je heel aan Reageren
thebig Geplaatst: 15 februari 2012 Rapport Geplaatst: 15 februari 2012 (bewerkt) Ik ben persoonlijk iemand die voortdurend achteruit kijkt bij GTA's. En het probleem lost zich dan misschien wel op door dat niet te doen, maar toch is het een probleem dat er niet zou mogen zijn. Bewerkt: 15 februari 2012 door thebig Reageren
GTAKevin023 Geplaatst: 16 februari 2012 Rapport Geplaatst: 16 februari 2012 Ik ben persoonlijk iemand die voortdurend achteruit kijkt bij GTA's. En het probleem lost zich dan misschien wel op door dat niet te doen, maar toch is het een probleem dat er niet zou mogen zijn. Ik ook Ik kijk zelfs met camera naar links en rechts. Best vermoeiend maar je wend eraan Reageren
Cheers. Geplaatst: 16 februari 2012 Rapport Geplaatst: 16 februari 2012 Ik ben persoonlijk iemand die voortdurend achteruit kijkt bij GTA's. ik ook! weet eigenlijk ook niet waarom Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.