Jump to content

Pim Fortuyn


Wesley

Recommended Posts

  • Reacties 109
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • BiglifeRPG

    33

  • Wesley

    17

  • Tha-Ran

    8

  • Cheers.

    8

@Hierboven,

En waarom krijgen meer "illegale immigranten" papieren dan in Nederland?

Het immigratie beleid is een lachertje hier zeg maar. Iedereen kan asiel aanvragen wat resulteert in verblijfsvergunning voor bepaalde tijd asiel , en sommige mensen krijgen dan een leuk papiertje en that's it. Je bent een Belg, maar je moet dat nog verifiëren door daarmee terug naar een gemeentehuis of overheidsinstelling terug te keren daarmee.

Maar mensen zijn mensen en kijken daar vlug niet meer achter, dat is vaak het probleem van Illegale Immigranten in België: het is een systeem paraplu.

Dit is echt moeilijk om uit te leggen, toen ik dit studeerde raakte ikzelf in de war door de regeling. Zo krom loopt het hier, en dat is waarom het zo geëxploiteerd word, er zijn teveel mazen in het net waardoor je kan glippen. Het is zeg maar zo dat je zogezegd tijdelijk blijft maar er is geen verdere controle meer op in de vorm van vervolging en dergelijke, dus is het gemakkelijk te blijven in België. Eenmaal je binnen bent, en je hebt een tijdelijke verblijfsvergunning , verdwijn je na die periode zo op in de menigte. Wat resulteert in een groot aantal illegalen. Zo is mij uitgelegd geweest.

Een andere vorm is via familie zeg maar, een wettelijk getrouwd koppel van buitenlandse origine die het Belgisch statuut heeft mag zijn of haar familie hierheen halen en asiel verlenen. Hierdoor moet (als ze dat willen) ook een asiel aanvraag gebeuren bij de overheid en verleent zo de staat asiel aan die mensen. (correct me if I'm wrong).

Ik ken hierover ook niet alles hoor haha, best zielig dat ik dit alles al wat vergeten ben na de studies die ik erover volgde :puh:.

@Ontopic: Pim Fortuyn had erg interessante opmerking en standpunten. Mijn mening over de heer Fortuyn kan je nog later verwachten als ik een bakje koffie op heb. Sorry Kloepert, moest eventjes wat proberen te verlichten :$...

Bewerkt: door Ice Banana
Link to comment
Delen op andere websites

Ik was het niet eens met al zijn punten, maar zijn dood is wel een zwarte bladzijde voor de Nederlandse politiek vind ik.

sommigen noemen het de voorloper van de PVV, maar er zitten toch een paar cruciale verschillen in beide partijen...

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zeker, Pim Fortuyn had zo hier en daar wel wat opmerkingen over de islam. Maar het was zeker niet een hoogtepunt, wat bij Geert Wilders wel het geval is. Wel had hij het vaak over criminaliteit en over een verdere uitbreiding van de vrijheid van meningsuiting net als Geert Wilders, maar het werd feitelijk wel even wat op een geloofwaardige manier bij elkaar geraapt de feiten. Niet dat ik wat tegen Geert Wilders heb hoor, maar Pim Fortuyn was wel wat slimmer.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zeker, Pim Fortuyn had zo hier en daar wel wat opmerkingen over de islam. Maar het was zeker niet een hoogtepunt, wat bij Geert Wilders wel het geval is. Wel had hij het vaak over criminaliteit en over een verdere uitbreiding van de vrijheid van meningsuiting net als Geert Wilders, maar het werd feitelijk wel even wat op een geloofwaardige manier bij elkaar geraapt de feiten. Niet dat ik wat tegen Geert Wilders heb hoor, maar Pim Fortuyn was wel wat slimmer.

inderdaad, dat vind ik ook... en tevens vind ik het wat minder dat de PVV een autocratische partijorganisatie heeft. Dat had de LPF niet.

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...