Jump to content

Pim Fortuyn


Wesley

Recommended Posts

  • Reacties 109
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • BiglifeRPG

    33

  • Wesley

    17

  • Tha-Ran

    8

  • Cheers.

    8

Natuurlijk bekijk ik dit objectief Wesley, maar aangezien het meer dan enkel een gedachtegang is en eigelijk al meer een algemene mening zou je toch eens even moeten kijken naar de persoon zelf, eerder dan naar het misbegrijpen van een willekeurige kwestie. Wilders (ja weer even hem als voorbeeld) is veroordeelt geweest voor het spreiden van Islam/Moslimhaat, daar is een reden voor natuurlijk. Hij vertegenwoordigt een partij die 'garant' staat voor het verdrijven van de immigranten uit Nederland, dat noem ik best racistisch, aangezien hun motivatie verreweg van rationeel of relevant is. Dan even het feit dat ze momenteel de grootste (of 2e grootste?) partij in Nederland is... weet je toch al waarom immigranten het in Nederland niet zo naar hun gemak voelen? Ze voelen zich niet geaccepteerd door de autochtone bevolking en creëren hierdoor haat jegens die bevolking... het is een beetje een vicieuze cirkel die alleen kan doorbroken worden door het toegeven of het verwerpen van principes van één van de beide kanten, maar ik ben bijna zeker dat ze beide of wel te trots of te koppig zijn om dit te doen. Let op, ik probeer gewoon even te schetsen hoe ik naar deze situatie kijk, op zich leunt het maar magertjes aan bij Pim Fortuyn zelf, maar ja... ;3

Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk bekijk ik dit objectief Wesley, maar aangezien het meer dan enkel een gedachtegang is en eigelijk al meer een algemene mening zou je toch eens even moeten kijken naar de persoon zelf, eerder dan naar het misbegrijpen van een willekeurige kwestie. Wilders (ja weer even hem als voorbeeld) is veroordeelt geweest voor het spreiden van Islam/Moslimhaat, daar is een reden voor natuurlijk. Hij vertegenwoordigt een partij die 'garant' staat voor het verdrijven van de immigranten uit Nederland, dat noem ik best racistisch, aangezien hun motivatie verreweg van rationeel of relevant is. Dan even het feit dat ze momenteel de grootste (of 2e grootste?) partij in Nederland is... weet je toch al waarom immigranten het in Nederland niet zo naar hun gemak voelen? Ze voelen zich niet geaccepteerd door de autochtone bevolking en creëren hierdoor haat jegens die bevolking... het is een beetje een vicieuze cirkel die alleen kan doorbroken worden door het toegeven of het verwerpen van principes van één van de beide kanten, maar ik ben bijna zeker dat ze beide of wel te trots of te koppig zijn om dit te doen. Let op, ik probeer gewoon even te schetsen hoe ik naar deze situatie kijk, op zich leunt het maar magertjes aan bij Pim Fortuyn zelf, maar ja... ;3

Moet je nagaan hoeveel buitenlanders naar België zijn verhuist, ik ken er genoeg. En ze zeggen allemaal dat België beter is. Ik geef ze gelijk. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

@Jesper

Bij jullie is het ook niks anders dan:

Kut Marokkaan, kut Turk, rot op naar je eigen land, ...

Jij kent verder de situatie van allochtonen in Nederland?

En ik heb nog geen argumenten gehoord van je uitspraak van daarnet. Overigens ben ik ook wel benieuwd naar de beargumentatie die Wesley_GTA ook graag wilt zien.

Link to comment
Delen op andere websites

@Jesper

Bij jullie is het ook niks anders dan:

Kut Marokkaan, kut Turk, rot op naar je eigen land, ...

Jij kent verder de situatie van allochtonen in Nederland?

En ik heb nog geen argumenten gehoord van je uitspraak van daarnet. Overigens ben ik ook wel benieuwd naar de beargumentatie die Wesley_GTA ook graag wilt zien.

Ehh ja, ik heb er lang genoeg gewoond (Helaas) om dat te weten.

Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk bekijk ik dit objectief Wesley, maar aangezien het meer dan enkel een gedachtegang is en eigelijk al meer een algemene mening zou je toch eens even moeten kijken naar de persoon zelf, eerder dan naar het misbegrijpen van een willekeurige kwestie. Wilders (ja weer even hem als voorbeeld) is veroordeelt geweest voor het spreiden van Islam/Moslimhaat, daar is een reden voor natuurlijk. Hij vertegenwoordigt een partij die 'garant' staat voor het verdrijven van de immigranten uit Nederland, dat noem ik best racistisch, aangezien hun motivatie verreweg van rationeel of relevant is. Dan even het feit dat ze momenteel de grootste (of 2e grootste?) partij in Nederland is... weet je toch al waarom immigranten het in Nederland niet zo naar hun gemak voelen? Ze voelen zich niet geaccepteerd door de autochtone bevolking en creëren hierdoor haat jegens die bevolking... het is een beetje een vicieuze cirkel die alleen kan doorbroken worden door het toegeven of het verwerpen van principes van één van de beide kanten, maar ik ben bijna zeker dat ze beide of wel te trots of te koppig zijn om dit te doen. Let op, ik probeer gewoon even te schetsen hoe ik naar deze situatie kijk, op zich leunt het maar magertjes aan bij Pim Fortuyn zelf, maar ja... ;3

Maar dan sla je een beetje de andere kant op, nu kijken we naar de bevolking. Dat men het een beetje zat is geworden dat kan ik mij over het algemeen redelijk prima voorstellen. De cijfers in de criminaliteit onder allochtonen jongeren liegen er niet om. Hiermee zeg ik niet dat autochtonen lieverdjes zijn, absoluut niet, ook daar zitten crimineeltjes/herrieschoppers tussen. Maar ik vind als je hier te gast bent in Nederland, gedraag je dan ook en ga geen domme kutzooi uithalen, want dan komt er inderdaad een soort van haat tegen dat soort mensen. Een hele poos geleden waren er MEER allochtonen criminelen, dan autochtone, is het dan vreemd dat we een andere visie krijgen van allochtonen? En ik vind dat de regering van Nederland een invloed heeft hierop, Nederlanders durven nu te zeggen hoe we er over denken. Helaas kostte het Pim Fortuyn de hoogste prijs, dat hij zijn meningen uitte.

Ehh ja, ik heb er lang genoeg gewoond (Helaas) om dat te weten.

Wij willen feiten zien, niet wat jij met je ogen hebt geconstateerd. Toon ons aan waarom jij zo denkt.

Bewerkt: door Wesley_GTA
Link to comment
Delen op andere websites

Ehh ja, ik heb er lang genoeg gewoond (Helaas) om dat te weten.

Oké mooi. Dan weet jij vast en zeker wel hoe het komt dat mensen zulke mening hebben. Komt over het algemeen door het niet respecterend overkomen van allochtonen in Nederland. Er zijn genoeg oudere die decennia lang hier wonen en nog steeds moeite hebben met de Nederlandse taal. Oplossing: de taal beter leren, wat al gelijk een stuk respectvoller overkomt. Ook is er regelmatig overlast door Marokkaanse jongeren en de criminaliteitscijfers van deze bevolkingsgroep zijn de hoogste in Nederland.

Link to comment
Delen op andere websites

@Wesley,

Ik denk er zo om, omdat ik opgegroeit ben met mensen die zeggen: Kut Marokkaan, rot op naar je eigen land. Op een moment was ik dat zat, toen heb ik er een paar letterlijk kapot geslagen. Toen ben ik maar bij mijn vader in België gaan wonen, waar ze niet raar tegen me deden enz, daarom vind ik België een beter land dan Nederland. Sorry, meer heb ik er niet over te zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

@Wesley,

Ik denk er zo om, omdat ik opgegroeit ben met mensen die zeggen: Kut Marokkaan, rot op naar je eigen land. Op een moment was ik dat zat, toen heb ik er een paar letterlijk kapot geslagen. Toen ben ik maar bij mijn vader in België gaan wonen, waar ze niet raar tegen me deden enz, daarom vind ik België een beter land dan Nederland. Sorry, meer heb ik er niet over te zeggen.

Maargoed, jammer dat het in jou leven zo gegaan is, vele andere allochtonen hebben dat totaal anders ervaren. Maar ik vind dat nog steeds geen argument op datgene wat jij stelt. Jij zei het volgende: "Er is maar 1 land in Europa, waar geen racisten in de regering zitten.".

Oh en dat stukje, dat je dit zei: "Hij heeft het verdiend om vermoord te worden." Slaat nog steeds COMPLEET nergens op! Ook al heb je je leven als naar ervaren in Nederland.

Bewerkt: door Wesley_GTA
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm...

Er is geen rechtstreeks verband tussen Marrokaanse jongeren en criminaliteit hoor, of om het even volledig te zeggen: "Er is geen verband tussen het al dan niet autochtoon of allochtoon zijn van de jeugd en criminaliteit."

Wat is dan wel het rechtstreekse verband? Armoede, de meeste criminaliteit komt uit gezinnen met lage inkomsten en dus jongeren met een niet zo rooskleurige toekomst, anders gezegt een verloren generatie of jongeren met lage kansen. De meeste van die gezinnen zijn inderdaad immigranten, dit omdat ze nieuw zijn in het land en hierdoor automatisch bij dze voornoemde klasse behoren omdat ze relatief arm zijn en ook "opnieuw moeten beginnen" (geldt natuurlijk niet voor ALLE immigranten). Criminaliteit is eigelijk op te lossen door de maatschappij zelf, door een betere integratie en meer kansen voor de alle lagen en groepen van de bevolking (die zijn er uiteraard wel, maar natuurlijk is niet alles perfect)

De criminele problemen met allochtonen zoals ze die kennen in Rotterdam (zoals ik ze altijd hoor) kennen wij hier niet zo, zelfs in Brussel waar zo'n kleine 800.000 immigranten wonen zijn de problemen met allochtonen of de conflicten tussen autochtonen en allochtonen toch zeer beperkt en miniem te noemen. Terwijl we er meer immigranten hebben dan dat R'dam inwoners heeft...

Nu ja, ik probeer maar een objectieve blik te werpen in een topic waar de mensen mekaar toch redelijk in de haren vliegen op zowat elk gebied, misschien zou iedereen hier (en dan bedoel ik ook iedereen) eens alles vanuit de ogen van de ander bekijken en dan beginnen met het relativeren van de problemen. Al die serieuze problemen zijn met kleine dingen relatief makkelijk op te lossen... (het vereist enkel wat inzet van beide fronten)

PLUR

Bewerkt: door Phoenyxar
Link to comment
Delen op andere websites

Criminaliteit is eigelijk op te lossen door de maatschappij zelf, door een betere integratie en meer kansen voor de alle lagen en groepen van de bevolking (die zijn er uiteraard wel, maar natuurlijk is niet alles perfect)

En dat is nou EXACT wat Pim Fortuyn wou! Je zegt het precies zoals hij dat ook ooit eens zei en je bent dan ook nog een Belg ipv Nederlander.

Link to comment
Delen op andere websites

Criminaliteit is eigelijk op te lossen door de maatschappij zelf, door een betere integratie en meer kansen voor de alle lagen en groepen van de bevolking (die zijn er uiteraard wel, maar natuurlijk is niet alles perfect)

En dat is nou EXACT wat Pim Fortuyn wou! Je zegt het precies zoals hij dat ook ooit eens zei en je bent dan ook nog een Belg ipv Nederlander.

En wat bedoel je daarmee, dat belgen minderwaardig zijn ofzo?

Link to comment
Delen op andere websites

*Lang verhaal.*

Volgens mij moet integratie ook nog uit jezelf komen. Dat begint al bij het leren van de taal, het overnemen van cultuurkenmerken en dergelijke. Door beter integreren worden je kansen op de arbeidsmarkt ook vergroot. Dan ontstaat er dus veel minder armoede, dus zullen de criminaliteitscijfers hierdoor ook dalen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een aantal berichten gezien welke niet goed onderbouwd zijn met argumenten. Hierbij het verzoek om goede argumenten te plaatsen en de meningen van anderen te respecteren (dus ook de mening van Pim Fortuyn).

Dank u!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...