Jump to content

Pim Fortuyn


Wesley

Recommended Posts

Weet je wat al een hele tijd afvraag. Hoe zou de Nederlandse politiek eruit hebben gezien als Pim Fortuyn nog geleefd had? Want ja zijn partij deed het hartstikke goed tijdens de verkiezingen. Na de verkiezing kwamen ze zelfs in de coalitie alleen gingen ze door interne ruzies uit elkaar.

Er wordt soms ook nog beweerd dat Pim Fortuyn vermoord is door de Nederlandse Staat of iets van de staat, omdat hij te veel macht ofzoiets zou hebben? Ik weet niet of sommige mensen dit ook denken?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 109
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • BiglifeRPG

    33

  • Wesley

    17

  • Tha-Ran

    8

  • Cheers.

    8

Kortzichtige geesten bestaan niet enkel in de wereld van de Islam hoor, dit topic is er het bewijs van.

Wat mooi dat iedereen hier een houding tegen de Islam inneemt op basis van een uitgesproken mening van deze, een mening die op zich vrij is, net zoals wij het recht om iets te denken verdedigen en het een absoluut en normaal recht vinden. Dit topic zit vol met hypocritie, maar ik denk dat drie-kwart hier lang niet door heeft waarom, iedereen is te druk bezig met er een topic van te maken dat de kortzichtigheid van de Moslims probeert te benadrukken, kijk eerst aub ook even naar jezelf, wij als Westerse wereld doen namelijk niks anders...

Ach ja, nu ik hier toch ben kan ik evengoed mijn zegje eens doen:

Wel, ook al dat ik maar 7 jaar was toen dit gebeurde herinner ik mij de beelden op TV nog, ik herinner de beelden van het MediaPark die toen werden getoond (toch zoals ze op de Belgische TV) werden getoond. Echter heb ik toen nooit geweten wat zijn politieke standpunten echt waren, zelfs tot deze dag ben ik nog steeds niet zeker wat ze inhielden. Toch werd hij hier vaak beschreven als 'een persoon met extreem rechtse ideeën' - in hoeverre dat de omschrijving juist is, ik heb geen idee... Is het goed dat hij is neergeschoten? Euhm... sowieso niet, iemand neerschieten is nogal radicaal, ongeacht de motivatie, maar er zal wel een aanleiding voor zijn geweest... Wel zolang ik zijn echte volledige politieke houding niet ken kan ik er jammergenoeg ook niet over zeggen of hij inderdaad niet moest verdwijnen uit de Nederlandse politiek. Daarmee bedoel ik -uiteraard- niet dat hij moest geëlimineert worden, maar eerder "een stapje terug zetten".

Link to comment
Delen op andere websites

Ik trek me er niks van aan hoor. ;), dat je mij een mafkees vind ook niet. (Het is maar internet)

Ik geef ff een voorbeeld:

Jij gelooft bijvoorbeeld in: Jantje (In dit geval dus bvb een geloof)

Ik ga vervolgens dat hele geloof zwart maken. Wat zal jij daar van vinden?

Dit snap ik dus niet he, ik noem je een mafkees, maar dat boeit je niet.

Maar waarom zou je het wel wat bommen wat Pim van je geloof vindt?

Op het einde komt het op beide neer, dus dit snap ik niet.

Maar het kan me niet bommen wat een ander ervan vindt, leuk is anders, maar ik lig er verder niet wakker van.

Probleem is, dat er Moslims zijn die amper hun eigen fouten inzien en de gevolgen ervan, en hypocriet als de pest zoals zeggen dat iemand discrimineert en een Nederlander in dezelfde zin in 'zijn' eigen land een kaaskop noemt, het is een klassieker geworden.

Nu is Pim niet door een Moslim vermoord, maar kijk eens naar de reacties van mensen richting Wilders, voor de grap zoek je eens 'Wilders moet dood' op.

Veelal van die aapjes van 12 tot 21 jaar die stoer moeten doen voor hun vriendjes en nog niet eens 'allochtoon' kunnen spellen terwijl ze hun hele leven al in Nederland wonen.

Ergens in de reacties staat dit, ja, zijn Nederlands is zwaar kut zacht uitgedrukt, maar hij snapt het wel:

a sukkels laat die man gwn doen wat die wilt

jullie krijge zo een slechte naam

als je gwn normaal doet dn denke andere mense niet verkeerd over de buitelanders

ik ben zelf ook buitelander

doe dus gwn normaal en verweider deze rotte filmpje

Een betere wereld begint bij jezelf, discriminatie komt niet enkel voort uit uiterlijke eigenschappen maar ook je eigen gedrag waar je wel wat aan kunt doen.

Als je een drugsdealer bent zul je geen respect krijgen van hard werkende mensen, dat is zo simpel.

Als je dingen doet die het daglicht niet kan verdragen, moet je niet huilen over discriminatie of over 'racisme', dat is het disrespect dat je dik en dubbel dan verdiend, en daar zul je dan mee moeten leven.

Ik heb ook jongens van Moslim afkomst gezien waar ik respect voor heb, maar ik heb er ook een hoop gezien met hun nogal aparte mentaliteit en die komen vaak nergens.

Link to comment
Delen op andere websites

Toen Pim Fortuyn werd vermoord was ik pas een jaar of 10, dus zoveel weet ik niet meer van Pim Fortuyn zelf af, wel wist ik nog dat ik toen ik klein was op het nieuws hoorde dat Pim Fortuyn werd vermoord. Net als met 911 toen ik me ook de pleuris schrok. Ik vond het echt schandalig hoe Pim Fortuyn behandeld werd, er werden taarten in zijn gezicht gedrukt. Niemand die het tegen hield, en hij werd overal voor rotte vis uitgemaakt in welk programma dan ook wat iedereen toen maar goedkeurde. Als Pim Fortuyn niet werd vermoord, was hij premier geworden. Niet lang denk ik, want geen een andere partij op de VVD na mischien wou regeren met een partij als de LPF. En dat was niet genoeg geweest. Pim Fortuyn sprak gewoon de waarheid, hij zetten alle feiten op een rijtje. Waar links in de jaren 90 maling aan had.

Wat ik wel zorgelijk vind is dat de moordenaar van Pim Fortuyn binnenkort vrij komt, die man heeft maar 10 jaar gezeten. Pim had een zestiger kunnen wezen nu, en die man is al vrij. Gelijk nog een straf achter aan zouden ze moeten doen, want ik zou er echt niet tegen kunnen als ze Geert Wilders zouden vermoorden. Ook dat is belachelijk, hoe Geert Wilders word behandeld. Geert is al door bijna alle linkse partijen uitgemaakt als ''racist'' ''fasist'' en noem het allemaal maar zo gek op, sommige mensen kunnen gewoon niet tegen kritiek en gaan er emotioneel op reageren. Dat soort mensen zoals o.a sommige linkse figuren moeten een andere baan gaan zoeken.

Link to comment
Delen op andere websites

Mocht Geert Wilders ook niet zulke geretardeerde ideeën verdedigen zou hij ook niet zo -overdreven- worden uitgemaakt, geen van beide zijden is in dat geval in zijn recht maar als vertegenwoordiger van een "haat-partij" kun je zo'n reacties in mijn mening toch wel verwachten hoor.

Link to comment
Delen op andere websites

Mocht Geert Wilders ook niet zulke geretardeerde ideeën verdedigen zou hij ook niet zo -overdreven- worden uitgemaakt, geen van beide zijden is in dat geval in zijn recht maar als vertegenwoordiger van een "haat-partij" kun je zo'n reacties in mijn mening toch wel verwachten hoor.

Reacties zoals een mes in je lijf? :7

Tuurlijk, extreem rechts is ook niet goed en kun je backfire verwachten.

Maar de dood wensen en het daadwerkelijk dood maken, nee, een mening mag niet zoveel impact hebben.

Veel mensen hebben tegenwoordig veel te lange tenen en een heel kort lontje, kunnen echt niks hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Iemand neersteken of schieten (of op welke mogelijke manier) is geen vorm van reactie maar van zwakte en het gebrek aan rationeel vermogen om met de standpunten van de tegenstander om te gaan.

Ik spreek over algemene reacties in verband met zijn uitspraken, die reacties dan liefst ook in de vorm van een mening en niet als dreigement of daadwerkelijke actie.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je hier niet tegen kunt deze spoiler niet openen.

Hij heeft het verdiend om vermoord te worden.

Excuses maar als jij zo daar over denkt, dan ben ik van mening dat jij niet thuis hoort in Nederland. Pim Fortuyn heeft zoals iedere Nederlander dat kan doen het recht van spreken en ook het recht om zijn mening te vertellen. Als je daarvoor de dood verdiend? Dan ben je niet goed snik man! Professor Fortuyn heeft nooit gediscrimineerd, hij is geen racist. Dat zijn allemaal beweringen die fout zijn opgevat door mensen.

Tevens zijn er ook talloze aangiften gedaan tegen professor Fortuyn en ze werden allemaal geseponeerd omdat hij helemaal nooit heeft gediscrimineerd. Wat Pim Fortuyn vooral wou, is dat Nederland gewoon weer Nederland zou worden, daar ben ik het extreem mee eens. Hij wou een betere integratiebeleid invoeren, extreem veel dingen saneren. Omdat hij dat soort dingen vertelde, is hij vermoord. Dat vind ik echt heel erg triest!

Sorry BiglifeRPG, maar ik had jou niveau echt wel beter ingeschat.

Bewerkt: door Wesley_GTA
Link to comment
Delen op andere websites

Wat jij wil man. ;)

Ik heb toch niks te zoeken in "Kaasland"

Jij speelt echt met vuur, weet je dat?

Maargoed, je kent wss enkel de goeie kant van Marokko, misschien aan je (voor)ouders vragen waarom ze überhaupt naar Nederland zijn gekomen, vast niet omdat we hier lekkere kaas en mooie tulpen hebben ofwel?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat jij wil man. ;)

Ik heb toch niks te zoeken in "Kaasland"

Jij speelt echt met vuur, weet je dat?

Maargoed, je kent wss enkel de goeie kant van Marokko, misschien aan je (voor)ouders vragen waarom ze überhaupt naar Nederland zijn gekomen, vast niet omdat we hier lekkere kaas en mooie tulpen hebben ofwel?

Jou "landje" was niks als er geen allochtonen waren. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...