Jump to content

Pim Fortuyn


Wesley

Recommended Posts

@Wesley,

Hoeft ie zo een plaatje niet te posten.

Nu pleit je WEER voor wat ik zei he! 5e keer dat ik het vraag:

Trouwens, ik vraag nou de 4e keer om een argument van je om het volgende wat je hebt gezegd: "Er is maar 1 land in Europa, waar geen racisten in de regering zitten". Zo te zien pleit je daarvoor nu, of?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 109
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • BiglifeRPG

    33

  • Wesley

    17

  • Tha-Ran

    8

  • Cheers.

    8

Geef eens 1 reden waarom niet dan?

Ik weet niet wat voor opvoeding jij hebt gehad, maar zo te zien is dat niet best. Ten eerste vind ik dat jij aan het provoceren bent met zo'n uitlating als dat. Ten tweede hoor je gewoon NIEMAND dood te wensen, dat doe je gewoon niet, dat is absurD! Ten derde, het is sadistisch.

Trouwens, ik vraag nou de 4e keer om een argument van je om het volgende wat je hebt gezegd: "Er is maar 1 land in Europa, waar geen racisten in de regering zitten". Zo te zien pleit je daarvoor nu, of?

@Cheers, Moest dat nou? -__-

Ga jij maar lekker in je Boeren Mest Wagen rijden. ;)

Dat wil jij toch graag? Dat heb je hem toegewenst toch!?

Wesley, ik denk niet meer dat je hem serieus moet nemen. Lijkt bijna of hij of hij geilt op negatieve aandacht. :N

En ik zou niet eens meer in een discussie willen gaan met iemand die zo iemand de dood toe wenst.

Ga jij maar lekker in je Boeren Mest Wagen rijden.

@Wesley, daarmee bedoel ik. Dat België zowat het enigste land is zonder racisten in de regering.

Bewerkt: door BiglifeRPG
Link to comment
Delen op andere websites

Geef eens 1 reden waarom niet dan?

Ik weet niet wat voor opvoeding jij hebt gehad, maar zo te zien is dat niet best. Ten eerste vind ik dat jij aan het provoceren bent met zo'n uitlating als dat. Ten tweede hoor je gewoon NIEMAND dood te wensen, dat doe je gewoon niet, dat is absurD! Ten derde, het is sadistisch.

Trouwens, ik vraag nou de 4e keer om een argument van je om het volgende wat je hebt gezegd: "Er is maar 1 land in Europa, waar geen racisten in de regering zitten". Zo te zien pleit je daarvoor nu, of?

@Cheers, Moest dat nou? -__-

Ga jij maar lekker in je Boeren Mest Wagen rijden. ;)

Dat wil jij toch graag? Dat heb je hem toegewenst toch!?

Wesley, ik denk niet meer dat je hem serieus moet nemen. Lijkt bijna of hij of hij geilt op negatieve aandacht. :N

En ik zou niet eens meer in een discussie willen gaan met iemand die zo iemand de dood toe wenst.

Ga jij maar lekker in je Boeren Mest Wagen rijden.

Zie, dàt bedoel ik nou

Ga jij maar lekker op een ander forum onrust zaaien

Link to comment
Delen op andere websites

Geef eens 1 reden waarom niet dan?

Ik weet niet wat voor opvoeding jij hebt gehad, maar zo te zien is dat niet best. Ten eerste vind ik dat jij aan het provoceren bent met zo'n uitlating als dat. Ten tweede hoor je gewoon NIEMAND dood te wensen, dat doe je gewoon niet, dat is absurD! Ten derde, het is sadistisch.

Trouwens, ik vraag nou de 4e keer om een argument van je om het volgende wat je hebt gezegd: "Er is maar 1 land in Europa, waar geen racisten in de regering zitten". Zo te zien pleit je daarvoor nu, of?

@Cheers, Moest dat nou? -__-

Ga jij maar lekker in je Boeren Mest Wagen rijden. ;)

Dat wil jij toch graag? Dat heb je hem toegewenst toch!?

Wesley, ik denk niet meer dat je hem serieus moet nemen. Lijkt bijna of hij of hij geilt op negatieve aandacht. :N

En ik zou niet eens meer in een discussie willen gaan met iemand die zo iemand de dood toe wenst.

Ga jij maar lekker in je Boeren Mest Wagen rijden.

Zie, dàt bedoel ik nou

Ga jij maar lekker op een ander forum onrust zaaien

Ik geef gewoon mijn mening, dit is geen onrust zaaien.

Link to comment
Delen op andere websites

Ga jij maar lekker in je Boeren Mest Wagen rijden.

@Wesley, daarmee bedoel ik. Dat België zowat het enigste land is zonder racisten in de regering.

Oh en in de Nederlandse regering zit racisten? Je lult uit je nek joh!

Link to comment
Delen op andere websites

Ga jij maar lekker in je Boeren Mest Wagen rijden.

@Wesley, daarmee bedoel ik. Dat België zowat het enigste land is zonder racisten in de regering.

Oh en in de Nederlandse regering zit racisten? Je lult uit je nek joh!

Ja die zitten erin ja.

Link to comment
Delen op andere websites

Ga jij maar lekker in je Boeren Mest Wagen rijden.

@Wesley, daarmee bedoel ik. Dat België zowat het enigste land is zonder racisten in de regering.

Oh en in de Nederlandse regering zit racisten? Je lult uit je nek joh!

Ja die zitten erin ja.

Dan wil ik daar graag bewijs van zien!

Link to comment
Delen op andere websites

Ga jij maar lekker in je Boeren Mest Wagen rijden.

@Wesley, daarmee bedoel ik. Dat België zowat het enigste land is zonder racisten in de regering.

Oh en in de Nederlandse regering zit racisten? Je lult uit je nek joh!

Ja die zitten erin ja.

Noem is op

Link to comment
Delen op andere websites

Ga jij maar lekker in je Boeren Mest Wagen rijden.

@Wesley, daarmee bedoel ik. Dat België zowat het enigste land is zonder racisten in de regering.

Jongen, BMW mag dan wel een Boeren Mest Wagen zijn maar dat loopt beter dan een kameel...

En racisten in de regering, hahaha, wie heeft je dat ingestudeerd?

Je vriendjes? De linkse regering?

Ga eens de problemen bij jezelf zoeken ipv. naar andere te wijzen.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je hier niet tegen kunt deze spoiler niet openen.

Hij heeft het verdiend om vermoord te worden.

Ik vind het dan wel weer comisch dat je zegt van dat ie het verdiend heeft maar dan niet tegen een vermoordde foto van Fortuyn kan hebben.

Denk eerst ff na voordat je iets.

Link to comment
Delen op andere websites

Geert Wilders?

Je zet er zelfs een vraagteken achter.. Maargoed, vertel eens, waarom is Geert Wilders een racist? Kom eens met een goed argument waarmee je ons kunt overtuigen.

Na de aanslagen op 11 september 2001 kreeg hij meer aandacht voor de standpunten over de islam die hij daarvóór reeds had geuit, maar waarop hij toen nog niet veel bijval had gekregen. Toen hij na "9/11" wel meer gehoor kreeg voor zijn kritiek op moslimfundamentalisme, wilde hij aan zijn eerdere pogingen weinig woorden vuil maken.[20]

In november 2001 stelt Wilders samen met partijgenoot Frans Weisglas dat, naast Afghanistan, ook Saoedi-Arabië, Iran en Syrië “bakermatten van intolerantie, extremisme en terrorisme” zijn, bijvoorbeeld wegens het financieren van “islamitisch-extremistische en terroristische organisaties.”[21]

Hij profileerde zich in deze tijd als fel gekant tegen de islam[bron?], maar kreeg weinig bijval. Als enig Kamerlid vroeg hij steeds weer aandacht voor wat hij de "de risico's van moslimterreur" noemde en stelde er tijdens debatten vragen over. [22]

Ondanks verzet van de linkse fracties (PvdA, GroenLinks en de SP) wist hij een meerderheid te verwerven voor een motie, waarin de toenmalige minister van Buitenlandse Zaken Van Aartsen werd gevraagd een analyse te maken van het moslim-extremisme, inclusief "de mogelijke gevolgen voor Europa en Nederland". Die analyse bleef daarop lang uit. [23]

Binnen de VVD voer Wilders steevast een uitzonderlijk conservatief-liberale koers, wat wrijving veroorzaakte met partijgenoten. In december 2001 uitte hij met Frans Weisglas harde kritiek op de uiteindelijke notitie Islamitisch radicalisme van partijgenoot minister Van Aartsen: volgens Wilders een teleurstellend stuk. Daarover stelde hij honderd harde vragen, wat een ongebruikelijk hoog aantal was voor een stuk van vijfentwintig kantjes. Wilders stelde dat Van Aartse "in feiten bleef steken en weinig visie gaf." Hij vroeg de minister of hij de regeringen van Saoedi-Arabië, Syrië en Iran "ooit had durven aanspreken" op hun directe steun aan Hamas, de Islamitische Jihad en Hezbollah, volgens hem terroristische organisaties.[24]

Op 26 maart 2003 stelden Wilders en Ayaan Hirsi Ali schriftelijke Kamervragen aan de regering over ronselen in Nederland voor de Jihad; de minister antwoordt op 16 april [25].

Kort voor 10 april 2003, als de Amerikanen in de oorlog in Irak Bagdad al hadden veroverd, vroeg Wilders om een spoeddebat over moslim-fundamentalisme en moslim-extremisme in Nederland. [26] Tegenover de Volkskrant sprak [26] hij over het gevaar van Iran, Saoedi-Arabië en Syrië voor Europa. Een groot deel van het Westen, Nederland incluis, zou dat onderschatten. Als voorbeeld noemde hij de ontwikkeling van langeafstandsraketten door Iran. Wilders rekende Saoedi-Arabië tot een "as van het kwaad", wegens steun aan extremistische organisaties. De radicalisering van de bevolking in Iran, Saoedi-Arabië en Syrië en elders zou volgens hem toenemen door de oorlog in Irak, wat op zijn beurt "de enorme migratiestromen van islamieten naar Europa" zorgelijk zou maken.

Op 12 april 2003 stelde Wilders met Ayaan Hirsi Ali dat de islamitische gemeenschap in Europa en in Nederland in hoog tempo radicaliseert, en terreurdaden voorbereidt in Europa en in Nederland. [27]

In juli 2003 wekte hij bij sommigen de indruk een tweeledige missie te hebben: enerzijds het moslimfundamentalisme bestrijden, anderzijds voorkomen dat links aan de macht kwam.[28]

In een gesprek met de Volkskrant in november 2003 zei Wilders dat de VVD zou een "ruk naar rechts" zou moeten maken, en sprak over "die ellendige vakbonden" en over het "laffe standpunt" van het kabinet in de Irak-crisis (wel politieke, geen militaire steun). De aanwezigheid van moslims in Nederland was volgens Wilders een "multicultureel drama".[29]

In mei 2004 werd naar aanleiding van zijn uitgesproken stellingnames door een politiek commentator in NRC Handelsblad opgemerkt dat hij liever vijanden dan vrienden zou maken.[30]

Bron:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Geert_Wilders

Edit:

Wilders en de islam

De Koran is door Wilders omschreven als "fascistisch boek" en de "islamitische Mein Kampf" en zou daarom volgens hem verboden moeten worden.[178]

Wilders staat bekend als een uitgesproken criticus van de islam; hij verwoordde zijn standpunt tegenover moslims en de islam zelf als: "Ik haat geen moslims, ik haat de islam."[179] De islam zelf is door hem omschreven als "Het Kwaad",[180] een "gewelddadige religie"[181] en een "intolerante en fascistische ideologie".[182]

Al tijdens zijn lidmaatschap van de Tweede Kamer voor de VVD stelde Wilders herhaaldelijk de islam in Nederland aan de orde, overigens samen met VVD-lijsttrekker Zalm. Het kabinet zou een onderzoek moeten instellen naar de financiering van moslimorganisaties in Nederland. De Tweede Kamer nam een motie aan om geldstromen vanuit het buitenland naar "ultraorthodoxe organisaties" te verbieden. De uitvoering van die motie zou dan moeten leiden tot sluiting van "radicale moskeeën" of de aanstelling van een meer liberaal moskeebestuur.[183] Ook islamitische scholen werden zijn doelwit. Samen met fractiegenote Ayaan Hirsi Ali bepleitte hij in april 2003 de sluiting van de omstreden El Tawheed-moskee in het Amsterdamse stadsdeel Oud-West en de daaraan gelieerde islamitische basisschool As Siddieq in De Baarsjes. Zij hadden geen vertrouwen in het onderzoek van de gemeente Amsterdam dat gaande was naar As Siddieq. In deze moskee zou een streng-fundamentalistische versie van de islam worden gepredikt.[184][185]

In een interview in HP/De Tijd verklaarde Wilders dat Pim Fortuyn gelijk had toen hij de islam een "achterlijke cultuur" noemde.

In maart 2006 verklaarde Wilders dat hij artikel 1 van de Grondwet (het non-discriminatiebeginsel) wilde afschaffen, de grenzen te willen sluiten voor zeker vijf jaar voor niet-westerse immigranten en een verbod op nieuwe islamitische scholen en moskeeën voor eveneens vijf jaar. Verder wil hij een preekverbod voor buitenlandse imams en een verbod op het preken in een andere dan de Nederlandse taal.[186] Begin 2007 haalde Wilders opnieuw de krantenkoppen nadat hij claimde dat moslims de helft uit de Koran moesten scheuren als ze in Nederland wilden blijven. Wilders zei dat er "genoeg verschrikkelijke dingen" in de Koran stonden.

Op 8 augustus 2007 pleitte Wilders in een ingezonden brief in de Volkskrant voor een verbod op de Koran.[178] Hij noemde de Koran een fascistisch boek en "het islamitische Mein Kampf" en het zou volgens hem verboden moeten worden vanwege de oproep tot geweld tegen joden en niet-moslims. Verder sprak hij van "de islamitische invasie", wilde hij "geen moslimimmigrant er meer bij" en zou de politiek "meewerken aan de transformatie van Nederland in Nederabië als provincie van de islamitische superstaat Eurabia". Ongeveer een maand later, op 6 september 2007, noemde Wilders de toenmalige minister Ella Vogelaar (Wonen, Wijken en Integratie) tijdens een debat over wereldwijd islamitisch activisme in de Tweede Kamer "knettergek". Die kwalificatie bezigde Wilders naar aanleiding van een interview met de bewindsvrouw, enkele maanden eerder, waarin zij had gezegd zich voor te kunnen stellen dat er over een paar eeuwen gesproken zou worden van de joods-christelijke-islamitische tradities van Nederland.[187][188] Op 15 januari 2010 gaf André Rouvoet, minister van Jeugd en Gezin, hierop een waarschuwende reactie waarin hij stelde dat politici als Wilders de joods-christelijke cultuur gebruiken om zich te keren tegen de islam.[189]

In augustus 2009 noemde Wilders in Kamervragen de profeet Mohammed een "zieke pedofiel" en vergeleek hij hem met een varken. Die vergelijking maakte Wilders nadat de autoriteiten in Saoedi-Arabië een 10-jarige bruid terugstuurden naar haar 80-jarige man, in vragen over de gevluchte bruid aan minister van Buitenlandse Zaken Verhagen. Tegenover het weekblad Elsevier zou hij zich op dergelijke wijze hebben geuit.[190][191][192][193]

Op 16 september 2009 pleitte Wilders bij de algemene politieke beschouwingen in de Tweede Kamer ervoor dat voor het dragen van een hoofddoek vanuit het islamitische geloof een vergunning verplicht zou worden die € 1000 per jaar zou kosten, ter ontmoediging. Hij noemde het de "kopvoddentaks". Desgevraagd verzekerde hij de Kamer dat dit een serieus voorstel was.[194] Hij kreeg geen steun van andere partijen en heeft ook geen initiatiefwet ingediend.[195]

Hoewel Geert Wilders voor zo weinig mogelijk moskeeën is, heeft hij zich in oktober 2010 op twitter wel uitgesproken tegen het geweld tegen moskeeën.[196]

Bewerkt: door BiglifeRPG
Link to comment
Delen op andere websites

Geert Wilders?

sorry hoor maar is dat je argument? sorry dat ik dat zeg maar je scholdt mij ook al uit voor racist omdat ik zei dat buitenlanders zich meer moeten aanpassen aan de nederlandse CULTUUR, en wat heeft BMW (volgens jou boere mest wagen) ermee te maken dit laat gewoon zien dat je een heel klein en zielig mannetje bent en geen flauw benul hebt wat je hier allemaal plaatst en jij moet al 20 zijn komop.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...