Fedmas Geplaatst: 18 augustus 2013 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2013 Windows 8 inmiddels ook op mijn PC gezet omdat ik daar maar eens een SSD in gehangen heb. Gebruik die computer niet zoveel, maar vind Windows 8 eigenlijk minder 'vanzelfsprekend'. Bij OS X en W7 (en alles daarvoor) spreekt alles voor zich en vind je zo wat je zoekt. In Windows 8 is het afsluiten al flauwekul. Windows + I? Kom nou.. Reageren
Woody268 Geplaatst: 18 augustus 2013 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2013 Windows 8 inmiddels ook op mijn PC gezet omdat ik daar maar eens een SSD in gehangen heb. Gebruik die computer niet zoveel, maar vind Windows 8 eigenlijk minder 'vanzelfsprekend'. Bij OS X en W7 (en alles daarvoor) spreekt alles voor zich en vind je zo wat je zoekt. In Windows 8 is het afsluiten al flauwekul. Windows + I? Kom nou.. Maak dan een 'shutdown' snelkoppeling en plaats deze in je taakbalk? Reageren
Fedmas Geplaatst: 18 augustus 2013 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2013 Windows 8 inmiddels ook op mijn PC gezet omdat ik daar maar eens een SSD in gehangen heb. Gebruik die computer niet zoveel, maar vind Windows 8 eigenlijk minder 'vanzelfsprekend'. Bij OS X en W7 (en alles daarvoor) spreekt alles voor zich en vind je zo wat je zoekt. In Windows 8 is het afsluiten al flauwekul. Windows + I? Kom nou.. Maak dan een 'shutdown' snelkoppeling en plaats deze in je taakbalk? Goed idee! Zal ik, mocht ik er aan denken als ik de computer weer eens gebruik, instellen. Thanks Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 18 augustus 2013 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2013 (bewerkt) Toevallig dat jullie het erover hebben: ik heb gisteren een bestandje ('SlideToShutDown.exe') uit System32 op het bureaublad geplaatst die het mogelijk maakt om via een toetscombinatie makkelijker je pc af te sluiten, die je trouwens natuurlijk helemaal zelf kunt kiezen. Zo ziet het eruit: Bewerkt: 18 augustus 2013 door Grand Theft Auto TOM Reageren
Davedavy Geplaatst: 18 augustus 2013 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2013 (bewerkt) Ik heb hem ook gekocht, 6 stuks zelfs @Crypteq Bewerkt: 18 augustus 2013 door Davedavy Reageren
GTA_Michael Geplaatst: 25 oktober 2013 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2013 Heb sinds gisteren ook Windows 8.1, niks mis mee. Vind het veel fijner dan Windows 7! Reageren
Michael Geplaatst: 25 oktober 2013 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2013 (bewerkt) Ik denk dat ik misschien de overstap wil doen naar een nieuwe laptop, voor Windows 8.1. Mijn laptop is al een paar jaar oud, en Windows 7 vind ik ook niet meer zo fijn Bewerkt: 25 oktober 2013 door Extreem Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 25 oktober 2013 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2013 (bewerkt) Kan ik je zeker weten aanraden, Michael! Mag ik je doorverwijzen naar een artikel op mijn blog? Want daar schreef ik in augustus een artikel over Windows 8.1 Preview. Misschien dat je wat van de nieuwe versie van Windows opsteekt. Bewerkt: 25 oktober 2013 door Grand Theft Auto TOM Reageren
Michael Geplaatst: 25 oktober 2013 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2013 Zal ik lezen! Heb een mooie laptop voor 390 gevonden, en ja. Volgens mij kon je het ook nog via de beeldscherm bewegen, en wanneer ik het geld heb daarvoor is hij waarschijnlijk veel goedkoper Reageren
Nissan Geplaatst: 20 november 2013 Rapport Geplaatst: 20 november 2013 Volgens velen is 8.1 een heuse verbetering. Is het pakket groot? Ik heb slechte ervaringen met updates van Microsoft in het algemeen dus ben wat terughoudend met optionele installaties. Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 20 november 2013 Rapport Geplaatst: 20 november 2013 (bewerkt) Volgens mij installeert hij Windows 8.1 als het ware opnieuw over Windows 8. Tenminste, bij het downloaden wordt in feite de hele ISO binnengehaald. En die is toch een paar GB groot, weet ik zo uit m'n hoofd te vertellen. Tenminste, ik neem aan dat je dat met de pakketgrootte bedoelt? Bewerkt: 20 november 2013 door Grand Theft Auto TOM Reageren
Crypteq Geplaatst: 20 november 2013 Rapport Geplaatst: 20 november 2013 Volgens velen is 8.1 een heuse verbetering. Is het pakket groot? Ik heb slechte ervaringen met updates van Microsoft in het algemeen dus ben wat terughoudend met optionele installaties. Het is inderdaad een verbetering, zoals opties voor beter customizen, direct door naar desktop en andere dingen. Het is voornamelijk een update voor het "visuele" aspect, er zijn onder de motorkap ook wel wijzigingen maar niet waar je meteen wat van merkt. Maar naar mijn mening is de update zeker de moeite waard.Zoals @Grand Theft Auto TOM al zei, hij haalt gewoon de ISO binnen en die installeert ie als een soort van "upgrade" over Windows heen. Dit proces duurt ongeveer een half uur (afhankelijk van de snelheid van je schijf / ssd). Je behoudt gewoon alles. Mogelijk zal je enkele producten opnieuw moeten installeren, om een voorbeeld te noemen, bijvoorbeeld: VMware, maar dit zal maar bij een heel klein percentage software zijn, en kom je bijna niet tegen. Verder op een gegeven moment (enkele jaren) zal je toch over moeten, want het is in feite gewoon een soort "Service Pack", dus van windows 8 zal eerder de ondersteuning vervallen dan van 8.1. Wil je gewoon op 8 blijven, prima dat kan. Maar waarom niet 8.1 installeren als die toch enkele voordelen biedt. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 20 november 2013 Rapport Geplaatst: 20 november 2013 Ik heb niks moeten herinstalleren na de installatie van Windows 8.1. Alleen de icoontjes op m'n bureaublad waren hun structuur kwijt, maar dat is amper het vermelden waard naar mijn mening. Reageren
Rutger. Geplaatst: 20 november 2013 Rapport Geplaatst: 20 november 2013 Ik heb 8.1 per direct geïnstalleerd toen het mogelijk was, wat mij op viel: Het backuppen van je instellingen duurt vrij lang Geen van de instellingen werd daadwerkelijk opgeslagen en ik moest alles opnieuw configureren. Makes no sense, right? Verder is het inderdaad een aangename update maar ik ben van mening dat 8.1 de oorspronkelijke release van Windows 8 had moeten zijn. (En dan nog ben ik geen fan van vele veranderingen) Reageren
Grand Theft Auto TOM Geplaatst: 20 november 2013 Rapport Geplaatst: 20 november 2013 Bij mij waren de instellingen wel allemaal correct geconfigureerd, terwijl ik alle software opnieuw moest installeren. Wellicht kwam dat omdat ik de preview-versie al gebruikte. Want ik moest de final release als een ISO-bestand installeren in plaats van via de Windows Store. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.