Jump to content

Darts | PDC WK 2014 | 13-12 t/m 1-1


NandroDavids

Recommended Posts

Zeg Nandro, wat vind jij eigenlijk van de bondenstrijd binnen de dartsport?

Jammer, maar begrijpelijk.

De PDC is commerciëler veel slimmer opgezet en die doen er alles aan om de sport groot te maken. Met veel televisietoernooien, maar ook met verschillende opzetten van toernooien. Je hebt een toernooi in teams (World Cup), een toernooi met dubbel-in, dubbel-uit (toernooi in Ierland, weet de naam zo niet), een toernooi met een poule-systeem en dus de 'standaardtoernooien' waar ook het WK bij hoort.

Daarnaast doen ze er op dat WK veel aan om het internationaler te maken. Ze geven darters uit allerlei landen de kans om via een eigen kwalificatietoernooi in de voorronde te spelen en die voorronde laten ze plaatsvinden tussen wedstrijden uit de eerste ronde in. Zo krijg je een internationaal deelnemersveld, wat er voor kan zorgen dat er in de toekomst meer darters uit die landen komen. Japan, Filippijnen, Zuid-Afrika, Hong Kong, VS, allerlei nationaliteiten krijgen een kans. Terwijl de BDO eigenlijk echt gewoon een Brits feestje is, met enkel de Nederlanders als buitenstaanders.

Alleen de BDO is nu wel een mooi opstapje voor talenten. Je ziet al jaren dat men daar begint, daar de halve finale van Lakeside haalt, en dan vaak naar de PDC trekt. Anderson, Whitlock, Winstanley, die komen ook allemaal van de BDO.

Het enige jammere vind ik dat er 2 WK's zijn, omdat je eigenlijk geen 2 wereldkampioenen kunt hebben, vind ik. Spelers als O'Shea, Harms en Waites horen gewoon thuis bij het niveau van de PDC. Die laatste twee zullen de overstap ook wel maken, en dan zakt de BDO weer wat verder weg. Dat zal een keer ophouden, maar voorlopig blijft de situatie wel zo bestaan denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 273
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    98

  • Venzio

    33

  • -Matthijs-

    28

  • xoex23

    26

Top Posters In This Topic

Posted Images

Scotty 2 Hotty (ja, sorry, da's echt z'n bijnaam emo.gif) Waites staat nu anders heel behoorlijk te gooien in de eerste halve finale. Hij heeft de eerste 6 legs gewonnen en staat dus al op 2 - 0 in sets tegen Richie George. Net zelfs 7 darts richting een 9-darter. Dus, dartliefhebbers: BBC 1, daar moet je zijn! smile3.gif

Dat ze behoorlijke darters zijn absoluut, maar ik vind ze toch dit jaar best inconsistent gooien. En het is wat je zegt, bijna een 9-darter. De laatste 9-darter in het BDO WK dateert al van.. 1990. Dat is best schrijnend vind ik. Wat je zegt, dit kan zo niet verder gaan. Maar ach, vooralsnog geniet ik wel van de meeste wedstrijden dit jaar.

Link to comment
Delen op andere websites

1-7, de BDO is wel heel vergezakt, ik heb het niet gezien maar ik vraag me af waar het op deze manier naar toe moet met de BDO.

Kan iemand mij vertellen wanneer Robert Thornton v Michael van Gerwen begint? Ik kan het nergens vinden :$

Link to comment
Delen op andere websites

1-7, de BDO is wel heel vergezakt, ik heb het niet gezien maar ik vraag me af waar het op deze manier naar toe moet met de BDO.

Kan iemand mij vertellen wanneer Robert Thornton v Michael van Gerwen begint? Ik kan het nergens vinden :$

  • EERSTE RONDE (NOG TE SPELEN) 7 feb.

  • TWEEDE RONDE (NOG TE SPELEN) 14 feb.

Dan dus.


Link to comment
Delen op andere websites

Dramatisch niveau in de finale, van beide mannen. Misschien wel mooi symbolisch voor de staat van de BDO, maar hier zit je als kijker natuurlijk niet op te wachten.

De BDO heb ik eigenlijk niet zo gevolgd, maar ik ben er wel een paar keer langs gezapped. Inderdaad een enorm verschil met de PDC, waar dubbels gewoon wel met één van de drie pijlen worden gegooid...
Link to comment
Delen op andere websites

Venzio, waar heb je dat gevonden?

Het speelschema tot en met 4 april, waarna de onderste 2 spelers zullen afvallen, is simpelweg al bekend: *KLIK*. Ik raad je aan om de site RTL7darts.nl voortaan eerst even te bekijken voordat je vragen stelt, want daar is echt constant veel info te vinden over de huidige en komende toernooien ;)

Zo zijn daar vandaag ook de teams bekend geworden die van 1 t/m 3 februari gaan strijden om de World Cup, dat overigens ook weer volledig te volgen is via RTL7. Hetzij op tv, hetzij via de livestream. Ook de Premier League zal dit jaar zo veel mogelijk live worden uitgezonden op tv: op donderdagavonden waarop er géén Europa League-voetbal is, zal RTL7 in het teken staan van darts. Waaronder de eerste avond, 7 februari, meteen :)

De opzet en de teams voor de World Cup:

Er zullen 24 landen meedoen aan de PDC World Cup of Darts elk land wordt vertegenwoordigt door de 2 spelers die het hoogst op de wereldranglijst staan. Voor de topteams was dit geen moeilijke keuze, maar vandaag zijn ook de op papier ‘mindere’ landen bekend gemaakt. Tevens is het format voor dit jaar aanzienlijk gewijzigd. De eerste ronde zal in poules van 3 teams worden gespeeld, waarna de beste 2 teams per poule doorgaan naar de volgende ronde. Vanaf dat moment wordt er knock-out gespeeld. De landen zijn op basis van de plaatsen op de wereldranglijst van beide spelers op sterkte ingedeeld in 3 groepen. In groep 1 zitten de sterkste 8 landen, in groep 2 de acht daaropvolgende teams en in groep 3 de kleine dartslanden. Iedere poule krijgt een deelnemend land uit ieder van deze 3 groepen.

De groepen zijn:

Groep 1:

1. Engeland (Phil Taylor & Adrian Lewis)


2. Nederland (Michael van Gerwen & Raymond van Barneveld)


3. Australië (Simon Whitlock & Paul Nicholson)


4. Schotland (Gary Anderson & Robert Thornton)


5. Wales (Mark Webster & Richie Burnett)


6. Noord-Ierland (Brendan Dolan & Michael Mansell)


7. Duitsland (Jyhan Artut & Andree Welge)


8. Ierland (William O'Connor & Connie Finnan)

Groep 2:

Spanje (Antonio Alcinas & Carlos Rodriguez)


België (Kim Huybrechts & Ronny Huybrechts)


Canada (John Part & Jeff Smith)


Finland (Jani Haavisto & Jarkko Komula)


Oostenrijk (Mensur Suljovic & Maik Langendorf)


Kroatië (Robert Marijanovic & Tonci Restovic)


Gibraltar (Dyson Parody & Dylan Duo)


Denemarken (Per Laursen & Jann Hoffmann)

Groep 3:

Zweden (Magnus Caris & Par Riihonen)


Filippijnen (Lourence Ilagan & Christian Perez)


Japan (Haruki Muramatsu & Sho Katsumi)


USA (Darin Young & Larry Butler)


Zuid Afrika (Charl Pietersen & Shawn Hogan)


Nieuw Zeeland (Phil Hazel & Craig Caldwell)


Hongarije (Nandor Bezzeg & Meszaros Zsolt)


Polen (Krzysztof Kciuk & Krzysztof Ratajski)

Bron: RTL7darts.nl

Ik zal 'm ook even in de hoofdpost zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Het speelschema tot en met 4 april, waarna de onderste 2 spelers zullen afvallen, is simpelweg al bekend: *KLIK*. Ik raad je aan om de site RTL7darts.nl voortaan eerst even te bekijken voordat je vragen stelt, want daar is echt constant veel info te vinden over de huidige en komende toernooien knipoog.gif

En daar kan ik hem juist niet vinden, als ik daar naar toe ga staat bij programma een leeg zwart veld :?

Bewerkt: door xoex23
Link to comment
Delen op andere websites

En daar kan ik hem juist niet vinden, als ik daar naar toe ga staat bij programma een leeg zwart veld :?

Op >>deze pagina<<? Daar hoort namelijk gewoon, als je een stukje naar beneden scrollt, het programma te staan. Bovenaan een foto van Phil Taylor met twee dames, daaronder de stand, daaronder het programma. Kun je anders 's een screenshot laten zien?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Zo, wat een heerlijk toernooi is dit zeg! 5/8 achtste finales gehad, en daarin hebben we 4 verrassingen gezien. Australië uitgeschakeld door de Belgen, Schotland door Spanje, mooi man. Zo nog de achtste finales van Engeland, Nederland en gastland Duitsland. Hopen dat we bij die tweede geen verrassing gaan zien :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...