Jump to content

Wielrennen


Cabyon

Recommended Posts

Spijtig dat Greipel niet kon meedoen doordat hij opgestopt wordt door de val, hij heeft altijd wel een lepel in de pap bij elke sprint en misschien zagen we dan 3 renners zowat gelijktijdig over de meet komen. We krijgen zeker nog wel een etappe waarin de drie tenoren het weer tegen elkaar opnemen.

Morgen wellicht alweer. Er zit op 6 á 7 kilometer van het einde wel een klein klimmetje (geen categorie), en misschien dat Sagan daar een Cavendish eraf wil rijden, maar de laatste 5 kilometer zijn weer helemaal vlak. Ook aardige kans dat het dus gewoon een massasprint wordt.

Netjes van Kittel vandaag weer. Gewoon duidelijk de sterkste van het moment, en hij is op weg om een aantal etappes te winnen als Cavendish de laatste jaren. Voorgaande jaren durfde ik het bij de laatste etappe wel aan om wat geld op Cavendish te zetten, maar dat laat ik dit jaar maar even zitten denk ik :puh:

EBH is inmiddels naar huis met een gebroken schouderblad/sleutelbeen, weer een Sky-man weg...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 577
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • thebig

    110

  • MegaPilot

    100

  • NandroDavids

    93

  • KoningJesper

    79

Waarom wordt De Gendt hier niet eens vermeld?

Het wordt hier in Belgenland wel vaker gezegd, als De Gendt de sport even serieus nam als VDB, heeft hij een grote kans om de tour te winnen. Jammer dat hij en zijn vrouw beide aartsdom zijn. Wist je trouwens dat De Gendt zich niet eens opgewarmd heeft voor die tijdrit? Hetgeen De Gendt te over heeft aan talent heeft hij te weinig aan verstand. Jammer, jammer, jammer.

Cavendish had het naar mijn mening na zo'n mooie voorbereiding van Steegmans moeten afmaken. Kittel weeral gewonnen vanuit een slechte positie, die jongen kan er duidelijk wat van. Kan iemand me overigens eens zeggen wat voor vlag dat is op de rug van Cavendish? Ik zou zweren dat het de vlag van Nederland is? :?

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom is niet alleen De Gendt dom, maar ook zijn vrouw?

Omdat het Belgen zijn :clown:

Overigens is die kampioenstrui van Cavendish inderdaad belachelijk. Zet daar lekker de Union Jack op, zoals de Britse outfit bij Olympische Spelen en WK's, dit lijkt helemaal nergens op :{

Link to comment
Delen op andere websites

Die trui van Cavendish verwarde me ook, is inderdaad zeer raar.

De Gendt en zijn vrouw dom noemen is helemaal niet gegrond en ook niet waar. De Gendt is net een van de verstandigste coureurs en ook degene met het meeste lef. De Gendt is het soort coureur dat niet nadenkt in termen van 'als ik nu in zijn wiel blijf en dan eruit spring voor de meet, win ik deze etappe, tenzij het peloton me terug pakt', maar een renner die zegt 'ik geef alles wat ik kan en aan de sprint heb ik evenveel kans als de anderen'. Dat brengt tenminste spanning in de race. Niet zoals die klassementsmannen die zuchten dat ze Froome niet meer kunnen kapot krijgen en dan maar voor die tweede plaats gaan. Als De Gendt een degelijke plaats in het klassement had gehad, weet ik zeker dat hij liever eens gevlamd en verloren zou hebben dan op voorzichtig te spelen en een 5e plaats te hebben. Dat is iets wat vele andere klassementsrenners missen. Zo heeft Evans zijn Tour in 2011 puur gewonnen omdat hij durfde Schleck te remonteren nadat die zo ver weg was, dan verdien je gewoon dubbel en dik die eindzege.

Dat De Gendt zich voorlopig niet toelegt op het klassement vind ik niet meer dan normaal, hij moet zijn eigen keuzes maken. Met een team als Vacansoleil zie ik hem trouwens niet de Tour winnen, dan moeten ze daar eerst wat dingen veranderen. Uitstekend team, maar eigenlijk zijn het gewoon allemaal vrijbuiters.

Je moet je trouwens wel juist laten informeren: De Gendt heeft zich wel degelijk opgewarmd voor deze tijdrit. Het is echter waar dat hij dat normaal niet doet en daarom veel in de top 10 staat, terwijl hij veel dichter kan staan als hij dat altijd zou doen.

Vind het wel interessant dat EBH uitgeschakeld is, weer een mannetje minder bij Sky. Froomes zwakke plaats is vlakte en daar kon EBH hem juist zeer goed helpen, nu zouden ze hem daar kunnen pakken. Dat wil zeggen als ze het durven hun plaats in de top 10 op het spel te zetten.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is iets wat vele andere klassementsrenners missen. Zo heeft Evans zijn Tour in 2011 puur gewonnen omdat hij durfde Schleck te remonteren nadat die zo ver weg was, dan verdien je gewoon dubbel en dik die eindzege.

Dat was ongekend sterk inderdaad _O_

Vind het wel interessant dat EBH uitgeschakeld is, weer een mannetje minder bij Sky. Froomes zwakke plaats is vlakte en daar kon EBH hem juist zeer goed helpen, nu zouden ze hem daar kunnen pakken. Dat wil zeggen als ze het durven hun plaats in de top 10 op het spel te zetten.

Ik hoop met je mee. Ik ga er vanuit dat de Movistar-mannen zeker nog wel 's om de beurt gaan aanvallen, en acht ze daar ook wel toe in staat. Kreuziger en Contador lijken me meer de afwachtende mannen, en Mollema en LTD lijken me niet de mannen die een dergelijke versnelling in huis hebben. Het is eigenlijk vooral hopen op een zwakke dag van Froome eigenlijk, zo reëel moeten we wel zijn denk ik. Dan kunnen Valverde en Contador best wel 's minuten goed gaan maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er goede hoop in dat Contador en Valverde een.tijdelijke samenwerking gaan.hebben.

Moet trouwens wel zeggen dat ik die etappe in 2011 niet helemaal heb gezien. Ik zag dat Schleck weg reed, maar vanaf daar heb ik de rest van de tour spijtig genoeg gemist. Heb echter wel beelden gezien van Evans en sinds toen heb ik.respect voor hem. Normaal is hij ook eerder afwachtend.

Even terzijde trouwens: ik.gok dat of De Gendt of Bakelants de superstrijdlust winnen op het einde van.de Tour. Nu heeft Bakelants licht voorsprong vind ik, maar ik.ben ervan overtuigd dat De Gendt nog wel een paar ritten een.grote rol.gaat spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Eindelijk, een vlakke etappe die constant boeiend is :D

Door de wind het peloton in stukken gebroken, met als belangrijkste 'slachtoffer' Kittel die nu op achterstand rijdt. Mindere klassementsmannen als Moreno en Nieve zijn er ook af...maar toen gebeurde het: Valverde reed lek, en deed er een dikke halve minuut over om weer op gang te komen. Nu rijdt Belkin volle bak op kop van het peloton, want Mollema kan Valverde natuurlijk passeren in 't klassement.

Kan als laf worden gezien, maar kom op: Contador pakte Schleck op een losse ketting, laat Mollema Valverde lekker pakken op een lekke band _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom is niet alleen De Gendt dom, maar ook zijn vrouw?

http://www.nieuwsbla...DMF20120103_100

Daarom. Een echte rennersvrouw stuurt haar man naar de Tour.

Die trui van Cavendish verwarde me ook, is inderdaad zeer raar.

De Gendt en zijn vrouw dom noemen is helemaal niet gegrond en ook niet waar. De Gendt is net een van de verstandigste coureurs en ook degene met het meeste lef. De Gendt is het soort coureur dat niet nadenkt in termen van 'als ik nu in zijn wiel blijf en dan eruit spring voor de meet, win ik deze etappe, tenzij het peloton me terug pakt', maar een renner die zegt 'ik geef alles wat ik kan en aan de sprint heb ik evenveel kans als de anderen'. Dat brengt tenminste spanning in de race. Niet zoals die klassementsmannen die zuchten dat ze Froome niet meer kunnen kapot krijgen en dan maar voor die tweede plaats gaan. Als De Gendt een degelijke plaats in het klassement had gehad, weet ik zeker dat hij liever eens gevlamd en verloren zou hebben dan op voorzichtig te spelen en een 5e plaats te hebben. Dat is iets wat vele andere klassementsrenners missen. Zo heeft Evans zijn Tour in 2011 puur gewonnen omdat hij durfde Schleck te remonteren nadat die zo ver weg was, dan verdien je gewoon dubbel en dik die eindzege.

Dat De Gendt zich voorlopig niet toelegt op het klassement vind ik niet meer dan normaal, hij moet zijn eigen keuzes maken. Met een team als Vacansoleil zie ik hem trouwens niet de Tour winnen, dan moeten ze daar eerst wat dingen veranderen. Uitstekend team, maar eigenlijk zijn het gewoon allemaal vrijbuiters.

Je moet je trouwens wel juist laten informeren: De Gendt heeft zich wel degelijk opgewarmd voor deze tijdrit. Het is echter waar dat hij dat normaal niet doet en daarom veel in de top 10 staat, terwijl hij veel dichter kan staan als hij dat altijd zou doen.

Hoezo niet gegrond? Ik weet niet meer welke rit, maar De Gendt zat met 2 andere Belgen voorop en demarreerde om punten binnen te halen terwijl hij helemaal niet in de running is voor dat klassement. Na die demarrages was hij steeds plat en raakte achterop(gebeurde twee of driemaal denk ik). Zelfs op sporza.be(Belgische site) noemden ze De Gendt een rare vogel.

In Het Laatste Nieuws stond trouwens zwart op wit dat De Gendt zich niet opwarmt.

Vind het wel interessant dat EBH uitgeschakeld is, weer een mannetje minder bij Sky. Froomes zwakke plaats is vlakte en daar kon EBH hem juist zeer goed helpen, nu zouden ze hem daar kunnen pakken. Dat wil zeggen als ze het durven hun plaats in de top 10 op het spel te zetten.

Ze zullen hun top 10 plaats niet op het spel zetten vrees ik.

Cavendish.._O_

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Het is toch onzin om te wachten, ook materiaalpech is onderdeel van het spelletje. Heb het wel beetje gevolgd via de liveblog van NU.nl, helaas niet kunnen zien. Wat een geweldige Tour dit jaar, ik vind het gewoon stuk leuker als er Nederlanders goed meedoen... :engel: Ook super goed voor de sport hier in Nederland. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je op rit 9 doelt,MP. Je rukt het echter uit de context. Het peloton kwam sneller terug dan verwacht en De Gendt voelde zich niet top. Hij nam dus de supersprint voor de col omdat hij wist niet helemaal top te zijn en er toch iets uit te halen. In de eerste km van de col loste hij omdat hij niet beter kon.

Op de col voelde dat hin toch nog iets had maar niet genoeg om bij de kopgroep voor lang te blijven. Hij bleef dus net achter hun, spaarde krachten en zette Rolland op een meesterlijke manier te kakken door op het laatste moment voor zijn neus de volle pot weg te kapen. Daarna liet hij zich afzakken. Verre van dom dus. Hij haalde het maximum uit de rit met de krachten die hij wist te hebben.

Bewerkt: door thebig
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je op rit 9 doelt,MP. Je rukt het echter uit de context. Het peloton kwam sneller terug dan verwacht en De Gendt voelde zich niet top. Hij nam dus de supersprint voor de col omdat hij wist niet helemaal top te zijn en er toch iets uit te halen. In de eerste km van de col loste hij omdat hij niet beter kon.

Op de col voelde dat hin toch nog iets had maar niet genoeg om bij de kopgroep voor lang te blijven. Hij bleef dus net achter hun, spaarde krachten en zette Rolland op een meesterlijke manier te kakken door op het laatste moment voor zijn neus de volle pot weg te kapen. Daarna liet hij zich afzakken. Verre van dom dus. Hij haalde het maximum uit de rit met de krachten die hij wist te hebben.

En wat heeft De Gendt eraan dat Rolland niet de volle pot pakt? Lijkt mij een verspilling van krachten? :?

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...