Jump to content

Wielrennen

Cabyon

Recommended Posts

Voor VDB kan je dit zelfs een kleine overwinning noemen. Natuurlijk komen er wel nog twee individuele tijdritten.

En ik bedoel uiteraard dat Froome als enigste in de top 10 blijft, zou maar erg zijn dat de andere negen voortijdig de Tour verlaten of zo :puh: Porte is ook nog mogelijk, inderdaad, maar ik denk het niet.

Delen op andere websites

• Reacties 577
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• thebig

110

• MegaPilot

100

• NandroDavids

93

• KoningJesper

79

Na de val van gisteren vlak voor de finish heeft JVDB op moeten geven: hij stapt vandaag niet meer op :(

Op zich ben ik geen fan van hem, want hij is over het algemeen één van de saaiste renners in het peloton, maar ik was toch wel benieuwd waar hij toe in staat was. Tot nu toe ging alles goed en ook de ploegentijdrit leverde geen problemen op. Bovendien: dit is de tweede keer dat hij de Tour wegens een val moet verlaten en dus de tweede keer dat zijn hoofddoel in een jaar wegvalt. Dat gun je niemand.

Vandaag normaal gesproken weer een sprintje, dus Cavendish :puh:

Delen op andere websites

Echt rot van VDB inderdaad. De eerste Belg in jaren die een kans heeft om podium te rijden en dan is dit al de tweede keer dat hij eruit moet. Deze keer kon hij er echt helemaal niets aan doen. Het is niet eens een ernstige blessure, maar wel ernstig genoeg om hem te hinderen. Dit maakt mijn beleving in deze Tour wel deels kapot, moet ik zeggen.

Ik blijf het echter wel volgen, hoor. Vandaag pakt Cav zijn tweede!

Delen op andere websites

Greipel was vandaag de man, Cavendish was volgens mij iets te vroeg gestart.

Ik wil niets afdoen aan de winst van Greipel hoor, maar Cavendish was niet zozeer te vroeg: hij koos vooral de verkeerde route. De laatste Lotto-man vóór Greipel ging van kop af, week uit naar links (wat zijn goed recht is natuurlijk) en juist op dat moment wilde Cavendish buitenom komen. Door die uitwijkende manoeuvre van de Lotto-man moest Cavendish nóg verder buitenom, extra meters afleggen, even inhouden ook, en al met al had hij aan 't eind te weinig snelheid.

Maar dan nog: uitstekende sprint van Greipel :)

Delen op andere websites

Hehe, ik geloof je graag Robert, mijn visie was slecht gebaseerd op het fragment van de sprint die ik had gezien op NOS.nl. :puh:

Maargoed, dit is het profiel van de etappe van morgen. Je merkt wel dat we in de buurt van de Pyreneeën komen, want er zitten toch een paar leuke klimmetjes in. Ik zeg, ondanks het eerder genoemde, een massasprint.

PROFIL.png

Delen op andere websites

Maargoed, dit is het profiel van de etappe van morgen. Je merkt wel dat we in de buurt van de Pyreneeën komen, want er zitten toch een paar leuke klimmetjes in. Ik zeg, ondanks het eerder genoemde, een massasprint.

Ik zeg: de grootste kans voor Sagan tot nu toe. Cannondale heeft de mannen om op de eerste twee cols het tempo hoog te houden en daarmee de rassprinters als Kittel, Cavendish en Greipel kwijt te raken. Met die tactiek kan Sagan flink punten pakken bij de tussensprint én is hij een aantal concurrenten kwijt voor de sprint aan de meet. Dan zal hij daar wel weer concurrentie krijgen van een Rojas en Boasson Hagen waarschijnlijk. Maar die moet hij kunnen hebben, dus ik ga voor Sagan.

Het scenario wat daarna volgens mij de meeste kans maakt, is een geslaagde ontsnapping. Omdat er dus zo goed als zeker geen rassprinters bij het einde meer bij zitten, zal Cannondale de koers moeten gaan controleren. Het lijkt me niet dat Movistar voor Rojas daarbij gaat helpen: laat Sagan het lekker zelf uitzoeken. Dat kon dan nog wel 's resulteren in een geslaagde ontsnapping :)

Delen op andere websites

Ik zeg: de grootste kans voor Sagan tot nu toe. Cannondale heeft de mannen om op de eerste twee cols het tempo hoog te houden en daarmee de rassprinters als Kittel, Cavendish en Greipel kwijt te raken. Met die tactiek kan Sagan flink punten pakken bij de tussensprint én is hij een aantal concurrenten kwijt voor de sprint aan de meet. Dan zal hij daar wel weer concurrentie krijgen van een Rojas en Boasson Hagen waarschijnlijk. Maar die moet hij kunnen hebben, dus ik ga voor Sagan.

Cannondale heeft de door mij opgestelde tactiek uitstekend uitgevoerd :clown:

Nee, zonder gekheid: echt grote klasse van die ploeg. Erg knap om zoiets zo lang vol te houden, zonder verdere steun van de andere ploegen. In de sprint dacht ik nog even dat Sagan ingesloten raakte, maar uiteindelijk pakt-ie 'm toch overtuigend. En ik gun 't hem ook wel, na 4 podiumplaatsen zonder overwinning.

Delen op andere websites

Orica heeft toch ook wel een beetje meegereden, maar het viel altijd buiten beeld op een of andere manier. Had de verdeling van de laatste minuten er niet gestaan (52% kopwerk van Cannondale, 48% van Orica) had ik ook gedacht van niet. Heb het wel maar één keer gezien en dat geldt altijd over een periode van 10 minuten.

Toch prachtwerk van Orica, ze hebben eigenhandig hun hele rit gered. Meer dan verdiend dat Sagan dan eindelijk wint. Het leek al zo goed als zeker, maar nu geeft hij die groene trui niet meer af dit jaar.

Delen op andere websites

Pff, en toen leek de Tour la beslist zeg. Als Froome deze vorm kan vasthouden, gaat niemand hem bedreigen om de winst en pakt hij het geel straks in Parijs met minuten voorsprong. Ik hoop dat de concurrenten morgen en in de Alpen toch nog wat gaan kunnen, maar ik heb er een hard hoofd in :{

Wel knap van de Nederlanders vandaag: Mollema werd 4e, Laurens ten Dam 5e, en ze staan nu ook op die posities in het algemeen klassement. Dat wordt dus strijden om een podiumplaats de komende tijd :)

Delen op andere websites

Leukste etappe in jaren.

Dat ga ik zeker niet ontkennen, maar zo vroeg in de Tour verkloot die alle spanning voor het eindklassement en dus gewoon de hele Tour. Froome gaat dit nooit of te nimmer nog afgeven, of hij zou moeten vallen.

Ik zal maar supporteren voor een podiumplaats voor NL, dat moet lukken.

De bollentrui is nu het interessantste klassement. Als je beseft dat er al sinds jaren geen enkele pure klimmer in het peloton zit, weet je dat er iets grondig mis is.

Delen op andere websites

Leukste etappe in jaren.

Inderdaad! Zelfs ik, als niet-TdF fan, heb meer TdF gekeken dan Wimbledon op het moment dat ze beide bezig waren (Wimbledon was dan ook erg saai...). Heb echt genoten van de etappe, niet verwacht dat ik dat ooit nog mee mocht maken. Veel ontsnappingen, veel afvallers, goede Nederlanders, wat wil je nog meer? ^_^

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...