Jump to content

Wielrennen

Recommended Posts

Geplaatst:

Leukste etappe in jaren.

Inderdaad! Zelfs ik, als niet-TdF fan, heb meer TdF gekeken dan Wimbledon op het moment dat ze beide bezig waren (Wimbledon was dan ook erg saai...). Heb echt genoten van de etappe, niet verwacht dat ik dat ooit nog mee mocht maken. Veel ontsnappingen, veel afvallers, goede Nederlanders, wat wil je nog meer? blij.gif

VDB :ch:

• Reacties 577
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• thebig

110

• MegaPilot

100

• NandroDavids

93

• KoningJesper

79

Geplaatst: (bewerkt)

Net als je denkt dat de Tour rotsaai gaat worden, begint deze etappe veelbelovend. Froome zit al zowat geïsoleerd op de eerste col (heeft hij wel zelf voor gezorgd) en Porte zie ik nergens. Kennaugh kan niet mee door een ongelukkige val, dus daar mag Froome ook al niet meer op rekenen. Wordt dit Pay Day voor hem?

Bewerkt: door thebig
Geplaatst:

Wat een slagveld afgelopen weekend zeg. Ik had echt niet verwacht dat Porte zó verschrikkelijk in zou zakken, maar wel mooi voor de Nederlanders natuurlijk. Zou toch ongekend zijn als Mollema of (laten we 'en' maar helemaal niet zeggen :puh:) LTD het podium haalt.

Gisteren was ook een goede dag voor het team van m'n pooltje, want ik had met Martin, Fuglsang, Rodriguez en Moreno 4 van m'n renners bij de eerste 5 zitten. Met Froome, Quintana en Contador ook bij de eerste 20 én het groen van Sagan (en geel van Froome en wit van Quintana) hoopte ik zelfs even op de dagoverwinning. Het werd 'slechts' een 11e plek, van de 8000. De #1 had Daniel Navarro waar ik Richie Porte heb, dat was het verschil. Wel goede zaken gedaan in het algemeen klassement, waar ik inmiddels gestegen ben naar plek 560 :)

Geplaatst:

De rustdag is eindelijk voorbij, nu heb ik weer iets te doen in mijn vakantie :D Da's het eigenlijk wel zeer grof stellen, heb gisteren een boek van 300 pagina's in één ruk uitgelezen, dus da's perfecte tijdsvulling.

Maar toch kijk ik liever wat koers. Vandaag wordt het waarschijnlijk weer een massasprint, zal vast wel tussen Greipel en Cav gaan.

Geplaatst:

Verschrikkelijk saaie etappe, maar we een enerverend einde. Cavendish zou ik vanwege zo'n ongelofelijk domme actie gelijk uit koers gooien, die eindspurt van Kittel was wel erg sterk. Toch een opsteker voor Argos-Shimano, alhoewel Veelers tot zover ik kon zien er wel goed vanaf kwam.

Geplaatst:

Was inderdaad zeer roekeloos van Cavendish, je mag dan wel een sprinter zijn, maar daarom moet je anderen niet van hun sokken rijden.

Echt ongelooflijk wat Kittel daar op het laatste uit zijn benen schudt, in het merendeel van de gevallen moet Greipel zo'n sprint gewoon afmaken.

Voor de rest was deze etappe inderdaad rotsaai.

Geplaatst:

Cavendish zou ik vanwege zo'n ongelofelijk domme actie gelijk uit koers gooien (...)

Mijn eerste reactie was ook iets van op z'n minst deklasseren, die Cavendish, maar de herhaling laat toch echt anders zien hoor. Cav wilde strak langs Veelers rijden om nog kans te maken op de zege, en net op het moment dat dat leek te kunnen en Cav naar links stuurde, keek Veelers naar de grond en stuurde een stukje naar rechts. Beiden hebben dan ook schuld wat mij betreft, en hier kun je dan ook niemand voor naar huis sturen.

Verder uitstekende sprint van Kittel natuurlijk, knap dat hij Greipel gewoon op snelheid weet te verslaan :)

Geplaatst:

Cavendish zou ik vanwege zo'n ongelofelijk domme actie gelijk uit koers gooien (...)

Mijn eerste reactie was ook iets van op z'n minst deklasseren, die Cavendish, maar de herhaling laat toch echt anders zien hoor. Cav wilde strak langs Veelers rijden om nog kans te maken op de zege, en net op het moment dat dat leek te kunnen en Cav naar links stuurde, keek Veelers naar de grond en stuurde een stukje naar rechts. Beiden hebben dan ook schuld wat mij betreft, en hier kun je dan ook niemand voor naar huis sturen.

Had het inderdaad gelezen. Cav zegt op Twitter dat hij fout was en bied z'n verontschuldigingen aan. Argos-Shimano meldt dat Tom Veleers gelukkig niks gebroken heeft. Overigens vind @Andregreipel het maar 'scary shit', haha.

Leukste etappe in jaren.

Inderdaad! Zelfs ik, als niet-TdF fan, heb meer TdF gekeken dan Wimbledon op het moment dat ze beide bezig waren (Wimbledon was dan ook erg saai...). Heb echt genoten van de etappe, niet verwacht dat ik dat ooit nog mee mocht maken. Veel ontsnappingen, veel afvallers, goede Nederlanders, wat wil je nog meer? blij.gif

VDB :ch:

medium_nelson-haha.gif

Geplaatst:

Hij is gewoon schuldig omdat hij iemand van zijn fiets duwt, niet meer en niet minder.

Zowat niemand in die sprint rijdt in een perfect rechte lijn, is ook onmogelijk als je elkaar constant moet ontwijken.

Geplaatst:

Wat verwachten jullie van morgen? Denk dat het lastig wordt voor de Belkin boys, eerlijk gezegd.

Tony Martin wint, Froome vergroot zijn voorsprong, en verder is het afwachten lijkt me. Valverde, Mollema, Contador en al die anderen zijn niet de tijdrijders als Froome, Wiggins en Evans in voorgaande jaren. Contador kwam daar vaak bij in de buurt, maar tegenwoordig toch ook niet meer. Quintana en Rodriguez zijn ook geen top-tijdrijders, dus ik heb goede hoop dat Mollema en LTD hun positie kunnen behouden, of het verlies in ieder geval tot een minimum kunnen beperken :)

Geplaatst:

En we zijn bezig met de tijdrit. Momenteel staat Svein Tuft als eerste met meer dan een minuut op Lieuwe Westra, lijkt dus zeker een goede tijd. We zijn dan nog maar een uurtje bezig, dus zoveel zegt het niet, maar die tijd kan wel even blijven staan.

Zeer benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.

Had gezelezen in de krant dat voor alle anderen een Paralympiër het parcours al eens mocht afrijden, maar heb er voorlopig niets van gezien, zelfs geen filmpje ofzo.

Geplaatst:

Hij is gewoon schuldig omdat hij iemand van zijn fiets duwt, niet meer en niet minder.

Zowat niemand in die sprint rijdt in een perfect rechte lijn, is ook onmogelijk als je elkaar constant moet ontwijken.

Dus omdat Veelers als een kip zonder kop rijdt is Cavendish de schuldige? Veelers reed niet in een rechte lijn, kijk eens naar die screenshots en bewonder hoe mooi Cavendish in 1 rechte lijn fietst. Waarom denk je dat Cavendish niet gestraft is?

Als ik Cavendish was, ik zou m'n excuses ook niet aanbieden. Hij is niet schuldig, beelden liegen niet. Mensen die 'm uitjouwen en zelfs urine naar hem gooien uiten alleen maar hun eigen domheid.

De Tour is voorbij(deel 2), jammer.

Geplaatst: (bewerkt)

Veelers keek onder zich door om weg te maken voor de sprinters. Hij had het fout ingeschat en ging naar rechts. Maar als Cavendish opeens bruusk naar links gaat, moet je niet zeggen dat hij een perfecte lijn rijdt. Als je ziet bij de beelden van voor, zie je Cavendish's gezicht in een grimas voordat hij tegen Veelers botst, maakt duidelijk dat hij wist dat die naast hem zat en dat hij toch een tik tegen hem gaf. Hij heeft zeker niet het doel om hem omver te rijden, zou maar heel raar zijn als dat zijn doel was, maar het is wel gebeurd en daar moet hij verantwoordelijkheid voor opnemen.

Waarom hij niet gedeklasseerd is of op zijn minst op de vingers getikt? Hij is Cavendish. Zolang er onenigheid is over zijn schuld, gaan ze het niet doen. Maar ik durf met zekerheid zeggen dat als het omgekeerd gebeurd zou zijn, Veelers in zijn portefeuille had mogen tasten.

Die urine en verwijten gooien naar Cavendish vind ik inderdaad niet kunnen. Las onlangs een artikel over de 2e Tour de France waarin het publiek renners zowat letterlijk van hun fietsen trok. Dit soort wantoestanden doen me daaraan denken.

Echt ongelooflijk wat Kittel hier weer klaarspeelt. Toen ik Cavendish zag vertrekken, dacht ik dat het voor hem was. Tot ik Kittel zag opzetten. Ik wist gewoon dat hij ging winnen, maar ik kon het gewoon niet geloven en keek vol verwondering hoe hij, toch met een half wiel voorsprong, won.

Spijtig dat Greipel niet kon meedoen doordat hij opgestopt wordt door de val, hij heeft altijd wel een lepel in de pap bij elke sprint en misschien zagen we dan 3 renners zowat gelijktijdig over de meet komen. We krijgen zeker nog wel een etappe waarin de drie tenoren het weer tegen elkaar opnemen.

Zie net pas dat ik mijn selectie voor elke etappe individueel moet inschrijven, niet moeilijk dat ik geen punten krijg met Kittel in mijn selectie :bonk: Wel, het is nu toch al te laat.

Bewerkt: door thebig

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...