Jump to content

Zwarte Piet

Recommended Posts

Geplaatst:

Raar dat heel Nederland op zijn kop staat door dat Zwarte Piet ''gedoe'' terwijl er in het Midden-Oosten duizenden mensen worden kapotgeschoten maar goed....

Is niet zo vreemd hoor. Zwarte piet is vlakbij, en het Midden-Oosten is ver weg. Hoewel je het niet met elkaar kan vergelijken, kijken we toch altijd eerst naar onze eigen ellende.

• Reacties 184
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• NicolaB

25

• Teh_Ninja

20

• SpacyColours

13

• ERRWINS

12

Geplaatst:

Het probleem van deze discussie is dat het een principiële discussie is geworden.

Nu las ik weer ergens dat het weigeren van het racisme in Zwarte Piet het weigeren is van de erkenning dat in het verleden slavernij was. Zoals de Holocaust ook lang ontkend is.

Wat een ongelooflijke vergelijking. Alsof iemand niet erkent dat er slavernij is geweest - damn! Het zijn feiten! Maar dat neemt niet weg dat geen kind racisme ziet in Zwarte Piet, ze zien alleen lieve mannen en vrouwen die snoep uitdelen...

Pfff ben deze discussie zo zat, ik zit me gewoon te ergeren aan die discussie. Je ziet het echt overal.

Geplaatst:

Ik vind het een beetje naïef dat de 'zwarte' mensen de slavernij erbij halen, iets wat al generaties lang niet meer aan de orde is. De 'zwarte' mensen nemen te snel het woord racisme in de mond, het is gewoon een macht spelletje.

Geplaatst:

Ik las ergens dat de grootste slachtoffer van deze pietendiscussie de onderlinge verdraagzaamheid is.

Daar vond ik wel wat in zitten. Jammer, dat wel. Want het lijkt me toch dat je zoiets voor ogen zou willen hebben als je racisme aan de kaak stelt.

Geplaatst:

Ik vind het zelf een moeilijke discussie. Van de ene kant is het natuurlijk raar als ze een eeuwenoude traditie nu opeens stop gaan zetten omdat ze het associëren met ons verleden in de slavernij. Maar van de andere kant, als zij zich echt beledigd voelen, wie ben ik dan om te zeggen dat dat nergens op slaat. Je zou ook een midden weg kunnen kiezen: zwarte piet komt uit de schoorsteen. Dus je zou hem ook alleen wat zwarte vegen kunnen geven i.p.v. van hem helemaal zwart verven.

Geplaatst:

Nou wat een ellende hier, Poeh poeh....

Als je het echt zo erg vind als je hier voor doet, ga dan even langs het Midden-Oosten en laat daar je stem horen? Of doe iets wat het verschil kan maken?

Hier op een forum mensen vertellen dat er betere of meer belangrijke onderwerpen zijn om te discussiëren ga je niemand in het Midden-Oosten mee helpen.

Dus kom achter je pc vandaan, die naast je bedje staat, boek een vlucht naar het Midden-Oosten, en maak je handjes maar vuil.

Mensen die op het veld staan maken het grote verschil, niet de mensen die aan de zijlijn staan...

Geplaatst:

De zwarte piet discussie gaat eigelijk hellemaal nergens over, het is een feest voor voornamelijk kinderen. Laat de kinderen lekker bepalen of zwarte piet blijft ja of nee, hoe moeten al die ouders aan hun kinderen uitleggen dat zwarte piet eigelijk niet bestaat. Surinamers, afrikanen enz die ik ken vieren allemaal sinterklaas met zwarte piet en zijn er trots op.

Geplaatst: (bewerkt)
1413905792[/url'>' post='2244438']
1413839528' post='2244179']

Nou wat een ellende hier, Poeh poeh....

Als je het echt zo erg vind als je hier voor doet, ga dan even langs het Midden-Oosten en laat daar je stem horen? Of doe iets wat het verschil kan maken?

Hier op een forum mensen vertellen dat er betere of meer belangrijke onderwerpen zijn om te discussiëren ga je niemand in het Midden-Oosten mee helpen.

Dus kom achter je pc vandaan, die naast je bedje staat, boek een vlucht naar het Midden-Oosten, en maak je handjes maar vuil.

Mensen die op het veld staan maken het grote verschil, niet de mensen die aan de zijlijn staan...

Ik wist niet dat je boos werd... Maar goed ik zou er best wel heen willen helpen hoor maar me gezondheid laat het niet toe omdat ik een tumor in me dikke darm heb zitten wat uiteindelijk kanker wordt en daarom wordt mijn dikke darm eind dit jaar verwijdert waardoor ik de rest van mijn leven met een stoma moet lopen, maar genoeg over mij.

Bewerkt: door TrueSkum

Ik wist niet dat je boos werd... Maar goed ik zou er best wel heen willen helpen hoor maar me gezondheid laat het niet toe omdat ik een tumor in me dikke darm heb zitten wat uiteindelijk kanker wordt en daarom wordt mijn dikke darm eind dit jaar verwijdert waardoor ik de rest van mijn leven met een stoma moet lopen, maar genoeg over mij.

Ik word er niet boos om, het stoort mij enkel dat mensen een goed hart halen maar uiteindelijk niet uit hun safe zone komen, woorden maar geen daden eigenlijk.

Niet wetend je huidige situatie, kan ik je weinig kwalijk nemen, maar in ieder geval, ik wens je in ieder geval veel sterkte ;)

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

Laatst op Dumpert een leuk filmpje: De gemeente Amsterdam wilt het kwaku-festival verkleinen. Reacties als ''Tradities moeten blijven!'' en ''Het hoort bij ons!'' kwamen meerdere malen voorbij. Dezelfde mensen roepen dat zwarte piet, een volkstraditie velen malen ouder dan het kwaku festival, moet verdwijnen. Wat een idioterie is dit. Tegenwoordig worden wij blanken steeds meer 'gediscrimineerd' dan de negroïde en noord-afrikanen zelf!

Dit jaar blijft mijn gemeente de intocht lekker houden zoals het was: zwart. 43 van de 45 pieten hebben aangegeven niet mee te doen als de kleur van de piet zou veranderen. Helemaal goed. :)

Dit jaar blijft mijn gemeente de intocht lekker houden zoals het was: zwart. 43 van de 45 pieten hebben aangegeven niet mee te doen als de kleur van de piet zou veranderen. Helemaal goed. :)

Thank god :puh:

Laatst op Dumpert een leuk filmpje: De gemeente Amsterdam wilt het kwaku-festival verkleinen. Reacties als ''Tradities moeten blijven!'' en ''Het hoort bij ons!'' kwamen meerdere malen voorbij. Dezelfde mensen roepen dat zwarte piet, een volkstraditie velen malen ouder dan het kwaku festival, moet verdwijnen. Wat een idioterie is dit. Tegenwoordig worden wij blanken steeds meer 'gediscrimineerd' dan de negroïde en noord-afrikanen zelf!

Ik moet je wel zeggen, dat ik denk dat het een knap straaltje Geenstijl propaganda-editten is (maar 1 persoon die ook zegt dat die persoon het liever niet wilt). Ik ken zelf ook een aantal negroïde mensen en die vinden het ook gewoon een leuk feest. Ikzelf vind dat Kwaku-feest ook wel leuk. Ik ben er vorig jaar geweest. Heel gezellig en lekker eten. En ook daar behoorde ik tot een maximale schamele 5% blanken die op het feest waren, het werd er niet minder gezellig op. Gewoon niet zeuren en ook niet afschaffen dus :puh:

Bewerkt: door NicolaB
Geplaatst:

tja....discriminatie in eigen land. Ik zou gewoon al die mensen die zwarte piet racisme vinden in de zak doen van sinterklaas en boven de oceaan dumpen.

Man, wat maken sommigen zich hier toch druk over... niet te geloven. Worden die mensen niet moe van zichzelf? Dan noemen ze mij autistisch, terwijl ik er niet wakker van lig of het nou Zwarte Piet of Blauwe Piet is... voor sommige lijkt te wereld wel te vergaan door een verschillende kleur schmink. :t

Geef mij maar gewoon mijn cadeautjes en chocoladeletters, kan mij weinig schelen van wie ik die krijg. :puh:

EDIT: Ik heb wel liever zwarte chocoladeletters dan witte trouwens.

Bewerkt: door SpacyColours
Geplaatst:

EDIT: Ik heb wel liever zwarte chocoladeletters dan witte trouwens.

Racist! :@

Maar je hebt gelijk dat de ophef buitenproportioneel is. Ik zag in de chat iemand opiniëren dat critici van Zwarte Piet het land maar uit zouden moeten, wat natuurlijk een idioot idee is, maar dat ook wel illustreert hoe bizar druk sommige mensen zich hier over maken. Treurig :(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...