Jump to content

WK 2014 - Poule B


Jesperkaj

Recommended Posts

Ik ben blij dat Huntelaar waarschijnlijk niet opgesteld wordt. Hij schijnt ontzettend moeilijk te kunnen doen als hij geen speeltijd krijgt zoals bij het EK2012. Het lijkt me meer een speler die voor zijn eigen ego voetbalt dan voor het teambelang.

Kuch, Robben, kuch. :puh:

Maar een egotripper vergeven we als ie goed speelt. Ronaldo bijvoorbeeld(die al eens door het eigen Madrileense publiek werd uitgefloten nadat een egoactie voor de derde keer een goede kans verneukte..).

Ben toch ook meer voor Depay in de 4-3-3, maarja.

Tegen Nederland zie ik Brazilië nog winnen(al dan niet met hulp van de scheids :7 ), maar Chili zie ik ze niet opzij zetten. Nederland wordt waarschijnlijk groepswinnaar, dus eigenlijk zou de tweede positie het meest gunstig zijn voor de Brazilianen. :puh:

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 303
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    57

  • thebig

    33

  • ERRWINS

    30

  • Phoenyxar

    19

gallery_33831_41_155.png Australië - gallery_33831_41_149.png Spanje

Wedstrijdnummer: 33

Poule: B

Datum: 23 juni

Tijd: 18:00

Stadion: Arena da Baixada, Curitiba

Voor de start van het WK had je best kunnen voorspellen dat de wedstrijd tussen Australië en Spanje een belangrijke zou worden voor het Nederlands elftal. Met een (vooraf voorspelde) verloren wedstrijd tegen Spanje en een aannemelijke overwinning tegen Australië zouden de wedstrijden Australië - Spanje en Nederland - Chili namelijk wel eens belangrijk kunnen zijn voor de tweede plek in de poule, achter groepswinnaar Spanje. Nu de derde rondes in de groepsfase gespeeld gaan worden, weten we inmiddels dat de werkelijkheid flink anders is, en dat deze wedstrijd van vanavond alleen nog maar draait om de eer. Om twee landen die tegen elkaar spelen en beiden eigenlijk niet met nul punten Brazilië willen verlaten.

Het positieve aan het treffen tussen Australië en Spanje is dat beide landen vrijuit kunnen gaan spelen. Iets wat Australië overigens het gehele toernooi al doet, en dat resulteerde dan ook in een tweetal best goed gespeelde en aantrekkelijke wedstrijden. Spanje heeft het daarentegen flink laten liggen, maar kan zich in deze laatste wedstrijd wellicht toch nog een beetje revancheren voor de eerdere twee nederlagen - voor zover dat nog mogelijk is. Uiteindelijk zie ik Spanje dan toch nog wel een wedstrijdje winnen, puur vanwege het verschil in kwaliteit en de absolute behoefte om niet drie keer op een rij achter elkaar af te gaan. Spanje met een half opgeheven hoofd naar huis, om dan maar met de meest positieve toon te praten.

De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 1-2.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

gallery_33831_41_92.png Nederland - gallery_33831_41_173.png Chili

Wedstrijdnummer: 34

Poule: B

Datum: 23 juni 2014

Tijd: 18.00

Stadion: Arena de São Paulo, São Paulo

NED_CHI.jpg

Inleiding

Dit is de laatste wedstrijd voor Nederland in de poule. Na eerdere overwinningen van respectievelijk Australië en Spanje, zijn ze al zeker voor de volgende ronde op het WK. Een andere verassing van dit toernooi is de tegenstander van vanavond; Chili. Ook Chili is geplaatst voor de volgende ronde, wat zal betekenen dat deze wedstrijd in principe nergens om gaat. Dit aangezien geen van beide ploegen zal weten wat nodig is om Brazilië te ontlopen. Brazilië zal namelijk, gek genoeg, na Nederland - Chili aantreden. Ook is het moeilijk om een beeld te schetsen van Nederland - Chili, aangezien deze wedstrijd één keer eerder is gespeeld. Het eindigde in 1928 op de Olympische Spelen op een 2-2 gelijkspel.

Arena de São Paulo, São Paulo

arena-de-sao-paulo.jpg

De wedstrijd wordt in Arena de São Paulo gespeeld, dat ligt in São Paulo. De capaciteit van dit stadion betreft 68.000 zitplaatsen en zal na het WK in gebruik worden genomen door Corinthians. De bouw van het stadion verliep niet goed. Een deel van het dak is ingestort waarbij er twee doden zijn gevallen. Even later viel nog een dode bij werkzaamheden. Pas op 10 juni werd het stadion veilig verklaart door de brandweer. Het klimaat in São Paulo is niet vergelijkbaar met het klimaat in Nederland. São Paulo heeft een subtropisch klimaat. De wedstrijd van vanavond zal bij een temperatuur van ongeveer 27 graden gespeeld worden.

De wedstrijd

De verwachting is niet dat dit een spectaculaire wedstrijd zal gaan worden. Zoals eerder gezegd zijn zowel Nederland als Chili al geplaatst voor de volgende ronde en is er geen mogelijkheid om te zien wat het resultaat moet worden om Brazilië te ontlopen.

Nederland zal, zoals gewoonlijk, met een 5-3-2 opstelling beginnen tegen Chili. Hierbij kan Nederland niet gebruik maken van Van Persie en Bruno Martins Indi. Lens zal in de spits starten, op de plaats van Robin Van Persie. Ook is staat Dirk Kuyt in de basis. Tot grote verassing speelt de hardloper op de linksback.

Chili zal spelen met een 4-3-1-2 opstelling waarbij er aanvallend voetbal wordt gespeeld. Dezelfde elf die in de wedstrijd tegen Spanje in de basis stonden, zullen nu bijna allemaal terugkeren. Het zou kunnen dat Vidal niet aan de basis staat, gezien zijn gele kaart. Bij een volgende kaart zal Vidal geschorst zijn voor de 1/8e finales. Daarnaast staat Charles Aranguiz waarschijnlijk niet in de basis gezien een blessure.

Zullen beide teams gaan voor een gelijkspelletje, of gaan ze beide vol voor de winst? Hoe zal Dirk Kuyt het gaan doen op de linksback en wat gaan we doen tegen het aanvallende voetbal van Chili? Vanavond zullen we zien wat "Onzer" Nederland gaat doen tegen het verassende Chili. Daarnaast zullen we erachter komen tegen welk land Oranje in de volgende ronde moet aantreden.

Hup Holland Hup!

De voorspelling van het WK 2014-team op deze wedstrijd is: 1-2.

Wat verwachten jullie van deze wedstrijd?

Link to comment
Delen op andere websites

Kuyt als linksback... Wat vinden jullie daarvan?

Aparte beslissing, met 4-3-3 had je je daar geen zorgen om hoeven te maken. Voor 5-3-2 is dit elftal niet geschikt en je speelt de tegenstander op het middenveld alleen maar in de kaart.

Anyway, ik heb er sowieso niet echt goede hoop in. Chili drukt erg ver door en vroeg of laat knakt de achterste linie wel. Net zoals de eerste helft tegen Spanje en de hele wedstrijd tegen Australië lopen er dan ook nog eens te weinig mensen op het middenveld, waardoor je eigenlijk gewoon de rode loper uit legt. Ik verwacht, al hoop ik natuurlijk het tegenovergestelde, 1-3.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat Nederland dit wint. Ik snap de opstelling van Louis ook niet helemaal. Waarom staat Huntelaar er niet gewoon in. Het lijkt mij dat Kuyt te oud is om te gebruiken als opkomende back, maar we zullen het zien. Ook zet ik vraagtekens bij Wijnaldum, aangezien hij bij PSV niet eens een basisplaats had. Maar we zullen het allemaal zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik sluit me aan bij Mathijs, ik vind het vreemde dat Nederland met zo veel spelers vanachter speelt, zeker voor een land dat gekend is om zijn sterke en plotse aanvallende stoten. Men heeft minder vertrouwen in de verdediging, maar dat los je niet op door je middenveld en aanval te verzwakken.

In theorie natuurlijk, want tot nog toe heeft die opstelling zijn werk gedaan, maar ik denk dat men gewoon wat meer moet uitgaan van zijn sterktes.

Ik verwacht een 1-2, maar zoals al mijn voorgaande voorspelling zal het WK mij wel verrassen met een wacky resultaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...