Jump to content

WK 2014 - Poule B


Jesperkaj

Recommended Posts

[subtiel]Dit bericht bevat een tekst die met een korreltje zout genomen moet worden.[/subtiel]

Nederland speelde vandaag bijna net zo slecht als België! Toch blij met de overwinning! Wat een wereldgoal van Australië en wat een inzet van dat elftal.. Mooi om naar te kijken, hebben niet gekregen wat ze verdiend hebben.. Maar op naar de volgende ronde! :bier:

Erg jammer ook dat Spanje eruit ligt, maar wat een heerlijke wedstrijd van Chili.. Ben benieuwd naar de wedstrijd tussen NL en Chili. ^^

hahaha XD

Ik ben het overigens eens met de laatste regel.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 303
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    57

  • thebig

    33

  • ERRWINS

    30

  • Phoenyxar

    19

Nederland en Chili gaan beiden het doel van de tegenstander bewaken, om te voorkomen dat de andere partij de bal in z'n eigen netje schiet. Alles om Brazilië te ontlopen, natuurlijk. Onvoorstelbaar, want Brazilië speelt nou niet bepaald de sterren van de hemel.

Link to comment
Delen op andere websites

Typisch dat hier nog niet echt is gesproken over de onterechte penalty? Twee wedstrijden gespeeld, twee onterechte penalties. Dar mag wel stoppen. :7

Jawel hoor :puh:

Wat een rampzalig slechte scheidsrechter is het.

Valt me nog mee dat hij de penaltie in de 77e minuut niet geeft aan Australië.

Wees blij dat je de wedstrijd gaat winnen, had hier flink fout kunnen lopen voor Nederland(en terecht als je ziet naar het aantal kansen). Pas na de 2-3 zagen we Nederland weer lekker voetballen en kansen creëren als een gek.

Die penalty had niet gehoeven...

Link to comment
Delen op andere websites

"Niet echt" houdt niet in dat het er helemaal niet over ging... Dat betekent dat er niet echt discussie is ontstaan en/of dat men niet echt daarop reageerde. :duh: Zeker in gedachte houdend dat het 1) enorm vervelend tijdstip was en 2) tegen Spanje ook al onterechte penal tegen kregen, is het toch wel een waardig puntje aan de wedstrijd om te bespreken.

Link to comment
Delen op andere websites

De penalty van gisteren tegen Nederland vond ik wel terecht hoor. Als verdediger dien je gewoon je arm tegen je lichaam te houden, en niet alle kanten op te laten zwiepen. Er valt zelfs nog wat voor te zeggen dat de arm naar de bal toe bewoog, aangezien de arm van Janmaat (al dan niet onbewust) nog richting de bal bewoog nadat deze al was voorgezet. Het is misschien flauw om er een penalty voor te geven, maar in mijn ogen reglementair wel correct.

Link to comment
Delen op andere websites

De penalty van gisteren tegen Nederland vond ik wel terecht hoor. Als verdediger dien je gewoon je arm tegen je lichaam te houden, en niet alle kanten op te laten zwiepen. Er valt zelfs nog wat voor te zeggen dat de arm naar de bal toe bewoog, aangezien de arm van Janmaat (al dan niet onbewust) nog richting de bal bewoog nadat deze al was voorgezet. Het is misschien flauw om er een penalty voor te geven, maar in mijn ogen reglementair wel correct.

Akkoord.

Link to comment
Delen op andere websites

Aangeschoten hands verdiend in mijn ogen geen penalty :duh:

Maar dan krijg je de discussie waar je de lijn moet trekken tussen een bewuste beweging naar de bal en toevallig aangeschoten. Dat lijkt in theorie makkelijk, maar in de praktijk immens lastig om toepassen. Zelfs hier is men nog niet rond of het een bewuste beweging was of niet. Het is licht en was op het moment jammer voor Janmaat (ik vind die naam trouwens geweldig), maar wel gewoon een terechte penalty.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat was Nederland een groot drama gisteren zeg. Belachelijk gewoon. Overigens wel prettig dat Spanje uit het toernooi ligt. Nu moet Nederland nog even eerste zien te worden, wat best moeilijk gaat worden tegen Chili.

Link to comment
Delen op andere websites

Onterechte penalty. Ik heb nog nooit een verdediger gezien die al rennend zijn armen als een plank naast zijn lichaam weet te houden, dat is het met het oog op balans en wendbaarheid ook volstrekt debiel en onnatuurlijk. Als dit al hands is, zou ik de spelers gewoon instrueren om alle ballen tegen de handen van de tegenstanders te schieten = hands = oneindig veel penalty's = wereldkampioen. static.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ach, was dit aan Australische zijde gebeurt en men gaf geen penalty, elke Nederlander zou huilen om een penalty. :7

Dat zou kunnen kloppen maar ik, als neutrale toeschouwer, vind het alsnog onterecht. Maar ik ga wel met je akkoord, als dit tegen Barcelona, België of Argentinië zou geweest zijn zat ik waarschijnlijk ook wel te zeiken :$

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...