Jump to content

Religie = vergif


MegaPilot

Recommended Posts

  • Reacties 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    7

  • ERRWINS

    6

  • AXIO

    6

  • Phoenyxar

    6

Homofilie is onnatuurlijk, homoseksuelen planten zichzelf niet voort wat wel de bedoeling is (''gaat en vermenigvuldigt u''). Ik ben dan ook van mening dat homofilie afgestraft moet worden, vooral jonge kinderen zouden niet de indruk moeten krijgen dat homoseksualiteit ''oké'' is en ''er bij hoort''. :t

Link to comment
Delen op andere websites

Homofilie is wel natuurlijk. Het is niet pareto-optimaal voor de natuur (zoals je aanhaalt aangezien het zou voorkomen dat individuen zich voortplanten, hoewel dat niet onmogelijk is), maar het is daarom niet onnatuurlijk.

Om dan op de titel te komen, religieus fundamentalisme is vergif aangezien het vasthouden aan bepaalde concepten je sluit naar andere ideeën. Religie op zich hoeft dus geen vergif te zijn, maar het zou je handelingen of redeneringen niet mogen beïnvloeden en zeker niet op deze manier.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een Gezeur ook altijd, het zou gewoon moeten kunnen om jezelf te zijn . Zoiets nou niet gestraft mogen worden .

Al die Homofoben die maar over door blijven zeiken zouden gewoon om zeep geholpen moeten worden, of in ieder geval een Les leren .

Bewerkt: door 1973
Link to comment
Delen op andere websites

Homofilie is onnatuurlijk, homoseksuelen planten zichzelf niet voort wat wel de bedoeling is (''gaat en vermenigvuldigt u''). Ik ben dan ook van mening dat homofilie afgestraft moet worden, vooral jonge kinderen zouden niet de indruk moeten krijgen dat homoseksualiteit ''oké'' is en ''er bij hoort''. :t

Na dit te hebben gelezen, maak ik even wat popcorn. Wie wil nog meer?

'Being gay is okay but don't show the world that you don't love a girl.'

Wees jezelf maar loop er aub niet mee te koop. Laat je dan ombouwen ofzo.

Link to comment
Delen op andere websites

Er zullen altijd wel sommigen bestaan die naar het stereotype praten, maar ik denk niet dat al diegene met dat register (niet elke homo praat op dezelfde manier, zoals je wel kunt aanvoelen) bewust zo praat. De kans is dus groot dat die eigenschap vasthangt of wordt bepaald (dus door een andere stroom van hormonen) door hetzelfde chromosoom (de X in dit geval) dat de seksuele voorkeur bepaald.

En "overdreven" heb je altijd overal natuurlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt maar van die overdreven homo's snap ik dan weer niets. Dat je homo bent, vind ik prima maar waarom dan zo overdreven? :puh:

Net als die jongen in het filmpje, heel overdreven praten :puh:

Daar ben ik het volledig met je eens, máár kijk nu ook eens in het oog van de tegenpartij.

Zei zeggen dan weer: Dat je hetero bent, vind ik prima maar waarom dan zo 'geweldadig' reageren met; je mag niet homo zijn (ivm voorplanting, geloof etc.), we haten homo's, schelden homo's uit (ja dat gebeurd, zelfs op werk), vooroordelen alle homo's voor wijven terwijl er ook lesbo's zijn die samen met de mannen onder de categorie homo's vallen.

(Homo = Gelijkheid man-man vrouw-vrouw, Lesbo= Vrouw-Vrouw en man-man weet ik niet meer maar had ook een andere naam)

Over dat filmpje... het is erg wat er gebeurd en ik heb medelijden met die jongen, maar als je dan die reacties leest zoals: je hebt geen rechten meer als je homo bent, je bent dan een idioot als je homo bent... bah :kots:

Dat mensen zich nog druk maken over het voortplanten, ik bedoel we hebben bijna 7 miljard mensen op aarde en stel er zou een zombie uitbraak komen en jij als homo overleeft dat met een hetero meisje. Nou dan doe je het toch samen voor tien minuten zodat die kinderen daarna verder de aarde voortplanten :*D

Link to comment
Delen op andere websites

We zijn wel al even de 7 miljard voorbij hoor, maar dat terzijde.

Nog altijd beter dan in de meest hopeloze theorie (Big Bang) geloven :)

Fantastisch beargumenteerd. Bewonderingswaardig.

Aan de Big Bang valt trouwens niet veel te geloven, maar eerder te begrijpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Religie kan heel veel moois met zich meebrengen en heel veel mensen op aarde hebben er onwijs veel aan, dus het hele begrip religie voorzien van de stempel vergif vind ik kortzichtig. Veel mensen weten hoop en kracht te halen uit het idee van de aanwezigheid van een oppermachtig wezen dat jou liefheeft, naar je luistert en voor je klaarstaat. Zelf ben ik erg sceptisch in dat soort dingen en heb ik daar niet heel veel mee, maar het kan zóveel betekenen voor iemand, dat vind ik alleen maar mooi en goed. Lang niet alle gelovigen zijn zo extreem zoals in dat filmpje, generaliseer niet te snel.

Hetgeen waarover ik me echter dagelijks blijf verbazen, is homofobie van sommige mensen binnen bijvoorbeeld het christendom. Ik kan er níet bij, dat je jezelf als goed persoon beschouwt omdat je de christelijke leer nauwgezet opvat en naleeft, maar je je vervolgens totaal niet gedraagt naar het plaatje wat ik heb van het christendom, namelijk het naleven een onbegrensde naastenliefde en acceptatie van anderen. De leer van de Bijbel of andere heilige geschriften zodanig streng naleven en om die reden niet bereid zijn om om je heen te kijken, ik kan het in zulke gevallen moeilijk accepteren. Voor mij is de Bijbel een boek dat is geschreven door mensen en dus onderhevig aan plaats en tijd, geen universalistisch woord van boven.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...