Jump to content

Religie = vergif


MegaPilot

Recommended Posts

En wat denk jij, als voorstander van algemene vrijheid, daar dan van? Waar trek jij de lijn tussen vrijheid en secularisme? Okej, wellicht dan aan het openbaar dragen van ideologieën (een zeer Scandinavische benadering). Laten we dan verder kijken: Stel ik wil een Vulcan-logo dragen, is dit dan ook toegestaan? Dit logo zal op zijn manier ook voor bepaalde ideeën of concepten staan, misschien ook niet. Maar laat je dat dan bijvoorbeeld wel toe?

Ligt eraan wat je met Vulcan bedoelt.

Als je dit bedoelt mag je doen wat je wil:

http://vulcanequipment.com/

:')

Secularisme is het scheiden van staat en religie.

Dus ook gemeentehuis etc. Alles wat met politiek te maken heeft scheiden met religie.

Ik zie secularisme als hoger prioriteit dan ''vrijheid''

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    7

  • ERRWINS

    6

  • AXIO

    6

  • Phoenyxar

    6

Ik zie secularisme als hoger prioriteit dan ''vrijheid''

En dat maakt het verschil. Ik vond het al vreemd, want beide begrippen gaan naast elkaar nou niet echt samen.

Vraag ik me sowieso af wat de invloed van een kruis kettinkje in een gemeentehuis op de politiek zou moeten zijn, want volgens mij kan dat maar heel weinig kwaad.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie secularisme als hoger prioriteit dan ''vrijheid''

En dat maakt het verschil. Ik vond het al vreemd, want beide begrippen gaan naast elkaar nou niet echt samen.

Vraag ik me sowieso af wat de invloed van een kruis kettinkje in een gemeentehuis op de politiek zou moeten zijn, want volgens mij kan dat maar heel weinig kwaad.

Scheiden is scheiden.

Secularisme is secularisme.

Als je iets doet, doe het dan ten alle tijden goed.

Edit:

Ter verduidelijking:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia

http://www.spitsnieuws.nl/binnenland/2014/10/buma-voer-maatschappelijke-dienstplicht-in

Bewerkt: door kelwin
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...

Centraal aan principes staat dat je die toepast ongeacht het nut of de wenselijkheid van die toepassing.

Dat hoeft niet perse, je kan van je principes afwijken. Wat je dan bijvoorbeeld als nuttig of wenselijk ervaart kan daar dan wel ten grondslag aan liggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het best dat mensen in een verzinsel geloven, zolang dat verzinsel maar geen reden is tot aanzetten van haat, discriminatie of zelfs een combinatie daarvan. Helaas gebeurd dat tegenwoordig steeds vaker, neem IS als prachtig exemplaar. Wat dat betreft kan je stellen dat religie vergif is, ja.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Als je kind zegt dat hij homo is, heb je dat te respecteren. Je kind veranderd niet, alleen het feit dat hij op hetzelfde geslacht valt is anders. Ieder heeft zijn eigen smaak en mening maar die zullen we allemaal moeten respecteren. Als je als ouder je kind zo behandeld omdat hij homo is, ben je een slechte ouder. :N

Link to comment
Delen op andere websites

Religie is geen vergif tot het aanzet tot haat, discrimantie of iets in die richting. Er zijn zeker gelovigen die niks tegen homo's hebben en er zijn ook mensen die er volledig in door slaan. Bij het laatste gedeelde begint religie vergif te worden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...