Jump to content

Religie = vergif


MegaPilot

Recommended Posts

Ik vind sowieso juist dat kinderen moeten weten dat homoseksualiteit normaal is.

Je mag zeggen wat je wil, maar imo is houden van hetzelfde geslacht "niet normaal". Er is maar een klein percentage op de wereld homo/bi. De norm (oftewel wat normaal is) is heteroseksualiteit.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    7

  • ERRWINS

    6

  • AXIO

    6

  • Phoenyxar

    6

Zo ver ik weet heb je bij beide onderwerpen, zowel religie als seksualiteit, een keuze afhankelijk van je referentiekader. Dat bepaald dus ook de mate van beperking, vrijheid en definiëring ervan.

Bij je gevoelens heb je geen keuze.

Hoe kom je daar nu bij dan?!? Volgens mij is een reactie en de mate van vrijheid en beperking (en definiëring) van de keuze hierin toch echt afhankelijk van de situatie. Zo heb ik het gevoel dat Dotz op mannen valt, maar heb ik de keuze om het te melden; heb ik wanneer ik geprikt wordt door een mug de redelijke keuze om te krabben of het te laten jeuken, heb ik de keuze om jouw bericht te beantwoorden n.a.v. een gevoelsmatige stimulans en heb ik nauwelijks een keuze of ik vandaag ga slapen als ik moe ben (ook dat is een gevoel. Maar goed ik heb dan wel weer de keuze wanneer ik ongeveer ga slapen).

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind sowieso juist dat kinderen moeten weten dat homoseksualiteit normaal is.

Je mag zeggen wat je wil, maar imo is houden van hetzelfde geslacht "niet normaal". Er is maar een klein percentage op de wereld homo/bi. De norm (oftewel wat normaal is) is heteroseksualiteit.

Al is het maar 1% van de bevolking dan is het nog steeds wel een hoog percentage. Of je het normaal vindt moet een ieder denk ik zelf weten. Dat je respect hebt voor een ander zijn of haar keuze vind ik dan normaal.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind sowieso juist dat kinderen moeten weten dat homoseksualiteit normaal is.

Je mag zeggen wat je wil, maar imo is houden van hetzelfde geslacht "niet normaal". Er is maar een klein percentage op de wereld homo/bi. De norm (oftewel wat normaal is) is heteroseksualiteit.

Al is het maar 1% van de bevolking dan is het nog steeds wel een hoog percentage. Of je het normaal vindt moet een ieder denk ik zelf weten. Dat je respect hebt voor een ander zijn of haar keuze vind ik dan normaal.

Waar zeg of impliceer ik zelfs dat ik homo's niet tolereer?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind sowieso juist dat kinderen moeten weten dat homoseksualiteit normaal is.

Je mag zeggen wat je wil, maar imo is houden van hetzelfde geslacht "niet normaal". Er is maar een klein percentage op de wereld homo/bi. De norm (oftewel wat normaal is) is heteroseksualiteit.

Al is het maar 1% van de bevolking dan is het nog steeds wel een hoog percentage. Of je het normaal vindt moet een ieder denk ik zelf weten. Dat je respect hebt voor een ander zijn of haar keuze vind ik dan normaal.

Het enige percentage (m.u.v. decimale percentages) dat kleiner is dan 1% is 0%. Ik begrijp dat begippen als ''hoog'' subjectief zijn, maar kun je mij in vredesnaam uitleggen hoe je een percentage van 1% ''hoog'' kunt noemen? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind sowieso juist dat kinderen moeten weten dat homoseksualiteit normaal is.

Je mag zeggen wat je wil, maar imo is houden van hetzelfde geslacht "niet normaal". Er is maar een klein percentage op de wereld homo/bi. De norm (oftewel wat normaal is) is heteroseksualiteit.

Al is het maar 1% van de bevolking dan is het nog steeds wel een hoog percentage. Of je het normaal vindt moet een ieder denk ik zelf weten. Dat je respect hebt voor een ander zijn of haar keuze vind ik dan normaal.

Waar zeg of impliceer ik zelfs dat ik homo's niet tolereer?

Ik vind het anders heel duidelijk leesbaar. Je bedoelt het niet zo begrijp ik nu, maar ik vind het nogal kort door de bocht om heteroseksualiteit de norm te noemen of 'wat normaal is'. Statistisch gezien is het weliswaar zo, maar het is nogal kleinerend naar homoseksuelen toe. Dus ik interpreteer je zin liever als 'heteroseksualiteit komt veel meer voor dan homoseksualiteit'. En graag deze of een dergelijke conclusie trekken in het vervolg, dat staat gewoon netter en respectvoller. ;)

@Dotz: Even een simpel rekensommetje: 1% van 17 miljoen (ongeveer het aantal Nederlanders) is 17 duizend. Ervan uitgaande dat het aantal homoseksuelen in Nederland 10% is, zijn er dan 1,7 miljoen openlijk homoseksuelen hier. Dat vind ik toch wel veel, hoor. Ik kan nog wel een voorbeeldje noemen. De wereldbevolking bedraagt meer dan 7,2 miljard. 1% daarvan is 72 miljoen, wat bij 10% (ja, ook globaal gezien is dit het percentage homoseksuelen) 720 miljoen bedraagt.

Met andere woorden, 1% is veel bij grote aantallen mensen. :puh:

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

En wat wil je precies bereiken met dit topic?

Juist door het soort opvattingen van meneer Dotz en de mensen uit dat filmpje word ik altijd zo woedend en het geeft me des te meer redenen om vanuit mijn kant te bevestigen dat religie vergif is. Christenen, Moslims enz. enz. proberen je een verkeerd beeld te geven van hoe het leven werkelijk is. Ik geloof niet in wat gekrabbel uit zo'n dom boekje. Men mag geloven wat hij wilt, maar dan moeten ze wel beseffen dat niet iedereen het met hen eens zal zijn over bepaalde uitspraken. Sowieso vind ik de homohaat onder gelovigen eigenlijk wel vreemd, want normaal staat er bijvoorbeeld in de Bijbel toch zoiets als 'Heb uw naasten lief'? Ik bedoel maar... :puh:

Je snapt dat dit ook hartstikke beledigend is? Voor iemand die pleit voor (homo)tolerantie ben je zelf wel erg intolerant en dat is jammer.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij geeft ook aan: 'Men mag geloven wat hij wilt, maar dan moeten ze wel beseffen dat niet iedereen het met hen eens zal zijn over bepaalde uitspraken.' Hiermee geeft hij eigenlijk aan dat hij niet zoals Dotz over homoseksuelen denkt als hij over gelovigen.

Link to comment
Delen op andere websites

@Dotz: Even een simpel rekensommetje: 1% van 17 miljoen (ongeveer het aantal Nederlanders) is 17 duizend. Ervan uitgaande dat het aantal homoseksuelen in Nederland 10% is, zijn er dan 1,7 miljoen openlijk homoseksuelen hier. Dat vind ik toch wel veel, hoor. Ik kan nog wel een voorbeeldje noemen. De wereldbevolking bedraagt meer dan 7,2 miljard. 1% daarvan is 72 miljoen, wat bij 10% (ja, ook globaal gezien is dit het percentage homoseksuelen) 720 miljoen bedraagt.

Met andere woorden, 1% is veel bij grote aantallen mensen. :puh:

Je hoeft mij geen basale rekensommen uit te leggen :t, leg liever uit waar je die percentages vandaan haalt. Een aandeel van 10% openlijk homo-, danwel biseksuelen, lijkt mij erg overdreven. 1% van 17.000.000 is overigens geen 17.000, maar 170.000. Daarbij begrijp ik niet wat dat met het percentage te maken heeft, een percentage van 1% van de Nederlandse bevolking is een even hoog percentage als 1% van de wereldbevolking. Maar daar kan ik natuurlijk fout zitten, dan hoor ik het graag :t .

Link to comment
Delen op andere websites

Hij geeft ook aan: 'Men mag geloven wat hij wilt, maar dan moeten ze wel beseffen dat niet iedereen het met hen eens zal zijn over bepaalde uitspraken.' Hiermee geeft hij eigenlijk aan dat hij niet zoals Dotz over homoseksuelen denkt als hij over gelovigen.

Dat doet de kwetsende uitspraken daarboven niet teniet.

@Hierboven

Het percentage dat Tom noemt komt uit de Kinsey Reports. Een onderzoek uit de jaren 40/50 in de VS. Overigens is er veel kritiek op deze cijfers omdat de ondervraagde groep niet representatief voor de gehele maatschappij zou zijn. Latere onderzoeken gaven aan dat het percentage in werkelijkheid tussen de 1.5% en hooguit 6% zou liggen. Als ik het gemiddelde uit het lijstje van de steden neem komt het neer op 3.3%.

Link to comment
Delen op andere websites

En wat wil je precies bereiken met dit topic?

Juist door het soort opvattingen van meneer Dotz en de mensen uit dat filmpje word ik altijd zo woedend en het geeft me des te meer redenen om vanuit mijn kant te bevestigen dat religie vergif is. Christenen, Moslims enz. enz. proberen je een verkeerd beeld te geven van hoe het leven werkelijk is. Ik geloof niet in wat gekrabbel uit zo'n dom boekje. Men mag geloven wat hij wilt, maar dan moeten ze wel beseffen dat niet iedereen het met hen eens zal zijn over bepaalde uitspraken. Sowieso vind ik de homohaat onder gelovigen eigenlijk wel vreemd, want normaal staat er bijvoorbeeld in de Bijbel toch zoiets als 'Heb uw naasten lief'? Ik bedoel maar... :puh:

Je snapt dat dit ook hartstikke beledigend is? Voor iemand die pleit voor (homo)tolerantie ben je zelf wel erg intolerant en dat is jammer.

Religie is een keuze, homoseksualiteit niet. Laat dat alsjeblieft duidelijk zijn. Het is alsnog niet lullig bedoeld naar alle gelovigen toe, want hoe neerbuigend mijn opmerking ook over mag komen, ik respecteer nog altijd degenen die op een vreedzame manier om kunnen gaan met hun geloof en dit anderen niet aandringen ofzo. Hetzelfde geldt voor iemands geaardheid.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Religie is een keuze, homoseksualiteit niet. Laat dat alsjeblieft duidelijk zijn. Het is alsnog niet lullig bedoeld naar alle gelovigen toe, want hoe neerbuigend mijn opmerking ook over mag komen, ik respecteer nog altijd degenen die op een vreedzame manier om kunnen gaan met hun geloof en dit anderen niet aandringen ofzo. Hetzelfde geldt voor iemands geaardheid.

Daar ben ik het niet mee eens. Om nogmaals mezelf te citeren:

Zo ver ik weet heb je bij beide onderwerpen, zowel religie als seksualiteit, een keuze afhankelijk van je referentiekader. Dat bepaald dus ook de mate van beperking, vrijheid en definiëring ervan.

Onafhankelijk van wat ik er in eerste instantie zelf van vind, valt me op dat er mondiaal omvattend, over beide onderwerpen geen eenduidig begrip geschetst kan worden. Op nationale schaal kunnen er wellicht begripswaarden worden vastgesteld. Dat komt grotendeels omdat bij beide gevallen het afhangt van je referentiekader, daarbij inbegrepen zitten dingen als cultuur, opvoeding, persoonlijke vrijheid et cetera.

Een aanleg kan je hebben ja, dan heb ik het gedetailleerd over bijvoorbeeld een verschil in het vrijkomen van hormonen en andere dingen die een persoonlijkheid vormen. Psychologisch gezien ken je als ukkepuk van 0 jaar mentaal vrij weinig complex. Zo zie je ook dat de meest uitgesproken hetero op die leeftijd weinig onderscheid maakt in een relatie met een man of vrouw, maar simpelweg een onderscheid in persoonlijkheid. Vervolgens ontwikkelt een persoon zich bijv. n.a.v. die "persoonlijkheid". Daarbij kan je mij gewoon niet wijsmaken, dat als ik een zogenaamde heterobaby met alleen maar mensen van zijn of haar eigen geslacht opvoed. Dat de persoon dan gevoelens krijgt naar een geslacht dat er niet is en hij/zij ook nooit heeft gekend (zelfde geld voor een zogenaamd homokind). Reinste onzin. De onderwerpen raken elkaar wel op die diverse integrale onderwerpen die een referentiekader opbouwen. Dat zorgt er tevens ook dus voor dat iedereen er anders over denkt.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Religie is een keuze, homoseksualiteit niet. Laat dat alsjeblieft duidelijk zijn.

Religie een keuze noemen is compleet onjuist. De religie die je aanhangt is een (deels onbewuste) keuze. Je religieuze vermogen daarentegen is genetisch bepaald. Wat dat betreft is religie wel te vergelijken met taal. Iedereen heeft een bepaalde drang/aanleg(tot communicatie of geloof in dit geval), maar hoe dit zich praktiseert(welke taal of welk geloof) is afhankelijk van je omgeving.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...