Jump to content

Religie = vergif


MegaPilot

Recommended Posts

  • Reacties 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NicolaB

    7

  • ERRWINS

    6

  • AXIO

    6

  • Phoenyxar

    6

Religiie = vergif? Nog altijd beter dan in de meest hopeloze theorie (Big Bang) geloven :)

Ben jij geen moslim? Meende dat ergens gelezen te hebben.
Hetgeen waarover ik me echter dagelijks blijf verbazen, is homofobie in bijvoorbeeld het christendom.
Christendom alleen? Seriously? :puh: Elke religie heeft wat tegen liefde binnen hetzelfde geslacht.
Link to comment
Delen op andere websites

Ben jij geen moslim? Meende dat ergens gelezen te hebben.

Hetgeen waarover ik me echter dagelijks blijf verbazen, is homofobie in bijvoorbeeld het christendom.
Christendom alleen? Seriously? puh2.gif Elke religie heeft wat tegen liefde binnen hetzelfde geslacht.

Ik zeg niet voor niets bijvoorbeeld het christendom, niet alleen in het christendom. Ik neem het als voorbeeld omdat ik het christendom veel tegenkom in mijn directe omgeving en ik dit soort discussies met enige regelmaat op zie laaien. Uiteraard weet ik dat er meer religies zijn waarbinnen er mensen zijn die iets tegen homoseksualiteit hebben, maar weer: generaliseer niet te snel. ''Elke religie heeft wat tegen liefde binnen hetzelfde geslacht'' impliceert bijvoorbeeld dat het christendom iets tegen homo's heeft, maar geloof is niet per se één iets. Iedere gelovige denkt anders over zijn of haar geloof. Ik ken (weer hetzelfde voorbeeld) weinig christenen die daadwerkelijk iets tegen homoseksualiteit hebben, de meesten zijn zo tolerant als wat op dit gebied. Het lijkt me dat dat bij de meeste religies niet zo vast ligt en dat er bij de meeste gelovigen ruimte is voor eigen opvattingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het boeit me absoluut niet of iemand homo is, maar ik ga ook niet letten op wat ik zeg omdat er misschien toevallig een homo in de buurt kan zijn. en als ze me gaan lastigvallen, krijgen ze dezelfde behandeling als jehova getuigen:

slamming-the-door-o.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga ook mee met wat Foreigner zegt. Zelf geloof ik niet in wat voor een soort oppermachtig wezen ook, zelfs al zou die enkel de aarde hebben geschapen en voor de rest geen invloed hebben. Voor mij is de aarde gewoon een van de vele ontelbare lichamen in ontelbare melkwegstelsels in ontelbare clusters in ontelbare superclusters die door ongelooflijk veel toeval onderdak kan bieden aan leven en door nog meer toeval aan ver geëvolueerd leven, waar de mens de soort is die daar het verst is ingegaan. Onze eigen aarde of zonnestelsel begrijpen we nog maar amper, laat staan ons melkwegstelsel of het heelal. De mechanismen die deze dingen gevormd hebben en nog steeds vormen zullen we waarschijnlijk nooit helemaal kunnen ontrafelen en al zeker niet met zekerheid, maar de theorieën die momenteel zijn ontwikkeld, bieden voor mij momenteel de meest logische verklaring. Zoals de Big Bang Theory.

Dat religie dan nog zo'n gigantische invloed kan hebben op mensen in deze tijd is iets wat ik moeilijk kan begrijpen. Het doet me wat middeleeuws aan. Ik kan perfect begrijpen dat men zoveel eeuwen terug bepaalde fenomenen, zoals een regenboog of bliksem, niet kon verklaren en men dit toeschreef aan god(en), maar nu kan de wetenschap zoveel verklaren en heeft zoveel dingen verklaard die eeuwenlang aan die goden toegeschreven werden, dat het bestaan van zo'n goden eigenlijk compleet uitgesloten is voor mij.

Uiteraard is er wel de mooie stichtende boodschap in religie, zoals 'heb je naaste lief', en zijn er veel mensen die in onzekerheid steun halen uit iets als religie. Ik heb echter zelf geen nood aan religie om zoiets te beseffen. Ik respecteer dan ook mensen die dat wel nodig hebben. Echter zijn er mensen die zich toch wel erg ver laten gaan in het geloof. Dit filmpje is een voorbeeld, maar de IS is dat ook.

Geloof belijden: alles goed en wel. Ik begrijp alleen niet dat mensen er niet in slagen dat op zichzelf te doen en er met alle geweld andere mensen in moeten meesleuren. Moet iedereen rond je heen dan ook geloven voor je er zelf in slaagt te geloven? Daar kan het toch helemaal niet om draaien?

Link to comment
Delen op andere websites

Homofilie is onnatuurlijk, homoseksuelen planten zichzelf niet voort wat wel de bedoeling is (''gaat en vermenigvuldigt u''). Ik ben dan ook van mening dat homofilie afgestraft moet worden, vooral jonge kinderen zouden niet de indruk moeten krijgen dat homoseksualiteit ''oké'' is en ''er bij hoort''. :t

Ik ben zelf homo en vind dit een heel beledigende opvatting. Je opmerking slaat helemaal nergens op, want je kiest er niet voor om homo, bi of hetero te zijn. Je bent het of je bent het niet, laat dat nou voor eens en altijd duidelijk zijn. Wat maakt het uit dat er wat minder kinderen op de wereld verschijnen als gevolg van seks tussen twee mannen in plaats van tussen een man en een vrouw? Ik bedoel, als je hetero bent, prima. Als je homo bent, ook prima. Bi, waarom niet? Kan zo nog wel even blijven doorgaan.

Ik vind sowieso juist dat kinderen moeten weten dat homoseksualiteit normaal is. Niet dat het erbij hoort, maar dat er niks mis is met vallen op hetzelfde geslacht. Het probleem is dat hetero's er altijd zo'n probleem van moeten maken. Dat er nare reacties ontstaan door relnichten, daar kan ik me op zich wel wat bij bedenken. Maar homo's doen niemand kwaad, hetero's daarentegen wel vaak. Met hun stoere haantjesgedrag. :7

---

Juist door het soort opvattingen van meneer Dotz en de mensen uit dat filmpje word ik altijd zo woedend en het geeft me des te meer redenen om vanuit mijn kant te bevestigen dat religie vergif is. Christenen, Moslims enz. enz. proberen je een verkeerd beeld te geven van hoe het leven werkelijk is. Ik geloof niet in wat gekrabbel uit zo'n dom boekje. Men mag geloven wat hij wilt, maar dan moeten ze wel beseffen dat niet iedereen het met hen eens zal zijn over bepaalde uitspraken. Sowieso vind ik de homohaat onder gelovigen eigenlijk wel vreemd, want normaal staat er bijvoorbeeld in de Bijbel toch zoiets als 'Heb uw naasten lief'? Ik bedoel maar... :puh:

EDIT: Dit dus:

Uiteraard is er wel de mooie stichtende boodschap in religie, zoals 'heb je naaste lief', en zijn er veel mensen die in onzekerheid steun halen uit iets als religie. Ik heb echter zelf geen nood aan religie om zoiets te beseffen. Ik respecteer dan ook mensen die dat wel nodig hebben. Echter zijn er mensen die zich toch wel erg ver laten gaan in het geloof. Dit filmpje is een voorbeeld, maar de IS is dat ook.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Religiie = vergif? Nog altijd beter dan in de meest hopeloze theorie (Big Bang) geloven :)

Ben jij geen moslim? Meende dat ergens gelezen te hebben.
Hetgeen waarover ik me echter dagelijks blijf verbazen, is homofobie in bijvoorbeeld het christendom.
Christendom alleen? Seriously? :puh: Elke religie heeft wat tegen liefde binnen hetzelfde geslacht.

Dat ik IS onderscheidde van de Islam, betekent nog altijd niet dat ik daadwerkelijk een moslim ben. Zoals de meeste op deze topic homo's een kans geven en de schuld niet bij hun leggen betekent toch ook niet dat ze homoseksueel zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben zelf homo en vind dit een heel beledigende opvatting. Je opmerking slaat helemaal nergens op, want je kiest er niet voor om homo, bi of hetero te zijn. Je bent het of je bent het niet, laat dat nou voor eens en altijd duidelijk zijn. Wat maakt het uit dat er wat minder kinderen op de wereld verschijnen als gevolg van seks tussen twee mannen in plaats van tussen een man en een vrouw? Ik bedoel, als je hetero bent, prima. Als je homo bent, ook prima. Bi, waarom niet? Kan zo nog wel even blijven doorgaan.

Ik vind sowieso juist dat kinderen moeten weten dat homoseksualiteit normaal is. Niet dat het erbij hoort, maar dat er niks mis is met vallen op hetzelfde geslacht. Het probleem is dat hetero's er altijd zo'n probleem van moeten maken. Dat er nare reacties ontstaan door relnichten, daar kan ik me op zich wel wat bij bedenken. Maar homo's doen niemand kwaad, hetero's daarentegen wel vaak. Met hun stoere haantjesgedrag. :7

lwmFYEv.png

Zelf heb ik op zich geen probleem met religie. Ik vind het achterhaald en denk niet dat er veel van waarde verloren zou gaan mocht de hele aarde plotsklaps atheïst worden, maar ik geloof ook dat veel mensen er behoefte bij hebben om een denkbeeldige vriend te hebben waar zij naar toe kunnen voor steun. Het voornaamste probleem is dat sommige gelovigen hun religie te ver doorvoeren, net zoals sommige politieke groeperingen hun ideologie tot het extreme doorvoeren. Een 'gewone' gelovige hebben weinig mensen een probleem mee, een gekkie aan de andere kant...

Link to comment
Delen op andere websites

Religie= vergif vind ik een beetje over de top. Zelf doe ik niet heel veel met het geloof, maar ik respect voor mensen die gelovig zijn. Ik zeg niet dat ik hen gedrag goedkeur of dat ik het vind kunnen. Want dit kan echt niet, hetzelfde geldt voor IS.

Link to comment
Delen op andere websites

Homofilie is onnatuurlijk, homoseksuelen planten zichzelf niet voort wat wel de bedoeling is (''gaat en vermenigvuldigt u''). Ik ben dan ook van mening dat homofilie afgestraft moet worden, vooral jonge kinderen zouden niet de indruk moeten krijgen dat homoseksualiteit ''oké'' is en ''er bij hoort''. :t

Wat ben jij een beperkte gozer zeg. Moeilijk he, om verder te denken dan je neus lang is. Heeft mijn halfbroertje van tien ook nog wel eens last van.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...