Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Wauw, dat noem ik pas een grote en een waardevolle stad. Oja, het zou een leuk initiatief kunnen zijn als je de Map als download

beschikbaar stelt. Ennuh deze projecten zijn vrij tijdrovend, maar toch leuk.

• Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Phoenyxar

418

• thebig

175

• Ezra24rct3

165

• Basssss

130

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Oja, het zou een leuk initiatief kunnen zijn als je de Map als download beschikbaar stelt.

Ja, die vraag heb ik wel al vaker gehad. De mogelijkheid bestaat altijd dat hij ooit eens online belandt, maar hij blijft zwaar (450MB) en wanneer dat zou zijn? Geen idee.

Geplaatst:

Leuke suggestie. Ik weet namelijk zelf zeer goed voor welke doeleinden gebouwen zijn ontworpen en hoeveel ze zouden kunnen dragen. Ik weet alleen niet zo goed met welke factoren ik dan zou moeten werken. Hoeveel heeft een Minecraft-speler nodig? Kunnen twee/drie/vier spelers één huis/appartement delen? Vraagtekens bestaan.

Naja, we zijn ondertussen in het Noord/Noordoosten bezig: Mincehorn.

En Mincehorn kent toch wel een andere sfeer dan een halve kilometer verder.

2015-03-06_00.33.00_zpsfrv05ftv.png

2015-03-06_11.24.53_zps3qtbhezt.png

2015-03-06_11.25.09_zpsp18bhme9.png

2015-03-06_14.11.40_zpskeprvdn0.png

2015-03-06_14.12.06_zpsd6wyydis.png

Ik heb dus gisteren een nieuwe bouwstijl ontworpen. Toegegeven, hij combineert veel aspecten van voorgaande, maar dat is ook wel eigen aan bouwstijlen! :o

Geplaatst:

Vandaag veel vorderingen gemaakt in mijn sp-wereldtje waar ik al een drietal weken in speel (laatste tijd actiever dan daarvoor): eerst een enchantment room naast mijn blazefarm geïnstalleerd, waardoor ik dus mijn hele uitrusting kon enchanten.

En er zijn een paar mooie enchants uit gekomen. Eerste pickaxe meteen Fortune III, Efficiency IV, Unbreaking III. De tweede die ik doe Silk Touch. Zwaard Knock Back II en Sharpness IV, waarna ik er even Fire Aspect op heb gezet. Bow was Unbreaking III, Power IV, dus heb ik daar eventjes Infinity op gezwierd. Mijn schoenen slaan echter alles. Oorspronkelijk had ik enkel Feather Fall I, waar ik niet zo tevreden mee was. Dus heb ik eventjes een nieuw paar gemaakt, dan zou ik de twee kunnen combinen. Dat was echter niet nodig: Feather Falling IV, Unbreaking III, Depth Strider III en Protection III. Zonder ook maar iets van enchanted books erop te zetten. Zo'n boots mogen wel vaker uit mijn enchanting table komen puh2.gif

Kan zijn dat ik bij een paar enchants er een leveltje naast zit. Is moeilijk om alles te onthouden. Bij veel dingen had ik echter wel het maximum, mag ook wel met level 30 enchantments.

Als kerst op de taart heb ik gezocht naar een stronghold en heb die ook gevonden. Met een beetje geluk vecht ik morgen voor de eerste keer alleen tegen de Enderdraak thumbsup2.gif

Geplaatst:

Ja, met Enchantments en Books rondkloten is leuk! Dus je bent een nieuwe Singeplayer gestart? :o

Wat meer Sandalh-Mincehorn:

2015-03-06_20.43.15_zps42n8nk6z.png

2015-03-06_20.41.39_zpsrh7w5uxr.png

2015-03-08_17.50.11_zpsrivojdln.png

2015-03-08_17.51.29_zpswigqkehr.png

2015-03-08_17.51.55_zpsnukjxrc2.png

2015-03-08_17.52.22_zpsmxx7rux7.png

Geplaatst:

Phoenyxar, ik had toevallig nog een vraagje over 't "project". Heb je deze stad volledig zelfgebouwd, of hadden ook andere mensen

meegeholpen? Want jouw stad is nogal verbazingwekkend groot en sommige gebouwen hebben een aparte bouwstijl.

Geplaatst:

Het is allemaal het werk van één persoon. Het is zeker groot, maar daarom ook dat er zo veel tijd in zit. Een goede 4 jaar toch al.

Geplaatst:
4 jaar toch al.

Had je in die 4 jaar ooit last gehad van Game/World-breaking updates? Was toch vaak zo dat een world niet meer compatibel was als je een update had doorgevoerd.

Geplaatst:

Oh zeker, het is een wereld van Beta 1.4 (ik heb MC de dag voordat 1.4 uitkwam gedownload en mijn eerste game was vastgebugd bij de update, dit is dus mijn tweede save) dus die heeft vaak fouten en breuken gekend. Om te beginnen zijn er 4-5 verschillende chunk-walls te vinden op de kaart, waaronder eentje een water-wall (het zeeniveau ging bij B1.8 van Y=63 naar Y=62)

PreGongdiLahn_zps46d1030b.png

Dit is een kaart van 3 jaar terug (B1.7.3 wellicht). Als je goed kijkt zie je enkele van die errors gewoon al vanuit de lucht.

Ten tweede: mijn oorspronkelijke MC-launcher was onstabiel. Logisch met niet legale launchers, maar de wereld die ik hier speel is een goede 50 keer door de game verwijderd, opnieuw aangemaakt en ga zo maar door. De stats zijn bijgevolg al vaak gereset.

Ten derde: ik heb tijdens 1.7.3 een tijdje met een mod gespeeld die ook de wereld lichtjes anders genereerde. Die chunks zitten dus nog altijd in de save.

FromAbove-TheSisters_zps70524c8a.png

Het vreselijke is dat aangezien de mod niet goed mee met de updates volgde dat ik van B1.7.3 naar 1.2 ben gegaan en de chunks echt in een cirkel rond heel mijn wereld te vinden waren. Op de kaart hierboven zie je twee chunk-walls (ze lopen van links naar rechts) Het onderste is Beta 1.6, het bovenste is 1.2 en het gebied ertussen is allemaal CamelOre 1.7.3

Wat is daar zo erg aan denk je dan? Wel, de mod voegde veel ores en bomen toe. Bijgevolg zitten die chunks dus vol met allemaal Block-ID's zonder echte waardes en dat is zo game-slopend dat ik die chunks "The Rift" noem. De game-regels gaan er niet altijd evengoed op. Blocks zijn onzichtbaar... het is oplosbaar, maar het is allemaal handmatig werk met MCEdit en dat neemt zijn tijd. Ik heb de directe gebieden tussen Avra Dhun en Gong di Lahn dus ook zo lagg-vrij gekregen als ik kon.

Ten vierde zijn de biomes ergens tussen 1.1 en 1.6 herzien. Bijgevolg is de Desert, waar ik oorspronkelijk in ben gespawned en mijn eerste steden (Valifluma & Ningonium), nu een Tundra. Hetzelfde voor vele andere gebieden, waaronder vele in Avra Dhun. Het Earth Kingdom Parliament heeft een jaar lang onder sneeuw gelegen totdat ik een Setbiome-functie voor MCEdit installeerde. Heel Avra Dhun is nu een Jungle (Ocelots...) omwille van de mooie Water/Grass-kleuren. Maar het is tenminste constant over de hele stad nu.

Dat zijn ze denk ik? Op de vele kleine bugs na dan.

Geplaatst:

Heb je er ooit eens aan gedacht om niet steeds in rechthoeken te bouwen? De loop van het terrein een beetje volgen (met name rivieren) is volgens mij veel mooier dan alles dichtmaken of weghakken.

Geplaatst:

Wel, in zekere mate gebeurt dat ook. Zeker in het Noorden zijn er enkele wijken waar dat principe bestaat. Sowieso is het niet dat ik alles wegkap, mijn stad volgt namelijk het reliëf van de oorspronkelijke biomes, maar ik heb ooit gekozen om over het gebied heen te bouwen, eerder dan als deel er van en daar zal ik mij in Avra Dhun aan houden.

Waarom heb ik dat gedaan? Omdat een verzameling aan kleine biomes op zulke kleine oppervlakte gewoon uitermate lelijk is.

In Ibaran ga ik veel meer met de omgeving mee bouwen, maar dat is ook alleen mogelijk omdat de biomes nu groter zijn geworden en deel zijn van superbiomes en dan nog zal ik de omgeving aanpassen. Uiteindelijk creëer ik eerder zelf een hele wereld en omgeving, meer dan het omgekeerde, maar het is een balans.

Geplaatst:
>>> Door Visser23: Om je postcount op te krikken zijn er genoeg topics bij NOTA. Dit is gewoon een topic over Minecraft en laten we daar serieus op reageren. Ontopic en geen spam please.<<<
Geplaatst:

Ja, met Enchantments en Books rondkloten is leuk! Dus je bent een nieuwe Singeplayer gestart? :o

Ja, omdat de GTAF-server niet zo actief was, ben ik maar een nieuwe world begonnen met als doel eindelijk zelf eens de Ender Dragon te verslaan (en later misschien ook een Wither). Het eerste deel van dat plan is alvast geslaagd, al heb ik lang moeten zoeken naar Endermen, zelfs al had ik een Looting I zwaard:

7EpK9xf.png

Ik ben maar één keer gestorven, omdat ik een Ender Crystal opblies terwijl ik er praktisch naast stond. Zo'n hoge val kon ik niet overleven. Gelukkig had ik een hele reserveruitrusting in een chest naast de Portal (kon ik makkelijk bijeen krijgen met mijn Blaze Farm) en kon ik zo weer meteen de strijd hervatten.

Ik heb trouwens niet alle Ender Crystals opgeblazen, ik denk dat er nog zo'n twee over zijn. Een leuk aandenken :puh:

Ik weet trouwens niet waarom mijn skin verdwenen is.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...