Jump to content

Champions League & Europa League


Tim14

Recommended Posts

Heerlijk, geen Spaanse teams in de finale.

In de finale van de Europa League stonden zojuist wél twee Spaanse teams: Atlético Madrid en Athletic Bilbao. Uitslag: 3-0 voor Atlético Madrid. Het was echt een dodelijk saaie wedstrijd.

Jij bent niet serieus...

Overigens een Belgische winnaar aan de kant van Atlético: keeper Thibaut Courtois. Klopt het dat dit de eerste Belg is sinds Eric Gerets in 1988 die een Europacup wint? Zo ja, dan werd dat hoog tijd, en van harte gefeliciteerd aan de Belgen :)

Ben ik even trots op mijn nationaliteit :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    145

  • TekaLoca

    136

  • MegaPilot

    124

  • Dutchy3010

    84

Top Posters In This Topic

Posted Images

Heerlijk, geen Spaanse teams in de finale.

In de finale van de Europa League stonden zojuist wél twee Spaanse teams: Atlético Madrid en Athletic Bilbao. Uitslag: 3-0 voor Atlético Madrid. Het was echt een dodelijk saaie wedstrijd.

Jij bent niet serieus...

Wat dan? Bilbao heeft helemaal niets laten zien van wat ze kunnen, van wat ze in de voorgaande rondes lieten zien. Atlético scoorde de 1-0, de 2-0 en het is nooit echt een wedstrijd geweest. Dan is het dodelijk saai, volgens mij. Geen strafschoppen, geen overtredingen/rode kaarten die je bijblijven, geen kansen over en weer, maar gewoon maar één ploeg die kansen kreeg, ze afmaakte en de wedstrijd domineerde. Dodelijk saai dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Overigens een Belgische winnaar aan de kant van Atlético: keeper Thibaut Courtois. Klopt het dat dit de eerste Belg is sinds Eric Gerets in 1988 die een Europacup wint? Zo ja, dan werd dat hoog tijd, en van harte gefeliciteerd aan de Belgen :)

De laatste winnaar van de Europacup was Lombaerts in 2008 met Zenit, alleen was hij toen wel geblesseerd.

Link to comment
Delen op andere websites

Overigens een Belgische winnaar aan de kant van Atlético: keeper Thibaut Courtois. Klopt het dat dit de eerste Belg is sinds Eric Gerets in 1988 die een Europacup wint? Zo ja, dan werd dat hoog tijd, en van harte gefeliciteerd aan de Belgen :)

De laatste winnaar van de Europacup was Lombaerts in 2008 met Zenit, alleen was hij toen wel geblesseerd.

Ah, ok, dank! Altijd leuke feitjes om te weten, vind ik. Ik probeerde 't op Wikipedia te vinden, maar kon niet van elke Europacup een lijstje met winnende Belgen vinden. Gerets in '88 stond er wel bij, en verder kon ik me ook eigenlijk niemand herinneren :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik neem aan dat NandroDavids heel blij is dat Chelsea o zo terecht gewonnen heeft.

(Tegen het einde van de wedstrijd -verlengingen heb ik niet meer gezien- had Bayern 25 doelpogingen, Chelsea 5. If you know what I mean..)

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik neem aan dat NandroDavids heel blij is dat Chelsea o zo terecht gewonnen heeft.

Nee hoor, niet vanwege die reden. Ik ben blij dat ik een mooie en spannende wedstrijd heb gezien. Het was genieten van begin tot het heel late einde. Ik vind dit echt het mooie aan voetbal, dat niet altijd de beste ploeg wint, maar gewoon de meest effectieve. 20 corners zijn leuk, maar als je daar 0 echte kansen uit haalt doe je echt wat fout. Chelsea's eerste corner vloog er in en misschien is dat wel meer een teken van kwaliteit dan heel de wedstrijd balbezit hebben en op de helft van de tegenstander spelen. Het is maar net hoe je het bekijkt.

Ik heb 't geloof ik al eens eerder gezegd, maar bij dezen nogmaals: Drogba is een baas _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Toch altijd jammer als zo'n wedstrijd bepaald moet worden door penalties. Had liever gezien dat een club in de reguliere speeltijd of de verlenging had gewonnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Toch altijd jammer als zo'n wedstrijd bepaald moet worden door penalties. Had liever gezien dat een club in de reguliere speeltijd of de verlenging had gewonnen.

ja, inderdaad vind ik ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de reguliere speeltijd niet gezien, maar toen ik op m'n werk kwam heb ik daar de verlenging gezien. Zelfs de briefing begon later omdat op dat moment Robben ging aanleggen voor de strafschop. Wij waren er op dat moment al over uit dat hij hem keihard zou missen. Een hoop mensen zeggen dat Chelsea het niet verdiende om te winnen, omdat ze anti-voetbal hebben gespeeld. Ik zei het al eerder en nu zeg ik het weer, het gaat uiteindelijk om het resultaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zei het al eerder en nu zeg ik het weer, het gaat uiteindelijk om het resultaat.

Tuurlijk, maar er is een verschil tussen terecht gewonnen hebben en het verdienen. Chelsea heeft wel terecht gewonnen, zeker ook gezien alle kansen die Bayern liet liggen. Maar naar mijn mening had Bayern het veel meer verdiend. Ik had het Bayern gegund, Chelsea totaal niet.

Link to comment
Delen op andere websites

O, maar ik gunde het Bayern veel meer dan Chelsea. Maar als je de kansen niet af maakt, dan is er een wet die zegt dat de tegenstander dan wel zal scoren.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Hier dezelfde mening, had het Bayern ook meer gegunt. Chelsea totaal niet nee, ach de volgende keer beter. Het was wel leuk om naar te kijken in ieder geval.

Bewerkt: door Sjaakswabber
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...