Jump to content

Champions League & Europa League


Tim14

Recommended Posts

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    145

  • TekaLoca

    136

  • MegaPilot

    124

  • Dutchy3010

    84

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik kan dan beter naar de bioscoop toegaan, want bij een kinderfilm is nog meer spanning te zien.

Gister was het toch ook razend spannend? :?

Ik zeg toch niet dat het gisteren niet spannend was.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan dan beter naar de bioscoop toegaan, want bij een kinderfilm is nog meer spanning te zien.

Gister was het toch ook razend spannend? :?

Ik zeg toch niet dat het gisteren niet spannend was.

Zo goed als. Misschien had ik de zin ervoor mee moeten nemen:

Ik verwacht nu ook dat Chelsea precies hetzelfde gaat spelen in de finale tegen Bayern of Real Madrid. Ik kan dan beter naar de bioscoop toegaan, want bij een kinderfilm is nog meer spanning te zien.

Dit suggereert toch sterk dat wanneer Chelsea precies hetzelfde gaat spelen in de finale er vrijwel geen spanning zal zijn. Als je dat niet bedoelt, wat dan wel?

Link to comment
Delen op andere websites

Barcelona moest deze wedstrijd winnen met veel doelpunten, omdat ze natuurlijk de eerste wedstrijd met 1-0 hadden verloren. Dan zit er natuurlijk spanning in de wedstrijd, omdat Barcelona moest scoren in deze wedstrijd, maar het werd maar 2-1 waardoor Chelsea doorging.

De finale is een ander geval. Je hebt nu geen twee aanvallende ploegen, maar eentje die met het hele elftal op eigen helft verdedigd, zoals ze dat ook in voorgaande wedstrijden deden. Daarom is de spanning veel minder dan met een finale met twee aanvallende ploegen. Ik vind het dan juist jammer dat het aanvallend-spelende Barcelona niet doorging naar de finale, maar nu het verdedigende Chelsea die plek in beslag heeft genomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt nu geen twee aanvallende ploegen, maar eentje die met het hele elftal op eigen helft verdedigd, zoals ze dat ook in voorgaande wedstrijden deden. Daarom is de spanning veel minder dan met een finale met twee aanvallende ploegen.

De finale is in geen gevallen anders. Waarom zou Chelsea het nu op verdedigen zetten? Beide teams moeten immers scoren willen ze de Champions League winnen.

Pas wanneer je als team op punten redelijk voor staat, zet je het op verdedigen. Tenminste, als dat je kracht is om te winnen natuurlijk. Het is en blijft een kwestie van smaak. Een team dat voor staat en als een kip zonder kop blijft aanvallen en daardoor het risico loopt een tegendoelpunt te krijgen, vind ik persoonlijk geen slimme actie.

Link to comment
Delen op andere websites

Ondanks dat ik bij Sportkenners punten zal missen, ben ik ontzettend blij dat Bayern heeft gewonnen.

Cristiano Ronaldo mist de penalty, heerlijk gevoel. Voel me echt goed nu. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet toegeven Bayern-Chelsea vind ik een veeeeeeel mooiere finale dan Barcelona-Real Madrid.

Ok het zijn mooie ploegen, maar die match komt echt minstens 5 keer per jaar voor. Dan zie ik liever de underdogs een finale spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ondanks dat ik bij Sportkenners punten zal missen, ben ik ontzettend blij dat Bayern heeft gewonnen.

Ach, alsof je daarin de enige bent. Er zijn nog maar een paar die daar punten gaan pakken in de Champions League, en wanneer Bayern de finale wint valt ook dat nog erg mee. Dus, over een paar weken moet je juichen voor de Duitsers ;)

Leuke wedstrijd overigens, alhoewel ik het gisteren spannender vond. Toen zat ik echt op het puntje van m'n stoel, maar dat viel vandaag wel mee. Dat kwam natuurlijk doordat de eerste helft vandaag wel mooi om te zien was, maar in het restant leek het al snel alsof beide ploegen genoegen namen met dit resultaat. Dat kwam het voetbal en de spanning niet ten goede.

Zo'n penaltyreeks blijf ik echt mooi vinden. Het komt niet vaak voor, maar dit zijn ze wel hoor. Eerst Neuer die er 2 pakt, dan Casillas die er 2 pakt. En ja, dan doet Sergio Ramos een Jaap Stam-penalty en is het gewoon afgelopen.

Man, wat ben ik blij dat ik buiten wedstrijden van Ajax en Oranje gewoon neutrale toeschouwer kan zijn :)

Link to comment
Delen op andere websites

Man, wat ben ik blij dat ik buiten wedstrijden van Ajax en Oranje gewoon neutrale toeschouwer kan zijn :)

Ja, dat heb ik helaas niet.

Penaltyreeksen zijn en blijven mooi inderdaad, vooral als ze zo spannend zijn als vanavond. Toen Ramos overschoot, kwam ik even niet meer bij. :$

Link to comment
Delen op andere websites

Cristiano Ronaldo mist de penalty, heerlijk gevoel. Voel me echt goed nu. :)

+1. Bayern München en Chelsea in de finale vind ik uitstekend. Niet een voorspelbaar Barcelona-Real Madrid, maar twee andere teams die de 'besten' toch mooi even uit de finale hebben gehouden. Dit is voetbal en daar houd ik van! ^_^

Fuck Torres en heel hun kloteploeg. Hopen dat Madrid doorgaat en toont wat Spaans voetbal is.

Yess Bayern door !!

:?

Link to comment
Delen op andere websites

Fuck Torres en heel hun kloteploeg. Hopen dat Madrid doorgaat en toont wat Spaans voetbal is.

Yess Bayern door !!

:?

Lol.. gisteren, na de uitschakeling van Barça had ik zoiets van.. ik wil dat een Spaanse ploeg Chelsea gaat verslaan in de finale, maar ik ben even gaan nadenken en ik denk gewoon dat zowel Bayern als Real Chelsea kan verslaan..

Laten we het er gewoon op houden dat ik Chelsea niet wil zien winnen... :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een leuke halve finale tussen Real Madrid en Bayern. Beide teams speelden aanvallend voetbal, iets waar ik echt heel veel van houd. Eerste helft was de helft waar het aanvallendst werd gespeeld, in tweede helft was dat iets voorzichtiger. De strafschopperserie was echt spannend. Beide doelmannen houden twee strafschoppen tegen, en Ramos die een Jaap Stam-penalty neemt. Echt een super wedstrijd, wat voor mij wel de finale had mogen wezen.

Je hebt nu geen twee aanvallende ploegen, maar eentje die met het hele elftal op eigen helft verdedigd, zoals ze dat ook in voorgaande wedstrijden deden. Daarom is de spanning veel minder dan met een finale met twee aanvallende ploegen.

De finale is in geen gevallen anders. Waarom zou Chelsea het nu op verdedigen zetten? Beide teams moeten immers scoren willen ze de Champions League winnen.

Ik neem nu als voorbeeld de kwartfinale Chelsea vs Benfica. Chelsea begon in de heenwedstrijd vanaf het begin met verdedigen tegen het in mijn ogen minder kwalitatieve Benfica. Dit deden ze ook in de terugwedstrijd. Toch pakten ze via counters de doelpunten. Dit zie ik ze in de wedstrijd tegen Bayern weer doen, want dat is, net zoals Benfica, Barcelona en Napoli, ook een aanvallende ploeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...