Jump to content

Champions League & Europa League


Tim14

Recommended Posts

Het kan ook uit sportiviteit, dat wanneer de tegenstander iets goed doet, een compliment geven. Hoeft niets te maken te hebben met omkoopschandalen e.d. Iedereen hier had heel anders gepiept als het andersom was geweest...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    145

  • TekaLoca

    136

  • MegaPilot

    124

  • Dutchy3010

    84

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vind ik ook. Als Ajax thuis gewoon van Lyon had gewonnen, was dit geen issue geweest en had niemand er moeilijk over gedaan. Mocht de UEFA nog iets met een onderzoek doen, is dat nooit klaar als ze weer beginnen in het voorjaar. Dus zit de Champions League er voor Ajax toch niet meer in. Hooguit dat Lyon en Zagreb uit de internationale competitie worden genomen en dat ze een schorsing krijgen van enkele jaren met een geldboete. Ajax zal er in ieder geval niet beter van worden.

Het kan ook uit sportiviteit, dat wanneer de tegenstander iets goed doet, een compliment geven.

Wijnaldum deed het vorig weekend nog: Hij complimenteerde Mulder die goed redde op een inzet van hem.

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan ook uit sportiviteit, dat wanneer de tegenstander iets goed doet, een compliment geven. Hoeft niets te maken te hebben met omkoopschandalen e.d. Iedereen hier had heel anders gepiept als het andersom was geweest...

Ik snap niet dat je dan nog kan lachen als je al 5 doelpunten achter je oren heb gehad..

Link to comment
Delen op andere websites

Er stond sowieso niets op het spel voor hen. Wellicht interesseerde het ze weinig, maar dat betekent niet gelijk dat er sprake is van een omkoopschandaal.

En buiten dit: wat heeft Ajax te zoeken in de CL?

Link to comment
Delen op andere websites

En buiten dit: wat heeft Ajax te zoeken in de CL?

Geld.

En sportief gezien heeft Ajax er ook zeker wel wat te zoeken, want 'we' wonnen gewoon keurig 2 x van Dinamo Zagreb en verloren niet van Olympique Lyon. Dan doe je toch aardig mee. Ajax doet dus niet onder voor Olympique Lyon, en mijns inziens ook niet voor APOEL Nicosia, om maar een club te noemen die wél de tweede ronde heeft behaald.

Link to comment
Delen op andere websites

Uiteraard geld, dat snapte ik ook al wel. Op sportief gebied zit er wellicht potentie in Ajax (zeker met niet zo'n enorme ziekenboeg), maar Ajax hoort echt niet tot de beste teams van Europa.

Dat ligt eraan tot de beste hoeveel je bedoelt. Natuurlijk hoort Ajax niet bij de beste 10 clubs van Europa, want die komen uit Engeland, Spanje, Italië en Duitsland. Maar de Champions League telt 32 deelnemers, en 16 daarvan komen in de tweede ronde. Ajax zit als kampioen van Nederland naar mijn idee dan rond die 16e plaats, en heeft dus wat te zoeken in de Champions League. En wat je zelf al zegt: in potentie heeft Ajax een heel aardige selectie. Als we die nou 's een paar jaar langer bij elkaar kunnen houden...maar ja, da's onrealistisch.

Link to comment
Delen op andere websites

De loting is geweest, en volgend jaar gaan we verder met deze confrontaties:

[table=header]Champions League

Lyon - APOEL

Napoli - Chelsea

Milan - Arsenal

Basel - Bayern

Leverkusen - Barcelona

CSKA - Real Madrid

Zenit - Benfica

Marseille - Inter[/table]

De meest in het oog springende confrontatie is denk ik toch die tussen Milan en Arsenal, twee ploegen die beiden niet misstaan in de kwartfinales.

[table=header]Europa League

FC Porto - Manchester City FC

AFC Ajax - Manchester United FC

FC Lokomotiv Moskva - Athletic Club

FC Salzburg - FC Metalist Kharkiv

Stoke City FC - Valencia CF

FC Rubin Kazan - Olympiacos CF

AZ Alkmaar - RSC Anderlecht

S.S. Lazio - Club Atlético de Madrid

FC Steaua Bucureşti - FC Twente

FC Viktoria Plzeň - FC Schalke 04

Wisła Kraków - R. Standard de Liège

SC Braga - Beşiktaş JK

Udinese Calcio - PAOK FC

Trabzonspor AŞ - PSV Eindhoven

Hannover 96 - Club Brugge KV

Legia Warszawa - Sporting Clube de Portugal[/table]

Op zich zie ik hier wel kansen voor de Nederlandse en Belgische clubs. Hoewel ze natuurlijk niet allemaal de volgende ronde zullen behalen; AZ tegen Anderlecht lijkt mij een zeer interessante confrontatie. Ajax is ook zeker niet kansloos tegen United, ook al omdat Ferguson aangaf dat hij de nationale competitie belangrijker vindt dan de EL, en niet blij is met spelen op donderdag. Maar misschien past hij die mening nog wel aan, we zullen zien.

Link to comment
Delen op andere websites

Op zich zie ik hier wel kansen voor de Nederlandse en Belgische clubs. Hoewel ze natuurlijk niet allemaal de volgende ronde zullen behalen; AZ tegen Anderlecht lijkt mij een zeer interessante confrontatie. Ajax is ook zeker niet kansloos tegen United, ook al omdat Ferguson aangaf dat hij de nationale competitie belangrijker vindt dan de EL, en niet blij is met spelen op donderdag. Maar misschien past hij die mening nog wel aan, we zullen zien.

Op papier is de koploper van de Eredivisie (AZ) tegen de koploper van België (Anderlecht) inderdaad een interessante confrontatie, maar ik vraag me af of dat 't ook gaat worden. Anderlecht heeft in de eerste ronde toch indruk gemaakt met de maximale 18 punten, terwijl AZ met heel veel moeite door de poule is gekomen. Wat dat betreft zie ik Anderlecht als favoriet.

Ik denk dat Ajax wel kansloos is tegen United, want hij is dan misschien niet zo onder de indruk van de Europa League, tegelijkertijd heeft hij die beker nog nooit gewonnen. En hetzelfde geldt voor zijn spelers: die zullen gewoon willen winnen.

Ironisch trouwens: Ajax loot de zwaarste tegenstander in de Europa League, en Lyon loot de makkelijkste tegenstander in de Champions League :-(

Link to comment
Delen op andere websites

ManUnited toch door in CL?

http://www.vi.nl/Nie...laats-in-CL.htm

Moet niet gekker worden. Basel mogelijk gediskwalificeerd. Zou Ajax dit keer wel geluk hebben?:puh: Volgende ronde bereiken met United als tegenstander lijkt me veel moeilijker dan tegen Otelul Galati. Deze zou zich namelijk dan als nummer 4 van de groep plaatsen voor de EL (denk ik). Hehe, interessant allemaal.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

ajax wint in manchester geheel verdient ( en ze hadden er zelfs nogwel 1 meer mogen scoren ) met 1-2

ajax is nu wel uitgeschakeld in europa, maar dat is goed!

Want nu kan ajax zich volledig op de competitie richten,

Link to comment
Delen op andere websites

Ondanks de uitschakeling van Ajax een heel goede avond voor het Nederlandse voetbal. Vier overwinningen! Dat is echt goed nieuws wat betreft de coëfficientenlijst, waarop Nederland nu zo goed als zeker wat plaatsen gaat stijgen na dit seizoen. Bovendien zitten er nog keurig 3 clubs in de Europa League, dus er kunnen nog heel wat punten gescoord worden :)

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...