Jump to content

Champions League & Europa League


Tim14

Recommended Posts

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    145

  • TekaLoca

    136

  • MegaPilot

    124

  • Dutchy3010

    84

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb het niet gezien, maar de uitslag stemt mij tevreden: FC Barcelona naar de finale van de Champions League :dans:

Ik ga me steeds meer ergeren aan het gedrag van sommige Barcelona spelers, bij elk licht contact storten ze ter aarde en vragen ze om kaarten. Dat was in de eerste wedstrijd zo en nu ook in de return, het zijn prachtige spelers maar tevens schwalbe koningen. Vooral Pedro, Busquets en Dani Alves kunnen er wat van.

Op cruciale momenten trapte de scheidsrechter in deze nare trekjes, in de eerste helft toen Puyol viel, en Di Maria er met de bal vandoor kon waarbij hij de vrijstaande Higuaín (volgens mij was hij het) niet over het hoofd kon zien, ware het niet dat de scheidsrechter onterecht af floot. Anders had het gewoon 0-1 kunnen staan. In de tweede helft de situatie waarbij Ronaldo tegen het blok van Piqué aan liep, en op het been van Mascherano viel. Die laatste gaat snel liggen waardoor er een doelpunt van volgens mij weer Higuaín onterecht werd afgekeurd. Het had op dat moment dus 0-2 kunnen staan.

Ik heb eigenlijk maar één onbesuisde tackel gezien van een Real Madrid speler, en dat was toen het al 1-0 of 1-1 was door Marcelo op Messi bij de corner vlag.

Eigenlijk speelde Real best fair voor de verandering, jammer dat de Barça spelers toch nog telkens deden alsof ze door midden werden geschopt. Barcelona speelt mooier voetbal dan Real, maar ik snap de boosheid bij Mourinho en anderen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het niet gezien, maar de uitslag stemt mij tevreden: FC Barcelona naar de finale van de Champions League static.gif

Ik ga me steeds meer ergeren aan het gedrag van sommige Barcelona spelers, bij elk licht contact storten ze ter aarde en vragen ze om kaarten. Dat was in de eerste wedstrijd zo en nu ook in de return, het zijn prachtige spelers maar tevens schwalbe koningen. Vooral Pedro, Busquets en Dani Alves kunnen er wat van.

Op cruciale momenten trapte de scheidsrechter in deze nare trekjes, in de eerste helft toen Puyol viel, en Di Maria er met de bal vandoor kon waarbij hij de vrijstaande Higuaín (volgens mij was hij het) niet over het hoofd kon zien, ware het niet dat de scheidsrechter onterecht af floot. Anders had het gewoon 0-1 kunnen staan. In de tweede helft de situatie waarbij Ronaldo tegen het blok van Piqué aan liep, en op het been van Mascherano viel. Die laatste gaat snel liggen waardoor er een doelpunt van volgens mij weer Higuaín onterecht werd afgekeurd. Het had op dat moment dus 0-2 kunnen staan.

Ik heb eigenlijk maar één onbesuisde tackel gezien van een Real Madrid speler, en dat was toen het al 1-0 of 1-1 was door Marcelo op Messi bij de corner vlag.

Eigenlijk speelde Real best fair voor de verandering, jammer dat de Barça spelers toch nog telkens deden alsof ze door midden werden geschopt. Barcelona speelt mooier voetbal dan Real, maar ik snap de boosheid bij Mourinho en anderen.

Niet alleen van de Barca spelers. Gisterenavond is er ook hard gereld in Barcelona. Maar dit soort wedstrijden. Altijd harde tackles etc. Ik vind het ook wel knap als scheidsrechter dat je hem wilt fluiten. Natuurlijk wil je dat graag maar je moet ook wel 'lef' hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Niet alleen van de Barca spelers. Gisterenavond is er ook hard gereld in Barcelona. Maar dit soort wedstrijden. Altijd harde tackles etc. Ik vind het ook wel knap als scheidsrechter dat je hem wilt fluiten. Natuurlijk wil je dat graag maar je moet ook wel 'lef' hebben.

Je wilt zeggen dat de Madrid spelers ook schwalbes maakten? In ieder geval niet zo vaak en overdreven als de Barcelona spelers. En natuurlijk is het als scheidsrechter moeilijk, het verschil tussen een lompe niets ontziende tackel en een halve overtreding waarna het 'slachtoffer' als een stervende engel neer gaat is heel moeilijk waar te nemen, enkel na een slow motion herhaling. Wat dat betreft hebben de scheidsrechters Stark en De Bleeckere het prima gedaan. Ik wou alleen even aangeven dat de kritiek op de manier van spelen van Real wel wat minder mag en er ook moet worden gekeken naar het wangedrag van Barcelona.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond het echt een verschrikkelijke wedstrijd gisteren, als die 1-0 gewoon had geteld was het een heel andere wedstrijd geweest. Omdat Barcelona mooi voetbal speelt denken de scheidsrechters dat ze nooit schwalbes maken ofzo.

Ik heb eigenlijk maar één onbesuisde tackel gezien van een Real Madrid speler, en dat was toen het al 1-0 of 1-1 was door Marcelo op Messi bij de corner vlag.

Eigenlijk speelde Real best fair voor de verandering, jammer dat de Barça spelers toch nog telkens deden alsof ze door midden werden geschopt. Barcelona speelt mooier voetbal dan Real, maar ik snap de boosheid bij Mourinho en anderen.

Ik vond ook Adebayor een aantal vervelende overtredingen maken, behalve die van Marcelo.

Link to comment
Delen op andere websites

Champions League finale: Manchester United - FC Barcelona. Prachtig affiche, ik had het zelf niet beter kunnen verzinnen ;) En van der Sar flikt het toch maar even, oudste speler ooit in de CL finale (even er van uitgaande dat ie speelt)

Link to comment
Delen op andere websites

Na gisteravond heb ik veel meer zin in het Portugeese onderonsje in Dublin dan de strijd in Wembley. :bier:

Godsamme, wat spelen die Portugezen met passie en strijd. Ik heb gisteravond genoten van van de wedstrijd Braga - Benfica, veel leuker dan alle Clasico's bij elkaar. Er was spanning, de wedstrijd ging op en neer. Echt veel beter dan een Barcelona - Real Madrid en een Manchester United - Schalke 04, waar het toch maar een eenzijdige wedstrijd was, hier kon het gewoon alle kanten op gaan.

Ik heb ook de 'lange' samenvatting van Villarreal - Porto gezien, en de Spanjaarden probeerden gewoon te winnen, je zag in het spel het geloof dat ze erin hadden. Bij balverlies wist Porto keihard uit te halen en twee doelpunten te maken bij twee mooie aanvallen. Van te voren wisten we al dat Villarreal goed kon voetballen, bijvoorbeeld hoe ze voetballes gaven aan FC Twente, dus ik had daar ook wel een mooi spectakel van verwacht, en dat is mooi uitgekomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het niet gezien, maar de uitslag stemt mij tevreden: FC Barcelona naar de finale van de Champions League :dans:

Ik ga me steeds meer ergeren aan het gedrag van sommige Barcelona spelers, bij elk licht contact storten ze ter aarde en vragen ze om kaarten. Dat was in de eerste wedstrijd zo en nu ook in de return, het zijn prachtige spelers maar tevens schwalbe koningen. Vooral Pedro, Busquets en Dani Alves kunnen er wat van.

Op cruciale momenten trapte de scheidsrechter in deze nare trekjes, in de eerste helft toen Puyol viel, en Di Maria er met de bal vandoor kon waarbij hij de vrijstaande Higuaín (volgens mij was hij het) niet over het hoofd kon zien, ware het niet dat de scheidsrechter onterecht af floot. Anders had het gewoon 0-1 kunnen staan. In de tweede helft de situatie waarbij Ronaldo tegen het blok van Piqué aan liep, en op het been van Mascherano viel. Die laatste gaat snel liggen waardoor er een doelpunt van volgens mij weer Higuaín onterecht werd afgekeurd. Het had op dat moment dus 0-2 kunnen staan.

Ik heb eigenlijk maar één onbesuisde tackel gezien van een Real Madrid speler, en dat was toen het al 1-0 of 1-1 was door Marcelo op Messi bij de corner vlag.

Eigenlijk speelde Real best fair voor de verandering, jammer dat de Barça spelers toch nog telkens deden alsof ze door midden werden geschopt. Barcelona speelt mooier voetbal dan Real, maar ik snap de boosheid bij Mourinho en anderen.

Totally agree. Maar ik ben de WK finale van vorig jaar nog niet vergeten, daar konden die Spaanse spelers er ook wat van. Toen vond ik het ook allemaal al overtrokken wat sommige Spaanse spelers deden, en toen was het min of meer hetzelfde: het mooie voetbal van Spanje zorgde ervoor dat zij overal het voordeel van de twijfel kregen, al was het niets, ze kregen toch een vrije trap. Niet dat ik het gedrag van NL daar goedkeurde, in tegendeel, en Spanje won verdiend (ze waren ook gewoon beter), maar het was allemaal wel overdreven.

Datzelfde gevoel heb ik gehad bij die twee CL wedstrijden tussen Barcelona en Real Madrid. In die eerste wedstrijd die discutabele rode kaart, de tweede wedstrijd dat (onterecht) afgekeurde doelpunt. Dat eeuwige theatrale vallen, dat altijd zeuren om een kaart...wordt er niet goed van. Wist niet dat het beste team ter wereld zo diep kon zinken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het niet gezien, maar de uitslag stemt mij tevreden: FC Barcelona naar de finale van de Champions League :dans:

Ik ga me steeds meer ergeren aan het gedrag van sommige Barcelona spelers, bij elk licht contact storten ze ter aarde en vragen ze om kaarten. Dat was in de eerste wedstrijd zo en nu ook in de return, het zijn prachtige spelers maar tevens schwalbe koningen. Vooral Pedro, Busquets en Dani Alves kunnen er wat van.

Op cruciale momenten trapte de scheidsrechter in deze nare trekjes, in de eerste helft toen Puyol viel, en Di Maria er met de bal vandoor kon waarbij hij de vrijstaande Higuaín (volgens mij was hij het) niet over het hoofd kon zien, ware het niet dat de scheidsrechter onterecht af floot. Anders had het gewoon 0-1 kunnen staan. In de tweede helft de situatie waarbij Ronaldo tegen het blok van Piqué aan liep, en op het been van Mascherano viel. Die laatste gaat snel liggen waardoor er een doelpunt van volgens mij weer Higuaín onterecht werd afgekeurd. Het had op dat moment dus 0-2 kunnen staan.

Ik heb eigenlijk maar één onbesuisde tackel gezien van een Real Madrid speler, en dat was toen het al 1-0 of 1-1 was door Marcelo op Messi bij de corner vlag.

Eigenlijk speelde Real best fair voor de verandering, jammer dat de Barça spelers toch nog telkens deden alsof ze door midden werden geschopt. Barcelona speelt mooier voetbal dan Real, maar ik snap de boosheid bij Mourinho en anderen.

Totally agree. Maar ik ben de WK finale van vorig jaar nog niet vergeten, daar konden die Spaanse spelers er ook wat van. Toen vond ik het ook allemaal al overtrokken wat sommige Spaanse spelers deden, en toen was het min of meer hetzelfde: het mooie voetbal van Spanje zorgde ervoor dat zij overal het voordeel van de twijfel kregen, al was het niets, ze kregen toch een vrije trap. Niet dat ik het gedrag van NL daar goedkeurde, in tegendeel, en Spanje won verdiend (ze waren ook gewoon beter), maar het was allemaal wel overdreven.

Datzelfde gevoel heb ik gehad bij die twee CL wedstrijden tussen Barcelona en Real Madrid. In die eerste wedstrijd die discutabele rode kaart, de tweede wedstrijd dat (onterecht) afgekeurde doelpunt. Dat eeuwige theatrale vallen, dat altijd zeuren om een kaart...wordt er niet goed van. Wist niet dat het beste team ter wereld zo diep kon zinken.

HELEMAAL MEE EENS!!!!!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Barcelona gewonnen, maar dat is logisch, als ik iemand gedeeltelijk mag quoten (Ik heb er zelf niks van gezien, zat midden in een king-size clan-event bij D.I.) Maar de nieuwskoppen logen er niet om. Hulde aan Messi c.s. en spijtig voor Van der Sar.

Link to comment
Delen op andere websites

Barcelona gewonnen, maar dat is logisch, als ik iemand gedeeltelijk mag quoten (Ik heb er zelf niks van gezien, zat midden in een king-size clan-event bij D.I.) Maar de nieuwskoppen logen er niet om. Hulde aan Messi c.s. en spijtig voor Van der Sar.

Messi c.s.? :puh:

Mooie buitenspelgoal van Manchester United(aub geen zinloze discussie hierover, het was buitenspel), ManU stond nergens. Ze zijn volledig overklast door Barcelona, toen het 3-1 stond, begon Barcelona wat verdedigend te spelen. Vergeefse poging van Afellay op Van der Sar..Van der Sar valt trouwens niks te verwijten.

Maar oh oh oh, wat een loser is die Valencia zeg. Hij kon het niet onder stoelen of banken verstoppen dat hij Messi moest blesseren, maar liefst 5 fouten heeft hij gemaakt op Messi. Pas na de vijfde fout kreeg hij geel, wat een ongelofelijk slechte scheidsrechter! Zeker die vijfde fout man..Messi loopt en wat doet die rotspeler, hij zet z'n been voor Messi zodat die erover valt. Zoiets hoort niet thuis op een voetbalveld!

Link to comment
Delen op andere websites

Aha ty. :puh: Weet er iemand trouwens waarom Piqué in de finale met een lang truitje speelde(lange mouwen), en dat terwijl de rest korte mouwen draagt? Zelfs op Fifa 11 draagt Piqué altijd een truitje met lange mouwen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Barcelona gewonnen, maar dat is logisch, als ik iemand gedeeltelijk mag quoten (Ik heb er zelf niks van gezien, zat midden in een king-size clan-event bij D.I.) Maar de nieuwskoppen logen er niet om. Hulde aan Messi c.s. en spijtig voor Van der Sar.

Messi c.s.? :puh:

Mooie buitenspelgoal van Manchester United(aub geen zinloze discussie hierover, het was buitenspel), ManU stond nergens. Ze zijn volledig overklast door Barcelona, toen het 3-1 stond, begon Barcelona wat verdedigend te spelen. Vergeefse poging van Afellay op Van der Sar..Van der Sar valt trouwens niks te verwijten.

Maar oh oh oh, wat een loser is die Valencia zeg. Hij kon het niet onder stoelen of banken verstoppen dat hij Messi moest blesseren, maar liefst 5 fouten heeft hij gemaakt op Messi. Pas na de vijfde fout kreeg hij geel, wat een ongelofelijk slechte scheidsrechter! Zeker die vijfde fout man..Messi loopt en wat doet die rotspeler, hij zet z'n been voor Messi zodat die erover valt. Zoiets hoort niet thuis op een voetbalveld!

Gast, die "buitenspelgoal" was geen buitenspel, dat is nog uitgelegd gisteren, Giggs zijn ene voet stond voor de verdediger de andere achter omdat hij zulke grote stappen maakt is dat geen buitenspel.

Wat ook erg opmerkend vond, is dat ik precies twee herhalingen van overtredingen heb gezien. De overtreding op Iniesta waar hij weer niet eens aangeraakt werd en die mooie overtreding van Valencia. Niet dat het goed is dat hij zo'n overtreding maakt, maar hij was te laat en ging niet vol op zijn enkels of knie. Ik vind dat Barcelona gisteren weer leuke schaapjes heeft gemaakt, maar ze hebben wel verdiend gewonnen. Toch moeten ze echt stoppen me die schwalbes, volgens mij ben ik niet de enige die zich eraan gaat ergeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...