Jump to content

Champions League & Europa League


Tim14

Recommended Posts

Ik vond de wedstrijd was gisteren veel leuker en spannender ook al was het maar om de penaltyreeks. Ook dat Robben weer de penalty nam na zijn misser tegen Borussia. Op dat soort momenten zit je hart wel in je keel.

Ik denk dat Bayern de finale toch wint. Met iets van 3-1 of 2-1, ik denk dat Chelsea nog wel een counter doelpuntje maakt.

En dan vanavond nog de Europa League, en zondag Eredivisie, kan een prachtweek worden. :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    145

  • TekaLoca

    136

  • MegaPilot

    124

  • Dutchy3010

    84

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ondanks dat het voor mijn Sportkenners niet gunstig zal zijn, hoop ik dat Bayern de finale wint. En gezien het thuisvoordeel gecombineerd met het spel van de afgelopen weken, verwacht ik dat ze dat ook waar kunnen maken. Ik heb gister enkel de penalties gezien, ik schakelde nog net op tijd in, maar ik heb er wel van genoten.

Link to comment
Delen op andere websites

Deze saaie finale ga ik echt niet kijken, hopelijk krijgt Chelsea wat het verdient met anti-voetbal: een grote schandelijke nederlaag.

onverwachte, terechte finale.

Ik ga hier niet in discussie meer gaan, maar als de kranten spreken over 'anti-voetbal' heb je het als ploeg imo niet verdiend. Haters gonna hate.

Link to comment
Delen op andere websites

Deze saaie finale ga ik echt niet kijken, hopelijk krijgt Chelsea wat het verdient met anti-voetbal: een grote schandelijke nederlaag.

onverwachte, terechte finale.

Ik ga hier niet in discussie meer gaan, maar als de kranten spreken over 'anti-voetbal' heb je het als ploeg imo niet verdiend. Haters gonna hate.

Anti-voetbal? Ze hebben een tactiek en ze hebben zich daaraan gehouden. Resultaat is dat ze Barcelona hebben uitgeschakeld. Prachtig!

Link to comment
Delen op andere websites

Betonvoetbal: de tegenpartij het spel laten maken, zelf helemaal inzakken en dan proberen door middel van de counter te scoren (catenaccio).

Anti-voetbal dus.

Prima tactiek tegen een ploeg als Barcelona. Als je tegen Barcelona gaat tikken, verlies je gegarandeerd. Gewoon goed de tactiek uitgevoerd! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Betonvoetbal: de tegenpartij het spel laten maken, zelf helemaal inzakken en dan proberen door middel van de counter te scoren (catenaccio).

Anti-voetbal dus.

Zie het anti-voetbal er niet van in als je de andere team laat tikken. In ieder geval, het is voor de meeste teams de enige tactiek die ze kunnen hanteren en dat mag. Dat ze dan nog op die manier Barcelona uitschakelen is dan nog steeds een grootse prestatie.

Je maakt ook geen punt van alle overdreven valpartijen bij Barcelona. Dit zie ik zelfs meer als anti-voetbal. En als je er ook nog penalty's mee krijgt... Verdiend die mis te gaan. Karma is a bitch

@TekaLoca Prachtige goal!!

Bewerkt: door GTA-fan2
Link to comment
Delen op andere websites

Je maakt ook geen punt van alle overdreven valpartijen bij Barcelona. Dit zie ik zelfs meer als anti-voetbal. En als je er ook nog penalty's mee krijgt... Verdiend die mis te gaan. Karma is a bitch

Grappig dat dit van een Real Madrid-supp komt. Zowel Ozil als Ronaldo lagen meer op de grond dan wat anders..

Link to comment
Delen op andere websites

Je maakt ook geen punt van alle overdreven valpartijen bij Barcelona. Dit zie ik zelfs meer als anti-voetbal. En als je er ook nog penalty's mee krijgt... Verdiend die mis te gaan. Karma is a bitch

Grappig dat dit van een Real Madrid-supp komt. Zowel Ozil als Ronaldo lagen meer op de grond dan wat anders..

Mwah, beide ploegen kunnen er wat van. Barcelona over het algemeen wat meer dan Real Madrid. Vond het afgelopen wedstrijd wel meevallen aan beide kanten. Echter, die Pepe is echt een halve zool.

Maargoed, terechte winst voor Bayern en prachtige winst van Chelsea. Het wordt denk ik echt een spannende finale, iets wat we nodig hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is inderdaad een zeer onverwachte finale, ik had toch wel verwacht dat Barcelona zonder moeite zou winnen.

Toegegeven: Chelsea heeft een tacktiek aangenomen en zich daar goed aan gehouden. Wanneer ze trouwens zeker zijn dat ze doorgaan, is het overbodig om nog verder aan te vallen tegen een ploeg als Barcelona. Al vind ik dat de cijfers wel overduidelijk zeggen, wat zeg ik schreeuwen, dat Barcelona moest winnen. 46 schoten op doel (!) ten opzichte van 11 van Chelsea. Dat is gemiddeld om de twee minuten dat Barcelona naar voren kan komen en een kans maakt die daadwerkelijk op doel zit. Dus dan tel je de doelpogingen niet mee die gemist werden.

Daarnaast stond er in de krant dat Xavi op zijn eentje meer passes succesvol heeft afgerond dan alle spelers van Chelsea tezamen. Dat spreekt op zich weer boekdelen. Dus Chelsea: op hun tacktiek kunnen we niets zeggen, maar ontkennen dat ze een fikse portie geluk hebben gehad, kan niemand.

Over Bayern tegen Real Madrid dan: terecht. In mijn ogen waren de twee goals in de terugwedstrijd van Real onterecht. Het lijkt me sterk dat iemand in de val bewust zijn arm zo kan zetten dat de bal wordt geblokkeerd. Het lijkt me meer dat hij zijn arm wou zetten om vlug recht te kunnen komen en de aanval eventueel nog afblokken. De tweede goal was buitenspel, had ik toch gehoord op het commentaar geen idee dat het echt zo is.

Bij Atletico - Valencia leek Valencia even de meerdere, maar gelukkig heeft Atletico gewonnen. En de andere match heb ik niet gezien.

Link to comment
Delen op andere websites

Heerlijk, geen Spaanse teams in de finale. Ja, Real en Barca zijn de beste teams ter wereld. Maar er is meer nodig dan alleen veel talent. Strijd, passie, doorzettingsvermogen... Hebben jullie Messi en Ronaldo gezien? Bakte er geen klap van. Heerlijk gewoon om hen onderuit te zien gaan. Leuk zo'n onverwachte finale. Hopelijk zullen ze dan volgend jaar iets minder nonchalant spelen. Ze dachten echt dat ze wel even konden winnen. :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Heerlijk, geen Spaanse teams in de finale.

In de finale van de Europa League stonden zojuist wél twee Spaanse teams: Atlético Madrid en Athletic Bilbao. Uitslag: 3-0 voor Atlético Madrid. Het was echt een dodelijk saaie wedstrijd. Falcao maakte, net als vorig jaar voor FC Porto, het verschil en is absoluut één van de beste spitsen ter wereld. Hopelijk is 'ie volgend jaar in de Champions League te bewonderen, want daar kijk ik toch stukken meer naar dan naar de Europa League.

Overigens een Belgische winnaar aan de kant van Atlético: keeper Thibaut Courtois. Klopt het dat dit de eerste Belg is sinds Eric Gerets in 1988 die een Europacup wint? Zo ja, dan werd dat hoog tijd, en van harte gefeliciteerd aan de Belgen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...