Jump to content

Champions League & Europa League

Tim14

Recommended Posts

En Fernando Torres is nu de eerste speler ooit die in z'n carrière WK, EK, Champions league en Europa league heeft gewonnen.

Nog eentje voor de statistieken. :puh:

Samen met Juan Mata.

Delen op andere websites

• Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• NandroDavids

145

• TekaLoca

136

• MegaPilot

124

• Dutchy3010

84

Top Posters In This Topic

Posted Images

En Fernando Torres is nu de eerste speler ooit die in z'n carrière WK, EK, Champions league en Europa league heeft gewonnen.

Nog eentje voor de statistieken. puh2.gif

Samen met Juan Mata.

Theoretisch gezien wel, ook al speelde hij maar 20 minuten in totaal op het WK van 2010.

Delen op andere websites

Mooi nieuws -wat mij betreft- over de Europa League: vanaf het seizoen 2015/2016 plaatst de winnaar van de Europa League zich voor de Champions League. Hopelijk nemen alle ploegen de Europa League dan dus serieus, want nu zie je nog vaak dat ploegen die in de competitie meestrijden om de Champions League-tickets de Europa League laten lopen. Napoli bijvoorbeeld, dat regelmatig zonder spelers als Cavani startte.

Delen op andere websites

Mooi nieuws -wat mij betreft- over de Europa League: vanaf het seizoen 2015/2016 plaatst de winnaar van de Europa League zich voor de Champions League. Hopelijk nemen alle ploegen de Europa League dan dus serieus, want nu zie je nog vaak dat ploegen die in de competitie meestrijden om de Champions League-tickets de Europa League laten lopen. Napoli bijvoorbeeld, dat regelmatig zonder spelers als Cavani startte.

Voorronde of directe ticket?

Delen op andere websites

Goede vraag, waar ik het antwoord op zo gauw niet kan vinden in de nieuwsberichten. Morgen komt de UEFA met een uitgebreid nieuwsbericht waarin meer zaken worden aangekondigd, onder meer maatregelen in de strijd tegen racisme. Maar ik toch uit van een ticket voor de groepsfase, anders is het nog altijd vrij waardeloos.

Delen op andere websites

Goede vraag, waar ik het antwoord op zo gauw niet kan vinden in de nieuwsberichten. Morgen komt de UEFA met een uitgebreid nieuwsbericht waarin meer zaken worden aangekondigd, onder meer maatregelen in de strijd tegen racisme. Maar ik toch uit van een ticket voor de groepsfase, anders is het nog altijd vrij waardeloos.

Klopt, omdat de laatste voorronde vaak enorm lastig is (3e Italië, 4e Engeland etc.. volgens mij) dus dat het vaak nog niet te doen is.

Delen op andere websites

Goeie ontwikkelingen, maar plaatst deze zich dan "neutraal" of als één van een land? Stel: Engeland mag vier ploegen afvaardigen naar de Champions League. Een Engelse club wint de Europa League, maar deze club eindigt niet bij de eerste vier in de competitie. Gaan er van de Engelse competitie enkel de eerste drie naar de Champions League, of de eerste vier? Ik ben benieuwd.

Ik wilde het voorbeeld wel met een Nederlandse club doen, maar dat zou niet realistisch zijn.

Delen op andere websites

Goeie ontwikkelingen, maar plaatst deze zich dan "neutraal" of als één van een land? Stel: Engeland mag vier ploegen afvaardigen naar de Champions League. Een Engelse club wint de Europa League, maar deze club eindigt niet bij de eerste vier in de competitie. Gaan er van de Engelse competitie enkel de eerste drie naar de Champions League, of de eerste vier? Ik ben benieuwd.

Ik las vandaag dat één van de wijzigingen is dat de eerste vier van de competitie uit Engeland (om het voorbeeld te volgen) sowieso de Champions League in gaan. Afgelopen seizoen won Chelsea de Champions League en zat het niet bij de eerste 4 van de competitie. Tottenham Hotspur, de nummer 4, moest toen hun plek afstaan aan Chelsea, de titelverdediger. Dat zou nu niet meer gebeuren, dus dan gaat Spurs ook gewoon. Het lijkt me dat in het geval van winst in de Europa League hetzelfde geldt.

Delen op andere websites

Op zich een goed ding, dat maakt de EL in ieder geval wat interessanter voor sommige clubs. Met nadruk op sommige, want een PSV of Twente zie ik niet zo snel de EL winnen. Dan had ik het wat interessanter gevonden als bijvoorbeeld de halvefinalisten (en eventueel kwartfinalisten) zich zouden plaatsen voor de eerste of tweede voorronde van de CL.

Delen op andere websites

Vanavond gaat het gebeuren op Wembley: Borussia Dortmund - Bayern München! Wie denken jullie dat er gaat winnen?

Ik denk dat Bayern de favorietenrol waarmaakt, en ik hoop dat ook. Ze zijn het hele seizoen al zo verschrikkelijk goed, dat het raar moet lopen wil Dortmund winnen. Borussia zal zich kunnen vasthouden aan de drie eerdere ontmoetingen dit seizoen, toen het 2 x 1 - 1 werd en Bayern 1 x met 1 - 0 won. Dat lag dus steeds dicht bij elkaar, en daar was Bayern blijkbaar niet zo superieur. Maar toch, Bayern is zó goed...

Hopelijk lukt het Bayern ook, want ik gun het ze wel. Met name Robben. 3 finales in 4 jaar, dan moet je die prijs ook een keer pakken :)

Delen op andere websites

Ik deel de gedachte van MegaPilot. Ik denk dat Bayern sterker is dan Dortmund, wellicht ook omdat Götze er niet bij is vanavond. Maar zelf ben ik voor Dortmund, dat komt vooral omdat ik vroeger ooit eens bij Dortmund-Schalke ben geweest, op uitnodiging van Dortmund-fans die ik ken. Wat een geweldige belevenis was dat, en dat zorgt ervoor dat Dortmund toch wel mijn favoriete club in Duitsland is.

Delen op andere websites

Kippenvel, nu al. De muziek onder het introfilmpje met mooie fragmenten leek in het begin sterk op de muziek van de eerste (dacht ik) trailer van GTA IV. Dit wordt een heerlijk avondje volgens mij :D

Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...