Jump to content

Champions League & Europa League


Tim14

Recommended Posts

Dus iedereen mag het, maar PSV niet?

Dat zeg ik niet...

Maar het komt er wel op neer, ik snap dat veel mensen, jij ook (jou woorden), een hekel aan PSV hebben. Waarom is er alleen altijd kritiek op alles wat met PSV te maken heeft en als andere clubs/supporters het doen is het in een keer niet zo erg. Dat vind ik wel jammer, ik heb ook gewoon sympathie jegens de supporters van andere clubs en ook voor die van rivalen, ik snap niet waarom alles altijd onder een vergootglas word gelegd.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    145

  • TekaLoca

    136

  • MegaPilot

    124

  • Dutchy3010

    84

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nee, daar komt het niet op neer. Dat ik een hekel aan PSV heb, heeft helemaal niets met deze discussie te maken. Overigens valt dat "hekel aan" wel mee, want als PSV wint zal mij dat aan mijn reet roesten en internationaal gezien, wat hier het geval is, ben ik juist 100% voor PSV. Zou het dan ook erg jammer gevonden hebben als Zulte van PSV gewonnen had afgelopen week. Nederland moet gewoon vertegenwoordigd worden door 2 clubs in de Champions League, welke dat ook zijn. Dus je persoonlijke aanval in deze discussie raakt kant noch wal.

Terug naar het onderwerp waar het wél over gaat. Iemand heeft kritiek op de supporters van PSV. Daar hebben Ajax, Feyenoord en alle andere clubs op deze aardbol niets mee te maken. Het gaat om iets wat de PSV-aanhang doet, ongeacht wie het nog meer doet. Het argument "maar zij doen het ook" vind ik een zwaktebod. Dat is absoluut geen geldig excuus. Om het even in het extreme door te trekken om mijn mening te verduidelijken: stel de PSV-aanhang vermoord de aanhang van Zulte. Als Ajax dat ondertussen met de aanhang van -bijvoorbeeld- Rijnsburgse Boys (hebben ze in voorbereiding tegen gespeeld) had gedaan, had dat de daden van de PSV-aanhang goedgekeurd?

Ik mag hopen dat je het hier niet mee eens bent. Dan mag ik ook hopen dat je inmiddels begrijpt dat het argument "maar Ajax en Feyenoord doen het ook!" geen excuus is voor daden van de PSV-aanhang.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik er vooral mee bedoel is dat het tegenwoordig een 'norm' is in het voetbal, op amateur- en prof-niveau. De scheidsrechter 'heeft het altijd fout' of moet altijd worden afgezeken, al dan niet door de pers/VI's van deze wereld maar dan maar door de fans om 'indruk' (?) te maken op een misschien onzekere man waardoor hij misschien sneller het voordeel aan de thuispartij geeft.

Ik respecteer je punt, maar ik vind dat in sommigen gevallen het wel gebruikt kan worden. Natuurlijk zitten hier limieten aan, maar bij iets onschuldigs wordt het zo vaak gedaan.. Dan hoeft het niet persee in de voetballerij te zijn maar kijk maar naar zangers of acteurs, tonen soms wat 'raar' gedrag, een groot deel doet het na omdat de rest het ook doet, wat eventueel zelfs een nieuwe trend zet. Een beetje een raar voorbeeld, weet ik

Link to comment
Delen op andere websites

PSV liet net zoals vorige week weer erg veel kansen liggen, maar toch goed uitgespeeld. Penalty was natuurlijk terecht, rode kaart hoorde daarbij. De 0-2 van Bakkali zat er heerlijk in en Maher had geluk bij zijn doelpunt. Al met al was PSV over twee wedstrijden de veel betere ploeg. Nu krijgen ze het erg moeilijk in de play-off ronde met mogelijke tegenstanders als Zenit, Arsenal, Milan, Lyon of Schalke. Laatstgenoemde lijkt me de mooiste wedstrijd voor PSV. Lyon en Schalke lijken me ook de beste ploeg in sportief opzicht, daar hebben ze toch wel de grootste kans tegen om de groepsfase te kunnen bereiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Goede wedstrijd, alleen in het begin een beetje geluk gehad met die bal van Leye. Wel mooi dat Bakkali een schitterend doelpunt maakt!

Ik denk dat de volgend voorronde heel lastig wordt. Zeker tegen AC Milan en Arsenal. Al zijn dat wel leuke wedstrijden! Toch hoop ik heel erg op een Schalke 04 of Lyon. Zij zijn in mijn ogen de 'mindere' tegenstanders in dat rijtje.

Ze zijn sowieso geplaatst voor de Europa League. Al vraag ik me af hoe serieus Cocu de EL straks neemt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb niets van de wedstrijd kunnen zien, maar: prima resultaat natuurlijk. Maar ja, nu nog die laatste voorronde... ik ga maar gewoon uit van een plek in de Europa League voor PSV, dan kan 't alleen maar meevallen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Benieuwd naar de loting, maar het team is veel te licht om enige weerstand te kunnen bieden tegen de grotere teams. Tegen Lyon, Schalke en zelfs Milan zie ik wel (kleine) kansen, maar ik ben bang dat het inderdaad EL gaat worden. Ik hoop dat Cocu wel waarde hecht aan de EL-wedstrijden, want dat is een prima leerschool voor deze jonge ploeg en het levert ook nog wat (klein)geld op. Daarnaast mag er ook best wel rekening gehouden met de coëfficiëntenlijst. Je snijdt jezelf er op lange termijn alleen maar mee in de vingers door de EL niet serieus te nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is te hopen dat de andere Nederlandse clubs de Europa League serieus gaan nemen, want na FC Utrecht tegen het Luxemburgse Differdange heeft ook Vitesse zich geblameerd: het Roemeense Petrolul Ploiesti was te sterk :7

Link to comment
Delen op andere websites

Dit gaat helemaal nergens over. In een wedstrijd waarin, ja daar komt ie, Frank van der Struijk de beste speler van Vitesse is wint Petrolul het ook nog. :7 Vitesse had na de 1-1 alles mee, ze begonnen beter te voetballen, hadden de scheidsrechter in hun voordeel en een man meer dan de tegenstander. (Ontzettend veel geluk bij de rode kaart van de tegenstander, als scheidsrechters voortaan tweede gele kaarten zo gaan uitdelen spelen er dit seizoen 35 Van Bommels in de Eredivisie) Alsnog geven ze het in de 94ste minuut weg door een jong linkshalfje een vrije trap erin te laten schieten. Veldhuizen stond ook nog eens totaal verkeerd opgesteld, ging meer in de hoek van de muur staan.

Nou, de Nederlandse clubs beginnen nog dramatischer dan vorig seizoen. Eerst Utrecht, nu Vitesse. Gelukkig heeft PSV wel tenminste de EL gehaald, nu nog hopen dat AZ en Feyenoord de groepsfase kunnen bereiken, anders spelen over een paar seizoenen nog maar 3 Nederlandse clubs in de (voorrondes van) Europese bekertoernooien.

Link to comment
Delen op andere websites

PSV tegen AC Milan.

Dit gaan ze in geen miljoen jaar redden met deze jonkies.

PSV - Milan

1-2

Milan - PSV

2-0

edit: na wat beelden te hebben gekeken, de voorspelling wat aangepast.

Bewerkt: door Shorty_D
Link to comment
Delen op andere websites

Ik geloof er nog wel in hoor. Ze hadden beter Lyon kunnen treffen denk ik, maar Milan is ook absoluut niet meer wat het geweest is. Die grote nederlagen die jij voorspelt, dat zie ik in ieder geval zeker niet gebeuren. Ik denk dat ze in de return, uit, nog wel perspectief hebben op de groepsfase van de Champions League. Thuis een gelijkspelletje, moet kunnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Milan is natuurlijk niet meer wat het geweest is, maar dit is een stap te hoog voor PSV. Vorig jaar kon Balotelli ook niet meedoen in de CL, dit jaar is hij wel van de partij. Dat vind ik op dit moment de beste speler van Milan, Balotelli vs. Rekik/Bruma zie ik niet echt zitten. Het zou een wonder zijn wil PSV dit halen, laten we er op hopen. :puh:

Fenerbache-Arsenal is ook wel een mooie loting, dat kunnen twee mooie wedstrijden worden. Verder hebben Zenit, Schalke en Lyon een makkelijke loting.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is niet de makkelijkste loting, zeker niet de allermoeilijkste maar een mooie wedstrijd gaat het zeker worden. Buiten Balotelli en El Shaarawy (toppers) is de rest "normaal", mocht het lukken om Balotelli te stoppen en als je gewoon zelf voetbalt, je hebt immers weinig te verliezen dan zie ik er wel een klein kansje in. Het is geen 50-50 maar meer 65-35.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is geen 50-50 maar meer 65-35.

Inderdaad. De kans dat Milan doorgaat is natuurlijk groter, maar PSV is mijns inziens zeker niet kansloos.

Europa League-loting:

Kuban Krasnodar (Rusland) - Feyenoord

Atromitos (Griekenland) - AZ

Zulte Waregem - APOEL (Cyprus)

Hafnarfjördur (IJsland) - Racing Genk

FC Minsk (Wit-Rusland) - Standard Luik

Feyenoord en AZ in de return dus thuis, da's mooi, en ze moeten dit natuurlijk gewoon gaan halen. Maar ja, dat zeiden we van FC Utrecht en Vitesse ook :clown:

Wat betreft de Belgische ploegen: die zouden het ook wel moeten kunnen halen, maar Zulte kon het nog wel 's het lastigst krijgen denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...