Jump to content

Champions League & Europa League


Tim14

Recommended Posts

Natuurlijk hebben Messi en Ronaldo allebei hun zwakke en sterke punten, maar ik snap gewoon niet hoe mensen niet zien dat Messi de beste speler van de wereld is. De meeste managers, spelers, en andere lui in de voetbalwereld hebben het gezegd, en die zullen er toch echt wel verstand van hebben.

Maar Messi is wel degelijk beslissend geweest in de Champions League hoor. De twee goals tegen AC Milan, en de goal tegen Paris Saint Germain lijken me vrij beslissend. En ik snap ook niet echt waarom mijn Ballon d'Or argument niet van toepassing is. Als je kijkt wie de betere speler is, moet je zeker kijken naar welke prijzen en prestaties ze in het verleden hebben behaald. Messi is nou al vier jaar achtereenvolgend door aanvoerders en coaches uitgeroepen tot beste speler van de wereld, en zoals ik al zei, die zullen er wel verstand van hebben.

Je hebt misschien wel gelijk dat Messi qua statistieken niet zijn beste seizoen ooit heeft gehad, maar het niveau van zijn voetbal lag afgelopen seizoen toch echt op een hoogtepunt. Hij heeft een belangrijkere rol in het team, en meer belangrijke passes. Dat de meeste passes niet tot een doelpunt worden verwerkt ligt aan Alexis en Pedro, die beiden een ongekend laagtepunt hebben bereikt vorig seizoen.

En het argument dat Ronaldo en Messi alleen veel kunnen scoren omdat ze in Spanje voetballen houdt ook geen stand, want ze zijn beide ook steeds topscorers in de Champions League. En ik ben heus niet een diehard Messi-fan hoor, maar het lijkt me duidelijk dat hij de beste speler momenteel is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    145

  • TekaLoca

    136

  • MegaPilot

    124

  • Dutchy3010

    84

Top Posters In This Topic

Posted Images

Belachelijk dat er morgen al om 11:00 de wedstrijd van AZ wordt hervat. Waarom niet gewoon tijdens de loting AZ/Atromitos?

Lijkt me dat de UEFA alle teams voor de loting bekend wil hebben, zullen de regels zijn. Dit jaar moeten ze ook nog loten voor de vervanger van Fenerbache. Ik vind het ook niet heel vreemd, het is voor de supporters en liefhebbers beter als de wedstrijd in de avond gespeeld worden, maar een wedstrijd van 40 minuten voor de loting afmaken is logisch. Bewerkt: door Jimmiefitz
Link to comment
Delen op andere websites

Het overgrote deel van het stadion lijkt mij school/werk te hebben dus niet om 11:00 aanwezig te kunnen zijn. Daarnaast wat is er mis met beide ze in de loting te gooien met het idee van winnaar van? En die wedstrijd komende dinsdag/woensdag te laten spelen? Zodat het stadion wel groot deel gevuld kan worden?

Link to comment
Delen op andere websites

Het overgrote deel van het stadion lijkt mij school/werk te hebben dus niet om 11:00 aanwezig te kunnen zijn. Daarnaast wat is er mis met beide ze in de loting te gooien met het idee van winnaar van? En die wedstrijd komende dinsdag/woensdag te laten spelen? Zodat het stadion wel groot deel gevuld kan worden?

De wedstrijd wordt volgens mij zonder supporters gespeeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, de mensen met een kaartje mogen opnieuw naar de wedstrijd.

Ah, oké, dat wist ik niet. Weet iemand trouwens waar ik kaartjes voor Ajax - FC Barcelona kan kopen als die er nog zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

De Grieken en het arbitrale team zijn er nu toch, dan kun je beter die wedstrijd zo snel mogelijk afronden. Daarnaast: je zit ook met de potten bij de loting hè, AZ zal een stuk hoger staan dan Atromitos.

Feyenoord gaat eruit: Pellè miste vroeg in de wedstrijd een strafschop, maakte vlak daarna alsnog de 1-0, maar inmiddels staat het 1-2 en moet Feyenoord in een halfuur dus 2 x scoren. Dat zie ik niet gebeuren. Hopen dat ze de lucky loser worden, maar dat zou toch vrij triest zijn :7

Link to comment
Delen op andere websites

Dat was toch wel een wedstrijd die Feyenoord had moeten winnen. Ik weet niet waarom mensen nog denken dat clubs zoals Ajax en PSV nog kans maken in Europa. Ik vind het echt jammer.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedoel je CL of EL? Het hangt er vanaf wat je kans maken noemt. Ze hebben geen kans om de CL te winnen nee en als Ajax keer op keer in de poule des doods wordt geloot is.overwinteren ook lastig. Maar met een beetje geluk qua loting en nu al helemaal qua wedstrijden zou overwinteren mogelijk moeten zijn. PSV moet eigenlijk overwinteren in de EL. Het zou net zoals vorig jaar een blamage zijn als ze weer de groepsfase niet doorkomen.

Link to comment
Delen op andere websites

En ik snap ook niet echt waarom mijn Ballon d'Or argument niet van toepassing is. Als je kijkt wie de betere speler is, moet je zeker kijken naar welke prijzen en prestaties ze in het verleden hebben behaald. Messi is nou al vier jaar achtereenvolgend door aanvoerders en coaches uitgeroepen tot beste speler van de wereld, en zoals ik al zei, die zullen er wel verstand van hebben.

Dat argument is mijns inziens niet van toepassing omdat, zoals gezegd, de prijs gaat naar de beste speler van het afgelopen jaar. Alles wat in de jaren daarvoor is gebeurd hoort dus niet meegenomen te worden in de beoordeling. Degenen die hebben bepaald dat Ribéry de prijs dit jaar krijgt hebben dat in ieder geval goed gedaan, dat moet ik ze meegeven.

Link to comment
Delen op andere websites

Loting Europa League:

[table=header]Poule A|Poule B|Poule C|Poule D

Valencia|PSV|Standard Luik|Rubin Kazan

Swansea City|Dinamo Zagreb|Red Bull Salzburg|Wigan Athletic

Kuban Krasnodar|Chornomorets Odesa|Elfsborg|NK Maribor

FC Sankt Gallen|Ludogorets|Esbjerg|Zulte Waregem[/table]

[table=header]Poule E|Poule F|Poule G|Poule H

Fiorentina|Girondins Bordeaux|Dinamo Kiev|Sevilla

Dnjepr Dnjepropetrovsk|APOEL Nicosia|RC Genk|SC Freiburg

Paços de Ferreira|Eintracht Frankfurt|Rapid Wien|Estoril Praia

CS Pandurii|Maccabi Tel Aviv|FC Thun|Slovan Liberec[/table]

[table=header]Poule I|Poule J|Poule K|Poule L

Olympique Lyon|Lazio Roma|Tottenham Hotspur|AZ

Real Betis Sevilla|Trabzonspor|Anzhi Machachkala|PAOK Saloniki

Vitória SC|Legia Warschau|FC Sheriff|Maccabi Haifa

HNK Rjeka|Apollon Limassol|Tromso IL|Shakhtar Karagandy[/table]

PSV is mijns inziens sowieso een club die gewoon echt ver moet kunnen komen in de Europa League, ongeacht de loting. Uit pot 2 Dinamo Zagreb is ook absoluut niet ongunstig, en die Oekraïense club (Odesa) die uit pot 3 kwam ken ik echt he-le-maal niet. Zou me verbazen als ze daar bij PSV veel over weten. En ook het Bulgaarse Ludogorets is mij onbekend. Drie keer naar het 'oostblok', dat kon nog wel vervelend zijn, maar PSV moet gewoon door natuurlijk.

AZ zal wat minder tevreden zijn dan PSV, want PAOK Saloniki is geen makkelijke tegenstander. Niet voor niets kwamen ze tegen Schalke 04 nog dicht bij plaatsing voor de Champions League. Uit naar Griekenland is nooit prettig, en uit naar Israël (Maccabi Haifa) ook niet. De Kazakken van Shakhtar Karagandy zijn nieuw in Europa, maar wonnen in de voorronde van de Champions League thuis met 2-0 van Celtic, en kregen uit pas in de blessuretijd de 3-0 tegen. Dus, gevaarlijke klant, en AZ zal het lastig gaan krijgen.

Zulte Waregem zal moeten knokken om door te komen, want met name Rubin Kazan en Wigan Athletic zet je niet zomaar opzij. En ook NK Maribor maakt zeker kans om door te gaan, dus dat lijkt me een spannende poule te gaan worden.

Standard Luik zal vast niet klagen over de loting, want Red Bull Salzburg, club 3 en club 4 kunnen ze stuk voor stuk hebben. Niet voor niets is Standard op het moment de koploper in België. Ook Elfsborg uit Zweden en Esbjerg uit Denemarken zijn toch niet bijster indrukwekkend, en Standard Luik moet eigenlijk ook zonder problemen door de eerste ronde komen.

RC Genk heeft het wat minder getroffen, want Dinamo Kiev is zeker niet de minste. Rapid Wien, daar moeten op zich wel punten tegen gepakt kunnen worden. FC Thun is de zwakste broeder, dus ook Genk zou wel door moeten kunnen volgens mij, maar dat zal niet makkelijk zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Heerlijk dat het weer begonnen is :)

Paar mooie goals gezien. Die laatste van Ronaldo was pure klasse, hij liet de verdedigers er echt als F-spelertjes uitzien. Ook die van Touré voor Manchester City lag er lekker in, mooi binnengekruld. En die van Van Persie was erg knap afgemaakt. Verder nog geen verrassingen naar mijn idee (ok, Juventus verliest 2 punten bij Kopenhagen, maar that's it), hopelijk gaat dat nog komen, want dat maakt 't vaak wel leuk.

Morgen Ajax op bezoek bij FC Barcelona. Kan 't helaas niet zien, maar hoop dat het in ieder geval geen afstraffing wordt. Voor de rest is alles dan mooi meegenomen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Morgen Ajax op bezoek bij FC Barcelona. Kan 't helaas niet zien, maar hoop dat het in ieder geval geen afstraffing wordt. Voor de rest is alles dan mooi meegenomen puh2.gif

Ik ga de wedstrijd juist kijken omdat ik hoop dat ik een hoop doelpunten ga zien. :D

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...