Jump to content

Het grote: Wii topic


Jowx

Recommended Posts

  • Reacties 689
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jowx

    123

  • Piet-Herr

    93

  • SamShine

    65

  • Yohan

    64

Top Posters In This Topic

Prijs console: Redelijk, hoewel ik 350 euro nog wel veel geld vind om echt goed aan de slag te gaat met de spelcomputer. Ik vind het ook jammer dat ik verplicht ben om WiiSports er ook bij te kopen, dat lijkt me een onderdeel uit die hele zooi partygames waar Nintendo ons mee dood gooit. En bovendien zit er een groot prijsverschil in met de prijzen die in Amerika en Japan bekend zijn gemaakt, maar dat heb je bij alle consoles.

Prijs games: Duur! De prijs van de software ligt zeer hoog als je het vergelijkt met de ontwikkelingskosten van deze spellen.

Datum: Ik vind het zonde dat wij Europeanen de spelcomputer niet tegelijk met Amerika en Japan kunnen krijgen.

Ik ben teleurgesteld als ik al dit nieuws op een rijtje zet...

Link to comment
Delen op andere websites

Prijs console: Redelijk, hoewel ik 350 euro nog wel veel geld vind om echt goed aan de slag te gaat met de spelcomputer. Ik vind het ook jammer dat ik verplicht ben om WiiSports er ook bij te kopen, dat lijkt me een onderdeel uit die hele zooi partygames waar Nintendo ons mee dood gooit. En bovendien zit er een groot prijsverschil in met de prijzen die in Amerika en Japan bekend zijn gemaakt, maar dat heb je bij alle consoles.

Prijs games: Duur! De prijs van de software ligt zeer hoog als je het vergelijkt met de ontwikkelingskosten van deze spellen.

Datum: Ik vind het zonde dat wij Europeanen de spelcomputer niet tegelijk met Amerika en Japan kunnen krijgen.

Ik ben teleurgesteld als ik al dit nieuws op een rijtje zet...

De prijs is 250 euro toch ?

Link to comment
Delen op andere websites

Prijs console: Redelijk, hoewel ik 350 249 euro nog wel veel geld vind om echt goed aan de slag te gaat met de spelcomputer. Ik vind het ook jammer dat ik verplicht ben om WiiSports er ook bij te kopen, dat lijkt me een onderdeel uit die hele zooi partygames waar Nintendo ons mee dood gooit. En bovendien zit er een groot prijsverschil in met de prijzen die in Amerika en Japan bekend zijn gemaakt, maar dat heb je bij alle consoles.

Zonder WiiSports zou hij waarschijnlijk ook 249,- gekost hebben, dus dat is leuk als extra. Het grote prijsverschil hebben we aan ons heerlijke belastingstelsel te danken, om onze economie te beschermen kunnen wij meer betalen voor producten zoals consoles e.d.

Prijs games: Duur! De prijs van de software ligt zeer hoog als je het vergelijkt met de ontwikkelingskosten van deze spellen.

Het is even duur als een Cube spelletje, dan mag je niet klagen als een Wii spel ook rond die prijs ligt imho.

Datum: Ik vind het zonde dat wij Europeanen de spelcomputer niet tegelijk met Amerika en Japan kunnen krijgen.

We krijgen hem maar 8 dagen ná Japan, wees blij dat we niet, zoals eerder met andere consoles, maanden moeten wachten..

----------

Ik had liever 200,- als prijs gezien, maar met WiiSports erbij kan ik er wel mee leven. :)

Bewerkt: door Jowx
Link to comment
Delen op andere websites

De prijs valt echt goed mee vind ik. Als ik niet in de schulden stond zou ik hem zo kopen. :-)

Echt jammer dat GTA IV hier niet op uitkomt, minpunt wel. Maar als je 250 euro hebt: zeker kopen imo.

En als je nog twijfelt tussen ps3 en wii, neem wii...

Bewerkt: door Zim
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vlug vraagje...

Gaat het mogelijk zijn om spellen van op de nintendo 64 en gamecube af te spelen op de wii?

Misschien dat ik het dan nog wel overweeg om te kopen in de toekomst. ;)

GameCube games kan je er zeker op spelen, over N64 games weet ik het niet. Je kan wel N64 games downloaden met de virtual console service, dus waarschijnlijk kan je geen N64 cassette in je Wii proppen, maar dat laatste kan ik niet met zekerheid zeggen.. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vlug vraagje...

Gaat het mogelijk zijn om spellen van op de nintendo 64 en gamecube af te spelen op de wii?

Misschien dat ik het dan nog wel overweeg om te kopen in de toekomst. ;)

GameCube games kan je er zeker op spelen, over N64 games weet ik het niet. Je kan wel N64 games downloaden met de virtual console service, dus waarschijnlijk kan je geen N64 cassette in je Wii proppen, maar dat laatste kan ik niet met zekerheid zeggen.. ;)

http://www.insidegamer.nl/hardware/wii/nieuws/12023 :Y .

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een vlug vraagje...

Gaat het mogelijk zijn om spellen van op de nintendo 64 en gamecube af te spelen op de wii?

Misschien dat ik het dan nog wel overweeg om te kopen in de toekomst. ;)

GameCube games kan je er zeker op spelen, over N64 games weet ik het niet. Je kan wel N64 games downloaden met de virtual console service, dus waarschijnlijk kan je geen N64 cassette in je Wii proppen, maar dat laatste kan ik niet met zekerheid zeggen.. ;)

http://www.insidegamer.nl/hardware/wii/nieuws/12023 :Y .

In dat bericht staat niks over N64 cassettes die je in de Wii kan stoppen, dat N64 spellen m.b.v. de Virtual Console gedownload kunnen worden was al een behoorlijk tijdje bekend. :puh:

-------------------------

Geruchten omtrend Virtual Console

Volgens GoNintendo zal de nieuwe naam van de Virtual Console ''Shopping Channel'' luiden, dezelfde bron meldt ook een paar andere geruchten over de Virtual Console.

  • Earthbound Zero, Earthbound, Earthbound 2, Metroid 2 (kleurenversie) zullen te downloaden zijn.
  • First en Third parties zullen NES en Gameboy games terug brengen op naar het Shopping Channel van de Wii. Over een mogelijke online optie van de games die in het Shopping Channel te downloaden zijn, is niks bekend.
  • Arcade en Amiga 500 games zullen binnenkort toegevoegd worden aan de line-up
  • Nintendo heeft een Wii versie van Tetris in de planning, als mede Dr. Mario en Mahjong. Deze games zullen geheel nieuw zijn en worden gewoon gedistribueerd via het Shopping kanaal op de Nintendo Wii (online verbinding is natuurlijk noodzakelijk, en gratis)
  • Wii Points kan je gebruiken om online aankopen te doen. Je kan Wii Points doneren aan je vrienden, maar het is ook mogelijk om Wii Points bij jouw Wii aankopen te krijgen of juist door het winnen van online competities.

Er zijn nog geen officiële bronnen die deze geruchten bevestigen.

Bron: FutureGaming.nl

-------------------------

Dat je Wii points kan krijgen door het winnen van online competities lijkt me erg leuk. ^_^

Bewerkt: door Jowx
Link to comment
Delen op andere websites

Zonder WiiSports zou hij waarschijnlijk ook 249,- gekost hebben, dus dat is leuk als extra. Het grote prijsverschil hebben we aan ons heerlijke belastingstelsel te danken, om onze economie te beschermen kunnen wij meer betalen voor producten zoals consoles e.d.

Nintendo Pack € 250,-

Wiimote + Nunchuck: € 60,-

The Legend of Zelda: The Twilight Princess: € 50,-

Ik kom op 360 euro.

Het is even duur als een Cube spelletje, dan mag je niet klagen als een Wii spel ook rond die prijs ligt imho.

Kom op, Nintendo gooit al die troep voor een tyfus laag bedrag op de markt, en wij betalen er nog gewoon 50 á 60 euro voor. Ik vind dat juist een reden om te klagen.

We krijgen hem maar 8 dagen ná Japan, wees blij dat we niet, zoals eerder met andere consoles, maanden moeten wachten..

Nintendo behandeld Europa gewoon als een stuk vuil, dat blijkt hier uit. In Amerika speelt men 19 november The Legend of Zelda: The Twillight Princess, wij pas op 8 december.

Bewerkt: door LucasV
Link to comment
Delen op andere websites

We krijgen hem maar 8 dagen ná Japan, wees blij dat we niet, zoals eerder met andere consoles, maanden moeten wachten..

Nintendo behandeld Europa gewoon als een stuk vuil, dat blijkt hier uit. In Amerika speelt men 19 november The Legend of Zelda: The Twillight Princess, wij pas op 8 december.

De Wii komt 8 December uit in Europa, - wat trouwens een mooie datum is in vergelijking met Japan en Amerika -

dus wat heb je eraan dat je een spel hebt voordat de console zelf te koop is? :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Zonder WiiSports zou hij waarschijnlijk ook 249,- gekost hebben, dus dat is leuk als extra. Het grote prijsverschil hebben we aan ons heerlijke belastingstelsel te danken, om onze economie te beschermen kunnen wij meer betalen voor producten zoals consoles e.d.

Nintendo Pack € 250,-

Wiimote + Nunchuck: € 60,-

The Legend of Zelda: The Twilight Princess: € 50,-

Ik kom op 360 euro.

Gefeliciteerd, maar wat is je punt..? Om aan de slag te gaan met de Wii hoef je alleen maar het ''Nintendo Pack'' te kopen, hoeveel spellen en extra controllers je daarbij koop is je eigen keuze..

Het is even duur als een Cube spelletje, dan mag je niet klagen als een Wii spel ook rond die prijs ligt imho.

Kom op, Nintendo gooit al die troep voor een tyfus laag bedrag op de markt, en wij betalen er nog gewoon 50 á 60 euro voor. Ik vind dat juist een reden om te klagen.

Vergeet niet dat Nintendo gewoon een bedrijf is en niet een liefdadigheidsfonds, bovendien concentreert Nintendo zich alleen op de game industrie en kan het zich dus niet veroorloven om verlies te gaan draaien. Als je over de prijs wil klagen kan je beter tegen het Europees parlement en de winkeliers gaan klagen, die zorgen zelf voor een verhoogde prijs.

We krijgen hem maar 8 dagen ná Japan, wees blij dat we niet, zoals eerder met andere consoles, maanden moeten wachten..

Nintendo behandeld Europa gewoon als een stuk vuil, dat blijkt hier uit. In Amerika speelt men 19 november The Legend of Zelda: The Twillight Princess, wij pas op 8 december.

Bullshit, ik weet niet waar je op basseert dat Nintendo Europa als stuk vuil behandeld. Zelda komt 2 dagen na de release van de Wii uit, wees blij dat er eindelijk iemand in lijkt te slagen om wereldwijd met een behoorlijk aantal consoles te launchen in plaats van constant maar te bashen.. Zoals hierboven al gezegd werd, waarom zou Nintendo The Legend of Zelda: The Twillight Princess op 19 november uitgeven ni Europa terwijl de Wii pas op 8 december komt?? :?

Bewerkt: door Jowx
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen zin om over 'zoiets' zo'n polemiek te voeren. Ik zeg dat ik teleurgesteld ben over de losgelaten details, meer niet.

Gefeliciteerd, maar wat is je punt..? Om aan de slag te gaan met de Wii hoef je alleen maar het ''Nintendo Pack'' te kopen, hoeveel spellen en extra controllers je daarbij koop is je eigen keuze..

Mijn punt is dat ikzelf veel geld kwijt ben aan een volledige Wii. Het gaat erom dat men het nogal letterlijk heeft genomen dat Nintendo zei dat het een goedkope console zou worden. Wat het eigenlijk ook wel is, tenzij je de benodigheden die je eigenlijk wel moet hebben erbij koopt. Je bent voor een volle Wii net zoveel kwijt als voor een next-gen. Of ga jij voor één controller en WiiSports?

Vergeet niet dat Nintendo gewoon een bedrijf is en niet een liefdadigheidsfonds, bovendien concentreert Nintendo zich alleen op de game industrie en kan het zich dus niet veroorloven om verlies te gaan draaien. Als je over de prijs wil klagen kan je beter tegen het Europees parlement en de winkeliers gaan klagen, die zorgen zelf voor een verhoogde prijs.

Net als met de console zelf zijn de prijzen van de games opzich niet hoog, maar relatief gezien wel. De prijs die men vraagt vind ik te hoog voor games die grafisch ver achter lopen op de rest.

Bullshit, ik weet niet waar je op basseert dat Nintendo Europa als stuk vuil behandeld. Zelda komt 2 dagen na de release van de Wii uit, wees blij dat er eindelijk iemand in lijkt te slagen om wereldwijd met een behoorlijk aantal consoles te launchen in plaats van constant maar te bashen..

Ik basseer het op de datum en op de prijs. De datum: ruim halve maand later dan in de Verendigde Staten. De prijs: 250 dollar = 183,36 euro. Wij betalen dus - om exact te zijn - 66,48 euro meer dan de Verenigde Staten. En ik bash niet, ik ben een beetje teleurgesteld waar ik extreme reacties van jou op krijg.

Zoals hierboven al gezegd werd, waarom zou Nintendo The Legend of Zelda: Twillight Princess op 19 november uitgeven ni Europa terwijl de Wii pas op 8 december komt??

Als ik het goed heb begrepen komt de Wii op 19 november uit in de Verendigde Staten, met The Legend of Zelda: Twillight Princess als één van de launchgames. Dus de Verendigde Staten speelt The legend of Zelda: Twillight Princess ruim een halve maand eerder dan wij, hier in Europa.

Bewerkt: door LucasV
Link to comment
Delen op andere websites

Gefeliciteerd, maar wat is je punt..? Om aan de slag te gaan met de Wii hoef je alleen maar het ''Nintendo Pack'' te kopen, hoeveel spellen en extra controllers je daarbij koop is je eigen keuze..

Mijn punt is dat ikzelf veel geld kwijt ben aan een volledige Wii. Het gaat erom dat men het nogal letterlijk heeft genomen dat Nintendo zei dat het een goedkope console zou worden. Wat het eigenlijk ook wel is, tenzij je de benodigheden die je eigenlijk wel moet hebben erbij koopt. Je bent voor een volle Wii net zoveel kwijt als voor een next-gen. Of ga jij voor één controller en WiiSports?

Wat noem jij een volledige Wii? Op een Wii met een WiiMote en Nunchuck kun je prima spelen, daar heb je echt geen extra set voor nodig.

Misschien ben je aan een 'volledige' Wii wel evenveel kwijt als een Xbox360, maar dan moet je bij de die X360 ook nog allemaal extra's (die jij noodzakelijk vindt) kopen, waardoor je alsnog veel duurder uitkomt.

Vergeet niet dat Nintendo gewoon een bedrijf is en niet een liefdadigheidsfonds, bovendien concentreert Nintendo zich alleen op de game industrie en kan het zich dus niet veroorloven om verlies te gaan draaien. Als je over de prijs wil klagen kan je beter tegen het Europees parlement en de winkeliers gaan klagen, die zorgen zelf voor een verhoogde prijs.

Net als met de console zelf zijn de prijzen van de games opzich niet hoog, maar relatief gezien wel. De prijs die men vraagt vind ik te hoog voor games die grafisch ver achter lopen op de rest.

Dat de games grafisch niet perfect zijn, betekent niet meteen dat de game slecht is en dat het dan 'oneerlijk' is om er de volle prijs voor te vragen. Sterker nog, ik betaal liever de volle mep voor een Wii-game met prima gameplay dan voor een game die grafisch gezien nextgen is, maar die op het gebied van gameplay niet zo bijzonder is.

Bullshit, ik weet niet waar je op basseert dat Nintendo Europa als stuk vuil behandeld. Zelda komt 2 dagen na de release van de Wii uit, wees blij dat er eindelijk iemand in lijkt te slagen om wereldwijd met een behoorlijk aantal consoles te launchen in plaats van constant maar te bashen..

Ik basseer het op de datum en op de prijs. De datum: ruim halve maand later dan in de Verendigde Staten. De prijs: 250 dollar = 183,36 euro. Wij betalen dus - om exact te zijn - 66,48 euro meer dan de Verenigde Staten. En ik bash niet, ik ben een beetje teleurgesteld waar ik extreme reacties van jou op krijg.

Daar kan Nintendo niets aan doen, dat prijsverschil is er omdat we in de EU meer belasting betalen dan in Japan of Amerika. Dat verschil is er dus met iedere console.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat noem jij een volledige Wii? Op een Wii met een WiiMote en Nunchuck kun je prima spelen, daar heb je echt geen extra set voor nodig.

Misschien ben je aan een 'volledige' Wii wel evenveel kwijt als een Xbox360, maar dan moet je bij de die X360 ook nog allemaal extra's (die jij noodzakelijk vindt) kopen, waardoor je alsnog veel duurder uitkomt.

Volledige Wii = onvolledige next-gen. Ik had verwacht dat een Wii waar je de eerste weken mee zoet kunt zijn goedkoper zou zijn dan een onvolledige console van de volgende generatie. Daarom ben ik teleurgesteld.

Dat de games grafisch niet perfect zijn, betekent niet meteen dat de game slecht is en dat het dan 'oneerlijk' is om er de volle prijs voor te vragen. Sterker nog, ik betaal liever de volle mep voor een Wii-game met prima gameplay dan voor een game die grafisch gezien nextgen is, maar die op het gebied van gameplay niet zo bijzonder is.

Ik vind, en ik had gehoopt dat games die goedkoper zijn te ontwikkelen, dan ook een goedkoper prijskaartje aan hangt. Hierin stelt Nintendo mij teleur.

Daar kan Nintendo niets aan doen, dat prijsverschil is er omdat we in de EU meer belasting betalen dan in Japan of Amerika. Dat verschil is er dus met iedere console.

Ik had al bij mijn eerste bericht gezegd dat je dat bij elke console hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...