Jump to content

Het grote: Wii topic


Jowx

Recommended Posts

Wat precies de prijs en launchdatum voor Europa is is nog niet bekend, maar morgen geeft Nintendo een persconferentie in Londen. Waarschijnlijk wordt alles daar voor Europa bekend gemaakt.

Wat een rommeltje.

Een persconferentie hier andere daar. :{

Allemaal verschillende release dates.

De ene game releast hier wel daar niet.

Wat een rommel release maargoed.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 689
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jowx

    123

  • Piet-Herr

    93

  • SamShine

    65

  • Yohan

    64

Top Posters In This Topic

Wat precies de prijs en launchdatum voor Europa is is nog niet bekend, maar morgen geeft Nintendo een persconferentie in Londen. Waarschijnlijk wordt alles daar voor Europa bekend gemaakt.

Wat een rommeltje.

Een persconferentie hier andere daar. :{

Allemaal verschillende release dates.

De ene game releast hier wel daar niet.

Wat een rommel release maargoed.

Ze hadden het inderdaad best in één persconferentie mogen doen, maar dat er verschillende releasedata zijn is met de meeste consolelaunches zo.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat precies de prijs en launchdatum voor Europa is is nog niet bekend, maar morgen geeft Nintendo een persconferentie in Londen. Waarschijnlijk wordt alles daar voor Europa bekend gemaakt.

Wat een rommeltje.

Een persconferentie hier andere daar. :{

Allemaal verschillende release dates.

De ene game releast hier wel daar niet.

Wat een rommel release maargoed.

Ze hadden het inderdaad best in één persconferentie mogen doen, maar dat er verschillende releasedata zijn is met de meeste consolelaunches zo.

Ik bedoel voornamelijk dat zelda wel in japan uitkomt maar niet in US of Europa. :sst:

Link to comment
Delen op andere websites

Amerikaanse Wii-details nu officieel

The New York Times had vanochtend 'per ongeluk' de boel al 'verklapt', maar de nu is ook de Amerikaanse prijs en launchdatum officieel, want de Amerikaanse Wii-event is achter de rug.

De Wii komt in de VS dus op 19 november uit voor $250, inclusief de game Wii Sports. De bedoeling is dat er 4 miljoen Wii's zijn, de VS zullen daar het grootste deel van krijgen.

In totaal zullen er 30 games beschikbaar zijn, waaronder The Legend of Zelda. Van The Legend of Zelda: Twilight Princess was het vanochtend nog onzeker of ie bij de Amerikaanse launch aanwezig zou zijn.

De mogelijkheid om oude games van NES, SNES en N64 te kunnen downloaden, de zo geheten Virtual Console, is direct bij de launch beschikbaar. Je betaalt deze met Wii Points, voor $20 koop je 2000 Wii Points. De games van de NES kosten 500 Wii Points, SNES-games kosten 800 Wii Points en N64-games kosten 1000 Wii Points. Er zullen aan het eind van het jaar 30 klassiekers te koop zijn, de bedoeling is dat er daarna elke maand 10 bij komen.

Ook kun je op die manier de Opera browser, die helaas niet standaard bij de Wii zit, kopen om met je Wii op internet te surfen. De prijs van de browser is nog niet bekend.

Bron: Futuregaming.nl

-----------------

Het is nu dus ook officieel dat de nieuwe Zelda bij de launch in Amerika aanwezig is, nu nog afwachten hoe het met Europa zit.

Link to comment
Delen op andere websites

Jij weet Yohan echt goed uit te lokken :schater: (dit is in elk geval een goeie poging ). Die screenshots zien er trouwens super uit! Ik vind de textures nogal op Tomb Raider lijken. En dat is positief omdat dat een spel is van de veel krachtigere Xbox 360!

Link to comment
Delen op andere websites

Bekijk het weer op je Wii

Nintendo-president Satoru Iwata heeft op het Wii evenement in Japan een aantal nieuwe functies met betrekking tot de Wii onthuld. Één van deze functies is dat je live op de Wii, via Connect24, het weer in de gaten kunt houden. Zo kun je niet alleen gaan zien hoe het er voor staat met het weer in andere gebieden, maar kun je ook weersverwachtingen bekijken.

Hiervoor heeft Nintendo een deal gesloten met het bedrijf 'WNI Weathernews'. Dit bedrijf gaat in samenwerking met Nintendo zorgen dat iedere Wii-bezitter altijd op de hoogte is van het weer. Klik hier om een demonstratie van deze functie te zien.

Zet jezelf in je Wii met Wii Mii

Misschien wel de meest opvallende functie die Satoru Iwata aan het publiek in Japan heeft onthuld is de 'Wii Mii' functie.

Met 'Mii' kun je een eigen personage maken op je Wii. Er is keuze uit honderden verschillende eigenschappen, waaronder brillen, snorren, baarden, de vorm van het lichaam, gezicht en nog veel meer. Zodoende kunnen ontwikkelaars van deze functie gebruik maken.

In Wii Sports wordt dit bijvoorbeeld al gedaan. Het personage wat jij hebt gecreëerd word als gezicht weergegeven op één van de personages in Wii Sports. Daarnaast kun je je 'Mii' opslaan op je controller, deze meenemen naar een vriend, en daar met je eigen personage een spel spelen. Verder gaat jouw evenbeeld gebruikt worden om met andere spelers te communiceren via WiiConnect, bijvoorbeeld bij het sturen van berichten. Klik hier om een demonstratie van deze functie te bezichtigen.

Final Fantasy XII ontwikkelaar werkt aan Wii-spel

Op Nintendo haar persconferentie in Japan vandaag was ook Yasumi Matsuno aanwezig. Matsuno is bekend voor zijn werk in Final Fantasy XII, waar hij vroegtijdig mee gestopt is wegens mentale redenen.

Dit maal heeft Matsuno aangegeven te werken aan een spel voor de Nintendo Wii. Zelf is hij dan ook redelijk enthousiast over de spelcomputer. ''De Wii-controller is echt heel nuttig als je aan first-person shooters denkt, maar ik vroeg me af of het ook voor andere spellen werkt.'' Aldus Matsuno. ''Maar toen ik voor de eerste keer Super Mario Galaxy speelde realiseerde ik dat de controller zo goed bij het spel past, dat het bijna eng is. Het stelt spelers in staat om het spel en haar atmosfeer te voelen.''

Matsuno is het ook eens met Nintendo's keuze voor een op grafisch gebied minder indrukwekkende spelcomputer. ''Veel games met hoogwaardige graphics claimen dat ze een meer realistische atmosfeer hebben. Maar met de Wii-controller voel je echt alsof je dingen kunt aanraken, en zelf leeft in deze atmosfeer.''

Vooralsnog zijn er nog geen details en beeldmateriaal vrijgegeven rondom Matsuno's nieuwste project.

Wii speelt geen DVD's af

Perrin Kaplan, vice-president van Nintendo of America, heeft bekend gemaakt dat de Wii geen Hollywood DVD films zal afspelen.

De functie is volgens hem geschrapt om de prijs van de Wii verder naar beneden te halen en omdat de meeste mensen al een DVD-speler bezitten.

Nintendo Wii is regiovrij

Vers nieuws: volgens Perrin Kaplan van Nintendo is de Wii volledig regiovrij. Dat betekent dat je geimporteerde Wii-games uit bijvoorbeeld Japan of Amerika zonder problemen kunt gaan afspelen op je Wii.

Ontwikkelaars hebben echter wel de mogelijkheid om een soort schakelaar te gebruiken, die in de Wii-gebouwd zit. Hierdoor is het niet mogelijk om spellen uit een andere regio op je Wii te spelen.

Devil Kings komt naar de Wii

Capcom heeft vandaag bekend gemaakt dat het werkt aan een nieuw deel uit de Devil Kings serie voor de Nintendo Wii. De serie die in Japan bekend is onder de naam Sengoku Basare verscheen vooralsnog exclusief op het PlayStation platform.

Het tweede deel uit de Sengoku Basara serie verscheen enkele weken geleden in Japan en was een groot succes. Inmiddels heeft Capcom ruim 300.000 exemplaren van de titel verscheept. Wanneer het spel gaat verschijnen is nog niet bekend.

Diepzeeduiken op de Wii

In een Wii trailer die op de Japanse persconferentie werd getoond waren beelden te zien van een duiker die over de zeebodem zwom. Navraag leerde de mensen van IGN Wii dat het spel Forever Blue heet en wordt ontwikkeld door Nintendo.

Een officiële aankondiging van het spel heeft nog niet plaatsgevonden. Ook is er op dit moment nog geen verdere informatie.

Excite Truck is launchgame voor Wii

De opvallende racegame van Nintendo met truckers in de hoofdrol, Excite Truck, zal vanaf dag één verkrijgbaar zijn voor de Nintendo Wii.

Excite Truck is een racegame waarin je gigantische sprong kunt maken met behulp van de Wii controller. In games zoals Excitebike gebruiken veel spelers hun armen al tijdens het springen en het landen. In Excite Truck hou je de Wii controller dan ook vast als een NES (Nintendo Entertainment System) controller en gebruik je de 2-knop om gas te geven, de 1-knop om te remmen, de d-pad voor de turbo en beweeg je de Wii controller van links naar rechts als een stuur. Klik hier om beelden van Excite Truck te bekijken.

Ook Donkey Kong Bongo Blast doorgeschoven naar Wii

Het heeft er alle schijn van dat ook Nintendo's enige nog overgebleven exclusieve GameCube titel niet meer op dat platform zal gaan verschijnen. Op een officiële Wii releaselijst is namelijk het spel Donkey Kong Barrel Race opgedoken. Het spel vertoont grote gelijkenissen met Donkey Kong Bongo Blast dat op de E3 2006 nog voor de GameCube werd aangekondigd.

In beide spellen zien we namelijk de figuren uit het Donkey Kong universum racen op de bekende Donkey Kong tonnen. Nintendo heeft nog niets bekend gemaakt over een eventuele platform switch.

Bandai Namco ontwikkelt Sword of Legendia

De voorheen titelloze RPG die Namco-Bandai in ontwikkeling heeft voor de Wii heeft een naam gekregen: Sword of Legendia.

De naam van het spel lijkt sterk op die van het PlayStation 2 avontuur Tales of Legendia. Of de twee spellen naast de titel nog meer overeenkomsten hebben is nog niet bekend.

Metroid Prime 3 uitgesteld tot 2007

Nintendo heeft vandaag bekend gemaakt dat Metroid Prime 3: Corruption uitgesteld is tot 2007. Samen met The Legend of Zelda: The Twilight Princess was dit dé grote launchtitel van Nintendo zelf. Wanneer het spel in 2007 precies uitkomt is niet bekend gemaakt. Wel wilde de ontwikkelaar kwijt dat Metroid Prime 3: Corruption een heel nieuw richtsysteem krijgt. Hierdoor zijn de foutjes uit de demo van de E3 2006 verdwenen.

Nintendo Wii in Europa uitgesteld tot maart 2007?

Schokkend gerucht voor alle Europese Nintendo Wii-fans. De Europese groothandel Argos meldt op haar website dat de Nintendo Wii pas in maart 2007 uitkomt. Het gerucht is zo hardnekkig dat zelfs de gerenomeerde Amerikaanse site IGN hierover bericht.

Laten we hopen dat Satoru Iwata ons morgen gerust stelt door dit gerucht naar het rijk der fabelen te verwijzen. Het Europese Nintendo Wii Event begint om 13.00 uur Nederlandse tijd. Houd InsideGamer rond die tijd dus scherp in de gaten.

Bron: Insidegamer.nl

-----------------------

Hopelijk is dat laatste bericht pure speculatie en komt de Wii gewoon in november/december uit, het zou wel erg jammer zijn als Europa op twee consoles moet gaan wachten :(

Bewerkt: door Piet-Herr
Link to comment
Delen op andere websites

Europa: Wii verschijnt op 8 december voor € 249 Euro

Nieuws | 15 september 2006 - Nintendo heeft zojuist bekend gemaakt dat de Wii op 8 december in de Europese winkels zal komen te liggen voor een prijs van €249 Euro. Een lancering op 8 december betekent wel dat Nederlandse gamers de Wii van hun Sinterklaas verlanglijstjes kunnen schrappen.

De Europese Wii bundel zal net als de Japanse en de Amerikaanse het volgende bevatten:

  • Witte Wii console
  • Wiimote en Nunchuck controller
  • Voedingseenheid
  • AV kabel
  • Wii houder
  • Sensorbar + houder
  • 2 AA batterijen
  • Het spel Wii Sports

Games zullen tussen de 49 en 59 euro geprijsd zijn.

Bron: InsideGamer

-------------------------

Link to comment
Delen op andere websites

Europa: Wii verschijnt op 8 december voor € 249 Euro

Nieuws | 15 september 2006 - Nintendo heeft zojuist bekend gemaakt dat de Wii op 8 december in de Europese winkels zal komen te liggen voor een prijs van €249 Euro. Een lancering op 8 december betekent wel dat Nederlandse gamers de Wii van hun Sinterklaas verlanglijstjes kunnen schrappen.

De Europese Wii bundel zal net als de Japanse en de Amerikaanse het volgende bevatten:

  • Witte Wii console
  • Wiimote en Nunchuck controller
  • Voedingseenheid
  • AV kabel
  • Wii houder
  • Sensorbar + houder
  • 2 AA batterijen
  • Het spel Wii Sports

Games zullen tussen de 49 en 59 euro geprijsd zijn.

Bron: InsideGamer

-------------------------

Dan ben ik jarig. :)

Ik twijfel nu toch op ik hem op mijn verjaarslijstje zal zetten voor naast mijn PS3. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

€ 250,- euro voor een next (volgens Nintendo zelf New...)-gen console vind ik verschrikkelijk weinig! En daar ben ik blij mee ook :) . Toch had ik iets minder verwacht, heel de tijd de speculatie's dat de Wii tussen de 150 en 250 euro ging kosten zijn toch net verkeert geweest... Maar desondanks is het een geweldige prijs :engel: .

Link to comment
Delen op andere websites

€ 250,- euro voor een next (volgens Nintendo zelf New...)-gen console vind ik verschrikkelijk weinig! En daar ben ik blij mee ook :) . Toch had ik iets minder verwacht, heel de tijd de speculatie's dat de Wii tussen de 150 en 250 euro ging kosten zijn toch net verkeert geweest... Maar desondanks is het een geweldige prijs :engel: .

Mja, er zit een game bij en daar was bij de meeste speculaties niet op gerekend neem ik aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...