Jump to content

Het grote 'Le Tour De France' topic.


Jon-asses

Recommended Posts

Wat wordt het voor de Etappe van morgen? Ik heb ergens gelezen dat de klassementsrenners zich niet willen laten zien. Zullen de sprinters weer vrij spel hebben? Wordt het een vlucht of plaats iemand een demarrage vlak voor de aankomst? Ik doe namelijk mee met het spel rondemaster. Ik moet elke dag handelen in die renners. Heeft iemand nog een goede website met voorbeschouwingen van de etappes?

Bewerkt: door Colonel Cortez
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 112
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jon-asses

    22

  • demontventoux

    20

  • Ikkes

    9

  • SamShine

    6

Wat wordt het voor de Etappe van morgen? Ik heb ergens gelezen dat de klassementsrenners zich willen laten zien. Zullen de sprinters weer vrij spel hebben? Wordt het een vlucht of plaats iemand een demarrage vlak voor de aankomst? Ik doe namelijk mee met het spel rondemaster. Ik moet elke dag handelen in die renners. Heeft iemand nog een goede website met voorbeschouwingen van de etappes?

Ik doe ook mee op die site ;) Wel leuk, gratis en roch kun je (wel moeilijk :puh: ) prijzen winnen.

Op de officiele site van de Tour (www.letour.fr) vind je veel informatie.

Ik kijk voornamelijk op www.sport.be

Morgen wordt het weer voor de sprinters vermoed ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben weer terug

Verdiende overwinning van Calzati, na een goede ontsnapping. Slechte sprint van Boonen. McEwen won de sprint weer.

Uitslag:

1. Calzati Sylvain Fra A2R 04:13:18

2. Carlström Kjell Fin LIQ 00:02:05

3. Halgand Patrice Fra C.A z.t.

4. McEwen Robbie Aus DVL 00:02:15

5. Bennati Daniele Ita LAM z.t.

6. Zabel Erik Dui MRM z.t.

7. Eisel Bernhard Oos FDJ z.t.

8. Paolini Luca Ita LIQ z.t.

9. Boonen Tom BEL QSI z.t.

10. Kopp David Dui GST z.t.

Gele Trui:

1. Gontsjar Sergei Oek TMO 34:38:53

2. Landis Floyd VS PHO 00:01:00

3. Rogers Michael Aus TMO 00:01:08

4. Sinkewitz Patrik Dui TMO 00:01:45

5. Fothen Markus Dui GST 00:01:50

6. Klöden Andreas Dui TMO z.t.

7. Karpets Vladimir Rus CEI 00:01:52

8. Evans Cadel Aus DVL z.t.

9. Zabriskie David VS CSC 00:01:53

10. Mensjov Denis Rus RAB 00:02:00

Link to comment
Delen op andere websites

Het is hier niet zo actief, ik vind dit wel wat spijtig hoor :N . Maarja..

Vandaag Was het de vlakste rit van de tour met 'slechts' 169.5 km.

Na 10 km waren er 3 renners die zin hadden voor een aanval. Het waren Beneteau (Fransman, Bouygues Telecom), Augé (Fransman, Cofidis) en Knees (Duitser, Team Milram). Zij werken goed tesamen en krijgen maximum 7.45 min. Knees en Beneteau proberen op 20 km. nog een paar keer weg te komen maar het lukt niet. Ze worden op 7 km. van de streep ingehaald door het jagende peleton.

Liquiqas laat Backstedt het tempo veel verhogen. Voor sommige helpers doet dit pijn en ze moeten dus lossen. Het treintje van Quick-Step is mooi geplaatst Pozzato, Tossato, De Jongh en Boonen. Alleen was Tossato helemaal niet sterk en zet zich dus vroeg opzij. De Jongh versnelt twee keer in de sprint. Maar Boonen moet al op zo'n 250 m van de meet op kop. In zijn wiel zit Zabel en daarachter Freire. Ondertussen heeft Steegmans zich laten insluiten, en Mcewen zit dus ook een beetje vast. Freire gaat over Zabel en Boonen. Zabel probeert te volgen maar kan alleen Boonen voorbijsteken. Mcexen vind nog een gaatje en sprint Zabel en Boonen nog voorbij, Freire haalt hij nipt niet. De andere spurters kwamen er niet aan te pas.

Freire wint dus.

Bij de Gele trui verandert er niets. Bij de groene trui ook niet zoveel, Mcewen blijft in het groen, voor Boonen en Freire.

Maar als je goed naar de sprint kijkt weet je toch één ding hoor: Mcewen is veruit de snelste!! :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Blij dat Freire gewonnen heeft, de sprint was net op het randje. Erg positief van die 'Mike Ewhen' (ofzo hé :puh: ). Leuk dat schouderklopje. Vanavond komt de eerste grote etapé. Ze verwachten een aanval van de Rabo-renner Dennis Mensjov. Dat is een Rus, maar die spreekt spaans. Verder is dit ook meteen de eerste grote berg etape waar 2 grote bergen in komen. Succes Nederland! Rabobank (Sorry voor die rot reclame!!)

Link to comment
Delen op andere websites

Blij dat Freire gewonnen heeft, de sprint was net op het randje. Erg positief van die 'Mike Ewhen' (ofzo hé :puh: ). Leuk dat schouderklopje. Vanavond komt de eerste grote etapé. Ze verwachten een aanval van de Rabo-renner Dennis Mensjov. Dat is een Rus, maar die spreekt spaans. Verder is dit ook meteen de eerste grote berg etape waar 2 grote bergen in komen. Succes Nederland! Rabobank (Sorry voor die rot reclame!!)

Precies Ruurd, Mike Ewhen (McEwen). Hij reed zonet nog vooraan in het peleton, dus het gaat wel redelijk met hem. Nog geen aanvaal van Dennis Menchov, maar wel van Posthuma, die meezat in een kopgroep van 13 man, waarvan er nu nog maar 2 over zijn, ZONDER Posthuma. Verder is Iban Mayo nu al gelost uit het peleton op een klim. Het gaat met hem dus niet goed...

[Edit] De gele trui uit de T-Mobile ploeg, Honchar, heeft net moeten lossen, maar de trein van T-Mobile blijft gewoon doorrijden. Dat betekend dat ze waarschijnlijk voor Klöden gaan.

Bewerkt: door Froodooo
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken al die namen niet maar vandaag heeft een laffe renner gewonnen :N Heel de tijd in het wiel van de ander zitten en hem vervolgens afmaken op de sprint... T-mobile uit het geel, laten we hopen dat dat de rest van de tour blijft! Ik houd niet zo van al dat gecontroleer!

Morgen gaat Rasmussen aanvallen, wordt ook een spektakel!

Link to comment
Delen op andere websites

Morgen gaat Rasmussen aanvallen, wordt ook een spektakel!

Vandaag was ook al een mini aanval van hem. Maar die mislukte veelste ver, hij sprong over de trein van het peleton heen, maar er sprongen geen mannen mee om een sterk groepje te krijgen. Toen heeft hij het maar na een tijdje opgegeven. Morgen wordt het dus een dubbelaanval, want die Menchov moet wel even aanvallen.

Link to comment
Delen op andere websites

Morgen gaat Rasmussen aanvallen, wordt ook een spektakel!

Vandaag was ook al een mini aanval van hem. Maar die mislukte veelste ver, hij sprong over de trein van het peleton heen, maar er sprongen geen mannen mee om een sterk groepje te krijgen. Toen heeft hij het maar na een tijdje opgegeven. Morgen wordt het dus een dubbelaanval, want die Menchov moet wel even aanvallen.

Haha, maar Menchov gaat zich gewoon in het wiel nestelen van Landis of Evans en gaat zo misschien 'aanvallen'. Maar Rasmussen heeft het eerder voor lange aanvallen. Weet je nog? Tour 2005? Dat was nogal eens een aanval man! Hij haalde het nog met 2 min. Nu zal hij zoiets ook proberen waarschijnlijk.

Verder denk ik dat het een leuke etappe zal worden morgen. Ik zal zeker kijken! De eerste confrontatie voor de klassementsrijders. Nu zal het klassement helemaal overhoop worden gehaald.

Mijn pronostiek:

1. Evans

2. Landis

3. Rujano :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Menchov mooie winnaar. Na het fantastische werk van Michael Boogerd wint hij in een spurt met drie vor Leipheimer en Landis. Landis wordt de nieuwe leider.

Evans werd 4rde, Sastre vervoledigde de top 5

Link to comment
Delen op andere websites

Menchov mooie winnaar. Na het fantastische werk van Michael Boogerd wint hij in een spurt met drie vor Leipheimer en Landis. Landis wordt de nieuwe leider.

Evans werd 4rde, Sastre vervoledigde de top 5

Inderdaad wel mooie winnaar Menchov. Maar vandaag was Landis volgens mij toch de sterkste hoor. Hij kan alleen niet sprinten i.v.m zijn heup etc. Boogerd was subliem vandaag. Hij heeft heel wat renners erafgereden, spijtig dat zo'n renner knecht is :N .

De onverwachte uitermate goede renners van vandaag zijn.

Boogerd: Hij heeft echt een tiental kilometer aan de kop gesleurt ten dienste van Menchov. Daardoor heeft hij veel toppers laten lossen!

Zubeldia:Hij bleef echt lang meekunnen, dat was toch wel redelijk verrassend hoor. Vorig jaar was hij zo sterk niet.

De andere toppers waren natuurlijk ook wel sterk, maar dat was toch lichtjes te verwachten he ;) .

De grote tegenvallers van vandaag zijn.

Mayo: Hij kon gewoon direct al niet mee en gaf daarom op. Hincapie omdat hij al vroeg moest lossen en zelfs achter Dessel en zulke renners eindigde.

Rujano : Mijn favorietje heeft zich vandaag niet laten zien en dat betekent dat hij niet meekan. :-(

Popvych: Toch wel teleurstellend hoor, ik heb hem helemaal niet gezien vandaag.

Gomez Marchanté: Door velen waarschijnlijk niet gekend, maar door mij wel hoor. Ik had verwachtte toch top 10 voor hem vandaag. Hij is best een goeie klimmer!

Simoni: Hij is toch een tijdje blijven aanklampen maar toonde toch dat hij helemaal niet meekon.

Cunego:: Plaatste nog op goed geluk een aanval maar werd ingehaald en kon direct niet meer mee met het peleton.

Savoldelli: Niet gezien vandaag, dus ook deze Discoveryrenner flopt helemaal!

Zo dit was het zo een beetje voor vandaag :puh: . Het was een mooie rit en daarom ook dieze uitgebreide post he :puh: .

Link to comment
Delen op andere websites

Eerste keer dat ik nu pas in dit topic reageer :puh:

Menchov is idd een mooie winnaar.Ben ook wel blij dat hij het was

Hoewel boogerd het ook wel verdient zou hebben.

Mja, het is spijtig dat hij moet werken he. Zo'n renner kan ook winnen hoor. Als hij bv. in Milram zat dan kon hij gewonnen hebben. Maar zo zit koersen in elkaar he ;) .

Morgen zijn het de alpen. Met één van de belangrijkste/lastigste berg in heel de Tour. Namelijk: D' Alpe D Huez!

Daar zullen we weer eens zien wie favoriet is voor het eindklassement. Deze renners schieten nog over:

Pereiro: Staat nu eerstes maar liet in de eerste echte bergrit zien dat hij niet meekan met de grote namen.

Landis: Is eigenlijk DE topfavoriet. Ik denk wel dat hij deze tour gaat winnen. Hij staat nu tweede op bijna twee minuten.

Menchov: Is de best geklasseerde favoriet na Landis, heeft de eerste bergrit gewonnen, en kan ook nog wat tijdrijden.

Leipheimer: Was ziek op de lange tijdrit en staat daarom 17 minuten achter. Hij heeft wel laten zien dat zijn slechte dagen voorbij zijn en wel degelijk meekan in de bergen. Alleen zal het niet meer om de eerste plaats zijn dat hij moet strijden. Misschien het podium?

Evans: Staat nog redelijk goed in het klassement. Moest bij de eerste bergrit wel lossen van de kopgroep maar werd toch nog vierde op 16 sec. In het tijdrijden is hij ook redelijk sterk.

Zubeldia: Niet echt een topfavoriet maar toch is hij in staat een top tien te rijden. Kan tijdrijden en klimmen, daarbij is hij ook nog eens in bloedvorm!

Kloden: Heeft zijn rol moeten lossen voor de andere favorieten. Maar misschien was hij in een slechte dag. Hij kan heel goed tijdrijden, en staat nog op een inhaalbare achterstand.

Sastre: Hij kan goed klimmen en werd vijfde bij de bergrit. Alleen kan hij niet zo goed tijdrijden als Landis en de andere topfavorieten.

Met andere woorden: De Tour ligt nog helemaal open, de winnaar is nog bijlange niet bekend!

Link to comment
Delen op andere websites

Om 13.10 uur begint de Tour weer en dit keer vertrekken ze uit Gap naar de Alpe d'huez. Onderweg komen ze langs een ontzettend groot meer, waar ik aanstaande maandag ben en daar ga ik kamperen. Nu zijn ze in Gap. Dat is voor mij ook bekend terrein daar ben ik heel vaak geweest ook op de Alpe d'huez ben ik wel is geweest. Maar ze gaan door Embrun dat is de stad waar ik zit. Dat grote meer, daar surf ik dus binnenkort op. Goed opletten! :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...