Jump to content

Het grote 'Le Tour De France' topic.


Jon-asses

Recommended Posts

  • Reacties 112
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jon-asses

    22

  • demontventoux

    20

  • Ikkes

    9

  • SamShine

    6

_*Dubbelpost*_

Schmek heeft uiteindelijk gewonnen. Het meer is niet gezien. Wel reden ze door Embrun en daar ga ik heen!

Niels het is Schleck ;) .

En nu een uitgebreid verslag van Jon-asses live uit zijn bureau :D .

Op de eerste berg 'Col d'Izoard, een col buiten categorie. Regende het aanvallen. Er was een grote groep renners weg namelijk 25 man, Dit zijn de namen: George Hincapie (Discovery), Egoi Martínez (Discovery), Frank Schleck (CSC), Jens Voigt (CSC), David Zabriskie (CSC), Eddy Mazzoleni (T-Mobile), José Luis Arrieta (AG2R), Fabian Wegmann (Gerolsteiner), Juan Antonio Flecha (Rabobank), Christian Knees (Milram), Damiano Cunego (Lampre), Francisco Vila (Lampre), David Arroyo (Caisse d'Epargne), Vicente García Acosta (Caisse d'Epargne), Anthony Charteau (Crédit Agricole), Iñigo Landaluze (Euskaltel), Sylvian Chavanel (Cofidis), David De la Fuente (Saunier Duval), Ruben Lobato (Saunier Duval), Bernhard Eisel (La Française), Benoît Vaugrenard (La Française), Michael Albasini (Liquigas), Stefano Garzelli (Liquigas), Jérôme Pineau (Bouygues) en Axel Merckx (Phonak). Zij krijgen max. 4.50 min. Op dezelfde col nog vallen er nog wat renners aan. Met onder andere Rujano!! Mijn favorietje. Ook nog Gomez Marchanté, Brusghegin,... Zij komen nooit bij de kopgroep en worden snel gegrepen :N . Garzelli haalt de punten door een aanval en De La Fuente wordt tweede. Hij staat nu nog steviger in de bollen. Tom Boonen geeft op, op deze berg, door last van de luchtwegen.

De tweede berg: Col du Lautaret. Is een col van tweede categorie. Hier gebeurt er niet zoveel. Er is nog een versnelling van Vila en De La Fuente gaat mee. Zo pakt hij weer de max. punten en is bijna zeker dat hij morgen terug met de bollen van start gaat.

Dan op de allerlaatste berg. L'Alpe D'Huez!! Het peleton geeft zich helemaal en de voorsprong slinkt als sneeuw voor de zon bij de kopgroep. In de kopgroep geeft Cunego soms nog een snok waardoor een paar renners moeten lossen in de kopgroep. O.a Voigt en Zabriskie die zich helemaal hebben moeten geven voor Schleck. Als Cunego nog eens aanvalt gaat Schleck op zijn kousenvoeten mee. Zo ontstaat er een andere kopgroep. Mazzoleni komt later nog even piepen maar moet zijn rol snel lossen. Ondertussen gebeurt er in het peleton ook veel. Landis, Kloden en Evans ontsnappen. Sastre en Menchov volgen. Evans moet lossen van Landis en Kloden en wordt ook nog ingehaald door Sastre en Menchov. De geletruidrager Pereiro houdt goed stand. Op 5 km van de aankomst halen Landis en Kloden Merckx bij, die geeft nog eens alles voor Landis. Voorin valt Schleck op 2 km. van de meet aan en Cunego kan niet mee. Zo wint Schleck deze Alpe D' Huez met 11 sec. voor op Cunego. Achterin blijft ook Garzelli bij Landis en co. En zo Wordt hij derde en Landis vierde. Landis neemt met 10 sec. voorsprong op Pereiro de gele trui van hem over. Het is en blijft de topfavoriet! Kloden doet een goede zaak in het klassement maar staat toch nog op een grote achterstand. Zo'n 2 min.

Fothen blijft in het wit en De La Fuente ook in de bolletjestrui.

Het was een heel mooie ettape om naar te kijken, ik kan nog duizenden dingen zeggen, maar dan zit ik morgen nog bezig met typen :) . Reacties zijn altijd welkom, zo komt er nog wat leven in dit topic. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kon vandaag niet kijken omdat ik moest werken, maar ik hoorde dat Tom Bonen eruit gestapt is, klopt dat? :N

Hoorde het op de radio , maar wil toch bevestiging :puh:

Ik zelf was een trouwe fan van hem, dus vind het zeker en vast jammer..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kon vandaag niet kijken omdat ik moest werken, maar ik hoorde dat Tom Bonen eruit gestapt is, klopt dat? :N

Hoorde het op de radio , maar wil toch bevestiging :puh:

Ik zelf was een trouwe fan van hem, dus vind het zeker en vast jammer..

Ja, rugnummer afgedaan en met tranen de etappe verlaten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kon vandaag niet kijken omdat ik moest werken, maar ik hoorde dat Tom Bonen eruit gestapt is, klopt dat? :N

Hoorde het op de radio , maar wil toch bevestiging :puh:

Ik zelf was een trouwe fan van hem, dus vind het zeker en vast jammer..

Ja, rugnummer afgedaan en met tranen de etappe verlaten.

Ja, inderdaad jammer maar ja, dat is de Tour. Hij had last van de luchtwegen, de longen, de ademhaling,...Dan is het beter dat je afstapt..

Vandaag de rit met vertrek in Bourg- d'Oisans en meteen 45km klimmen tot de top van de Galibier.(HC) (eigenlijk 2 klimmetjes in 1: De Lotaret van gisteren omgekeerd + de eigenlijke Galibier) Vervolgens komt er ook nog de zware Col de la Croix de Fer. (HC) Nadien krijgen ze een iets mindere col van 2de categorie: Col du Mollard. En tenslotte, opniuew aankomst boven op La Toussuire (1ste categorie). Het is de allereerste keer dat La Toussuire wordt opgenomen in de Tour.

Ik verwacht en hoop Michael Boogerd, hij heeft iets recht te zetten tegenover gisteren.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kon vandaag niet kijken omdat ik moest werken, maar ik hoorde dat Tom Bonen eruit gestapt is, klopt dat? :N

Hoorde het op de radio , maar wil toch bevestiging :puh:

Ik zelf was een trouwe fan van hem, dus vind het zeker en vast jammer..

Hehe, volgende keer mijn verslag eens lezen. Het stond daar ook in :D . Maarja ik vergeef je!

...

Op de eerste berg 'Col d'Izoard, een col buiten categorie. Regende het aanvallen. Er was een grote groep renners weg namelijk 25 man, Dit zijn de namen: George Hincapie (Discovery), Egoi Martínez (Discovery), Frank Schleck (CSC), Jens Voigt (CSC), David Zabriskie (CSC), Eddy Mazzoleni (T-Mobile), José Luis Arrieta (AG2R), Fabian Wegmann (Gerolsteiner), Juan Antonio Flecha (Rabobank), Christian Knees (Milram), Damiano Cunego (Lampre), Francisco Vila (Lampre), David Arroyo (Caisse d'Epargne), Vicente García Acosta (Caisse d'Epargne), Anthony Charteau (Crédit Agricole), Iñigo Landaluze (Euskaltel), Sylvian Chavanel (Cofidis), David De la Fuente (Saunier Duval), Ruben Lobato (Saunier Duval), Bernhard Eisel (La Française), Benoît Vaugrenard (La Française), Michael Albasini (Liquigas), Stefano Garzelli (Liquigas), Jérôme Pineau (Bouygues) en Axel Merckx (Phonak). Zij krijgen max. 4.50 min. Op dezelfde col nog vallen er nog wat renners aan. Met onder andere Rujano!! Mijn favorietje. Ook nog Gomez Marchanté, Brusghegin,... Zij komen nooit bij de kopgroep en worden snel gegrepen :N . Garzelli haalt de punten door een aanval en De La Fuente wordt tweede. Hij staat nu nog steviger in de bollen. Tom Boonen geeft op, op deze berg, door last van de luchtwegen.

...

Hier staat het antwoord, wat ondertussen al gegeven is.

Inderdaad demontventoux, Boogerd zal proberen het recht te zetten van gisteren he. Maar zo'n parcours moet normaal ook voor Schleck goed zijn, alhoewel hij waarschijnlijk geen aanval meer zal plaatsen. Normaal zou ook Valverde dit kunnen gewonnen hebben maar die is al gevallen :N .

Spannende rit vandaag! _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Rasmussen rijdt alleen op kop voor de moment, hij is bijna boven op Col de La Croix-de-Fer. Zonder ongelukken moet hij de rit kunnen winnen.

Zijn 2 medevluchters Valjavec en Casar rijden daar ergens, apart, achter.

Op ruim 5 minuten hangt nu Leipheimer, hij volgt geen bedreiging voor Landis dus mag z'n gang gaan. Het peloton Landis hangt op ruim 7 en een halve minuut.

Link to comment
Delen op andere websites

Rasmussen etape-winnaar! :D Wat een legendarische etape, en wat reed T-Mobile Landis laf.

T-mobile reed eerder voor Landis... Maar wat heb ik gelachen toen hij de hongerklop kreeg! Een prachtig moment. En Boogie hem na afloop nog even afkraken _O_ Prachtig moment! De renners zijn trouwens net begonnen aan nog z'n bergetappe, hopen dat Rabo is leuk gaat doen!

Link to comment
Delen op andere websites

Rasmussen etape-winnaar! :D Wat een legendarische etape, en wat reed T-Mobile Landis laf.

T-mobile reed eerder voor Landis... Maar wat heb ik gelachen toen hij de hongerklop kreeg! Een prachtig moment. En Boogie hem na afloop nog even afkraken _O_ Prachtig moment! De renners zijn trouwens net begonnen aan nog z'n bergetappe, hopen dat Rabo is leuk gaat doen!

Dan lach ik vandaag serieus terug! Floyd Landis won de rit met ankomst beneden aan de Joux-Plane met 5min40 voorsprong op de Spanjaard Carlos Sastre. 3rde werd Moreau.

Het algemeen klassement ligt weer helemaal open en zal beslist worden in de tijdrit van zaterdag. De top 3 staat binnen de halve minuut!

Landis, fantastisch! O zoveel respect. Na een zware off-dag het toch nog kunnen opbrengen om dan deze prestatie neer te zetten! Wauw!

Link to comment
Delen op andere websites

Floyd Landis wint de Tour de France 2006

De Amerikaan werd vandaag 3de in de tijdrit maar dat was voldoende om de gele trui over te nemen van Oscar Pereiro Sio.

Winnaar van deze tijdrit werd, net als in de 1ste tijdrit, de 36-jarige Sergiy Honchar (T-Mobile) Hij reed een fenomenale tijdrit met een gem van 50.6!

Sastre viel door de mand, hij reed slecht en valt in het klassement van 2 naar 4. Klöden word nog 3rde.

Verrassing van de tijdrit was Damiano Cunego, die voor de 1ste keer ooit zo een goede tijdrit reed. Hij verdedigde z'n witte trui met glans.

Nu morgen nog veilig in Parijs geraken en dan wint voor het 8ste jaar op rij een Amerikaan de Tour.

Groen: Robbie McEwen (zeker)

Bollen: Michael Rasmussen (zeker)

Geel: Floyd Landis (zeker)

Wit: Damiano Cunego (zeker)

Natuurlijk moeten ze alle 4 veilig ankomen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Groen: Robbie McEwen (zeker)

Bollen: Michael Rasmussen (zeker)

Geel: Floyd Landis (zeker)

Wit: Damiano Cunego (zeker)

Natuurlijk moeten ze alle 4 veilig ankomen :)

En ze zijn veilig aangekomen op de Champs Elysées in Parijs. Thor Hushovd heeft de laatste sprint gewonnen van Robbie McEwen, en heeft daarmee de proloog en de eindetappe gewonnen. Mooie planning van de Noor :Y.

Ik vond het zelf een mooie Tour de France, waar eindelijk weer spanning in zat. Werd voorgaande jaren de Tour nog gecontroleerd door de US Postal/Discovery Channel-ploeg van Lance Armstrong, nu kon er niemand controleren: Landis had een offday, de dag erna kon T-Mobile hem niet tegenhouden, CSC kon ook niet alles zonder Basso, en de Rabobank was te wisselvallig met Mentsjov. Kortom: Veel spanning, en een verdiende winnaar. Alhoewel het natuurlijk jammer was dat Valverde met een gebroken sleutelbeen uit moest vallen, want hem zag ik toch wel als een kanshebber...

Voor de Rabobank was het een geslaagde Tour. Het is helaas niet gelukt om met Mentsjov op het podium te eindigen, maar de 4 etappezeges (Freire 2 x, Mentsjov 1 x, Rasmussen 1x) en de bolletjestrui van Rasmussen maken dat ruimschoots goed. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Het was in 1 woord een geweldige Tour :klap: . Ik volg dat ding al jaren en was erg verbijsterd om te horen dat de grote namen (Basso, Ulrich, Vino etc) er niet bij waren dit keer. Hoe kan dat nog een leuke Tour worden vraag je je dan af. Maar dan: verrassing na verrassing. Rabo met 4 etappezeges, Tom Boonen die het net niet redt allemaal, Menchov die zwaar door het (speekwoordelijk :D) ijs zakt. De "come-back" van Monreau en natuurlijk de fabelachtige etappe van Floyd Landis afgelopen donderdag. G-E-W-E-L-D-I-G _O_ . En dat allemaal misschien wel dankzij het ontbreken van de "grote" namen waardoor de wat minderen ineens konden vlammen.....wat mij betreft hoeven ze niet meer terug te komen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...