Jump to content

Het grote Xbox 360 topic


RTS

Recommended Posts

Aansluitend op hierboven:

Microsoft trekt ruim 1 miljard dollar uit voor reparatie Xbox 360

door: Marjon Vinck

over: financiering, gadgets, marketing, concurrentie, consumenten, computer

op: 6 juli 2007

Microsoft trekt 1 miljard dollar uit voor reparatiekosten en verlengde garantietermijnen voor de Xbox 360, zo maakte het bedrijf donderdag bekend. Het geld is niet bedoeld om het probleem van de bekraste DVD’s op te lossen, maar om het probleem van de ‘Red Ring of Death’ - een probleem waarbij drie lichtjes gaan knipperen en de Xbox 360 zichzelf daarna uitschakelt - te verhelpen, zo meldt de New York Times.

Volgens Robbie Bach, president van de entertainment- en gamesdivisie van Microsoft, was er sprake van een significante stijging van het aantal reparaties met betrekking tot de Red Ring of Death, waarna Microsoft heeft besloten om geld uit te trekken voor reparatie en verlenging van de garantietermijn tot een periode van 3 jaar. Reeds gemaakte kosten voor reparatie worden terugbetaald aan de consument.

Ondanks dat Microsoft de maatregel uitlegt als service naar de consument, hebben anderen daar hun twijfels over. Weliswaar heeft Microsoft het op dit moment - qua verkoopcijfers - gewonnen van Sony’s Playstation, maar het apparaat heeft steeds meer te kampen met klachten over problemen met de internetverbinding en allerlei andere toepassingen - waaronder de eerder genoemde bekraste DVD’s en de Red Ring of Death.

In combinatie met de mogelijke prijsverlaging van de Playstation 3 - die volgende week bekend gemaakt zou worden op de E3 Media and Business Summit - èn de tegenvallende verkoopcijfers voor de maand juni, is deze actie van Microsoft inderdaad te zien als een soort charmeoffensief in de richting van de consument.

Sync.nl

Dat zal een hoop gamertjes blij maken, vooral die 1 op de 3 die er al ervaring mee hebben gehad. Beter laat dan nooit :7

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • lexus123

    102

  • NickOwnage

    65

  • TekaLoca

    63

  • Dvt

    60

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb 'm eergister opgestuurd i.v.m "The Red Ring Of Death"

Wat is dan precies het probleem van de 360?

Grootste deel kom door de hitte. Grafische kaart kan los smelten. Lijk ander dingen. Reden waarom ze extra hitte geleiders zetten. Het zal wel snel helemaal opgelost geraken zeker :-)

Link to comment
Delen op andere websites

Beste mensen,

Als de zwarte XBOX uit is. Wil ik die gaan kopen. Nu is het probleem ik heb een 50Hertz TV. Maakt dit veel uit of niet......

MVG,

Rullez

Opzicht moet dat geen probleem zijn, bij de spellen die 50Hz ondersteunen. Als je spellen wilt spelen die een hogere framerate hebben en dus ook meer eisen van je TV, heb je een 60Hz TV nodig.

Overigens begrijp ik niet waarom je, als je geen HD-TV hebt, een Xbox 360 Elite wilt kopen. De voordelen die deze heeft tov de Premium zijn de grotere HDD en HDMI. De grotere HDD zit erin om HD-films op op te slaan, maar daar heb je weinig aan als je geen TV hebt die dit ondersteunt. De beste manier waarmee hij dit naar je TV streamt; HDMI, is ook nutteloos als dit niet in je TV kan pluggen. Maar het blijft je eigen keuze natuurlijk...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 'm eergister opgestuurd i.v.m "The Red Ring Of Death"

Wat is dan precies het probleem van de 360?

Grootste deel kom door de hitte. Grafische kaart kan los smelten. Lijk ander dingen. Reden waarom ze extra hitte geleiders zetten. Het zal wel snel helemaal opgelost geraken zeker :-)

Kan het probleem van "The Red Ring Of Death" zich dan opnieuw voordoen??

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 'm eergister opgestuurd i.v.m "The Red Ring Of Death"

Wat is dan precies het probleem van de 360?

Grootste deel kom door de hitte. Grafische kaart kan los smelten. Lijk ander dingen. Reden waarom ze extra hitte geleiders zetten. Het zal wel snel helemaal opgelost geraken zeker :-)

Kan het probleem van "The Red Ring Of Death" zich dan opnieuw voordoen??

Als je een nieuwe 360 hebt gekregen door garantie, kan die opnieuw kapot gaan, ja :N.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 'm eergister opgestuurd i.v.m "The Red Ring Of Death"

Wat is dan precies het probleem van de 360?

Grootste deel kom door de hitte. Grafische kaart kan los smelten. Lijk ander dingen. Reden waarom ze extra hitte geleiders zetten. Het zal wel snel helemaal opgelost geraken zeker :-)

Kan het probleem van "The Red Ring Of Death" zich dan opnieuw voordoen??

Als je een nieuwe 360 hebt gekregen door garantie, kan die opnieuw kapot gaan, ja :N.

Microsoft bouwt vanaf nu bij alle 360 die opgestuurd worden een extra heatsink in waardoor je Xbox 360 beter koelt. Als je geluk hebt zit die er bij jou ook al in en is de kans dat je nog een keer een "ring of death" hebt heel klein. Ik hoop het voor je dat hij er in zit! En anders als hij weer kapotgaat kun je hem ook weer opsturen want vanaf nu hebben alle X360's 3 jaar garantie.

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

-------------------------

Goedkope productie oorzaak van kapotte Xbox 360's

Nieuws | 9 juli 2007 - Volgens Aziatische producenten van de Xbox 360, zouden de problemen met kapotte Xbox 360-systemen worden veroorzaakt door Microsoft die druk zet op de fabrieken in Azië. Microsoft wou de kosten in ieder geval tot vijftien procent reduceren, en daarom worden veel Xbox 360's slecht geproduceerd.

Één van de Aziatische producenten van de Xbox 360 claimde dat Microsoft de Xbox 360 zelf ook niet ontzettend praktisch heeft ontworpen. Dit zou daarnaast dus gecombineerd worden met dat ''Microsoft alles zo goedkoop mogelijk wilt'', bericht men. Veel onderdelen van de Xbox 360 zouden daarnaast snel geleverd zijn, en daarom zou er geen mogelijkheid zijn om ze voortijdig te testen. De verschillende componenten van de Xbox 360 worden samengebracht in Zuid China, en worden daar in elkaar gezet door Flextronics International, Winstron en Celestia.

Volgens Robbie Back - hoofd van Microsoft 'Entertainment & Devices'-divisie - ligt het inderdaad meer aan het ontwerp van de Xbox 360 zelf, maar volgens de Microsoft-werknemer ligt dit voornamelijk aan de Aziatische producenten. Men zou echter ''stappen'' hebben ondernomen om te voorkomen dat toekomstige ladingen Xbox 360-consoles geen problemen meer hebben. ''Uiteindelijk zullen mensen zien dat Microsoft achter hun product staat, en dat het een positieve gedachte wordt'', zegt Bach.

Recentelijk werd nog bericht over dat winkeliers klagen dat meer dan 30 procent van de Xbox 360's teruggestuurd worden naar Microsoft omdat er problemen mee zijn. Dit terwijl het aantal kapotte PlayStation 3- en Wii-systemen - de directe concurrenten van Microsoft haar nieuwste spelcomputer - veel minder voorkomen.

Bron: InsideGamer

-------------------------

Slordig.. :N

Link to comment
Delen op andere websites

-------------------------

Goedkope productie oorzaak van kapotte Xbox 360's

[negatief nieuwsbericht over de Xbox 360 die snel kapotgaat.]

-------------------------

Slordig.. :N

Daarom verbouwt microsoft de console's die teruggestuurd worden en krijgen alle nieuwe Xbox 360 ook die aangepaste hardware waardoor hij mijnder kapotgaat. :) Vanaf nu zit er o.a. een extra heatsink in een een kleinere(65 NM) processor in waardoor er minder hitte ontstaat binnenin de Xbox 360.

KUTGW Microsoft!

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

-------------------------

Goedkope productie oorzaak van kapotte Xbox 360's

[negatief nieuwsbericht over de Xbox 360 die snel kapotgaat.]

-------------------------

Slordig.. :N

Daarom verbouwt microsoft de console's die teruggestuurd worden en krijgen alle nieuwe Xbox 360 ook die aangepaste hardware waardoor hij minder kapotgaat. :) Vanaf nu zit er o.a. een extra heatsink in een een kleinere(65 NM) processor in waardoor er minder hitte ontstaat binnenin de Xbox 360.

KUTGW Microsoft!

:cya:

Ja, goed werk hé van Microsoft. Moesten de X-Box 360's nu vanaf het begin goed gemaakt zijn had je dit niet. En bedoel je met 'minder kapot'? Hij gaat dus nog steeds kapot? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, goed werk hé van Microsoft. Moesten de X-Box 360's nu vanaf het begin goed gemaakt zijn had je dit niet. En bedoel je met 'minder kapot'? Hij gaat dus nog steeds kapot? :)

Met minde kapot bedoel ik dat ze nog wel kapot kunnen gaan maar de kans klein is. Dus dat hij netzo vaak kapot zal gaan als een PS3.(bijna niet dus). De hardware problemen kwamen vooral door het design. In 2005 wist men nog niet goed hoe ze met zulke krachtige processoren om moest gaan en nu weet men dat wel.

Verder vind ik dat men ook overdrijft met de Xbox gaat vaak kapot. In mijn vriendenlijst op de Xbox 360 is maar een persoon die een kapotte 360 heeft. Voor de rest heeft niemand in mijn vriendenlijst er mee te maken gehad. Het komt vooral door het nieuws dat er overdreven wordt. Er hoeft maar een nieusberichtje te zijn dat er een kleine kans bestaat dat de Xbox 360 krassen maakt en er zijn al honderden Nintendo/PS3 fans die zich op forums aanmelden om te vertellen dat hun Xbox 360 toch zo "verschrikkelik slecht is" en dat hij "al 6 keer is teruggestuurd naar microsoft" en dat soort nieuwsberichten. Het valt best mee en de service van Microsoft is ook prima. Als je X360 kapot is komen ze hem ophalen en later terugbrengen. Mocht je een Xbox 360 hebben die meerdere malen kapotgaat krijg je zelfs een cadeautje zoals een extra controller of een gold abbonnement.

Groetjes, :cya:

Boris H.

Link to comment
Delen op andere websites

Verder vind ik dat men ook overdrijft met de Xbox gaat vaak kapot.

Van alle Xbox 360 consoles schijnt ongeveer 30% gebreken te vertonen of kapot te gaan, bij de PlayStation3 en Nintendo Wii is dit ongeveer 1%. Dus het is wel een enorm verschil, Microsoft is erg slordig geweest. Maarja, laten we hopen dat ze alles een beetje in goede banen weten te leiden en dat de meeste problemen opgelost worden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, goed werk hé van Microsoft. Moesten de X-Box 360's nu vanaf het begin goed gemaakt zijn had je dit niet. En bedoel je met 'minder kapot'? Hij gaat dus nog steeds kapot? :)

Met minde kapot bedoel ik dat ze nog wel kapot kunnen gaan maar de kans klein is. Dus dat hij netzo vaak kapot zal gaan als een PS3.(bijna niet dus). De hardware problemen kwamen vooral door het design. In 2005 wist men nog niet goed hoe ze met zulke krachtige processoren om moest gaan en nu weet men dat wel.

Verder vind ik dat men ook overdrijft met de Xbox gaat vaak kapot. In mijn vriendenlijst op de Xbox 360 is maar een persoon die een kapotte 360 heeft. Voor de rest heeft niemand in mijn vriendenlijst er mee te maken gehad. Het komt vooral door het nieuws dat er overdreven wordt.

Er hoeft maar een nieusberichtje te zijn dat er een kleine kans bestaat dat de Xbox 360 krassen maakt en er zijn al honderden Nintendo/PS3 fans die zich op forums aanmelden om te vertellen dat hun Xbox 360 toch zo "verschrikkelik slecht is" en dat hij "al 6 keer is teruggestuurd naar microsoft" en dat soort nieuwsberichten. Het valt best mee en de service van Microsoft is ook prima.

Als je X360 kapot is komen ze hem ophalen en later terugbrengen. Mocht je een Xbox 360 hebben die meerdere malen kapotgaat krijg je zelfs een cadeautje zoals een extra controller of een gold abbonnement.

Groetjes, :cya:

Boris H.

Ik overdrijf helemaal niet. Bekijk dit topic maar eens van 11 pagina's lang, vol met mensen die hem hebben moeten terugsturen.

Ik ben geen Nintendo/Sony fanboy hoor, ik speel vaak genoeg op een X-Box 360 en ik maak dan een hoop plezier.

Vind je dan leuk dat ze hem komen ophalen en dat je hem een maand of langer kwijt bent om tenslotte een cadeautje te krijgen? Nou, ik zou toch niet zo blij zijn. :{

Link to comment
Delen op andere websites

Zo'n topic zegt mij helemaal niets. Mensen waarvan hun Xbox 360 kapot gaat zoeken zulke fora op en spuwen daar hun gal, mensen waarvan hun Xbox 360 wel werken vind je daar niet. Dat topic laat niet de verhouding zien tussen wel en niet werkende Xbox 360's. Natuurlijk gaan er té veel Xbox360's kapot, maar zolang mijne het blijft doen vind ik het allemaal best. Wel moet ik zeggen dat Microsoft het netjes oplost.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...