Jump to content

Just Cause


gammie_

Recommended Posts

Sorry dat ik zo veel vraag, maar ik heb het spel ook pas sinds een paar dagen, ik zoek eigenlijk meer info om het spel makkelijker te spelen, een site vergelijkbaar met wikigta maar dan voor just cause dus, is er misschien zo'n site? of anders een just cause forum? Ik heb namelijk heel wat vragen (vindplaatsen enz) voor het geval dat zo'n site niet bestaat (vind het raar dat er zo weinig over just cause te vinden is, vind het echt een geweldig spel) stel ik even wat vragen hier:

Als 2e "missie" moest ik een klein dorpje veroveren ofzo, en wat blokkades opblazen met granaten, naja had ik dat klaar, ging ik weer naar het rode rondje, komt er weer zo iets, klopt dat? lijkt me nogal saai om steeds dat te doen... Ben nog niet verder geweest ga straks weer verder, maar nog wat vraagjes: wanneer krijg je die haak om achter dingen te gaan hangen? en kan ik al ergens vliegtuigen vinden?

Bewerkt: door Dx11
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 212
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • gammie_

    47

  • Dikbuik

    30

  • -Matthijs-

    14

  • gtamaster1

    13

Top Posters In This Topic

Posted Images

Als 2e "missie" moest ik een klein dorpje veroveren ofzo, en wat blokkades opblazen met granaten, naja had ik dat klaar, ging ik weer naar het rode rondje, komt er weer zo iets, klopt dat? lijkt me nogal saai om steeds dat te doen... Ben nog niet verder geweest ga straks weer verder, maar nog wat vraagjes: wanneer krijg je die haak om achter dingen te gaan hangen? en kan ik al ergens vliegtuigen vinden?

In die tweede missie leer je dorpen overnemen, dat zijn er geloof ik twee stuks. Je moet dus inderdaad twee (of misschien zelfs wel 3) dorpen overnemen om de missie te voltooien. Na deze missie zie je op de map als het goed is ook icoontjes van gele en paarse huisjes. Deze moet je allemaal veroveren op de manier die je in missie twee hebt geleerd.

Die haak krijg je in de vorm een geweer, die je geloof ik sowieso al hebt in het begin. Anders zul je hem ergens moet halen, hij is waarschijnlijk wel bij je save-house te vinden. Daar verschijnen wapens als je een save-house koopt. Overigens spawnen er betere wapens als je meer punten hebt, die je dus haalt door missies te halen en dorpen/steden over te nemen.

Je kunt al vliegen, ja. Je kunt met die haak naar een vliegende heli jumpen, maar ook naar een vliegveld zoeken die aangegeven wordt op de map.

Overigens ben ik nog geen informatieve Just Cause tegengekomen. Ik denk dat alles in losse stukjes op internet staat, dus je moet goed zoeken of natuurlijk hier vragen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Vraag

Uitleg

Je bent geweldig! heb nu net die missie gedaan en het 2e kamp gekregen incl een nieuwe truck om te laten droppen, echt vet spel dit! 1 Ik heb die boot btw nog niet de lucht in gekregen maarja zal wel een andere zijn, of lukt t bij jou wel? 2 nogiets als ik mezelf op heb laten halen circelt daarna die heli nog een tijdje boven me, het is me gelukt er bij te komen dmv die haak maar het lukt me niet in te stappen, is dat wel mogelijk? (in die heli die je dus steeds ergens ophaalt dus) 3 en oja ik gebruik het droppen van voertuigen vaak maar heb al drie foutmeldingen gehad, eentje dat ik op de grond moet gaan staan, oke die snap ik, maar soms krijg ik ook de meldingen dat de voertuigen niet beschikbaar zijn of dat het gewoon niet mogelijk is (zonder uitleg) waar slaat dit op?

Bewerkt: door Dx11
Link to comment
Delen op andere websites

Die heli die je via je PDA oproept zal je automatisch oppikken, dus je hoeft daarvoor niet naar boven te klimmen. Ik denk dat jij een willekeurige heli bedoeld, die of van je eigen partij of van de guerrilla’s. Om in deze hele te komen moet hij wel vliegen, dus dat is ietwat lastig. Als het goed is komt er vanzelf een knop te staan waarmee je de helikopter inspringt.

Ik weet helaas niet precies waarom die drop soms niet beschikbaar is. Het kan zijn omdat je in een missie zit, of gezocht wordt door de politie. Tevens moet je die verschillende voertuigen volgens mij ook verdienen, dus ze zijn niet direct alle 4 beschikbaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Die heli die je via je PDA oproept zal je automatisch oppikken, dus je hoeft daarvoor niet naar boven te klimmen. Ik denk dat jij een willekeurige heli bedoeld, die of van je eigen partij of van de guerrilla’s. Om in deze hele te komen moet hij wel vliegen, dus dat is ietwat lastig. Als het goed is komt er vanzelf een knop te staan waarmee je de helikopter inspringt.

Ik weet helaas niet precies waarom die drop soms niet beschikbaar is. Het kan zijn omdat je in een missie zit, of gezocht wordt door de politie. Tevens moet je die verschillende voertuigen volgens mij ook verdienen, dus ze zijn niet direct alle 4 beschikbaar.

Nee ik bedoel echt die heli, die wil ik kapen zegmaar, maar er komt geen jump to vehicle popup? En die boot, kan die echt vliegen want mij lukt het niet... nog 1 vraagje (sorry dat ik zo irri ben) ik zie vrij wel "huisjes" op de kaart, waarvan er maar enkele donker zijn (kan ik me heen laten brengen) Krijg je al die andere huizen nog door de missies of kan je er ook op andere manieren aan komen?

Link to comment
Delen op andere websites

Nee ik bedoel echt die heli, die wil ik kapen zegmaar, maar er komt geen jump to vehicle popup? En die boot, kan die echt vliegen want mij lukt het niet... nog 1 vraagje (sorry dat ik zo irri ben) ik zie vrij wel "huisjes" op de kaart, waarvan er maar enkele donker zijn (kan ik me heen laten brengen) Krijg je al die andere huizen nog door de missies of kan je er ook op andere manieren aan komen?

Die specifieke heli valt niet eens te kapen, voor zover ik weet. Die is er puur om je op te pikken. Je kunt voor zover ik weet enkel de helikopters kapen die vrij rondvliegen. Overigens komt de melding 'jump to vehicle' niet als je eronder hangt, je moet namelijk op de zelfde hoogte of nog hoger al de heli zijn. Die lijkt moeilijk, maar gebeurd automatisch als je omhoog getrokken wordt door de heli zelf. Die zwarte icoontjes zijn je save-house, en die krijg je als je missies voltooid of als je iets veroverd. Als er dus een stad veroverd moet worden en er staat vlak een save-house naast, dan zul je deze automatisch krijgen zodra je het betreffende stuk hebt veroverd.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee ik bedoel echt die heli, die wil ik kapen zegmaar, maar er komt geen jump to vehicle popup? En die boot, kan die echt vliegen want mij lukt het niet... nog 1 vraagje (sorry dat ik zo irri ben) ik zie vrij wel "huisjes" op de kaart, waarvan er maar enkele donker zijn (kan ik me heen laten brengen) Krijg je al die andere huizen nog door de missies of kan je er ook op andere manieren aan komen?

Die specifieke heli valt niet eens te kapen, voor zover ik weet. Die is er puur om je op te pikken. Je kunt voor zover ik weet enkel de helikopters kapen die vrij rondvliegen. Overigens komt de melding 'jump to vehicle' niet als je eronder hangt, je moet namelijk op de zelfde hoogte of nog hoger al de heli zijn. Die lijkt moeilijk, maar gebeurd automatisch als je omhoog getrokken wordt door de heli zelf. Die zwarte icoontjes zijn je save-house, en die krijg je als je missies voltooid of als je iets veroverd. Als er dus een stad veroverd moet worden en er staat vlak een save-house naast, dan zul je deze automatisch krijgen zodra je het betreffende stuk hebt veroverd.

Oke jammer dat ik die heli niet kan kapen hij is wel gaaf, maar nog een keertje lukt t jou wel om die snelle boot de lucht in te krijgen?

Link to comment
Delen op andere websites

Oke jammer dat ik die heli niet kan kapen hij is wel gaaf, maar nog een keertje lukt t jou wel om die snelle boot de lucht in te krijgen?

Ik heb eerlijk nooit iets anders gedaan dan varen met de 'Bald Eagle Persuader boat'. Volgens mij moet je in één lange lijn varen om te kunnen opstijgen. Zoiets heb ik in ieder geval eens gelezen, dus je kunt het proberen. Als je dan weer gaat landen, zul je wielen of iets dergelijks onder je boot krijgen waarmee je dus op land, in zee en via lucht kan. Ik heb het dus nooit geprobeerd, dus of het lukt... geen idee. Probeer het eens, zou ik zeggen. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Oke jammer dat ik die heli niet kan kapen hij is wel gaaf, maar nog een keertje lukt t jou wel om die snelle boot de lucht in te krijgen?

Ik heb eerlijk nooit iets anders gedaan dan varen met de 'Bald Eagle Persuader boat'. Volgens mij moet je in één lange lijn varen om te kunnen opstijgen. Zoiets heb ik in ieder geval eens gelezen, dus je kunt het proberen. Als je dan weer gaat landen, zul je wielen of iets dergelijks onder je boot krijgen waarmee je dus op land, in zee en via lucht kan. Ik heb het dus nooit geprobeerd, dus of het lukt... geen idee. Probeer het eens, zou ik zeggen. :Y

Nah mij lukt t dus niet dus volgens mij is het gewoon een grapje ofzo... Volgens mij zijn wij de enige 2 just cause spelers hier... echt raar zo'n geweldig spel zo weinig fans...

Link to comment
Delen op andere websites

Nah mij lukt t dus niet dus volgens mij is het gewoon een grapje ofzo... Volgens mij zijn wij de enige 2 just cause spelers hier... echt raar zo'n geweldig spel zo weinig fans...

Ik speel hem ook! Ik heb hem voor de X360 en heb de hoofdveral-lijn uitgespeeld. Nu neem ik af en toe nog wel eens een dorpje over maar meestal ga ik een beetje stunten enzo. Alleen is het wel verrot dat je als je tegen een auto aanbotst meteen politie krijgt. :(

Bewerkt: door Boris H.
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij zijn wij de enige 2 just cause spelers hier...

Het is spel is mijns inziens ook tamelijk onbekend, ik heb hem via toeval ook gezien. Daarnaast wordt hij wel eens afgedaan als rip-off van GTA. Nu is dat sowieso een erg zwak argument (gek dat alle free-roam games worden vergeleken met GTA, terwijl bijvoorbeeld de shooters, zoals MOH en COD niet met elkaar vergeleken worden), maar men laat hem daarom gewoon in de winkel liggen en kiezen een andere game waar betere publiciteit voor is geweest. Al is Just Cause gewoon een goede game, die met gemak op eigen benen kan staan.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

1: Ik heb nog ff 2 vraagjes, heeft iemand voor mij een kaart met alle locaties van alle speciale voertuigen? (dus inclusief alle vliegtuigen, die een paar pagina's terug had ze lang niet allemaal).

2: Ik heb nu al 2x het twin-fun (ofzoiets) vliegtuig gevonden, waarmee ik probeerte op te stijgen en vervolgens maar heeel moelijk omhoog kwam, wat eindigde in de bomen aan het eind van de startbaan. is hier iets aan te doen of is dit gewoon een bug.

Link to comment
Delen op andere websites

1: Ik heb nog ff 2 vraagjes, heeft iemand voor mij een kaart met alle locaties van alle speciale voertuigen? (dus inclusief alle vliegtuigen, die een paar pagina's terug had ze lang niet allemaal).

2: Ik heb nu al 2x het twin-fun (ofzoiets) vliegtuig gevonden, waarmee ik probeerte op te stijgen en vervolgens maar heeel moelijk omhoog kwam, wat eindigde in de bomen aan het eind van de startbaan. is hier iets aan te doen of is dit gewoon een bug.

1) Speciale voertuigen komen meestal gewoon bij je save-houses te staan, dus in principe hoef je enkel daar maar te kijken. Als je in de buurt komt van een save-house zie je links vast wel eens staan: 'x points te unlock x'. Dat zijn dus die speciale voertuigen die bij een bepaalde save-houses spawnen na een bepaald aantal punten. Die punten verdien je dan weer door missies te doen of colletables te zoeken. Ik heb geen directe plattegrond gevonden, maar ik denk dat je hier ook wel wat aanhebt.

2) Vraag 2 kan ik niet echt beantwoorden. Ik weet tevens niet welk vliegtuig je bedoeld, en daarnaast heb ik niet eens zo vaak in een vliegtuig gevlogen. Ik heb in ieder geval nooit problemen gehad met het vliegen, alles ging bij mij soepel en de besturing reageerde gewoon goed. Misschien heb je een plaatje? Ik heb namelijk wel een vermoeden welke je bedoeld...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...