Jump to content

[SP] Forum Poker


Bassiej

Recommended Posts

pokerbannercopykn1ly1.png

Banner gemaakt door Floris

Welkom bij Texas Hold'em Poker op GTAForum.nl

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten is het kaartspel poker de laatste tijd steeds populairder aan het worden. Texas Hold'em is momenteel de populairste variant op poker. Het is eenvoudig, gemakkelijk te leren en het gaat lekker snel (met uitzondering van dit forum poker dan ;)). Vandaar dat er veel voor deze variant gekozen wordt in grote toernooien. Bovendien is het ook populair op TV. Doordat de kansen op winst snel uit te rekenen zijn is het goed te volgen voor de kijker.

Speluitleg

De winnaar van het spelletje Texas Hold'em is diegene met de hoogste combinatie of de speler die alle andere spelers uit het spel weet te werken.

De regels en het spelverloop

  • Alle spelers krijgen twee gesloten kaarten. Diegene die deelt heet de dealer en diegene links van de dealer heet de small blind. Deze speler moet verplicht een inzet doen (bet). Links naast de small blind zit de big blind, deze speler moet verplicht het dubbele inzetten van de small blind. Alle andere spelers aan tafel hebben de keus om hun kaarten weg te leggen en niet mee te spelen (fold), mee te gaan met de inzet van de big blind (call) of om de inzet van de big blind te verhogen (raise). Tot slot moet de small blind zijn inzet verhogen gelijk aan de laatste call) of raise of hij fold alsnog en speelt niet mee. Voor de big blind geldt hetzelfde, behalve als niemand zijn inzet heeft verhoogd, dan kan hij gewoon meegaan (check). Er mag maximaal vier keer geraised worden per biedronde.
  • De dealer geeft vervolgens drie open kaarten op tafel. Deze kaarten heten officieel de community cards maar worden ook wel de flop genoemd.
    Alle spelers mogen de open kaarten op tafel gebruiken om combinaties te maken met de twee kaarten in zijn/haar hand. Er volgt weer een biedronde die begint bij de speler links van de dealer, die eerst de small blind was.
    In deze biedronde kunnen spelers:
    • Check (Meespelen zolang er niet wordt ingezet).
    • Bet (Inzetten).
    • Call (Meegaan met het laatst ingezette bedrag).
    • Raise (De inzet verhogen).
    • Reraise (De inzet nogmaals verhogen).
    • Fold (Weggaan, je speelt niet meer mee).

    [*]De dealer legt een volgende kaart op tafel (de turn), er volgt weer een biedronde zoals na de flop.

    [*]Tot slot legt de dealer de vijfde en laatste open kaart op tafel, bekend als de river.

    De spelers die nog in het spel zitten, maken van de vijf open kaarten op tafel plus de twee dichte kaarten in hun handen de hoogst mogelijke combinatie van maximaal vijf kaarten. Er volgt nog een laatste biedronde zoals na de flop en de turn en dan volgt er de showdown. De spelers die nog in het spel zitten laten hun kaarten zien, de hoogste combinatie wint de pot. Bij twee of meer gelijke combinaties, wordt de pot gedeeld door de winnaars. Dit heet een split pot.

    [*]Nu begint het spelletje weer van voor af aan, totdat er nog maar één speler

    overblijft.

Hoe dan op het forum?

In principe spelen we een toernooi. Er zijn 16 plaatsen, dus er 4 tafels van 4 personen. We spelen eerst Tafel #1. Als daar de winnaar van bekend is gaan we door naar de volgende tafel, totdat alle winnaars bekent zijn en we een finale kunnen spelen.

Iedere speler krijgt aan het begin van het spel een bedrag van 50 GTAForumse Euro's die iedere speler tot zijn/haar beschikking heeft om mee te bieden.

Als de indelingen bekend zijn zal het spel beginnen.

Ik zal een plaatje posten van een pokertafel met iedere deelnemer van die tafel eraan. Eén speler krijt de zogenaamde dealerbutton de twee personen links daarvan zijn de blinds. De dealerbutton schuift elke ronde een plek met de klok mee. De blinds zijn €2,50 voor de small blind en €5 voor de big blind. Deze bedragen zijn in vergelijking met echt pokeren best hoog, maar dat is omdat het anders te lang kan duren.

Vervolgens zal ik zelf een echt kaartspel goed schudden en iedere speler twee kaarten geven en die vervolgen via PB naar de desbetreffende speler sturen.

Vervolgens zal er een inzet ronde volgen. De speler links naast de big blind mag als eerste zeggen wat hij/zij gaat doen.

Diegene post dan in dit topic één van de volgende berichten, meer niet:

  • Raise (Verhogen van de big blind):
    Ik [b]Raise €..[/b]


  • Call:
    Ik [b]Call[/b]


  • Fold:
    Ik [b]Fold[/b]


  • All-in (Ongebruikelijk):
    Ik ga [b]All-In met €..[/b]


  • Check (Nu niet mogelijk):
    Ik [b]Check[/b]


Nadat de speler links van de big blind heeft gezegd wat hij doet mag de volgende speler het ook zeggen. Totdat we weer bij de big blind zijn. Deze mag checken als er niet geraised is. Anders kan hij een van bovenstaande keuzes maken.

Na de inzetronde zal ik weer met een echt kaartspel de flop op tafel posten. Daarna volgt er weer een biedronde die hetzelfde verloopt als de eerste. Diegene links van de dealer (small blind) hoeft nu niet verplicht in te zetten en mag ook checken.

Na deze inzetronde zal ik weer met een echt kaartspel de turn op tafel erbij posten, daarna volgt er weer een inzetronde.

Na deze inzetronde zal ik weer met een echt kaartspel de vijfde en laatste kaart, de river op tafel erbij posten, daarna volgt er de laatste inzetronde.

Na deze inzetronde komt de showdown. Ik zal de tafel posten met ieder zijn kaarten (niemand post zijn eigen kaarten). Ook zal ik erbij zetten welke combinatie ieder had, wie de pot wint en wie er eventueel uit zijn.

Hierna beginnen we met iedereen die er nog in zit opnieuw totdat er uiteindelijk nog maar één speler overblijft. Daarna gaan we verder met de volgende tafel.

Belangrijk:

  • Post niet in dit topic als je niet meedoet aan het toernooi. Alleen diegene die meedoen posten hun acties, meer niet.
  • Om het overzichtelijk te houden, zet je je handtekening uit als je post.
  • Ga geen moeilijke bedragen inzetten met het bieden. Beperk het tot hele en halve Euro's.
  • Heeft er iemand die aan de beurt is na 12 uur nog steeds niet gezegd wat hij/zij gaat doen zal ik diegene een PB sturen als herinnering, mocht diegene weer 12 uur niet reageren, fold hij/zij automatisch.
  • Houd de kaarten die je via PB krijgt geheim, zodat er niet vals gespeeld kan worden.
  • De kaarten die je via PB krijgt zijn eerlijk gedeeld. Over de kaarten kan niet gecorrespondeerd worden.
  • Doe alleen mee als je de regels al kent, vragen over het spel kosten alleen maar tijd.
  • Als je nog vragen hebt stuur ze via PB naar mij.

Prijs?



Badge gemaakt door Floris

Behalve de eeuwige roem en eer is er ook een winnaars-badge voor de winnaar van het Forum Poker. De badge is ontworpen door Floris, de vaste graphicus van de Feestcommissie.

Aanmelden?

De deelnemerslijst is vol!

Vragen, Reacties en Opmerkingen kun je via

PB naar mij sturen, of kwijt in het reactie-topic.

Bassiej™

Aanmeldingen:

1. NandroDavids

2. Preddy

3. HerrieM

4. Mirrrr

5. Clowntje_93

6. RGA

7. Colonel Cortez

8. Radio Es.

9. M@rt!n

10. Bright

11. GTA-Sheep

12. Blu3ice

13. Piet-Herr

14. DJ-TQM

15. .Levi.

16. Die hard

"Poker is een kapitalistische en democratische micromos met dezelfde zegeningen en tekortkomingen. Het geeft kansen of doodt idealen, het is warm of koud, oprecht belangstellend of onpersoonlijk. Een droom of een nachtmerrie, maar uiteindelijk wel heel eerlijk." (Lou Krieger)

Laatste Update:

Bewerkt: door Bassiej™
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • Reacties 85
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Bassiej

    32

  • NandroDavids

    19

  • DJ-TQM

    17

  • .Levi.

    15

De Indelingen

Zoals jullie weten begint het Forum Poker toernooi morgen en maak ik vandaag de indelingen. Gelukkig heb ik vandaag een 16e aanmelding ontvangen en kan het toernooi gewoon volgens plan doorgaan. De indelingen het ik willekeurig gemaakt en ik heb geen persoonlijke voorkeuren gebruikt.

De indeling heb ik volstrekt willekeurig gemaakt.

  • Tafel #1
  • DJ-TQM << Afgevallen
  • .Levi. << Afgevallen
  • Clowntje_93 << Afgevallen
  • NandroDavids << Door naar de finale
    Tafel #2
  • Colonel Cortez << Afgevallen
  • Blu3ice << Door naar de finale
  • Die-hard << Afgevallen
  • HerrieM << Afgevallen
    Tafel #3
  • M@rt!n << Afgevallen
  • GTA-Sheep << Afgevallen
  • Mirrrr << Door naar de finale
  • RGA << Afgevallen
    Tafel #4
  • Preddy
  • Piet-Herr
  • Bright
  • Radio Es.

Het toernooi begint donderdag 22 februari voor de spelers van tafel #1. Meer uitleg over het toernooi volgt in de startpost van het toernooi.

Vragen, Reacties en Opmerkingen kun je via

PB naar mij sturen, of kwijt in het reactie-topic.

Bassiej

Hier niet posten a.u.b.

Laatste Update:

Bewerkt: door Bassiej™
Link to comment
Delen op andere websites

Tafel #1

Het is nu officieel donderdag 22 februari en vandaag begint het toernooi dus officieel en kunnen we eindelijk beginnen met spelen. De deelnemers van tafel #1 die als eerste spelen zijn:

  • DJ-TQM
  • .Levi.
  • Clowntje_93
  • NandroDavids

Nog even een aantal belangrijke punten

  • Nadat de speler links van de big blind heeft gezegd wat hij doet mag de volgende speler het ook zeggen. Totdat we weer bij de big blind zijn. Deze mag checken als er niet geraised is. Anders kan hij een van onderstaande keuzes maken.
  • De spelers posten hun acties als ze aan de beurt zijn, ze posten dan één van de volgende berichten, meer niet:
    • Raise (Verhogen van de big blind):
      Ik [b]Raise €..[/b]


    • Call:
      Ik [b]Call[/b]


    • Fold:
      Ik [b]Fold[/b]


    • All-in (Ongebruikelijk):
      Ik ga [b]All-In met €..[/b]


    • Check (Nu niet mogelijk):
      Ik [b]Check[/b]


    [*]Post niet in dit topic als je niet meedoet aan het toernooi, of niet bij de spelende tafel hoort.

    [*]Om het overzichtelijk te houden, zet je je handtekening uit als je post.

    [*]Ga geen moeilijke bedragen inzetten met het bieden. Beperk het tot hele en halve Euro's.

    [*]Heeft er iemand die aan de beurt is na 12 uur nog steeds niet gezegd wat hij/zij gaat doen zal ik diegene een PB sturen als herinnering, mocht diegene weer 12 uur niet reageren, fold hij/zij automatisch.

    [*]Houd de kaarten die je via PB krijgt geheim, zodat er niet vals gespeeld kan worden.

    [*]De kaarten die je via PB krijgt zijn eerlijk gedeeld. Over de kaarten kan niet gecorrespondeerd worden.

Shuffle and deal!

Eerst maak ik uit wie van jullie de dealer-button krijg, door iedereen een (♠) kaart te geven, diegene met de hoogste kaart krijgt de button. Daarna gaan we met de klok mee voor de small en big blind.

.Levi. heeft de hoogste kaart dus hij krijgt de dealer-button. De small blind van €2,50 wordt ingezet door Clowntje_93 en de big blind van €5,00 wordt ingezet door NandroDavids.

Jullie hebben allemaal twee kaarten via PB opgestuurd gekregen. Nu is het aan DJ-TQM om als eerste zeggen wat hij gaat doen. Called hij het bedrag van de big blind, raised hij, of fold hij zijn kaarten? Vervolgens mag .Levi. het zeggen, enzovoorts. Totdat iedereen een gelijke inzet of gefold heeft.

Vragen, Reacties en Opmerkingen kun je via

PB naar mij sturen, of kwijt in het reactie-topic.

Post hier alleen je acties als je meedoet aan tafel #1

Bassiej™

Laatste Update:

Bewerkt: door Bassiej™
Link to comment
Delen op andere websites

Tafel #1, De Flop

Nadat DJ-TQM geraised, .Levi. gefold, Clowntje_93 gecalled en NandroDavids gefold hebben, is de pot gegroeid tot een bedrag van €45. Het is dan nu tijd voor de flop, de eerste 3 gemeenschappelijke kaarten.

Nu is het aan Clowntje_93 om te zeggen wat hij gaat doen. Checkt hij, raised of gaat hij all-in?

Vragen, Reacties en Opmerkingen kun je via

PB naar mij sturen, of kwijt in het reactie-topic.

Post hier alleen je acties als je meedoet aan tafel #1

Bassiej™

Laatste Update:

Bewerkt: door Bassiej™
Link to comment
Delen op andere websites

DJ-TQM heeft mij een PB gestuurd dat hij vrijdag t/m maandag niet op internet kan. Hij heeft later nog hetvolgende bericht naar mij gestuurd:

ik ga nu weg, maar ongeacht wat clowntje doet, ik zet ALL-INN

later.

Dus DJ-TQM gaat All-In met €30.

Mocht er een volgende ronde komen waar DJ-TQM acties moet ondernemen, laat ik hem automatisch folden.

Bewerkt: door Bassiej™
Link to comment
Delen op andere websites

Tafel #1, De Turn

Nadat Clowntje_93 gecheckt, DJ-TQM all-in is gegaan en Clowntje_93 gecalled heeft, zijn beide spelers dus all-in en hoeven we niet nog een volgende biedronde af te wachten maar kunnen we gewoon kijken met open kaarten naar de Turn en de River.

Het ziet er voor beide spelers niet erg gunstig uit. Er is geen pair en een two pair of hoger is al uitgesloten. Aan de leiding gaat Clowntje_93 met een high card A's. Wat heeft de River te bieden?

Tafel #1, De River

Na de Turn is het tijd voor de River, de vijfde en laatste open kaart.

Met de schoppen-7 is er een pair gecreëerd met de hand van DJ-TQM. Dit betekend dat DJ-TQM de pot van €105 wint en dat Clowntje_93 helaas al vroeg in dit toernooi is uitgeschakeld. Bedankt voor je deelname.

De volgende ronde met DJ-TQM, .Levi. en NandroDavids zal zo spoedig mogelijk in dit topic beginnen.

Vragen, Reacties en Opmerkingen kun je via

PB naar mij sturen, of kwijt in het reactie-topic.

Post hier alleen je acties als je meedoet aan tafel #1

Bassiej™

Laatste Update:

Bewerkt: door Bassiej™
Link to comment
Delen op andere websites

Shuffle and deal!

De dealer-button is doorgeschoven naar NandroDavids aangezien Clowntje_93 niet meer mee speelt. Dat betekend dat de small blind van €2,50 ingezet moet worden door DJ-TQM en de Big Blind van €5,00 door .Levi..

Jullie hebben allemaal weer twee kaarten opgestuurd gekregen via PB, dus de beurt is nu aan NandroDavids om zijn actie te posten. Callt hij de big blind, raised hij of fold hij zijn kaarten?

Vragen, Reacties en Opmerkingen kun je via

PB naar mij sturen, of kwijt in het reactie-topic.

Post hier alleen je acties als je meedoet aan tafel #1

Bassiej™

Laatste Update:

Bewerkt: door Bassiej™
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...