ColaGlas Geplaatst: 1 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst: 1 oktober 2012 Jammergenoeg vanmorgen m'n eerste val gemaakt.. toen ik een spoorweg overstak schoof mijn voorwiel onderuit waardoor ik een schuiver op m'n linkerkant maakte. Schade valt redelijk mee, mijn kuip is wel redelijk zwaar bekrast, een voetsteuntje afgebroken en m'n schakelpookje staat krom.. Het gebeurde allemaal zo snel, lag op de grond voordat ik het doorhad. Toch zonde, ik heb net een nieuwe smartphone gekocht en heb momenteel geen geld meer om hem op te maken.. dan maar even zo rondrijden.. Ochja, hoort allemaal bij het leerproces! Voetsteuntje zou ik wel maken.(nieuw) Cosmetische schade niet teveel van wakker liggen, heb lange tijd met 1kap rond gereden . Schakelpookje wel mooi terug rechtplooien zonder afbreken Ik heb het schakelpookje los gemaakt en mooi terug recht geklopt. Ik heb al een ander voetsteuntje besteld, maar ik gebruik nu effe het voetsteuntje van de bijrijder. Past wel niet helemaal, maar ik kan weer even verder. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
moechy Geplaatst: 3 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst: 3 oktober 2012 Jammergenoeg vanmorgen m'n eerste val gemaakt.. toen ik een spoorweg overstak schoof mijn voorwiel onderuit waardoor ik een schuiver op m'n linkerkant maakte. Schade valt redelijk mee, mijn kuip is wel redelijk zwaar bekrast, een voetsteuntje afgebroken en m'n schakelpookje staat krom.. Het gebeurde allemaal zo snel, lag op de grond voordat ik het doorhad. Toch zonde, ik heb net een nieuwe smartphone gekocht en heb momenteel geen geld meer om hem op te maken.. dan maar even zo rondrijden.. Ochja, hoort allemaal bij het leerproces! Voetsteuntje zou ik wel maken.(nieuw) Cosmetische schade niet teveel van wakker liggen, heb lange tijd met 1kap rond gereden . Schakelpookje wel mooi terug rechtplooien zonder afbreken Ik heb het schakelpookje los gemaakt en mooi terug recht geklopt. Ik heb al een ander voetsteuntje besteld, maar ik gebruik nu effe het voetsteuntje van de bijrijder. Past wel niet helemaal, maar ik kan weer even verder. Zo kan het ook natuurlijk. Geen hendels afgebroken? Dat breekt namelijk ook vrij snel. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ColaGlas Geplaatst: 5 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst: 5 oktober 2012 Gelukkig geen hendels afgebroken nee. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
moechy Geplaatst: 5 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst: 5 oktober 2012 Gelukkig geen hendels afgebroken nee. You lucky bastard . Die dingen breken al af als je er nog maar te lang naar staart . Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Djmaddox Geplaatst: 5 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst: 5 oktober 2012 Gelukkig geen hendels afgebroken nee. You lucky bastard . Die dingen breken al af als je er nog maar te lang naar staart . Wat is dat toch, vriend van me heeft ook al z'n 4de paar erop zitten terwijl die van mij 200 graden gebogen en niet gebroken is Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
moechy Geplaatst: 7 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst: 7 oktober 2012 Gelukkig geen hendels afgebroken nee. You lucky bastard . Die dingen breken al af als je er nog maar te lang naar staart . Wat is dat toch, vriend van me heeft ook al z'n 4de paar erop zitten terwijl die van mij 200 graden gebogen en niet gebroken is Goedkoop materiaal van hendels . Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
RustyRustler89 Geplaatst: 13 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst: 13 oktober 2012 Vandaag weer na een tijdje m'n scooter gestart, en een stukje mee gereden Nou valt me wel op, dat de scooter, als hij een dag of 4 niet gebruikt is, vreselijk moeilijk start, 5 a 10 ben ik wel bezig Iemand een idee waaraan het ligt en wat er aan te doen is (behalve elke dag dat ding te starten ) Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GolfG60 Geplaatst: 13 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst: 13 oktober 2012 Vandaag weer na een tijdje m'n scooter gestart, en een stukje mee gereden Nou valt me wel op, dat de scooter, als hij een dag of 4 niet gebruikt is, vreselijk moeilijk start, 5 a 10 ben ik wel bezig Iemand een idee waaraan het ligt en wat er aan te doen is (behalve elke dag dat ding te starten ) Controleren of ie dan wel genoeg benzine krijgt, misschien heb je last van luchtbellen die bij dagelijks gebruik niet krijgt of minimaal maar verergeren na een paar dagen staan. Tevens kijken of brandstoffilter goed/schoon is en luchtdicht en kijken of je dop goed sluit en de ring erin niet poreus is of iets. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
moechy Geplaatst: 13 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst: 13 oktober 2012 Misschien even heel stom, maar je batterij kan ook net niet genoeg geven om uiteindelijk dan toch aan te slaan, maar boven genoemde redenen zijn waarschijnlijker. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
RustyRustler89 Geplaatst: 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst: 14 oktober 2012 @GolfG60 Ik denk zelf ook dat het aan de benzine leiding ligt Het lijkt wel alsof de brandstof helemaal is terug gelopen in de leiding, en dat door de hele tijd te starten je het gewoon vacuüm naar het blok trekt Want je kan duidelijk merken dat hij gewoon geen benzine krijgt, zodra je een tijdje op de elektrische start blijft doorgaan, komt hij langzaam weer tot leven en loopt hij perfect! @Moechy Batterij en elektrische start zijn nog prima, zoals hierboven ook al beschreven start hij uiteindelijk wel, maar duurt gewoon lang voordat er benzine in het blok komt Het gaat trouwens om een Kymco Super 8 4takt Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ColaGlas Geplaatst: 15 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst: 15 oktober 2012 (bewerkt) Vandaag de grootste stommiteit van m'n leven begaan.. iemand anders op mijn brommer laten rijden... nu heb ik wat advies nodig. Na school vroeg een klasgenoot van me of hij eens op mijn brommer mocht rijden. Hij zei dat hij al op scooters had gereden en ook auto kan rijden omdat hij bezig is met zijn autorijbewijs te behalen. (dus hij kon al wat overweg met de koppeling) Ik zei: "Je mag proberen van mij, maar als je op je bakkes gaat, betaal je alle schade" (in een Belgisch-Limburgs dialect dan wel ) Je kan al reden wat er gebeurd is.. na 30 meter te rijden tegen een snelheid van 10 per uur besefte hij dat hij wat van de weg af was aan't gaan. Knijpt die kneus de voorrem volledig in waardoor het voorwiel blokkeert en de brommer op zijn rechterkant valt. Mijn zijkuip is nu serieus gebroken op 2 plaatsen, veel krasschade en er zit een deukje in de uitlaat. Goed voor €500/600 schade dus.. Hij vertelde mij natuurlijk meteen dat hij alles ging terugbetalen maar ik weet niet wat voor mensen zijn ouders zijn. (Als het normale beschaafde mensen zijn, krijg ik het hopelijk wel terugbetaald) Ik weet dat ik zelf aansprakelijk ben voor mijn brommer en ik denk dat ik ook geen poot heb om op te staan als hij niet wilt betalen.. Nu weet ik niet wat ik moet doen als dat dus gebeurt en hij niet wil betalen.. Ik woon in België, als dat wat uitmaakt. De klasgenoot van me is 17 jaar en heeft geen rijbewijs buiten zijn voorlopig autorijbewijs. Dus in't kort: Ben ik gescheten of niet als hij niet wil terugbetalen? Bewerkt: 15 oktober 2012 door ColaGlas Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GolfG60 Geplaatst: 15 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst: 15 oktober 2012 (bewerkt) Vandaag de grootste stommiteit van m'n leven begaan.. iemand anders op mijn brommer laten rijden... nu heb ik wat advies nodig. Na school vroeg een klasgenoot van me of hij eens op mijn brommer mocht rijden. Hij zei dat hij al op scooters had gereden en ook auto kan rijden omdat hij bezig is met zijn autorijbewijs te behalen. (dus hij kon al wat overweg met de koppeling) Ik zei: "Je mag proberen van mij, maar als je op je bakkes gaat, betaal je alle schade" (in een Belgisch-Limburgs dialect dan wel ) Je kan al reden wat er gebeurd is.. na 30 meter te rijden tegen een snelheid van 10 per uur besefte hij dat hij wat van de weg af was aan't gaan. Knijpt die kneus de voorrem volledig in waardoor het voorwiel blokkeert en de brommer op zijn linkerkant valt. Mijn zijkuip is nu serieus gebroken op 2 plaatsen, veel krasschade en er zit een deukje in de uitlaat. Goed voor €500/600 schade dus.. Hij vertelde mij natuurlijk meteen dat hij alles ging terugbetalen maar ik weet niet wat voor mensen zijn ouders zijn. (Als het normale beschaafde mensen zijn, krijg ik het hopelijk wel terugbetaald) Ik weet dat ik zelf aansprakelijk ben voor mijn brommer en ik denk dat ik ook geen poot heb om op te staan als hij niet wilt betalen.. Nu weet ik niet wat ik moet doen als dat dus gebeurt en hij niet wil betalen.. Ik woon in België, als dat wat uitmaakt. De klasgenoot van me is 17 jaar en heeft geen rijbewijs buiten zijn voorlopig autorijbewijs. Dus in't kort: Ben ik gescheten of niet als hij niet wil terugbetalen? Your fucked, je hebt geen poot om op te staan dus het enigste wat je kunt doen is hopen op een eerlijke (en gulle) klasgenoot. Als je het op film hebt, kun je hem enkel nog chanteren, hij rijdt zonder rijbewijs, dat betekend als jij hem daarmee kan aangeven, dat hij zijn rijbewijs vaarwel kan zeggen. In Nederland is het rijden zonder rijbewijs voor je 18de en gepakt worden een goede 3 jaar straf want je mag dan pas op je 21ste gaan lessen/rijden, dit is trouwens voor als je met een auto rijdt. Maar iig, het wordt niet getolereerd, en hem hierop terug pakken is het engiste wat je kan doen denk ik. Weet hoe je voelt, liet een tijd terug ook iemand met mijn RC rijden en nog geen 5 seconde later parkeerde hij hem tegen een muur, gelukkig geen schade maar hij wist niet hoe snel ie weg moest komen. Dus ook voor mij niet meer, niemand rijdt meer met mijn spul, en als ze het geld hebben voor de schade te betalen, hebben ze ook het geld om zelf een scooter of rc wagen te kopen en rijden ze hun eigen shit maar in de prak Bewerkt: 15 oktober 2012 door GolfG60 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ColaGlas Geplaatst: 15 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst: 15 oktober 2012 (bewerkt) Dat antwoord had ik natuurlijk al verwacht na wat Google werk. Als ik zelf zoiets aan de hand zou hebben zou ik alles uit m'n eigen zak terug betalen, zo ben ik ook opgevoed.. maar sommige mensen.. Ik weet dat als het alleen aan die klasgenoot ligt dat hij me wel zal terugbetalen, 't is alleen dat ik niet weet wat voor mensen zijn ouders zijn.. Er zijn wel een stuk of 5/6 getuigen, ik weet niet of dat uitmaakt (waarschijnlijk niet). Ochja, hoe dan ook, mijn lesje heb ik alweer geleerd. Bewerkt: 15 oktober 2012 door ColaGlas Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MegaPilot Geplaatst: 15 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst: 15 oktober 2012 Ik heb wel eens 20/30 meter op een scooter gereden, maar alleen dan omdat het een recht stukje was en er was geen auto in de buurt. To be honest, er is géén kunst aan het rijden met een scooter. 12 jarigen kunnen dat ook! Schakelbrommers is dan weer wat anders.. Hij had al ervaring met scooters(LMFAO, kleinste kind kan daarmee rijden, kuch kuch, sorry lees maar verder..) en met auto's? Dat maakt je nog altijd geen kandidaat om op een schakelbrommer te gaan zitten(gezien het feit hij daar geen ervaring mee heeft) naar mijn mening. Maargoed, zwaar kut voor jou en ik hoop voor jou dat hij alles gaat terugbetalen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ColaGlas Geplaatst: 15 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst: 15 oktober 2012 De enigste reden waarom ik hem liet rijden was omdat het een recht stuk van 500 meter was en je echt een enorme idioot moet zijn om daar op je bakkes te gaan.. Zelfs op een fiets weet je dat je je remmen niet op die manier moet inknijpen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.