Jump to content

Scooters


Nuke[NL]

Recommended Posts

Het staat de politie vrij om wel of geen bekeuring uit te schrijven, dat hoort bij de bevoegdheden. Zo kan het zijn dat de ene keer wel wordt bekeurd, en een andere keer niet. In principe kan er al bekeurd worden bij 1 km/h te hard (na correctie).

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    248

  • flippie13

    222

  • Djmaddox

    176

  • Amfetamientje

    103

Top Posters In This Topic

Posted Images

Het staat de politie vrij om wel of geen bekeuring uit te schrijven, dat hoort bij de bevoegdheden. Zo kan het zijn dat de ene keer wel wordt bekeurd, en een andere keer niet. In principe kan er al bekeurd worden bij 1 km/h te hard (na correctie).

Maar hoe kan het dan dat onbekendeIV hieronder dan maar 2 te hard liep? Dan zou die eigenlijk 14 te hard lopen.

De laatste keer dat ik op de bank heb gestaan met mijn oude tandwielverhouding liep hij 58, dat was inclusief de correctie. Die 4kmph was. Hij liep toen 2kmph te snel. dat kostte me al direct 60 euro. ze bekeuren dus vanaf 60kmph.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

ik sinds een aantal dagen last van een vreselijke piep bij het voorrem, dat weg gaat als ik de rem lichtjes inhoud of een paar keer goed rem, maar na een tijdje weer terug komt. Wat zou het probleem kunnen wezen?

Link to comment
Delen op andere websites

Een Zundapp uit '81 gesponserd gekregen van een oom van mij, maar dat ding loopt 60km/u. Mag dat ding dan niet harder dan 45km/u ook al kwam ie als een 60km/u'erd de fabriek uit rollen? Hij heeft een brommer kenteken. Denk het niet hé..?

Link to comment
Delen op andere websites

ik sinds een aantal dagen last van een vreselijke piep bij het voorrem, dat weg gaat als ik de rem lichtjes inhoud of een paar keer goed rem, maar na een tijdje weer terug komt. Wat zou het probleem kunnen wezen?

Remblokkie loopt aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Denk het niet hé..?

Weet wel zeker van niet knipoog.gif

En als ik nou lekker 45 rij en dat ding moet op de rollerbank terwijl ie vanuit de fabriek al 60 kan, ben ik dan de sjaak of geld dit niet als ie standaard die snelheid heeft.

Moet die agent wel weten hoe ie moet schakelen om die snelheid te bereiken, haha.

Bewerkt: door S-te-Fan
Link to comment
Delen op andere websites

Ah, ook omdat het een oldtimer is? Als ie maar niet afgepakt wordt! ik heb totaal geen ervaring met dit soort voertuigjes, maar het lijkt me wel vet om te touren.

En ach, 15km/u te hard is niet zo heel veel toch? Pakkans in mijn dorpelijke omgeving is ook minimaal. En als ik in het weekend aan het touren ben staan ze denk ik niet met een rollerbank, ik heb zo'n ding zowiezo nog nooit gezien.

Bewerkt: door S-te-Fan
Link to comment
Delen op andere websites

Je bent dan inderdaad de sjaak, zoals MegaPilot dat ook al aangaf. Jij bent er voor verantwoordelijk dat je op een voertuig rijdt dat zo hard kan. Je zou e.e.a. kunnen aan (laten) passen zodat de max op 45 km/h komt, maar dat is aan jou natuurlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Het staat de politie vrij om wel of geen bekeuring uit te schrijven, dat hoort bij de bevoegdheden.

Nu weet ik dus waarom de politie naaiers worden genoemd, het is nog gegrond ook. Ze hebben gewoon de optie om je niet te bekeuren in hun bevoegdheden en toch doen ze het, al is het alleen om de staatskas te vullen ( zeg nou zelf, 1 km/h te hard doet toch niks met de veiligheid etc. ).

En oke, als je dan toch die bekeuring van 1 km/h geeft; geef hem dan altijd. Een andere benaming dan 'naaier', voor iemand ( voor dat soort kleine boetes, it is ) die dat soort discretie gebruikt, heb ik er dan ook niet voor.

Overigens ben ik zelf van plan om een tour-scooter te kopen, of een scooter / motor die je kan gebruiken met je A1 rijbewijs.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Nu weet ik dus waarom de politie naaiers worden genoemd, het is nog gegrond ook. Ze hebben gewoon de optie om je niet te bekeuren in hun bevoegdheden en toch doen ze het, al is het alleen om de staatskas te vullen ( zeg nou zelf, 1 km/h te hard doet toch niks met de veiligheid etc. ).

En oke, als je dan toch die bekeuring van 1 km/h geeft; geef hem dan altijd. Een andere benaming dan 'naaier', voor iemand ( voor dat soort kleine boetes, it is ) die dat soort discretie gebruikt, heb ik er dan ook niet voor.

1 km/h te hard is inderdaad niet gevaarlijk, maar men moet ergens de grens stellen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het staat de politie vrij om wel of geen bekeuring uit te schrijven, dat hoort bij de bevoegdheden.

Nu weet ik dus waarom de politie naaiers worden genoemd, het is nog gegrond ook. Ze hebben gewoon de optie om je niet te bekeuren in hun bevoegdheden en toch doen ze het, al is het alleen om de staatskas te vullen ( zeg nou zelf, 1 km/h te hard doet toch niks met de veiligheid etc. ).

En oke, als je dan toch die bekeuring van 1 km/h geeft; geef hem dan altijd. Een andere benaming dan 'naaier', voor iemand ( voor dat soort kleine boetes, it is ) die dat soort discretie gebruikt, heb ik er dan ook niet voor.

Overigens ben ik zelf van plan om een tour-scooter te kopen, of een scooter / motor die je kan gebruiken met je A1 rijbewijs.

Hoewel ik niet te ver offtopic wil gaan, wil ik hier wel even op reageren. Ten eerste die staatskas; hier zie ik geen ene cent van terug, ook al bekeur ik 100 mensen op een dag. ik krijg er zelfs geen bloemetje voor van minister Opstelten. Verder kijk ik altijd naar de feiten en omstandigheden; te hard rijden op een woonerf vind ik gevaarlijker dan te hard rijden op de snelweg. ik vind die bevoegdheden wel fijn, het maakt het werk menselijk.

En laten we het dan nu weer over scooters hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

@MegaPilot:

1 km/h te hard is inderdaad niet gevaarlijk, maar men moet ergens de grens stellen.

De grens die staat op 0. Het handhaven hiervan kan pragmatischer. Een goed voorbeeld hoe het wel kan, is bijvoorbeeld het (gedoog)beleid van softdrugs in NL.

@Guardian1980:

Niet dat ik geen respect heb voor de politie / ordehandhavers, maar ik kan me de (terechte) kritiek wel begrijpen. Hoe jij over discretie praat, zo hoort het te zijn. Toch worden er flitspalen geplaatst en controles uitgevoerd met een zero tolerance, waar geen discretie aan te pas komt. Toch zijn dit ook de ordehandhavers. Sorry, dat ik je / u als klaagpaal laat functioneren, maar er zit echt wat ontevredenheid bij mij in naar de politie:

*Als ik een politieagent een boete ziet uitschrijven voor licht dat niet werkt voor school, terwijl er geen kip rijd dan denk ik echt; waar ben je mee bezig. De weldoener die even niet oplette of z'n licht aanstond pak je ermee en de veelplegende raddraaier draait er zijn hoofd niet voor om.

Daarbij leef ik constant in angst dat ik te hard rij en een prent krijg, wat ook onveiligheid met zich meebrengt; terwijl ik echt niet harder dan 10 km/h te hard rijd hoor.

* Ik loop door de stad lekker te shoppen. Ik ben in een blije bui en roep wanneer ik 2 agenten zie lopen " Dag meneer agent, lekker weertje om te werken eh... ". De agent geeft me een norse blik en loopt door.

* Ik reed ongeveer 5 jaar geleden met m'n broertje door een fietstunnel. Met hoge snelheid komt een politieauto zonder zwaailicht en sirene aan (zeker boven de 60 km/h) en drukt mijn broertje de bosjes in. Daarna zijn we (mijn moeder, broertje en ik) naar het politiebureau gegaan om te vragen of ze de volgende keer kunnen oppassen. De baliemedewerkster wilde de klacht doorvoeren. Toen kwam de agent in kwestie eraan en we kregen een reactie: "U had maar eerder aan de kant moeten gaan". Voor de rest niks meer van gehoord of laat staan een excuses. Om het te vergelijken met een burger: Die had dus illigaal met 60 over het fietspad gereden en iemand voor z'n sokken gereden en mag dit zonder pardon doen.

Ook al weet ik, dat jullie een mikpunt van kritiek zijn en dat niet iedereen hetzelfde is; men krijgt al snel een algehele stempel opgedrukt. En wat mij betreft, is dat te verbeteren door het meer menselijk te maken (zoals jij dat noemt) .

In ieder geval bedankt voor het aanhoren en dan ga ik het nu weer hebben over... Brommers!

Mijn buurman heeft een Peugeot Elystar met een bakje achterop. Aangezien ik flink wat Kilometers moet maken naar school, lijkt me dat wel een mooie scooter.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...