Jump to content

Scooters


Nuke[NL]

Recommended Posts

De grens die staat op 0. Het handhaven hiervan kan pragmatischer. Een goed voorbeeld hoe het wel kan, is bijvoorbeeld het (gedoog)beleid van softdrugs in NL.

Dat de grens staat op 0 weet ik maar al te goed..Met mijn post bedoelde ik dat de politie door het wetboek een bepaalde grens heeft, en 1 km/h te veel is dan niet veel, maar het is over die bepaalde grens.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    248

  • flippie13

    222

  • Djmaddox

    176

  • Amfetamientje

    103

Top Posters In This Topic

Posted Images

De grens die staat op 0. Het handhaven hiervan kan pragmatischer. Een goed voorbeeld hoe het wel kan, is bijvoorbeeld het (gedoog)beleid van softdrugs in NL.

Dat de grens staat op 0 weet ik maar al te goed..Met mijn post bedoelde ik dat de politie door het wetboek een bepaalde grens heeft, en 1 km/h te veel is dan niet veel, maar het is over die bepaalde grens.

Ik snap wat je bedoeld en het was ook niet echt als correctie bedoeld. Het handhaven van die theoretische grens (of ie nou 0 of 1 is) kan pragmatischer (nuttiger voor in de praktijk). Maar goed, genoeg over dit onderwerp... Het maakt me somber ;D

Wat je trouwens ook steeds vaker ziet op straat is, jongeren die brommobielen gebruiken. En ik heb er ook over na gedacht hoor, want er zitten wel veel voordelen aan van zowel een auto als een scooter. Zo heeft het het onderhoud van een scooter, maar wel een dak boven je hoofd. Nadeel is dan weer, dat ze net zo duur zijn als een autootje in de aanschaf en er niet qua prestaties in de buurt bij komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Je bent dan inderdaad de sjaak, zoals MegaPilot dat ook al aangaf. Jij bent er voor verantwoordelijk dat je op een voertuig rijdt dat zo hard kan. Je zou e.e.a. kunnen aan (laten) passen zodat de max op 45 km/h komt, maar dat is aan jou natuurlijk.

Wat ik begrepen heb is er ook verschil tussen snelheid op de teller en rollerbank, als je brommer 60 rijd op de teller zal die 50 gaan op de rollerbank ongeveer, zo heb ik het meegekregen. Weet niet of dat aan de teller ligt of aan de correctie, of dat dit helemaal incorrect is.

Link to comment
Delen op andere websites

Elke teller is weer anders, of het nou om een scooter, een auto of welk ander voertuig gaat. Gelukkig is het wel zo dat je altijd naar beneden moet kijken, dus 60 op de teller is vaak iets van 55 of zo. Elk voertuig heeft z'n afwijking, terwijl een rollerbank of elk ander controleapparaat is geijkt. Die geven dus de daadwerkelijke snelheid aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Elke teller is weer anders, of het nou om een scooter, een auto of welk ander voertuig gaat. Gelukkig is het wel zo dat je altijd naar beneden moet kijken, dus 60 op de teller is vaak iets van 55 of zo. Elk voertuig heeft z'n afwijking, terwijl een rollerbank of elk ander controleapparaat is geijkt. Die geven dus de daadwerkelijke snelheid aan.

Ik meende me te herinneren dat de rollerbanken in België meestal niet geijkt zijn. Als je als bestuurder van een bromfiets vraagt naar de juiste ijkingspapieren en de politie kan deze niet voorleggen, hebben ze het recht niet om je op de rollerbank te zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Het staat de politie vrij om wel of geen bekeuring uit te schrijven, dat hoort bij de bevoegdheden.

Nu weet ik dus waarom de politie naaiers worden genoemd, het is nog gegrond ook. Ze hebben gewoon de optie om je niet te bekeuren in hun bevoegdheden en toch doen ze het, al is het alleen om de staatskas te vullen ( zeg nou zelf, 1 km/h te hard doet toch niks met de veiligheid etc. ).

En oke, als je dan toch die bekeuring van 1 km/h geeft; geef hem dan altijd. Een andere benaming dan 'naaier', voor iemand ( voor dat soort kleine boetes, it is ) die dat soort discretie gebruikt, heb ik er dan ook niet voor.

Overigens ben ik zelf van plan om een tour-scooter te kopen, of een scooter / motor die je kan gebruiken met je A1 rijbewijs.

Het ligt er ook aan hoe de persoon die in overtreding is gegaan zich gedraagt tegenover de politieagent(e). Als je de agent met respect behandeld zal hij/zij jou veel minder snel een bekeuring geven dan als je als een opgefokt hondje gaat blaffen tegen hem/haar. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het ligt er ook aan hoe de persoon die in overtreding is gegaan zich gedraagt tegenover de politieagent(e). Als je de agent met respect behandeld zal hij/zij jou veel minder snel een bekeuring geven dan als je als een opgefokt hondje gaat blaffen tegen hem/haar. :)

* Ik loop door de stad lekker te shoppen. Ik ben in een blije bui en roep wanneer ik 2 agenten zie lopen " Dag meneer agent, lekker weertje om te werken eh... ". De agent geeft me een norse blik en loopt door.

* Ik reed ongeveer 5 jaar geleden met m'n broertje door een fietstunnel. Met hoge snelheid komt een politieauto zonder zwaailicht en sirene aan (zeker boven de 60 km/h) en drukt mijn broertje de bosjes in. Daarna zijn we (mijn moeder, broertje en ik) naar het politiebureau gegaan om te vragen of ze de volgende keer kunnen oppassen. De baliemedewerkster wilde de klacht doorvoeren. Toen kwam de agent in kwestie eraan en we kregen een reactie: "U had maar eerder aan de kant moeten gaan". Voor de rest niks meer van gehoord of laat staan een excuses. Om het te vergelijken met een burger: Die had dus illegaal met 60 over het fietspad gereden en iemand voor z'n sokken gereden en mag dit zonder pardon doen.

Dat had ik gemerkt... Als ze dat al "opgefokt blaffen" gaan noemen. Al zijn er ook wel goede mensen in de prinsemarij hoor, maar helaas te weinig.

Zojuist 'n peugeot gekocht :puh: Helemaal origineel nog dus kan er zelf wat aan tunen :puh:

Wat voor Peugeot? Ikzelf zit er ook naar eentje te kijken, dus ben wel benieuwd of je het wat vind.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Zojuist 'n peugeot gekocht :puh: Helemaal origineel nog dus kan er zelf wat aan tunen :puh:

Wat voor Peugeot? Ikzelf zit er ook naar eentje te kijken, dus ben wel benieuwd of je het wat vind.

'N Speedfight 2, geef mij maar een Peugeot rijd als een zonnetje!

Link to comment
Delen op andere websites

Oke, dat zijn wel mooie ( goed gelijnde ;p ) scooters. Ikzelf heb mijn ogen op een meer praktische keuze voor mij, de Elystar. Als liefst dan de 125cc; maar dan moet ik eerst een motorrijbewijs halen. Hoeveel KM staat er op je scooter?

Link to comment
Delen op andere websites

5000, niet veel dus :puh: Vind de Speedfight serie mooier dan de Aerox serie maar zijn ook minder te tunen. Als je dan toch voor 'n motor gaat zou ik gaan voor een naked bike ipv motor scooter, maar dat is mijn keuze :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

5000, niet veel dus :puh: Vind de Speedfight serie mooier dan de Aerox serie maar zijn ook minder te tunen. Als je dan toch voor 'n motor gaat zou ik gaan voor een naked bike ipv motor scooter, maar dat is mijn keuze :puh:

Dat is inderdaad niet veel voor een Speedfighter 2, daar kan je nog veel plezier van beleven.

Persoonlijk houd ik veel van scooters en tourbikes ( zoals de wayfarer in San Andreas :D ). Maar goed ik vind net zoals jij dat Peugeot erg mooie scooters maakt en daarom heb ik een voorkeur naar een Peugeot scooter.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

ik vind net zoals jij dat Peugeot erg mooie scooters maakt en daarom heb ik een voorkeur naar een Peugeot scooter.

Ik heb me zo laten vertellen: (omdat ik eerst een Aerox wou), neem een Aerox als je je apparaat wil opfokken en wil je een mooie scooter neem dan een Speedfight. Ik vind een Speedfight ook comfortabeler rijden dan een Aerox, ik weet niet precies wat het is maar met sturen merk je dat. En de modellen van Peugeot zijn gewoon betrouwbaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...