Jump to content

Scooters


Nuke[NL]

Recommended Posts

De enigste reden waarom ik hem liet rijden was omdat het een recht stuk van 500 meter was en je echt een enorme idioot moet zijn om daar op je bakkes te gaan.. Zelfs op een fiets weet je dat je je remmen niet op die manier moet inknijpen. :7

Denk dat het schrikreactie was, maarja, hopelijk is ie eerlijk en zorgt ie ervoor dat je schakelbrommer weer wordt opgelapt.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit afloopt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    248

  • flippie13

    222

  • Djmaddox

    176

  • Amfetamientje

    103

Top Posters In This Topic

Posted Images

I'll keep you posted. :puh:

Les geleerd, zelfs al zeggen ze dat ze met een schakelbrommer kunnen rijden, niemand zou ooit met mijn auto/motor mogen rijden :puh:.

Ben op dat vlak waarschijnlijk redelijk egoïstisch maar zo ben ik tenminste zeker dat er niks mee gebeurd.

Trouwens die kappen zou ik gewoon laten lijmen en opnieuw overspuiten, gaat goedkoper uitkomen dan een nieuwe kap (even uit het hoofd, nieuwprijs van rechtervoorkap + onderkapje is in totaal €800 :) )

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb wel eens 20/30 meter op een scooter gereden, maar alleen dan omdat het een recht stukje was en er was geen auto in de buurt. To be honest, er is géén kunst aan het rijden met een scooter. 12 jarigen kunnen dat ook! Schakelbrommers is dan weer wat anders..

Schakelbrommers zijn imo juist makkelijker te berijden, door de langere wielbasis en de daarbij behorende stabiliteit. Verder, als het net als in Nederland is, jouw verzekering gaat niet uitkeren, die van je vriend net zo min. Hij zal dus alle schade moeten vergoeden. Doet hij dit niet dan kan jij een civiele procedure starten. Hierbij moet je wel de afweging maken van wat de kosten zullen zijn, voor wie die zullen zijn en wat je kansen zijn.

Edit: En de tijd die het kan gaan kosten natuurlijk.

Bewerkt: door Teh_Ninja
Link to comment
Delen op andere websites

Denk dat het schrikreactie was, maarja, hopelijk is ie eerlijk en zorgt ie ervoor dat je schakelbrommer weer wordt opgelapt.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit afloopt.

Toen ik die scooter voelde trekken had ik ook wel een schrikreactie, maar de gas lossen en de rem zachtjes indrukken werkte goed genoeg..:clown: (Dat een rem helemaal indrukken niet gezond is heb ik met m'n fiets per ongeluk ontdekt op een pijnlijke manier..:7)

Schakelbrommers zijn imo juist makkelijker te berijden, door de langere wielbasis en de daarbij behorende stabiliteit. Verder, als het net als in Nederland is, jouw verzekering gaat niet uitkeren, die van je vriend net zo min. Hij zal dus alle schade moeten vergoeden. Doet hij dit niet dan kan jij een civiele procedure starten. Hierbij moet je wel de afweging maken van wat de kosten zullen zijn, voor wie die zullen zijn en wat je kansen zijn.

Edit: En de tijd die het kan gaan kosten natuurlijk.

Schakelen lijkt me echt facking ingewikkeld. En je moet er mee bezig zijn tijdens het rijden. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Vandaag een schakelbrommertochtje gemaakt met 5 maten van me. :puh: Hier een filmpje ervan, sorry van de slechte kwaliteit, het is namelijk gefilmt met een on-board camera'tje van $15. :puh: Je ziet mij met m'n TZR meestal voor de camerabrommer (originele Honda Dax) rijden. In de credits zie je welke type brommers er nog meereden. :D (o.a. Zundapps :D )

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4oY6YYM8A38#!

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom heb die ene een L achterop dan?

Omdat hij een voorlopig rijbewijs heeft en zen praktijkproef nog niet gedaan heeft. :puh:

Trouwens ik zou wat meer afstand houden :7 en waarom rijden jullie op het fietspad? Ik reed zelfs op banen van 70 op de weg :7.

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...