Jump to content

Scooters


Nuke[NL]

Recommended Posts

Klopt, die zie Aerox'en zie ik eigenlijk alleen maar 'opgekrikt' rondrijden. Leuk om popie-jopie te zijn, of als je passie in sleutelen ligt. Maar die van mij ligt, in het feit dat een scooter mij goedkoop en makkelijker van A naar B brengt, dan mijn fiets en vaak ook het ov.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    248

  • flippie13

    222

  • Djmaddox

    176

  • Amfetamientje

    103

Top Posters In This Topic

Posted Images

Maar die van mij ligt, in het feit dat een scooter mij goedkoop en makkelijker van A naar B brengt, dan mijn fiets en vaak ook het ov.

Dat is de reden dat ik er een heb gehaald, mijne rijd nu 1 op 30 dus dan zou ik voor ongeveer 2 euro per dag kunnen reizen en als ik de bus neem makkelijk 5 euro :)

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, die zie Aerox'en zie ik eigenlijk alleen maar 'opgekrikt' rondrijden. Leuk om popie-jopie te zijn, of als je passie in sleutelen ligt. Maar die van mij ligt, in het feit dat een scooter mij goedkoop en makkelijker van A naar B brengt, dan mijn fiets en vaak ook het ov.

Als je passie in sleutelen ligt moet je geen aerox kopen lol.

Dan kan je beter een oldtimer kopen zoals S-te-Fan eentje heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar die van mij ligt, in het feit dat een scooter mij goedkoop en makkelijker van A naar B brengt, dan mijn fiets en vaak ook het ov.

Dat is de reden dat ik er een heb gehaald, mijne rijd nu 1 op 30 dus dan zou ik voor ongeveer 2 euro per dag kunnen reizen en als ik de bus neem makkelijk 5 euro :)

En voor mij ook, want heb ook gewoon een auto staan

M'n auto rijdt met stadsverkeer zo'n 1 op 10/11, m'n scooter (Kymco Super8) rijdt 1 op 40 :) (4 takt)

En wat ook een voordeel is, is dat ik niet meer in de file sta, wat m'n reistijd stukken korter maakt :)

Ik rij er zo'n 45 tot 60 km per dag mee, dus ook goed te merken, en er staat inmiddels 10700km op (gekocht met 5800km)

Geen idee hoelang hij nog mee zal gaan, maar heb de volgende alvast uitgezocht, een Honda NSC50R :puh:

Honda NSC50R, 4takt injectie:

honda-nsc50r1-400x400.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, die zie Aerox'en zie ik eigenlijk alleen maar 'opgekrikt' rondrijden. Leuk om popie-jopie te zijn, of als je passie in sleutelen ligt. Maar die van mij ligt, in het feit dat een scooter mij goedkoop en makkelijker van A naar B brengt, dan mijn fiets en vaak ook het ov.

Als je passie in sleutelen ligt moet je geen aerox kopen lol.

Dan kan je beter een oldtimer kopen zoals S-te-Fan eentje heeft.

Dan moet je wel van oldtimers houden :puh: Ikzelf vind het geniaal om " echte " oldtimers te zien rijden en functioneren alsof ze net uit de fabriek zijn gekomen. Alleen helaas heb ik 2 rechterhanden, en ben ik linkshandig.

berliner-motorroller-restauration.jpgMotorroller_Anhaenger_Berlin.jpg

Berliner-Rollergespann-links-1.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Myn Gilera Gsm heeft al wat aardig kilometers gemaakt. Ik heb de brommer gekocht met 15.500km en na 21 maanden staat er bijna 38.500km op de teller. Naast de gebruikelyke slijtage van oa: banden, tandwielen, remblokjes ketting en de rem/koppelingkabels is er verder nog geen onderhoud nodig geweest. Best knap voor een 2t vind ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan kan je beter een oldtimer kopen zoals S-te-Fan eentje heeft.

Jeh, m'n mooie Zündapp Sprinter uit '81. Ziet u niet dat alles perfect pruttelt?

4ys2.jpg

Lekker robuust, voor een lange tijd vrijwel onderhoudsvrij. 50cc, loopt als een speer. Standaard 60km/u maar makkelijk op te voeren heb ik me wijs laten maken (wat ik overigens niet nodig vind). Alleen moet er een nieuw zadel op en de snelheidsmeter is er mee uitgescheden afgelopen week.

Bewerkt: door S-te-Fan
Link to comment
Delen op andere websites

Niet slim van me, ik had moeten weten dat dit

:muur:

Damn, altijd leuk om achter dat soort dingen te komen na de koop :S Ik hoop dat het niet te veel mankementen laat tonen (en dat het een showmodel was ofzo).

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 weken later...

Natuurlijk heb ik de dealer op gebeld (in de hoop geld terug te krijgen :$) hij wist het zelf ook niet en daarom krijg ik 100 euro terug :puh: Al met al een hele goeie deal geslagen nu :puh:

Ik hoop dat dat het enige is, want dat hoort een dealer natuurlijk wel te weten. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm ik zit te twijfelen om een nieuwe zuiger in m'n Kymco Super 8 te laten zetten

Het gaat me ong 150 euro kosten (gewoon bij de dealer), en wil hem laten vervangen vanwege het hoge olie verbruik (productie fout)

Scooter heeft 'pas' 11900km gelopen en is van 2008, dus de revisie zou opzich nog wel moeten kunnen

En vanwege de kilometerstand wordt dan dus ook alleen de zuiger gedaan :)

Is 150 euro een nette prijs, gewoon bij de dealer inclusief onderdelen en arbeidsuren

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...