Jump to content

Politie


Puma

Recommended Posts

Hoe hopen/denken jullie dat de politie zal gaan functioneren in GtaIV?

Ik hoop namelijk niet dat het weer zo'n 'onrealistisch' gedoetje wordt waarbij het leger met tanks dwars door de stad rijdt, dit is niet echt realistisch namelijk.. Dat er een echte klopjacht volgt en dat de AI van de politie stukken beter is zou echt vet zijn, want serieus, die politie is echt enórm dom (ik weet nog die keer dat ik op een pizzascooter in VC achtervolgd werd door de FBI, van m'n scooter werd afgebeukt door de FBI, weer wilde opstappen en 'per ongeluk' een FBI-Rancher jatte ^_^).

Welkom bij gta :D:D dat er dikke tanks door de stad rijden enzo en da alles misgaat is nou net gta.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 222
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • JasonStatham

    9

  • pilot

    8

  • TomHagen

    8

  • danielb

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

@SoaDTom

Dat kan nooit de politie heeft een eigen elite eenheid het Arrestatieteam dit team is zwaarbewapend en zal dit oplossen. Het leger zal nooit worden ingeschakeld! Tenzij er natuurlijk een terroristische aanval komt ofz of iets met een vliegtuig is

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind de politie van de afgelopen GTA's ook echt verschrikkelijk dom. Het slaat gewoon totaal nergens op wat ze doen, het enige waar de politie op uit is, is om je helemaal kapot te maken als je eenmaal een wanted level hebt. Het zou me toch wat zijn als dat in het echte leven ook zo zou gaan, zeg. :bonk: Stel je toch eens voor: Je doet iets wat niet mag volgens de wet, bijvoorbeeld dat je iets vernielt of dat je graffiti aan het spuiten bent. 't Zou een mooie bak zijn als de hedendaagse Nederlandse agenten dan net zo lang op je hoofd blijven rammen met hun gummi-knuppel tot dat je helemaal dood bent. :7 Nee, dat is niet realistisch. De politie in GTA IV zou misdaden van elkaar moeten kunnen onderscheiden. Bijvoorbeeld: Als je iets kleins doet zoals per ongeluk tegen een politie auto aanrijden, zouden de agenten gewoon rustig uit hun auto moeten stappen en je moeten bekeuren, in plaats van je meteen grof te gaan bewerken met hun gummi-knuppel, net zo lang tot je dood bent. Als je iets doet was iets erger is, zoals iemand op straat aanvallen, zou de politie wel geweld mogen toepassen, maar dan natuurlijk alleen met de doelstelling om het slachtoffer in veiligheid te stellen. Dus niet dat je dan ook al gelijk helemaal finaal afgetuigd wordt. :7 En als je iets doet waardoor je echt een groot gevaar voor de maatschappij bent, je bent bijvoorbeeld op mensen aan het schieten, dàn mag de politie er natuurlijk wel voor zorgen dat je uitgeschakeld wordt. Maar ook dan zou het wel fijn zijn dat er eerst zoiets gezegd wordt als: ''Drop your weapon!'', en dat je dan je wapen kan laten vallen en je over kan geven (zou wel leuk zijn als dat zou kunnen bij GTA IV). Iets meer rechtvaardigheid zou dus wel fijn zijn, dat de politie ernstige misdaden van kleine overtredinkjes kan onderscheiden.

Verder heb ik nog wat dingen op een rijtje gezet die ik wel aan de politie veranderd zou willen zien:

- Politie moet niet alleen jou bestraffen op misdaden, maar ook andere mensen in het spel. Wat ik vaak genoeg heb meegemaakt in GTA San Andreas: Ik loop door een Ballas buurt, en ik word plotseling in elkaar geslagen door een stel Ballas, sommige Ballas zijn zelfs op me aan het schieten. Er loopt gewoon rustig een agent langs, en die doet alsof er niks aan de hand is. Echt, die agent loopt gewoon op één meter afstand van de plek waar ik finaal verrot geslagen wordt door een groepje Ballas. Die agent doet er helemaal niks aan, hij loopt er gewoon langs alsof er niks aan de hand is. Nou, wat doe ik: Ik geef een van de Ballas die me aan het aanvallen is een klap voor zijn hoofd, omdat ik anders dood zou gaan, puur uit zelfverdediging dus. Je raadt het al: De agent die zojuist voorbij liep, ziet dat ik die Balla een klap verkocht, en daarom krijg ik de politie achter me aan... Dat slaat echt nergens op, ik hoop dat de politie in GTA IV je wel een beetje helpt als je aangevallen wordt, ik bedoel: De politie hoeft in GTA spellen toch niet alléén maar je vijand te zijn? Een beetje hulp van de politie zo nu en dan lijkt me toch niet te veel gevraagd... :{

- Politie moet ook angst kennen, en een situatie niet altijd onderschatten. Ik bedoel, in GTA San Andreas was het zo dat als je, beveiligd door een body armor, op de politie ging schieten met een rocket launcher, ze toch zo dapper waren om je aan te vallen. Dan stond jij daar zwaar bewapend met een rocket launcher op de politie te schieten, en zo'n agent had dan serieus nog het lef om in zijn eentje bewapend met een zielige 9mm op je af te rennen. :7 In zo'n situatie is het realistischer als zo'n agent wegrent en versterking gaat halen. Of hij probeert je op een of andere slimme en listige manier je toch uit te schakelen. Maar recht op je afrennen met alleen een 9mm is wel wat raar...

- Politie moet niet zomaar weten dat jij de dader ergens van bent, de politie moet dat ontdekken. Het voorbeeld dat al vaker in dit topic genoemd werd: Als je in GTA San Andreas op de top van Mount Chiliad iemand vermoordt of een auto laat ontploffen, krijg je al meteen politie achter je aan. Dat is toch niet logisch? :bonk: Hoe wil de politie nou weten dat jij toevallig op de top van een verlaten berg een misdaag gepleegd hebt? :7 Als ze dat ontdekken is dat wel goed, maar ze moeten niet alles weten. Nog een voorbeeld: Je gooit een hele hoop explosieven (Satchel Charges) ergens op straat, en dan loop je naar een plek 100 meter verderop en je verstopt je in een donker steegje. Je hebt nu nog geen enkele ster. Je brengt de explosieven op een plek van 100 meter afstand tot ontploffing, en meteen krijg je minstens één ster. De politie weet dus al meteen dat jij de dader bent van die explosie, en ze weten ook al meteen precies waar je bent. Dan vraag ik me toch echt af: Zijn de agenten van GTA San Andreas stuk voor stuk paranormaal begaafde helderziende hoogbegaafde mensen ofzo? :bonk: Het slaat echt nergens op, in welke donkere steeg je op welke sneaky manier je iemand ook vermoordt, altijd krijg je meteen minstens één ster achter je aan. Ik vind het ten eerste al knap dat de politie überhaupt weet dat er iemand vermoord is. Dan is het natuurlijk al helemaal verschrikkelijk knap dat de politie ook meteen weet dat jij de dader bent, en het is al helemaal geweldig dat de politie dan ook al meteen exact weet waar je bent. Zou mooi zijn als we dat soort agenten ook in Nederland hadden, dan waren misdaden een stuk makkelijker te bestrijden. :bonk: Nee, het zou beter zijn dat politie gewoon dingen zou onderzoeken, en dan pas bepaald wie de dader van de desbetreffende misdaad zou zijn...

- Het moet even duren voordat politie op de plek aankomt waar een misdaad plaats vindt, het zou fijn zijn als er gewoon een paar centrale politie bureau's in GTA IV zouden zitten, en dat daar vandaan steeds de politie agenten komen. Het is nu zo, dat als je wat om je heen kijkt, er om de haverklap wel ergens een agent/politieauto spawnt. Dus als je eindelijk ontsnapt bent van een paar politieauto's die achter je aanzaten, zitten er toch hartstikke snel weer nieuwe politieauto's achter je aan omdat die toch overal om de haverklap spawnen... Zo kun je de politie eigenlijk nooit echt kwijt raken, omdat ze overal zijn. Ze blijven maar spawnen...

- Je moet politie wel kwijt kunnen raken, en dan bedoel ik ook écht kwijt. Dus niet één sterretje minder, maar dat alle agenten je gewoon even kwijt zijn omdat je je ergens op een goede plek verstopt hebt. Dan heb je dus nog wel een wanted level van bijvoorbeeld 6 sterren, de agenten zijn allemaal nog hard aan het zoeken waar je bent, maar je hebt je gewoon verstopt waardoor ze je tijdelijk kwijt zijn en je dus ergens naartoe kunt vluchten zodat je ver van de politie weg bent.

- Verder mag de politie gewoon wat georganiseerder te werk gaan, de AI mag gewoon flink opgevoerd worden. Dus buiten de punten die ik hierboven genoemd heb, mag de politie nog wel wat intelligenter te werk gaan.

En dan als laatste: Dat je het leger achter je aan krijgt met 6 sterren is misschien niet echt realistisch, maar ik vind het helemaal niet zo erg. Als het maar fatsoenlijk wordt uitgevoerd, niet zoals het in de afgelopen GTA's was. Tja, ik vind gewoon: De politie maakt een ontzettend groot deel uit van GTA spellen, dus ik vind dat dat één van de onderdelen van GTA IV is waar toch wel de meeste aandacht naar uit mag gaan. Ik vind een betere AI van de politie eerlijk gezegd een stuk belangrijker dan die verbijsterend goede graphics waar Rockstar nou veel aandacht aan het besteden is. Goede graphics zijn mooi meegenomen, maar ik vind de gameplay toch wel een stuk belangrijker. Als GTA IV er qua graphics zoals GTA San Andreas uit zou zien, maar de gameplay (inclusief de AI) wordt een stuk verbeterd, dan ben ik al hartstikke tevreden. :)

En als allerlaatste: Sorry voor het overdreven emoticon gebruik in deze post, maar de politie van de GTA's die tot nu toe uitgekomen zijn, zijn gewoon echt om te huilen. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga niet je hele boek quoten, maar ik ben het met al je punten helemaal eens! De politie is wel dom genoeg om met een knuppel tegen een crimineel zonder geweten maar met minigun in te gaan op open veld, maar ook zijjn ze weer slim genoeg om meteen te snappen dat jij een misdaad hebt gepleegd, precies zoals je zegt. Het kan echt veel beter, en wss wordt het ook wel beter :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

@SoaDTom

Dat kan nooit de politie heeft een eigen elite eenheid het Arrestatieteam dit team is zwaarbewapend en zal dit oplossen. Het leger zal nooit worden ingeschakeld! Tenzij er natuurlijk een terroristische aanval komt ofz of iets met een vliegtuig is

een terrorist hoeft niet per se een vliegtuig te hebben hoor. Als je net als in vorige GTA's enorm veel wapens kan dragen en daarmee honderen slachtoffers kan maken, ben je ook een terrorist. En als het leger een beetje hoge AI heeft zou het wel kunnen toch. Tanks zijn wel overdreven, maar hummers....

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

of dat je net zoals op tv op een gegeven moment zoon hele grote groep politie achter je hebt rijden. en dat als je in een tank zit ze gelijk de elite inzetten en niet eerst klein begginnen met autotjes terwijl jij hevig aan het schieten bent.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop ook dat het lastiger wordt om helicopters neer te halen, dat, als het eenmaal gelukt is, ze veeeeeel realistischer craschen, of al ontploffenk in de lucht en dan ook allemaal kleine deeltjes ervan wegspatten, en dat de politie niet eindeloos helicopters blijft sturen, maar hooguit 2 of 3 ofzo..

Link to comment
Delen op andere websites

Ze zeggen dat politie veel realistischer word... En dat hoop ik echt!

Hele Leger achter je aan is natuurlijk echt Fake bij de vorige GTA's

Het is wel zo dat je veel vermoord dat je in de krant komt te staan en mensen van je wegrennen(dat is 1 van de feiten bij IV)

:dans:

zou echt vet zijn als je dan in een winkel die krant kunt kope en de voorpagina lezen waar jij instaat :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik hoop ook dat het Realistisch wordt.

- Bij kleine dingen moet je de Politie simpel kunnen afschudden (snel het hoekje om uit je auto stappen en klaar bv)

- Bij grote dingen moet je Politie echt kunnen omkopen enzo en dat het je echt moeilijk wordt gemaakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat de politie veel strenger zal optreden. Want als je iemand doodschoot in de vorige gta's en er was geen politieagent kwam er geen politie achter je.Maar ik denk dt je in gta IV veel sneller de politie aan je been krijgt ookal staat er geen agent.Maar dat is ook wel heel vervelend.Maar je moet ermee leven. :D

Link to comment
Delen op andere websites

ik vind als je de eerste ster hebt de politie wat ruiger en sneller enz. moet doen maar als je al veel meer sterren hebt dat de politie net als vorige gta's als een gek op je komt rijden, ze moeten eigenlijk met van zon scherpschutters komen enz. en rustig achtervolgen en als het kan steeds toeslaan;) dat lijkt me het realistisch.

of bijvoorbeeld als je in een tank zit, bij iniedergeval vice city san andreas en vice city stories, en je hebt de politie achter je aan dan komt er zo super snel een politie aangereden die volop op je tank rijd waardoor de politiewagen ontploft en dat je minimaal weer 1ster bijkrijgt:S dat vind ik niet egt realistisch al ben je de polite ga je toch niet voor een tank rijden of tegen de tank aan:S dat moet egt verbeterd worden!!;)

Bewerkt: door timmie1993
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het ook helemaal eens met BaasB's lange tekst. De poltie is gewoon zo dom, en tergelijker tijd zo slim! :D Maar het moet ook nog wel ergens een spel blijven, dus zo erg vind ik het niet dat ze je onmiddelijk in elkaar slaan, maar ik vind wel dat ze je de kans moeten geven om je over te geven.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop wel dat ze het leger in schakelen bij 6 sterren of iets dergelijks. Het klopt niet als je zegt dat dat in het echt ook nooit gebeurd, want dat komt alleen omdat een crimineel nooit tientallen politieagentan omlegt en nog zo makkelijk weet te ontkomen, wat nog altijd wel kon in GTA.

Verder hoop ik dat de politie zichwelf beter beschermt. Als je ergens met een shotgun staat te zwaaien moet een politieman achter zijn autodeur aan zitten ofzo. In vorgie GTA's zochten ze bijna geen dekking, soms achter een boom ofzo maar nauwelijks. Het was gewoon veel te makkelijk :7

Erger nog, meestal kwamen ze meestal recht op je af gelopen en bleven ze staan omdan te gaan schieten ook al had je ene minigun of een M4 in je handen

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...