Jump to content

Tour de France 2007


NandroDavids

Recommended Posts

Teleurstelling numero uno voor mijn Tourteam, want een 6e plaats in de etappe is niet echt waar ik op mikte met McEwen. Wat het nog zuurder maakt is het feit dat hij de groene trui op één puntje kwijt is en ook dat kost me punten. Maar goed, niet alles kan meezitten, morgen gaat ´t vast wel weer beter :)

Overigens erg mooi zoals Steegmans won. Al die massasprints in de eerste week waarbij constant een sprinter wint gaan natuurlijk vervelen en dan is het werkelijk schitterend om te zien dat één van de knechten z'n eigen kopman voorblijft. Worden die ook 's beloond met een etappe :D

Die valpartij was inderdaad erg jammer. Vooral Cancellara zag er niet goed uit toen hij over de finish kwam. Sprinttalent Cavendish heeft ook een vreselijk debuut in de Tour trouwens: Gisteren gevallen en niet mee kunnen doen in de sprint en vandaag idem dito...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    15

  • Pitbull

    11

  • GTA-Sheep

    8

  • demontventoux

    5

Ja, het was een droevige dag qua punten. Heb vandaag slechts alleen punten verzameld met de heer R. McEwen en die werd nog maar 6e. Maar wat een valpartij zeg, kon de zoveelste herhaling helaas niet blijven kijken omdat ik naar huis moest maar ik schat dat er zeker 15 tot 20 renners op de grond lagen en ik vrees dat er een aantal niet zullen starten morgen :duh:. En de winst van Steegmans was inderdaad leuk om te zien. Veel gevolgen voor ons als trouwe tourteam-eigenaren zal het niet hebben want ik denk niet dat veel mensen hem hadden voorspeld als winnaar :D Morgen kijken wie er gaat starten.....

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben live naar de Tour gaan kijken (zou het mezelf niet vergeven hebben moest ik het niet gedaan hebben, zo'n kans dicht bij huis :D:tu: ).

Ik stond langs de kant in Deinze (op ongeveer 10km van de streep). In de gietende regen zag ik de 3 leiders met een ruime minuut voorsprong op het aanstromende peloton (10sec en het peloton was weg :))

Maar ja, ook al zie je maar 10sec, die sfeer die er is, dan de tourkaravaan (ik post wel nog wat foto's), echt leuk om er bij te zijn.

Dit was de 2de keer dat ik de Tour live zag.

Jammer van die valpartij in Gent. Steegmans fantastisch gespurt en een oververdiende zege. (Jammer dat ie niet in m'n ploeg stond).

Vandaag trekt de langste rit vand e Tour van Waregem naar het Franse Compiègne (traditionele stratplaats van Parijs-Roubaix).

Ik verwacht opnieuw een massaspurt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik verwacht opnieuw een massaspurt.
Dat leek het inderdaad lange tijd weer te gaan worden, ware het niet dat de sprintersploegen niet bijster goed aan het samenwerken waren. Fabian Cancellara zag zijn kans schoon en besloot de laatste kilometer te rijden als ware het een tijdrit...en uiteraard wint 'ie de etappe dan ook. Hij had maar enkele meters voorsprong op het peloton onder leiding van Erik Zabel, maar het was genoeg voor de dagoverwinning én de bonificatieseconden waarmee hij zijn voorsprong in het klassement heeft vergroot.

Helaas heb ik het niet live kunnen zien vanwege werk, maar ook de samenvatting 's avonds bij Mart Smeets was erg mooi om te zien. Erg leuk einde weer, evenals de dag ervoor...ik ben benieuwd wat de dag van vandaag ons gaat brengen; Wordt het nu wél een echte massasprint? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Het is tot op heden inderdaad een zéér leuke Tour om naar te kijken. Gelukkig ben ik de omstandigheid om wél iedere wedstrijd te kunnen kijken maar gisteren heb je niets gemist hoor van de eerste 3 uur uitzending. Men fietste zó traag dat een aantal renners de tijd hadden om af te stappen, uitgebreid vrouw en kind langs de route te knuffelen en op hun gemak weer bij konden komen. Niet echt spannend dus. Het einde was daaraantegen bijzonder leuk dus dat maakte weer een hoop goed....wie had gedacht dat Cancellara tot dergelijke dingen in staat was _O_

Qua punten ben ik trouwens al zwaar afgehaakt. Op 1 collega na ben ik weer de slechtste in de poule :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe mee met rondemaster. Ik had een beter begin verwacht dan dit. Ik heb maar net voor het begin van de etappe de sprinter Brughardt ingeruild voor Zabel. Ik heb Hunter maar ook ingeruild voor een sprinter van de Lampre-ploeg. Ik heb hem ingeruild voor Napolitano. Ik had echt pech met het kopen van renners. De eerste etappe had ik Pozatto gekocht en toen haalde hij geen punten en de volgende etappe haalt hij opeens punten en had ik hem jammer genoeg verkocht. Die sprinters zijn moeilijk te peilen. Ik gok vandaag maar op een mix van routine en verrassingen. Onderin staat mijn opstelling.

Robbie McEwen

Tom Boonen

Erik Zabel

Thor Hushovd

Óscar Freire

Danilo Napolitano

Robert Förster

Romain Feillu

Sébastien Chavanel

Link to comment
Delen op andere websites

Robbie McEwen

Tom Boonen

Erik Zabel

Thor Hushovd

Óscar Freire

Danilo Napolitano

Robert Förster

Romain Feillu

Sébastien Chavanel

Volgens mij heb je het dan vrij goed gedaan vandaag, want de etappewinnaar Thor Hushovd had je in ieder geval. Robbie McEwen valt in vergelijking met vorig jaar nogal tegen, maar dat komt door z'n valpartij. Dé sprintverrassing tot nu deze Tour, Romain Feillu, heeft 't vandaag helaas voor jou niet waargemaakt. In plaats van hem had je achteraf gezien beter Hunter kunnen hebben. Maar goed, de complete top-9 opstellen is erg lastig uiteraard.

Mooie sprint ook vandaag weer: Tom Boonen leek met z'n treintje de perfecte voorbereiding te hebben, maar op het moment dat 't erom ging was hij z'n treintje kwijt en zat hij al in kansloze positie. Hunter kwam op 't laatst nog erg dichtbij Hushovd, die overigens erg goed werd gebracht door z'n ploegmaat, maar kwam op de streep nét tekort. En daar was 'ie duidelijk niet blij mee... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat denken jullie dat het morgen voor etappe wordt. Ik weet alleen dat het een heuvelachtig parcous is. Daarom is het ideaal voor ontsnappingen. Ik denk niet dat er een massasprint zal komen. Het is een pure gok met inkopen van renners. Ik heb op de verschillende websites van alles gelezen. Ik heb bijvoorbeeld gelezen dat er misschien een aanval zal komen van bepaalde klassementsrenners, maar ik heb ook gelezen dat het peleton een groepje een grote voorsprong gaat geven. Dus het was gissen voor mij om een goed team in elkaar te zetten.

Uiteindelijk is dit mijn team geworden:

David Millar

Jens Voigt

Patrik Sinkewitz

Rik Verbrugghe

Pieter Weening

Iñigo Landaluze

Stéphane Augé

Michael Albasini

Ludovic Turpin

Ik heb vooral gekeken naar het parcours en daar heb ik deze renners op geselecteerd. Augé heb ik genomen omdat hij aan het vechten is om de bolletjestrui met Millar. Millar is gewoon goed in vorm. Rabobank zal ongetwijfeld iemand vooruitsturen. Ik twijfelde tussen Weening en Niermann, maar dit parcous leek me wel wat voor Weening.

Link to comment
Delen op andere websites

Aaah, een topic naar mijn hart. :7

Nu even een professionele, niet rond de potdraaiende, saaie, té lange post neerzetten in dit topic:

Gisteren was de eerste rit waar de betere klimmers zich toch al eens konden bewijzen. Alleen is die rit toch een beetje anders dan verwacht afgelopen.

In het begin van de tour waren alle spotlights gericht op Astana met de übertopfavoriet Vinokourov, deze rit waren ook alle spotlights gericht op Astana maar dan wel in negatievere zin. Astana had een vrije rol weggelegd voor Andreas Klöden (3de van 2006), op 75 km. valt hij. Er is vastgesteld dat er een barst in zijn staartebeen is... :N

Even later komt er weer iemand ten val, en ja hoor Astana is weer het slachtoffer. VINOKOUROV VALT! :cry: Zijn benen, ellebogen, achterwerk zijn gehavend, staan blauw en bloedden. De twee knieën zijn moeten genaaid worden + hij heeft een achterstand van 1:20 min. opgelopen... Maar weet je wat ik wel érg onmenselijk vind, als het peleton op de hoogte werd gebracht van de val reed het peleton zo veel sneller zodat Vino er niet meer bijgeraakt. Wat een respect dat de tegenstanders tonen. :{

Ochja, je zou het nog vergeten, Pozatto heeft gewonnen voor Freire en Benatti (wie gevallen was in de derde rit). :klap:

Voor de mensen die geïntresseerd zijn (lees: niemand), hier mijn ploeg die ik heb ingestuurd voor Megabike.

Isasi

Förster

Klöden

Moreau

Benatti

Contador

Zubeldia

Fisher

Evans

Sastre

Rasmussen

Fothen

Megabike moet je indienen voor de proloog begint en het gaat erom dat je op alle vlakken toch wel een paar renners hebt. Het is ook niet zo dat je allemaal toppers mag nemen, elke renner heeft een bepaalde waarde en je mag max. 8000 punten hebben.

Mijn ass wil vandaag nog een massaspurt dat Benatti voor Förster Isasi en Fisher wint. :eten:

Link to comment
Delen op andere websites

Eindelijk het moment van glorie voor A. Vinokourov...

Hij heeft de eerste individuele tijdrit én 13de etappe, die trouwens 54 km lang was, met een tijd van 1u06:34 gewonnen. Hij was daarmee 1:14 sneller dan de Australiër Cadel Evans. De Duitser Andreas Klöden werd derde op 1:39. De Deen Michael Rasmussen (Rabobank) finishte als 11de op 2:54 van Vinokourov, en blijft in de gele leiderstrui. Leif Hoste werd eerste Belg: 13de op 2:56. Het was een hele natte en gladde rit, daarom is ook Cancellara onder andere ten val gekomen en daarmee uitgeschakeld was voor de ritzege. 'Vino' verklaarde nog in een interview na zijn overwinning dat hij en zijn ploeg nu de motivatie terug hebben en dat hij nog altijd er in gelooft deze tour te winnen. En ik ben ervan overtuigd dat hij dat zal doen, of toch proberen ^_^ ...

Link to comment
Delen op andere websites

Eindelijk het moment van glorie voor A. Vinokourov...

Hij heeft de eerste individuele tijdrit én 13de etappe, die trouwens 54 km lang was, met een tijd van 1u06:34 gewonnen. Hij was daarmee 1:14 sneller dan de Australiër Cadel Evans. De Duitser Andreas Klöden werd derde op 1:39. De Deen Michael Rasmussen (Rabobank) finishte als 11de op 2:54 van Vinokourov, en blijft in de gele leiderstrui. Leif Hoste werd eerste Belg: 13de op 2:56. Het was een hele natte en gladde rit, daarom is ook Cancellara onder andere ten val gekomen en daarmee uitgeschakeld was voor de ritzege. 'Vino' verklaarde nog in een interview na zijn overwinning dat hij en zijn ploeg nu de motivatie terug hebben en dat hij nog altijd er in gelooft deze tour te winnen. En ik ben ervan overtuigd dat hij dat zal doen, of toch proberen ^_^ ...

Vinokoerov kan makkelijk de tour winnen als hij elke dag zo rijd ^_^ .Ik vond het wel spannend.Helaas erg regenachtig.Rasmussen had anders ook top gereden!.Morgen Maandag en Woensdag zijn de lastigste etappes denk ik

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben een weekje afwezig geweest maar heb de Tour de France op de voet gevolgd en vind 't een erg leuke Tour. Veel verrassingen en het is nog altijd totaal niet duidelijk wie de ronde gaat winnen: Rasmussen maakt kans, maar zal z'n voorsprong op Evans moeten vergroten in de bergen met 't oog op de laatste tijdrit van komende zaterdag; Evans kan goed klimmen én een goede tijdrit rijden en maakt daardoor een goede kans, maar is niet erg aanvallend; Contador is supersterk in de bergen en kan daar z'n winst pakken; Klöden is in vorm, kan klimmen én tijdrijden, maar heeft 't probleem dat hij in dienst van Vinokourov heeft moeten rijden en daardoor heeft hij tijd verloren; Tot slot zie ik Vinokourov als kanshebber na wat hij gisteren heeft laten zien.

Valverde zakte gisteren duidelijk door 't ijs en kan het eigenlijk wel vergeten nu. Ook de Fransen zullen geen Tourwinnaar gaan leveren dit jaar want Moreau is de afgelopen paar dagen gekelderd in 't klassement. Chavanel rijdt wel een erg sterke Tour, maar zal 'm absoluut niet gaan winnen.

Mijn Tourteam is één groot drama: Ze laten 't collectief afweten. Enkel Klöden en Evans rijden op hun normale niveau, de andere 7 zijn werkelijk dramatisch bezig, voor hun doen dan. Maar goed, de Tour is er niet minder leuk om en ik zal vanmiddag de hele middag achter de televisie zitten om de eerste Pyreneeënrit te bekijken. Heerlijk, 2 bergen van de buitencategorie en de finishlijn ligt op de top van die laatste berg, geweldige etappe :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...