Jump to content

Tour de France 2007


NandroDavids

Recommended Posts

En het moment van glorie van Vinokourov heeft niet lang geduurt...Hij mag al een streep maken voor de top-10 in het eindklassement...*zucht*

De eerste Pyrenneeënrit richting Plateau-de-Beille geeft de waardeverhoudingen in deze Tour prijs. Alleen Contador kan in de bergen gele trui Rasmussen volgen. De Spanjaard van Discovery pakte de ritzege, Rasmussen heroverde de bolletjestrui en deed vooral gouden zaken in de stand...Terwijl Contador nu op 2'23" van Rasmussen staat, moesten Evans en Klöden 1'52" prijsgeven. Met ook Kashechkin en zeker Vinokourov die veel tijd verloren, werd Astana de grote verliezer van de dag. Net als Valverde en Mayo trouwens, die ook gisteren al een zware tijdritklap kregen. Ook opvallend was opnieuw Mauricio Soler. De Colombiaan, begin deze week winnaar van de koninginnenrit op de Galibier, kon enkele keren prikken op de slotklim en eindigde als derde op 37" van het koningskoppel uit deze Tour.

Daar gaan die sportkenners-punten :N

Maar toch een pluspuntje: ik vind deze tour een zeer spannende tour en een van de beste die er al is geweest...

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    15

  • Pitbull

    11

  • GTA-Sheep

    8

  • demontventoux

    5

Echt wel knap van Contador! Hij mag nog meedoen voor het jongerenklassement en hij staat zelfs tweede in het algemeen. Ik denk dat het tussen hem, Rasmussen en Evans gaat. Ik denk (maar misschien is de wens de vader van de gedachte) dat Rasmussen toch le Tour gaat winnen.

Trouwens NandroDavids, is het niet leuk om een tussenstand te posten van de tussenstanden van de mensen van het forum die meedoen met je tourtoto?

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een schitterende etappe was dat gisteren weer! Erg knap zoals Dekker en Boogerd reden in dienst van Rasmussen en gelukkig maakte het door hun werk niet uit dat Mentsjov opnieuw niet sterk genoeg was om iets te laten zien in de bergen. De Tour is stukken mooier zo zonder Armstrong: Niet omdat ik Armstrong niet mocht o.i.d., maar vanwege het feit dat de Tour dan altijd gecontroleerd werd gereden; Nu is het volledig open, wat ook te zien was aan alle aanvallen op de laatste col.

Overal wordt nu gezegd dat Rasmussen en Contador de enige twee overgebleven kanshebbers zijn, maar ik wil Evans en Klöden nog altijd niet uitvlakken. De tijdrit van komende zaterdag is stukken vlakker dan die van afgelopen zaterdag en dan kan Klöden veel tijd pakken op Rasmussen... helemaal als Klöden ditmaal wél op z'n fiets blijft zitten. Het is naar mijn idee dus zaak voor Rasmussen om vandaag en woensdag nog een poging te wagen om ze op grotere achterstand te zetten met het oog op de naderende tijdrit.

Trouwens NandroDavids, is het niet leuk om een tussenstand te posten van de tussenstanden van de mensen van het forum die meedoen met je tourtoto?
Op zich wel een leuk idee, maar dan moet ik wel de tijd vinden om dat te doen. Ik zal proberen of ik er straks even naar kijken, maar moet vandaag ook 8 uur werken én de Tour kijken uiteraard, dus weet niet of dat gaat lukken ;)
Link to comment
Delen op andere websites

Ik post hier als wielerfanaat véél te weinig :bonk:

De rit gisteren naar het Plateau-de-Beille was een zeer boeiende rit. Jammer dat Vino zo snel sneuvelde, ook van Moreau had ik toch wel iets meer verwacht na z'n verschrikkelijke tijdrit.

Dekker en Boogerd zijn echt sublieme helpers, gisteren bewezen ze dat opnieuw. Uiteindelijk ging m'n meeste sympathie in de kopgroep naar Cadel Evans. Maar Rasmussen en Contador speelden het slim, door elk om beurt aan te vallen en zo Evans te laten breken.

Contador won uiteindelijk, een fantastische prestatie!

Philippe Gilbert kwam als allerlaatste, op ruim 40 minuten binnen. Maar toch heeft hij zeer moedig gereden, want hij was ziek en kwam moederziel alleen aan.

Maar hij bleek dan toch te ziek, want vandaag is hij niet meer gestart. Ook Filippo Pozatto startte niet meer.

Link to comment
Delen op andere websites

In Loudenvielle heeft een nog maar eens uit de doden opgestane Alexander Vinokourov zijn tweede ritzege behaald. :dans: Na een lange vlucht reed de Kazach die gisteren volledig was ingestort solo over de streep...

Kirchen en Zubeldia volgden op een kleine minuut en deden een uitstekende zaak in de stand door de toptien binnen te dringen. Gele trui Rasmussen pareerde knap de mokerslagen van Contador in de laatste haarspelden van de Peyresourde. Op meer dan vijf minuten liep het tweetal dat voor de Tourzege zal vechten over de meet. Evans en co verloren weer 57 seconden. De kopman van Predictor staat nu al op vier minuten en zal met Klöden, Leipheimer en Sastre voor de derde podiumplaats moeten strijden.

Als Vinokourov niet was gevallen, had hij nu bij de top-5 gestaan en had hij de tour waarschijnlijk gewonnen...

Mooie etappe trouwens, met o.a. mooie duels tussen Contador en Rasmussen...

Die Contador gaat nog ver komen hoor....Zo jong en al zo een goede wielrenner...

Link to comment
Delen op andere websites

Mooie Zege van vino! maar wel raar dat hij gister bijna half uur verloor en nu wint.

Wat het klassenment betreft denk ik niet dat iemand anders als contador ,rasmussen nog bijkan houden. kloden,evans,sastre etc kunnn het tog niet waarmaken :N aan het begin van de tour had k op valverde een grote kans gegeven maarja slechte tijdrit en ook in de pyreneen is het weer slecht! zelfde voor mayo dacht dat hij weer op zijn nivo van 2003 was.. mischien kan hij morgen aanvallen als het peloten doorspanje rijdt ^_^

en mensen Boogerd moet gewoon nog een jaar door gaan hij rijdt zo goed! :tu:

kanshebbers morgen: Rasmussen

Contador

mayo

valverde

kashechskin wat denken jullie?

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, mooie zeges van Vinokourov, maar minder mooi is dat hij nu betrapt is op bloeddoping. Afgelopen zaterdag na de tijdrit, die hij glansrijk won, is uit het daaropvolgende bloedonderzoek naar voren gekomen dat hij twee soorten rode bloedlichaampjes in zijn bloed had. Dat houdt dus in dat hij vreemd bloed toegediend heeft gekregen. Voor de duidelijkheid: Rode bloedlichaampjes 'transporteren' het zuurstof door je lichaam en met meer rode bloedlichaampjes kun je dus meer zuurstof vasthouden. En dát is dus competitievervalsing...

De complete Astana-ploeg heeft de Tour nu verlaten, wat dus ook een Tour zonder Kasjetsjkin en Klöden betekent. Voor de mensen die 't allemaal nog niet kunnen geloven: Dit nieuws is naar buiten gebracht door de Franse krant L'Equipe én het is bevestigd door de Astana-ploeg. Volkomen duidelijk dus.

Ikzelf vind dit zéér jammer en vind Vinokourov op 't moment ook een verschrikkelijke eikel en dat is nog zacht uitgedrukt. Het wielrennen ligt al zo onder vuur door al 't gedoe rond doping en dan is het toch oerstom van één van de grote publiekslievelingen en favorieten dat hij tóch zoiets doet. Echt verschrikkelijk jammer dit :(

Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf vind dit zéér jammer en vind Vinokourov op 't moment ook een verschrikkelijke eikel en dat is nog zacht uitgedrukt. Het wielrennen ligt al zo onder vuur door al 't gedoe rond doping en dan is het toch oerstom van één van de grote publiekslievelingen en favorieten dat hij tóch zoiets doet. Echt verschrikkelijk jammer dit :(

Ik geef je hierin volkomen gelijk :Y.

Wat ik dus echt niet begrijp: Vinokoerov weet dondersgoed dat als hij de etappe (in dit geval dus de tijdrit) wint dat hij sowieso gecontroleerd gaat worden op doping. Als hij dat gebruikt dan weet hij toch dat hij betrapt gaat worden? Al is bloeddoping dan vrij moeilijk te detecteren: Je weet dan toch dat men er dan wel achter komt?

Ik hoor nu op de radio ook wat speculaties dat de hele tour niet doorgaat, maar ik denk wel dat 'le Tour' morgen gewoon weer verder gaat: ''De Tour wacht op niemand'' en dus ook niet op een hele ploeg.

Trouwens, mijn tourtoto is nu kansloos :7 : geen Vinokoerov, geen Kloden, Rasmussen in het geel...

Link to comment
Delen op andere websites

Ongelooflijk... :N

Ik heb het ook net gelezen op teletekst. Had ik echt niet verwacht van hem...

Maar gelukkig geven ze het toe, voor hetzelfde geld liegen ze erover en is het weer een zaak van 5 maanden...

Tja, nu zijn die sportkenners-punten bijna allemaal weg nu ook Kloden niet meer mee doet...

Nu gaan ze het A-bloedstaaltje (dat net na de tijdrit) en het B-bloedstaaltje (na zijn tweede overwinning) vergelijken. Zien wat het B-staaltje geeft.

Link to comment
Delen op andere websites

:N ongeloofelijk weer een dopinggeval:S

en het ergste is dat ook manne als kloden en kasjetchkin nu de tour moeten verlate omdat hun kopmn valsspeelt :(

erg jammer..

en ik vind dat er nu levenslange straffen moeten volgen voor alle renners die betrapt worden. dat is dan helaas de enige reden om de sport schoon te houden. :duh:

Bewerkt: door gta_sa_gamer
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben echt een verschrikkelijke fan van de Tour en betrap mezelf erop dat ik op een rustdag zoals vandaag gewoon in een "wak" val. Ik mis het dan echt :7. En Vino was toch een beetje mijn held....door iedereen getipt als favoriet, verschrikkelijk vallen en met 30 hechtingen in zijn lijf tóch doorfietsen. Maling aan alles en iedereen en dan ook nog de tijdrit én een etappe pakken. En je ziet de golfbeweging van zijn prestaties, bedenkt ook al diep in je hart dat hij wel heel erg aan het "Landissen" is en toch, nu het uitkomt, is het een klap.... :N Dat Klöden en de rest ook naar huis moeten is niet zo erg, ik ga er zonder meer vanuit dat als Vino gebruikt heeft de rest dat ook zal hebben gedaan, maar het is zo zonde van deze prachtige Tour (in mijn ogen 1 van de mooiste ooit tot nu toe en ik kijk al wat jaartjes ^_^)....nou ja, morgen weer een mooie etappe, ik heb Michael Rasmussen wél in mijn poultje dus wat dat betreft is er nog hoop (al zou het me gezien de prestaties van deze laatste ook zeker niet verbazen als hij dezelfde verpleegster als Vino blijkt te hebben) :D

Link to comment
Delen op andere websites

Erg zonde van Vino, ik begon steeds meer respect voor hem te krijgen voor hoe hij bleef doorfietsen naar die valpartij, en dan is dit moeilijk te geloven. Hij was toch een beetje de sfeermaker de laatste jaren, met zijn overwinning in Parijs twee jaar geleden, en nu heeft hij er weer twee mooie etappes erbij. Ook jammer voor het klassementen, want ik achtte Kloden nog wel in staat een aanval op het geel te doen. Maargoed, de tour gaat verder, iedereen is wel wat gewent na vorig jaar met Floyd Landis. Er is overigens nog niet bewezen dat Rasmussen of Contador ooit doping hebben gebruikt, ondanks alle geruchten. Ik vind het een beetje irritant worden, steeds als er geen Fransman in het geel rijdt dan is er wel weer iets aan de hand.

Morgen weer een leuke etappe, en ook meteen een loodzware etappe. Op de Aubisque en de Marie Blanque zal het Contador toch echt in de aanval moeten, wil hij de tour nog pakken. Of hij moet een goede tijdrit rijden, ik denk wel dat hij veel tijdwinst gaat pakken in de vlakke tijdrit van zaterdag. Maar 2,33 minuten is toch wel erg veel. Ik heb er al zin in, en hopelijk gaat Contador het redden ^_^

Bewerkt: door M4X
Link to comment
Delen op andere websites

Toen ik het dopingnieuws gisterenavond rond 18u30 hoorde schrok ik enorm. "Toch niet wéér?!"

Het lijkt wel Landis zoals vorig jaar. Een inzinking van jewelste, en de dag nadien impressionant naar de zege rijden.

Vinokourov daalt zeker niet in mijn achting, hij blijft voor mij een zeer groot coureur, maar het is natuurlijk verschrikkelijk jammer. Het wielrennen krijgt weer zware klappen, net zoals de Tour de France. Want het is nu al het 2de jaar op rij dat een van de favorieten betrapt wordt.

Ik heb gisterenavond naar Tour 2007 gekeken op één en vond het een zeer goede discussie.

Er werd gezegd dat het met het wielrennen niet goed gaat nu met al die dopingzaken, maar dat het uiteraard wel uitvergroot wordt.

Zo is in de atletiek nog maar net een hoogspringster voor de 2de maal! in haar carrière betrapt, en daar staat in de krant slechts een klein artikeltje over. Terwijl dat bij de wielersport gespreid zou zijn over verschillende pagina's.

Uiteraard is het jammer voor Vino's ploegmakkers. Ik denk dan meteen aan Klöden en Kasheskin. De uitspraak van de ploegleider van Astana, Marc Biver, was cynisch maar wel waar:

"Er zijn twee manieren om bekend te worden in de Tour: ofwel door die te verlaten ofwel door die te winnen. Wij hebben voor de eerste optie gekozen."

Ik ga Vinokourov zeker missen in het peloton, ondanks wat hij gedaan heeft. Kijken hoe het peloton straks zal reageren op de Aubisque.

Het wielrennen heeft het hard te verduren met al de dopingzaken, maar ze heeft ook nog het probleem dat het enorm wordt uitvergroot.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik Tour de France hoor, dan hoor ik doping. Die wielrenners maken zich niet echt geloofwaardig meer, de helft gebruikt doping lijkt het zo wel. Het is erg jammer, want hierdoor wordt de sport verpest. En is ook al van diverse zenders afgegooit door die dopingtroep. Het valt ook niet op als je de ene dag bijna van je fiets valt en de andere dag opeens met volle kracht de berg op fietst :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...