Jump to content

Tour de France 2007


NandroDavids

Recommended Posts

Het is nog helemaal niet zeker dat Rasmussen doping heeft gebruikt, daarom vind ik het ook zo stom, hij is uit de Tour gezet omdat hij een verkeerde verblijfplaats heeft opgegeven.

Rabobank heeft, denk ik, onder de druk van vooral de Franse pers Rasmussen eruit gezet, ik vind het schandelijk.

...

Men moet gewoon vast houden aan: Onschuldig tot het tegendeel bewezen en door die grote druk van de buitenwereld wordt, onder andere de Rabobankt bijna gedwongen Rasmussen dus (ik vind tot nu toe) onterecht uit de tour gehaald.

Stel je voor: Het blijkt dat Rasmussen nooit doping heeft gebruikt. Dan is het natuurlijk verschrikkelijk zonde.

Rasmussen is níet uit de Tour gezet omdat hij verdacht wordt van dopinggebruik, maar omdat hij tegenover zijn ploeg en de rest van de wielerwereld heeft gelogen over zijn verblijfplaats in de maand voor de Tour. Daarmee is hij nog niet betrapt op het gebruik van doping, maar hoe geloofwaardig is hij nu? Waarom zou een wielrenner zijn echte verblijfplaats niet laten weten? Daar kan maar één reden voor zijn: Illegale praktijken.

Niks onder druk van de Franse pers dus, want daar was Rabobank prima tegen bestand de afgelopen week. Alleen zij waren tot gisteren in de overtuiging dat Rasmussen enkel tweemaal onvindbaar was voor een dopingcontrole vanwege het te laat insturen van zijn verblijfplaats. Dat bleek gisteren dus anders te zijn, want hij was in Italië en níet in Mexico, zoals hij wel beweerde. Dan rest er naar mijn mening maar één oplossing: Uit de Tour zetten én ontslaan, want in deze broze wielerwereld kun je geen leugenaars gebruiken.

En nu hopen op een mooie etappezege van Boogerd :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    15

  • Pitbull

    11

  • GTA-Sheep

    8

  • demontventoux

    5

Ik kwam gisterenavond net terug van de voetbal (Lokeren - Club Brugge 1 - 0 BTW) en keek naar het nieuws en zie daar Rasmussen rijden...Tja, mijn eerste gedacht was toen al van: "Nog een die doping genomen heeft". Blijkbaar dus niet. Hij heeft geen doping genomen, maar heeft gelogen over zijn verblijfplaats net voor de tour...

Maar allemaal omwille van dit blijf ik zeker nog naar de tour kijken. Na het vertrek van Vinokourov ben ik altijd voor Contador blijven supporteren. Zo jong en o zo goed...

De vraag is natuurlijk: Blijft u geloven in de tour?

Tja, langs een kant wel, maar langs de andere kant niet...Je weet wel wat ik bedoel

Het kieken met de gouden eieren heeft zichzelf geslacht

Link to comment
Delen op andere websites

Das waar.Het is wel al de derde die doping heeft gebruikt,maar ik blijf kijken!.Nu gun ik Contador om te winnen,maar of hij doping heeft gebruikt....!?

Ja, hoogstwaarschijnlijk wel. Hij blijven in de schaduw van Rasmussen, maar hij reed bij Liberty Seguros, waar Fuentes huishield, er zijn zakjes met A.C. gevonden (Alberto Contador) En hij is kroongetuige geweest in de zaak Fuentes, waardoor alle aanklachten vervielen :-(

Bewerkt: door Dark_GTA_Mike
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vindt het wel moedig van Rabobank om Rasmussen,toch de gele trui en bijna zeker van de eindzege, uit de Tour te zetten. Anderzijds vindt ik dat deze Tour een grote klucht aan het worden is.Deze Tour heeft de wielersport al een paar zware klappen gekregen. Deze sport wordt meer en meer ongeloofwaardig. Spijtig voor de renners die het wel eerlijk willen spelen

Link to comment
Delen op andere websites

Ik volg de Tour helemaal niet, alleen hoor steeds spul op het nieuws. Een slimme zet dat ze die gast er uit gegooit hebben. Hij liegt niet voor niks over zijn verblijfsplaats, dus dan doet hij vast iets wat niet mag. Het is slim van de Rabobank dat ze hem er nu uitgezet hebben, anders had hij misschien gewonnen, en als ze daarnaar nog dingen van doping etc bij hem aantreffen dan is het heel erg slechte reclame voor de Rabobank. Ik hoorde dat ze de taart voor alle medewerkers etc al hadden besteld :schater:

Deze sport is door al die doping niet erg geloofwaardig meer vindt ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Nu wil ik wel eens mijn zegje doen.

Vorig jaar begon het al, het eerste jaar na Arsmstrong, iedereen verwachtte een spannende strijd tussen mannen als Basso, Ullrich, Vinokourov en nog 10tal namen. De dag voor de tour ontploft een (doping)bom. Basso, Ullrich, Mancebo, 4 Astana-leden, etc.. mogen niet meedoen i.v.m. de dopingzaak van de dokter Fuentes. Bij mij zelf was er een grote teleurstelling tegenover de renners, Basso een wondertalent wordt gepakt, Ullrich nog zo'n wondertalent wordt gepakt.

Nuja, de Tour moest nog gereden worden dus het kon toch nog wel een leuke tour worden. En of dat het een leuke Tour werd. Landis komt het best uit de Alpen en lijkt op een eindoverwinning af te stevenen maar dan geraakt er een monstervlucht op stand en staat Oscar Pereiro Sio in het geel. Iedereen dacht dat het na de eerste bergrit weer voor Landis was dat geel omdat Pereiro niet meekon in de Alpen. Uiteindelijk kraakt Landis helemaal en verliest bergen minuten. De volgende dag zet hij iedereen op zijn plaats door bijna 6 minuten te pakken. En na de tijdrit wint Floyd Landis de Tour van 2006.

Maar dan ontploft er weer een dopingbom, Landis is positief getest in zijn wonderbaarlijke rit naar Morzine. Landis schreeuwt zijn onschuld uit. De zaak is nog altijd niet duidelijk.

Op dat moment dacht ik bij mijn eigen : "Hopelijk is het vorig jaar een wat leukere, dopingvrijere tour"

Tja, mijn gedachte komt allesbehalve uit :

-De eerste dopingzondaar in deze tour is Patrik Sinkewitz. Een duitser van T-Mobile wordt positief bevonden en wordt uit de tour gezet.

-Vinokourov dé torenhoge topfavoriet om deze Tour te winnen valt, kraakt in de bergen en speelt niet meer mee voor de eindoverwinning. Maar wat gebeurt er dan? Vino wint de tijdrit, daarna een bergrit en lijkt herrezen. Een paar dagen erna krijg ik te horen dat Vino toch wel positief getest is op de tijdrit zeker, Vinokourov dé held van Kazachstan, de man waarvoor ik door het vuur ging dat hij geen naald zou aanraken wordt positief bevonden. Gevolg: heel Astana incl. Klöden en Kasheskin zijn naar huis.

-Ondertussen zijn Rasmussen en Contador dé 2 die hoogswaarschijnlijk voor de eindoverwinning vechten, wat blijkt Rasmussen liegt tegen zijn ploeg over de plaats waar hij trainde. Gevolg : Rabobank ontslaat Rasmussen, Rasmussen rijdt niet meer mee in de Tour, het geel gaat naar Contador.

-Ook Moreni heeft een positief plasje afgeleverd. Gevolg : Heel de Cofidis-ploeg wordt uit de tour gezet.

-De gele - en witte truidrager Alberto Contador wordt ook al verdacht in de dopingzaak van die dokter Fuentes, er zou namelijk A.C. op Fuentes's lijst staan.

Sorry hoor, ik ben nog altijd een wielerfan, maar mijn geloof in deze sport heeft een heel groot litteken gekregen. Mijn respect voor mooie prestaties is helemaal weg en veranderd in wantrouw. Mijn interesse in de Tour is vermindert... :N

Ochja ik zal nog maar iets positief vermelden in deze post. Mijn ploeg waarmee ik meedoe in Megabike(eerder vermeld in dit topic) doet het uitstekend. Op dit moment sta ik 234 ste van de 40 000 (!). De eerste 250 krijgen een prijs, dus er is kans. Hier mijn ploeg nog eens :

Isasi

Förster

Klöden

Moreau

Benatti

Contador

Zubeldia

Fisher

Evans

Sastre

Rasmussen

Fothen

Link to comment
Delen op andere websites

De beslissende tijdrit in de Tour de France is uitgegroeid tot een ware thriller. Cadel Evans en Levi Leipheimer legden in de 55,5 km lange chronorace naar Angoulême gele trui Alberto Contador het vuur aan de schenen, maar strandden op een habbekrats seconden van de leiderstroon. Leipheimer, die de tijdrit won, staat in het algemeen klassement nog op 31 seconden van Contador. Voor Evans, tweede in de rituitslag, bedraagt het verschil nog amper 23 seconden.

Maar toch denk ik dat het zo gaat blijven (althans, ik hoop dat Leipheimer op 3 blijft staan...).

Link to comment
Delen op andere websites

Mij maakt het nu niet zoveel meer uit wie de tour wint, ik had het leuk gevonden als Rasmussen had gewonnen omdat hij voor een Nederlandse ploeg reed. Maar nu maakt het voor mij niet meer uit omdat ik geen favoriet meer heb, ik heb evenveel bewondering voor Leipheimer als voor Contador en Evans. Ik ben het overigens niet eens met de beslissing van Rabobank om Rasmussen eruit te gooien. Hij loog over zijn verblijfplaats, maar er zijn geen tekenen van doping. Misschien had hij gewoon een druk trainingsschema en had hij geen tijd voor een doping controle, misschien is hij bang voor naalden voor een bloedtest, misschien vond hij het niet nodig omdat hij zelf wist dat hij geen doping had gebruikt, je weet het niet. Ik vind het niet goed dat hij heeft gelogen, maar ik vind het nog geen reden om hem uit de tour te gooien, had hem dan een dikke boete gegeven ofzo. Zijn leven ligt nu wel overhoop, wielrennen was waarschijnlijk hetgene waar hij zo veel van houdt, en dat is nu weg.

Link to comment
Delen op andere websites

Even een korte samenvatting van de Tour volgens mij:

Rasmussen

Rasmussen stopt nog niet met wielrennen hoor. :) Tot op heden loopt zen contract bij Rabobank nog steeds, al zal het volgens mij op het einde van dit jaar niet meer verlengd worden. Misschien een aankoop voor Quickstep volgend jaar (denkt aan Virenque). De straf van Rasmussen is naar mijn mening helemaal terecht, blijven liegen tot je in je eigen leugens verstrikt raakt is niet bepaal slim. De renners van Predictor - Lotto zagen Rasmussen vorig jaar ookal anoniem trainen in Gap (Frankrijk), en toen probeerde hij meteen te vluchten toen hij zag dat iemand hem gezien had. Hij droeg niet zijn outfit van Rabobank, maar een outfit uit het Mountainbiken. Iemand die onder dopingcontroles probeert uit te komen, en anoniem probeert te trainen die kan je niet vertrouwen. En LBG, Rasmussen kreeg eerder deze Tour al een boete van de ploegleiding. (eentje van 10.000 euro) Als dat niet werkt moet je inderdaad harder optreden, dus ben ik het volledig eens met de beslissing van Theo De Rooj.

Tour 2007

Dat Contador de Tour van dit jaar wint, zal ook heel wat reacties krijgen. Vandaag las ik in de krant dat de Tourbaas niet helemaal gelooft in Contadors onschuld in het dossier Peurto. Ze vinden altijd wel iets om de Tourwinnaar in twijfel te trekken. Vooral als die inverband is gebracht met een dopingschandaal. Daarom was het beter geweest dat mijn favoriet Cadel Evans de Tour had gewonnen. Wat Levi Leipheimer de voorbije dagen liet zien, vindt ik buitengewoon. Vroeger eindigde hij altijd buiten de Top 10 of op een afgedankte ereplaats, maar nu onderscheid hij zich ook als goede klimmer. Misschien moet ik zijn prestatie niet in twijfel trekken, want anders zou ik ook Boonen kunnen beschuldigen die het heel wat beter doet dan vorig jaar en een minder voorjaar volledig kan goedmaken.

Mauricio Soler kunnen we als grote verassing zien deze Tour. Hij is niet om aan te zien, maar hij rijdt zeer goed berg op en verdient het 100% om morgen in Parijs op het podium te staan.

Vinokourov

Het geval Vinokourov kwam bij mij heel hard aan. Hij was één van de renners waar ik naar op keek, maar volgens mij is hij bij zijn val niet alleen op zijn knieen gevallen maar ook op zijn hoofd. Een renner van die klasse moet geen doping nemen om te winnen, zijn slechte resultaten waren enkel te wijten aan die domme val. Als Vino slim was geweest liet hij de Tour van dit jaar vallen, en probeerde hij het in zijn laatste jaar (volgend jaar) opnieuw. Maar nee, hij neemt doping en zijn carriere zit erop. Hij straft er zich zelf hard mee, en natuurlijk ook zijn ploeg. Zijn grote droom zal hij nooit kunnen laten uitkomen, en dat is helas zijn eigen domme schuld.

svenieqh8.jpg

Nu hij betrapt is, kan ik deze Sign niet meer gebruiken. :7

Bewerkt: door Svenie
Link to comment
Delen op andere websites

Laat ikzelf maar even aftrappen in dit topic door het team bekend te maken waarmee ik deelneem aan Ploegleider, het Tourspel van Dagblad van het Noorden. De volgende 9 renners moeten mij de winst bezorgen:
  • Robbie McEwen - Predictor Lotto
  • Andreas Klöden - Astana
  • Denis Mentsjov - Rabobank
  • Cadel Evans - Predictor Lotto
  • Tadej Valjavec - Lampre
  • Michael Rogers - T-Mobile
  • Vladimir Karpets - Caisse d'Epargne
  • Vladimir Gusev - Discovery Channel
  • Iván Gutierrez - Caisse d'Epargne

Alle renners zijn een bepaald aantal punten waard en je totaal (inclusief 5 reserves) mag niet meer zijn dan 100 punten. Vandaar dat je niet willekeurig allerlei renners op kunt stellen en ik moest dus op zoek naar de perfecte combinatie. Hopelijk heb ik die gevonden...

Absoluut niet de perfecte combinatie dus, want het werd één groot drama: McEwen viel al vroeg uit, Rogers viel in de tweede bergetappe al uit, Mentsjov viel zwaar tegen en stapte af en Klöden moest dankzij Vinokourov naar huis. Slechts 5 renners haalden Parijs dus, maar dat betekent niet dat die wél goed gescoord hebben. Valjavec eindigde steevast rond de 20e plek en heeft een miniem aantal punten bijeen gesprokkeld, Karpets kan alleen nog maar tijdrijden, Gusev kán alleen maar tijdrijden en Gutierrez viel aan maar werd weinig beloond. Behalve dan in de tijdritten, waar hij toch wel vrij goed scoorde.

Blijft over: Cadel Evans, de enige renner die goed heeft gescoord bij mij.

Volgend jaar beter dan maar :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ochja ik zal nog maar iets positief vermelden in deze post. Mijn ploeg waarmee ik meedoe in Megabike(eerder vermeld in dit topic) doet het uitstekend. Op dit moment sta ik 234 ste van de 40 000 (!). De eerste 250 krijgen een prijs, dus er is kans. Hier mijn ploeg nog eens :
Isasi

Förster

Klöden

Moreau

Benatti

Contador

Zubeldia

Fisher

Evans

Sastre

Rasmussen

Fothen

Deze ploeg stond 2 ritten later (t.e.m. de tijdrit van gisteren) nog 'maar' 300ste. Maar zoals je ziet heb ik vandaag Benatti én worden de punten van het klassement toegedient, waarvan ik de 1ste, 2de, 4de en 5de heb. ^_^

Ik hou jullie nog op de hoogte. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...