Jump to content

Eredivisie 2007/2008


Bright

Recommended Posts

Boeiiuuh, als het erop aankomt maakt Huntelaar ze toch niet, echt belangrijke goals dan he. En PSV wordt toch elk jaar kampione dusja...WE WORDEN ALTIJD KAMPIOEN!! En wil jij trouwe zegge da PSV slechten spitsen heeft?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 420
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Groot-Duimpje

    60

  • RobertSA

    30

  • NilsHolgersson

    28

  • GekkieJ01

    27

Boeiiuuh, als het erop aankomt maakt Huntelaar ze toch niet, echt belangrijke goals dan he. En PSV wordt toch elk jaar kampione dusja...WE WORDEN ALTIJD KAMPIOEN!! En wil jij trouwe zegge da PSV slechten spitsen heeft?
Nee, ik wil niet zeggen dat PSV slechte spitsen heeft, ik wil enkel aantonen dat 't belachelijk is zoals jij praat over Huntelaar. Elk jaar wordt hij clubtopscorer, bij welke club hij ook maar speelt, en dan ga jij denigrerend doen over de goals die hij tegen De Graafschap maakt. Sorry hoor, maar Huntelaar is een betere spits dan Fárfan, Lazovic of Koevermans.

O ja, dat kampioenschap zullen we nog wel zien...ik heb goede hoop met Davids in aantocht :)

Link to comment
Delen op andere websites

Boeiiuuh, als het erop aankomt maakt Huntelaar ze toch niet, echt belangrijke goals dan he. En PSV wordt toch elk jaar kampione dusja...WE WORDEN ALTIJD KAMPIOEN!! En wil jij trouwe zegge da PSV slechten spitsen heeft?
Nee, ik wil niet zeggen dat PSV slechte spitsen heeft, ik wil enkel aantonen dat 't belachelijk is zoals jij praat over Huntelaar. Elk jaar wordt hij clubtopscorer, bij welke club hij ook maar speelt, en dan ga jij denigrerend doen over de goals die hij tegen De Graafschap maakt. Sorry hoor, maar Huntelaar is een betere spits dan Fárfan, Lazovic of Koevermans.

O ja, dat kampioenschap zullen we nog wel zien...ik heb goede hoop met Davids in aantocht :)

Ajax heeft opzich best wel een goed team. Goede spitsen, goede keeper alleen alles werkt nog niet helemaal. Psv heeft mischien dan wel niet zo'n goede spitsen maar wel een goede keeper. Maar Psv is al wel weer een echt team. :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Boeiiuuh, als het erop aankomt maakt Huntelaar ze toch niet, echt belangrijke goals dan he. En PSV wordt toch elk jaar kampione dusja...WE WORDEN ALTIJD KAMPIOEN!! En wil jij trouwe zegge da PSV slechten spitsen heeft?
Nee, ik wil niet zeggen dat PSV slechte spitsen heeft, ik wil enkel aantonen dat 't belachelijk is zoals jij praat over Huntelaar. Elk jaar wordt hij clubtopscorer, bij welke club hij ook maar speelt, en dan ga jij denigrerend doen over de goals die hij tegen De Graafschap maakt. Sorry hoor, maar Huntelaar is een betere spits dan Fárfan, Lazovic of Koevermans.

O ja, dat kampioenschap zullen we nog wel zien...ik heb goede hoop met Davids in aantocht :)

Hunterlaar is echt niet beter als Farfan. Als Lazovic ook niet, zeker niet als je bedenkt dat Lazo nog lang niet uitgeleerd is. Koevermans legt er ook altijd veel in, vorig jaar toch ook 22? Hunterlaar is ook goed, maar ik vind dat ie zich in topwedstrijden meer moet laten gelden..

Link to comment
Delen op andere websites

Boeiiuuh, als het erop aankomt maakt Huntelaar ze toch niet, echt belangrijke goals dan he. En PSV wordt toch elk jaar kampione dusja...WE WORDEN ALTIJD KAMPIOEN!! En wil jij trouwe zegge da PSV slechten spitsen heeft?
Nee, ik wil niet zeggen dat PSV slechte spitsen heeft, ik wil enkel aantonen dat 't belachelijk is zoals jij praat over Huntelaar. Elk jaar wordt hij clubtopscorer, bij welke club hij ook maar speelt, en dan ga jij denigrerend doen over de goals die hij tegen De Graafschap maakt. Sorry hoor, maar Huntelaar is een betere spits dan Fárfan, Lazovic of Koevermans.

O ja, dat kampioenschap zullen we nog wel zien...ik heb goede hoop met Davids in aantocht :)

Hunterlaar is echt niet beter als Farfan. Als Lazovic ook niet, zeker niet als je bedenkt dat Lazo nog lang niet uitgeleerd is. Koevermans legt er ook altijd veel in, vorig jaar toch ook 22? Hunterlaar is ook goed, maar ik vind dat ie zich in topwedstrijden meer moet laten gelden..

Laat me niet lachen :schater: , Huntelaar is wel beter , waarom is ie dan topscoorder altijd , en nu trouwens ook ,

ja in Topwedstrijden beter presteren , iedereen kan ze dag niet altijd hebben ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie Koevermans/Farfan/lazovic nog geen omhaal maken tijdens een voorzet om een doelpunt te maken. Ik weet dat Lazovic nog moet wennen aan PSV maar Huntelaar zit ook pas 1 jaar bij Ajax en was al weer topscoorder... Wat een belachelijke reactie zeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie Koevermans/Farfan/lazovic nog geen omhaal maken tijdens een voorzet om een doelpunt te maken. Ik weet dat Lazovic nog moet wennen aan PSV maar Huntelaar zit ook pas 1 jaar bij Ajax en was al weer topscoorder... Wat een belachelijke reactie zeg.

Als Psv er nooit was geweest dan hadden jullie nooit Hunterlaar gehad. 0_0

Link to comment
Delen op andere websites

Heeft Huntelaar bij PSV gespeelt dan? , Ik dacht altijd bij FC. Heereveen en daar speeldde hij ook super goed dus pas maar op.
Huntelaar stond in z'n jongere jaren onder contract bij PSV en werd verhuurd aan AGOVV. Ondanks 't feit dat hij daar extreem veel scoorde lieten de topscouts van PSV 'm maar zo gratis en voor niets vertrekken naar SC Heerenveen...en ook daar scoorde hij aan de lopende band, wat hij nu ook bij Ajax doet. Een echte topspits dus :)

Koevermans heeft 'r vandaag overigens weer 2 ingelegd en ik moet dan ook eerlijk zeggen dat hij nog 't meest in de buurt van 't niveau van Huntelaar komt: Ook hij schiet er elk jaar weer flink wat ballen in. Máár, ik blijf erbij dat Huntelaar op 't moment de beste spits is in de Eredivisie, maar die discussie heeft denk ik weinig zin aangezien Ajax-PSV/Feyenoord-discussies toch nooit een eenduidend antwoord op zullen leveren.

Link to comment
Delen op andere websites

Even de Speelronde van Zondag neerzetten:

12:30

Sparta Rotterdam-Ajax

FC Twente-Roda JC

Vitesse-Feyenoord

14:30:

sc Heerenveen-Heracles Amelo

AZ-FC Groningen.

Link to comment
Delen op andere websites

Boeiiuuh, als het erop aankomt maakt Huntelaar ze toch niet, echt belangrijke goals dan he. En PSV wordt toch elk jaar kampione dusja...WE WORDEN ALTIJD KAMPIOEN!! En wil jij trouwe zegge da PSV slechten spitsen heeft?
Nee, ik wil niet zeggen dat PSV slechte spitsen heeft, ik wil enkel aantonen dat 't belachelijk is zoals jij praat over Huntelaar. Elk jaar wordt hij clubtopscorer, bij welke club hij ook maar speelt, en dan ga jij denigrerend doen over de goals die hij tegen De Graafschap maakt. Sorry hoor, maar Huntelaar is een betere spits dan Fárfan, Lazovic of Koevermans.

O ja, dat kampioenschap zullen we nog wel zien...ik heb goede hoop met Davids in aantocht :)

Hunterlaar is echt niet beter als Farfan. Als Lazovic ook niet, zeker niet als je bedenkt dat Lazo nog lang niet uitgeleerd is. Koevermans legt er ook altijd veel in, vorig jaar toch ook 22? Hunterlaar is ook goed, maar ik vind dat ie zich in topwedstrijden meer moet laten gelden..

Laat me niet lachen :schater: , Huntelaar is wel beter , waarom is ie dan topscoorder altijd , en nu trouwens ook ,

ja in Topwedstrijden beter presteren , iedereen kan ze dag niet altijd hebben ;)

Is ie altijd topscoorder dan? Dacht 't niet he. Farfan, Koevermans en Lazovic staan hun mannetje zeker, Huntelaar zie je soms hele wedstrijden niet, hij moet nog veel leren, wat hij niet bij Ajax kan. Ik bedoel, Ajax presteert niks meer op Europees Niveau, dus hoe kan hij zich nu ontwikkelen?!

Link to comment
Delen op andere websites

Uitslagen 7-10-2007:

Sparta - Ajax 2-2

Twente - Roda 0-1

Vitesse - Feyenoord 0-1

Stand 7-10-2007:

1 Feyenoord 7 6 0 1 18 16 - 5

2 Ajax 7 5 2 0 17 26 - 9

3 PSV 7 5 2 0 17 16 - 1

4 NAC Breda 7 4 1 2 13 10 - 11

5 FC Twente 6 3 3 0 12 10 - 3

6 Vitesse 7 4 0 3 12 8 - 7

7 FC Utrecht 7 3 2 2 11 13 - 14

8 De Graafschap 7 3 2 2 11 10 - 13

9 FC Groningen 6 3 1 2 10 9 - 7

10 Roda JC 6 2 2 2 8 12 - 12

...

En wie is de beste? :D Al dat PSV/AJAX gekibbel hier maar feyenoord staat toch maar weer mooi 1ste. :dans:

Link to comment
Delen op andere websites

Alves én SC Heerenveen in recordboeken

Met zijn zeven doelpunten schoot Afonso Alves niet alleen zichzelf maar ook SC Heerenveen in het recordboek. Nog nooit scoorde iemand zo vaak in één duel, terwijl de Friese club nog nooit zo ruim won in de Eredivisie.

Alves verbeterde het record dat vier spelers tot zondagmiddag deelden. Dirk Lammers, Pierre Kerkhofs, Johan Cruijff en Marco van Basten maakten allen al eens zes doelpunten in één wedstrijd. Henk Schouten maakte als prof de meeste treffers in één wedstrijd. De voormalig Feyenoorder scoorde ooit negenmaal, maar deed dit in 1956 voor het ontstaan van de Eredivisie.

MEESTE GOALS IN ÉÉN EREDIVISIEDUEL Afonso Alves 7 goals 2007: Heerenveen-Heracles 9-0

Dirk Lammers 6 goals 1958: DOS-SHS 10-0

Pierre Kerkhofs 6 goals 1959: SC Enschede-Argon 6-3

Johan Cruijff 6 goals 1970: Ajax-AZ'67 8-1

Marco van Basten 6 goals 1985: Ajax-Sparta 9-0

De zevenklapper van Alves in de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo heeft voor SC Heerenveen bijgedragen aan een historische uitslag. De 9-0 overwinning gaat de boeken in als de grootste Eredivisiezege aller tijden van de Friese club. De vorige recordzege dateerde van 22 april 2005, toen Heerenveen in het Abe Lenstra Stadion met 7-1 won van RBC Roosendaal.

Door Heracles met een marge van negen doelpunten te verslaan, heeft SC Heerenveen zich bovendien bij een select groepje Eredivisieclubs geschaard. Slechts zeven andere clubs slaagden er ooit in met ten minste negen goals verschil te winnen: Ajax (zes keer), PSV (drie keer), DOS (twee keer), MVV, SC Enschede, DWS en Feijenoord (alle één keer).

GROOTSTE ZEGES IN EREDIVISIE 19-05-1972 Ajax–Vitesse 12-1

18-04-1998 PSV–FC Volendam 10-0

13-10-1973 PSV–Go Ahead Eagles 10-0

08-12-1963 Feijenoord–NAC 10-0

14-12-1958 DOS–SHS 10-0

08-05-1960 Sittardia–SC Enschede 1-10

07-10-2007 SC Heerenveen–Heracles 9-0

18-03-2001 Ajax–Sparta 9-0

23-08-1987 PSV–FC Utrecht 9-0

08-12-1985 Ajax–Sparta 9-0

06-01-1974 Ajax–FC Groningen 9-0

05-11-1972 Ajax–FC Den Bosch 9-0

03-05-1964 DWS–ADO 9-0

18-04-1960 Ajax–FC Volendam 9-0

22-03-1959 DOS–DWS/A 9-0

13-10-1957 MVV–BVV 9-0

Gertjan Verbeek liet Afonso Alves voor het eerst deze competitie starten. Dat heeft Heracles Almelo gemerkt. De Braziliaan explodeerde met liefst zeven doelpunten en hielp daarmee SC Heerenveen aan een 9-0 overwinning.

Al na achttien minuten was de wedstrijd tussen SC Heerenveen en Heracles beslist in het Abe Lenstra Stadion. En had Alves zijn eerste hattrick van dit seizoen op het scorebord. In de tiende minuut schoot hij raak na een steekpass van Gerald Sibon. In de zeventiende minuut knalde hij een effectvolle vrije trap achter Martin Pieckenhagen. En een minuut later scoorde Alves wederom.

Daarmee was de wedstrijd beslist. Heerenveen was veel te sterk voor Heracles, dat er niet aan te pas kwam in Friesland. Toch bleef de 3-0 lang op het scorebord staan totdat Alves zich weer eens meldde. Eerst was hij de bliksemafleider bij de 4-0 van Sibon, die de kruising vond na een pass van Jakob Poulsen.

In de 68ste minuut was het opnieuw de beurt aan Alves: hij speelde Pieckenhagen door de benen voor 5-0, maakte van dichtbij de 6-0 na een voorzet van Michael Dingsdag, tikte de 7-0 binnen na een pass van Miralem Sulejmani en was alert bij de eerste paal voor de 8-0. Alves was ook nog bij de 9-0 betrokken: hij stapte over de bal waarna Sibon zijn tweede doelpunt maakte.

Verbeek gunde Alves nog een applauswissel, ook al had de coach al drie keer gewisseld. Zo speelde Heerenveen de wedstrijd met tien man uit. Het was een passende beloning, want Alves vestigde een record: nog nooit maakte iemand zeven goals in de Eredivisie.

Door de ruime zege heeft Heerenven acht punten uit zeven duels. Heracles blijft op vier steken. Alves is met zijn zeven goals tweede op de topscorerslijst achter Klaas-Jan Huntelaar.

Bron: www.vi.nl

Mooi record van hem, hij maakt het in de steek laten van zijn club al ver goed.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...