Jump to content

FIFA 08


Marsmello

Recommended Posts

FIFA 08



Cover

De Braziliaan Ronaldinho zal voor het derde jaar op rij schitteren op de voorkant van FIFA 08, de nieuwste voetbalgame van Electronic Arts dat in de herfst moet uitkomen op onder andere de PlayStation 3 en Xbox 360. Hij zal hierbij vergezeld worden van enkele andere topspelers uit de voetbalwereld.

Ronaldinho zal in Spanje met Sergio Ramos op de voorkant staan, in Duitsland met Miroslav Klose, met Andreas Ivanschitz in Oostenrijk, Tranquillo Barnetta zal hem vergezellen in Zwitserland en Florent Malouda en Frank Ribery zullen samen met ROnaldinho in Frankrijk op de voorkant staan. De spelers voor de andere landen zullen later bekend gemaakt worden.

Ronaldinho zal tevens meewerken aan de motion capturing. Ook Miroslav Klose, Sergio Ramos, Tranquillo Barnetta en Andreas Ivanschitz zullen de bekende gele bolletjes opgeplakt krijgen, zodat in FIFA 08 straks superrealistische bewegingen zullen zitten. De bewegingen van deze topspelers worden vandaag afgenomen in Barcelona.

Commetaar

Jongstleden had Andrew Wilson, de Electronic Arts Executive Producer of Football een gesprek met gaming site Computer and Video Games over de toekomst van sport games. Wat hebben ze nog in petto tijdens deze dagen in de console wars.

Andrew Wilson wist onder andere te vertellen dat de current-gen ten einde zijn Latijn was. De discs waren volledig beschreven. Vorig jaar had FIFA 26 leagues, 15.000 spelers, kits, stadiums, audio en muziek die er voor zorgden dat er gewoon geen plaats meer was op de discs. The next-gen discs bieden meer plaats zo is er een mogelijkheid om meer commentaar toe te voegen. EA overweegt om “Dynamic Commentary” toe te voegen in hun games. Zo zullen gamers nooit tweemaal hetzelfde horen tijdens een match.

Of deze functie de uiteindelijke game zal halen blijft nog even gissen. Maar voor ons lijkt dit alvast een leuke functie.

Vaardigheden

Het FIFA 08 nieuws begint goed op gang te komen. Vandaag hebben we het officiële Nederlandse persbericht met 7 bijbehorende screenshots ontvangen. Het persbericht rept over de Next-Gen Xbox 360 en PlayStation 3 versie van FIFA 08. De komende weken zullen specifieke kenmerken voor andere platformen waaronder de Wii, PC, PS2, PSP, Nintendo DS en mobiel bekend gemaakt worden.

Vrije trap Ribery

Schot Klose

WERK AAN JE VAARDIGHEDEN EN SPEEL ALS EEN PROF IN EA’S FIFA 08 VOOR XBOX 360 EN PLAYSTATION 3

Geavanceerde kunstmatige intelligentie, realistische schiettechnologie, nieuw speltype Speel als prof, en instelbare vaardigheidsmoves: voel de uitdaging en passie van een professionele voetballer

Schiphol-Rijk, Nederland – 6 juni 2007 – Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) maakte vandaag de enorme veelzijdigheid en diepte van de gameplay bekend van EA SPORTS™ FIFA 08 voor de Xbox 360™ en het PLAYSTATION®3 computer entertainment systeem. De game biedt een totale voetbalervaring die op sublieme wijze de complexiteit, finesse en pracht van de echte voetbalwereld evenaart. FIFA 08 daagt spelers uit de vaardigheden te leren die nodig zijn om te voetballen als een prof. Wereldwijd kunnen fans de pieken en dalen van echte spelers ervaren en de uitdagingen aangaan die profs dagelijks doorstaan. In FIFA 08 moet je jezelf op het veld bewijzen: je vaardigheden perfectioneren, je spel op een hoger niveau tillen en je club tot de overwinning leiden.

De gameplay-engine van FIFA 08 is speciaal ontworpen voor de kracht van de Xbox 360 en PLAYSTATION 3. Dankzij de realistische animaties en exacte balcontrole voelt het alsof je zelf op het veld staat. De computerspelers in FIFA 08 worden aangestuurd door een kunstmatige intelligentie met een geavanceerde engine die op basis van 35 punten het spelersgedrag bepaalt. Doordat spelers meerdere factoren meenemen in hun beslissingen, zijn hun reacties bijzonder realistisch. De kunstmatige intelligentie brengt bedreigingen dynamisch in kaart waardoor de spanning en sensatie van voetbal in het spel goed tot uiting komen. Spelers zijn zich nu bewust van hun omgeving en ze reageren realistisch op bedreigingen en kansen. Al deze factoren nemen ze mee in het maken van intelligente voetbalbeslissingen.

Met het schietsysteem van FIFA 08 beschik je voor het doel over nog meer controle en precisie, waardoor je goals kunt nemen als een scherpschutter. De volwaardige 'next-gen' schot-engine berekent het succes van een schot op basis van een vrijwel oneindige combinatie van factoren, waaronder het baleffect, de druk van verdedigers, de spelerskenmerken, en zelfs de luchtdruk. Dit alles resulteert in dramatische schoten die elke keer weer uniek zijn.

In FIFA 08 ervaren fans voor het eerst de druk die echte voetballers elke dag voelen om te werken aan hun spel en vaardigheden. In het nieuwe speltype Speel als prof speel je als één voetballer en word je uitgedaagd dezelfde vaardigheden te leren als echte voetballers: van positiespel en tackles tot speloverzicht en passes.

"Dit is de tweede stap in de next-gen ontwikkeling van FIFA. Vorig jaar hebben we de game naar next-gen getild met de introductie van een nieuwe engine en verbluffende bal-fysica. Dit jaar introduceren we nieuwe gameplay en nieuwe speltypen, en leggen we meer nadruk op de finesse van voetbal", aldus Andrew Wilson, uitvoerend producent van FIFA 08. "In het speltype Speel als prof moet de speler denken en reageren als een professionele voetballer. Spelers ervaren zo alle emoties waar voetballers mee te maken krijgen tijdens een wedstrijd. Deze functie, gecombineerd met verbeteringen in de gameplay-engine, geven invulling aan onze belofte van een nog realistischere voetbal-gameplay."

In FIFA 08 wordt ook een systeem voor vaardigheidsmoves geïntroduceerd dat speciaal is ontworpen voor next-gen consoles. Dankzij het organische systeem kunnen spelers tricks en vaardigheden combineren. Zo kunnen ze typische bewegingen van echte voetbalsterren nabootsen of hun eigen speelstijl ontwikkelen. Spelersanimaties kunnen op een willekeurig moment worden onderbroken en gaan dan naadloos over in een andere beweging, zodat spelers kunnen reageren op de verdediging, net als in echte wedstrijden. Alleen als je voldoende vaardigheden beheerst om de verdediging te doorbreken en je tegenstander te passeren, kun je je team naar de overwinning leiden.

Het bekroonde speltype Interactieve competities, dat is geïntroduceerd in FIFA 07, wordt nu voor het eerst ingevoerd voor de Xbox 360 en PLAYSTATION 3. Vecht het hele seizoen voor je club tegen rivaliserende clubs in de Engelse Premier League, de Duitse Bundesliga, de Franse competitie of Mexicaanse 1ste divisie. Speel elke wedstrijd die zij ook spelen.

"De Interactieve competities zijn de meest succesvolle online toernooien ooit in de FIFA-reeks en ik vind het fantastisch dat we die nu gaan implementeren in de next-gen games van dit jaar. Ik ben een Leeds United-fan en het was voor mij bijzonder pijnlijk dat Manchester United vorig seizoen de eerste interactieve competitie, de Premier League, heeft gewonnen. Ik verwacht dat we de zaak dit jaar rechtzetten in FIFA 08", aldus Joe Booth, producent van FIFA 08 op Xbox 360 en PLAYSTATION 3. "Het mooie aan de Interactieve competities is dat het ontwikkelteam en ik wekelijks in contact staan met de FIFA-spelers via onze podcast in het spel. Inmiddels zijn we ruim een miljoen downloads verder. Het is een fantastische manier om te communiceren met andere fans, ervaringen te delen en vragen te beantwoorden."

FIFA 08 is realistischer en intenser dan ooit tevoren: de game bevat maar liefst 620 in licentie gegeven teams, 30 competities, en meer dan 15.000 spelers. Hierdoor is de game 20% groter dan FIFA 07 op de current-gen consoles.

FIFA 08 wordt ontwikkeld door EA Canada in Vancouver, Canada. De game wordt komende herfst wereldwijd uitgebracht voor het Xbox 360™ videogame and entertainment systeem van Microsoft, het PLAYSTATION®3 computer entertainment systeem, het PlayStation®2 computer entertainment systeem, de Wii™, de Nintendo DS™, de PSP® (PlayStation®Portable), PC en mobiel. De komende weken maakt EA de specifieke kenmerken bekend van de versies voor het PlayStation®2 computer entertainment systeem, de Wii, de Nintendo DS, de PSP, PC en mobiel.

Schot Malouda

Derby Milaan

Rooney aan de bal

Rooney tegen Chelsea

Ronaldinho tegen Ramos

Screens

Over een ruim drie weken zal Konami het nieuwste deel uit de Pro Evolution Soccer franchise gaan onthullen. EA Sports wil Konami graag voor zijn en vandaag zijn dan ook de eerste ingame screenshots en een video interview van FIFA 08 verschenen.

Eén van de nieuwe features van FIFA 08 is dat alle licenties van de current-gen versies van FIFA 07 nu ook in de next-gen versie van FIFA 08 zullen zitten. Dit betekent dus een 30-tal competities, 620 teams en ruim 15.000 spelers. Of de Nederlandse Eredivisie hier ook bij zit is nog niet bekend, maar wij gokken van wel aangezien deze wel in de current-gen versie van FIFA 07 zat.

FIFA 08 zal aan het begin van de herfst op de PlayStation 3 en Xbox 360 uitkomen. De eerste screenshots kun je hieronder bekijken.

Screenshot 1

Screenshot 2

Screenshot 3

Screenshot 4

11 tegen 11

''Be A Pro" zal een nieuwe manier zijn om FIFA te spelen. De "Be A Pro" spelmodus is de eerste stap naar een volledige 11-tegen-11 gameplay. Je bestuurd een speler of deze nu in balbezit is of niet. EA's Joe Booth is er van overtuigd dat 11-tegen-11 in FIFA mogelijk zal zijn tijdens de 2010 World Cup.

Helemaal nieuw is het besturen van een enkele speler niet Namco deed dit al in 1998 met "Libero Grande" voor de PlayStation.

Voorlopig zullen we het in FIFA 08 in ons eentje moeten doen. Met de marketig-power van Electronic Arts zouden we wellicht in Zuid Afrika tijdens de FIFA Interactive World Cup 2010 met een volledig team virtueel wereldkampioen kunnen worden.

Trailers

Er zijn op dit moment 6 Trailers. En je kan ze hier bekijken Trailers

Demo

De PC demo is uit.

Link!

Bron:EaSports

Bewerkt: door Marsmello
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 154
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Mister.X

    26

  • Groot-Duimpje

    24

  • Marsmello

    10

  • joshoon

    9

Ik heb de demo al gespeeld net, en ik moet eerlijk zeggen dat het een beetje van hetzelfde was. Had ik eerlijk gezegd al wel gedacht, want ik had het ook al gelezen. Natuurlijk zijn er hier en daar wel wat dingen opgepoetst, maar echt veranderd qua gameplay vind ik hem niet. Wel jammer overigens, want Fifa krijgt wel steeds meer potentie om PES te verslaan.

PES, daar verwacht ik wel het één en ander van. Sowieso is die reeks altijd al goed geweest, en zo te zien wordt PES 8 ook weer een toppertje (met schwalbes! :tu: ). Ik denk dat PES onderling wederom weer beter scoort, maar Fifa verbeterd ook. Al zij het met kleine stapjes (in mijn ogen).

Link to comment
Delen op andere websites

Als je gezien had was de demo maar 500mb. dat is heel weinig. ze willen at iedereen het kan spelen daarom is ie niet de beste

Sorry hoor, maar 500 mb is helemaal niet 'heel weinig'. Ok, het is niet veel maar ik zou het toch meer dan gemiddelde grootte noemen hoor.

Ook is het niet dat de demo maar 500 mb is dat het echte spel verbeterd, in gameplay, tegenover het officieele spel. -Matthijs- zegt dat de gameplay niet zo veel is verbeterd. Ook al is het een demo, het zal niet veel verbeteren. Ochja, het is ook maar zijn mening hoor.

Ik ben nu een demo aan het downen met 70 kb/s en dat gaat echt traag. Is er geen snelle downlink ergens? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Als je gezien had was de demo maar 500mb. dat is heel weinig. ze willen at iedereen het kan spelen daarom is ie niet de beste

Dat lijkt me logisch, maar het punt is dat die demo meestal een goede eerste indruk geeft over wat de game uiteindelijk wordt. In dit geval vond ik dus dat het veel op zijn voorganger, Fifa '07, leek. Qua gameplay vergeleken met Fifa '07 vind ik dus dat er niet veel veranderd is, als je snapt wat ik bedoel. Tevens wil die 500Mb niet echt veel zeggen. De MB's die er namelijk nog bij gaan komen, komen vooral van de dingen die nog toegevoegd moeten worden aan het spel, zoals de clubs, shirts en andere dingen. Op het gebied van de gameplay zal er echt niet veel meer veranderd worden, verwacht ik. Maar goed, dat is, zoals Jon-Asses al zei, mijn mening over het spel. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...