Jump to content

Voor Trein Springen

Recommended Posts

Geplaatst:
niet alleen machinist maar ook vrienden en familie

De vrienden en familie delen ook mee, want die hadden het huidige persoon kunnen helpen. Daarnaast moet de familie het maar accepteren, het is weer een keuze. En keuzes zijn er om te maken, ook'al zijn de zo gruwelijk als iets. Het is een keuze..

zo'n keuze is egoistisch want er zijn mensen die van je houden, en dan pleeg je zm en laat je ze in de steek

Nee de mensen die van het huidige persoon houden hadden ook misschien kunnen verkomen dat zoiets gebeurt.,,

als je niks aan die persoon ziet wat je zorgen blijkt te maken, en hij zegt niks kan hij of zij er niks aan doen
  • Reacties 291
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• moechy

29

• Groot-Duimpje

22

• Fiegel5

16

• 2fast{0}

15

Geplaatst:
niet alleen machinist maar ook vrienden en familie

De vrienden en familie delen ook mee, want die hadden het huidige persoon kunnen helpen. Daarnaast moet de familie het maar accepteren, het is weer een keuze. En keuzes zijn er om te maken, ook'al zijn de zo gruwelijk als iets. Het is een keuze..

zo'n keuze is egoistisch want er zijn mensen die van je houden, en dan pleeg je zm en laat je ze in de steek

Nee de mensen die van het huidige persoon houden hadden ook misschien kunnen verkomen dat zoiets gebeurt.,,

Oh ja natuurlijk. Alsof dat altijd het geval is.

Vaak is het voor famillie en kennisen een grote schok omdat ze niks doorhadden. Ik heb het zelf ook meegemaakt met iemand, en zelfs zijn eigen broer had dit niet kunnen voorzien.

Dus laat die linkse gedachte aub achterwegen, zelfmoordenaars die mensen achterlaten blijven egoistisch, hoe je het ook mag verheerlijken.

Geplaatst:
Dus laat die linkse gedachte aub achterwegen, zelfmoordenaars die mensen achterlaten blijven egoistisch, hoe je het ook mag verheerlijken.

Egoïstisch zeg je nou? Nee hoor helemaal niet, het is hun leven. Net zoals jij bepaalt dat je een spierbundel word, bepalen hun dat ze zelfmoord plegen. Vaak met een goede reden, als jij elke dag gepest word. Zo erg dat je nergens veilig bent, wedden dat jij het zo beu bent...

Geplaatst:

Egoïstisch zeg je nou? Nee hoor helemaal niet, het is hun leven. Net zoals jij bepaalt dat je een spierbundel word, bepalen hun dat ze zelfmoord plegen. Vaak met een goede reden, als jij elke dag gepest word. Zo erg dat je nergens veilig bent, wedden dat jij het zo beu bent...

Dan kun je nog honderden dingen doen, in plaats van het leven uitstappen. Zelfs verhuizen is een optie. En ja, het is hun leven, maar toevallig is hun leven ook andermans leven. Als 1 van je ouders zo'n beslissing zou nemen (Sorry voor het klote voorbeeld, maar is wel het beste voorbeeld wat ik nu kan bedenken) , denk ik niet dat je dat in dank afneemt.

Geplaatst:

dan zoek je hulp
Geplaatst:

Dan kun je nog honderden dingen doen, in plaats van het leven uitstappen. Zelfs verhuizen is een optie. En ja, het is hun leven, maar toevallig is hun leven ook andermans leven. Als 1 van je ouders zo'n beslissing zou nemen (Sorry voor het klote voorbeeld, maar is wel het beste voorbeeld wat ik nu kan bedenken) , denk ik niet dat je dat in dank afneemt.

Nee ik zal er niet gelukkig van worden, maar ik zal het wel gewoon accepteren..

Geplaatst:

Dat zeg je nu.

Geplaatst:

Dat zeg je nu.

Dat zeg ik inderdaad nu ja, maar dan hoor je me dat ook zeggen. Ik zou het zeker wel kut vinden, maar ik zou het ook accepteren..

Geplaatst:
Dat zeg ik inderdaad nu ja, maar dan hoor je me dat ook zeggen. Ik zou het zeker wel kut vinden, maar ik zou het ook accepteren..
Hoe weet je dat nou? Misschien ben je wel hartstikke boos als je het echt meemaakt. Je kan het je niet voorstellen, dus kan je ook niet met zekerheid zeggen dat je het zal accepteren.
Geplaatst:

In principe is zelfmoord wel egoïstisch, omdat je alleen denkt aan je eigen problemen, en niet aan de gevoelens van je nabestaande die je dan achterlaat.

En nog iets, je gaat het niet 'gewoon' accepteren, vooral met zelfmoorden blijf je met vraagtekens zitten, die blijven in je kop zitten.

Waarom pleegde diegene zelfmoord, vaak weet je deze dingen niet.

En het overlijden van een nabestaande accepteer je niet 'gewoon', d'r gaat vele dingen door je hoofd, en je blijft met dingen zitten, vooral als je eerste kerst/verjaardag etc. zonder diegene, dat vreet heel erg aan je.

En geloof me, dat gebeurt er als zoiets gebeurt.

Mijn vader is overleden, en zoiets accepteer je niet zomaar, hoe graag je het ook wilt.

Geplaatst:

Aaaaah hier MOET Classic even op reageren ^_^

Let's get to business ;)

Dit is gewoon een typisch voorbeeld van het falen van een Links-Cristelijk bestuur!

Sta gewoon Euthasie (dmv een spuitje!) toe. Probleem opgelost!

Want wat er nu gebeurt is dat we deze mensen van de rails kunnen schrapen of van de stoeptegels... :ch:

Geef ze een spuitje, ze gaan slapen en een mooie begravenis. KLAAR...

Nee dat gaat niet, want "men loopt dan met een grote boog om het leven en lijden heen" :ch:

So what? Het is MIJN leven... Als ik dat wil doe ik dat toch!

Geplaatst:
Hoe weet je dat nou? Misschien ben je wel hartstikke boos als je het echt meemaakt. Je kan het je niet voorstellen, dus kan je ook niet met zekerheid zeggen dat je het zal accepteren.

Zoals ik al zei, ik zou het erg vinden. Kut vinden, en misschien ook wel boos zijn ja. Maar ik weet van mezelf dat ik dat wel zou accepteren. Dan kan je dat niet geloven, maar dat doe ik zeker wel..

Geplaatst:

Accepteren is - in ieder geval voor mij - het laatste wat ik zal doen. Toen een klasgenoot van mij zich voor de trein had gegooid, heeft hij daar alle nabestaanden een klote gevoel mee gegeven. Iedereen had het willen voorkomen, terwijl niemand zoiets had kunnen verwachten.

Niemand snapte het. Hij had een vriendin, veel vrienden en was zeer sociaal. Een aantal uur voordat hij zichzelf voor de trein gegooid had, had hij ruzie met zijn ouders gehad over 'weet-ik-veel-wat' en was daarna gaan sporten, maar is dus nooit thuisgekomen.

Moet je nagaan wat voor een klote gevoel hij zijn ouders heeft gegeven. Deze voelden zich dus zo schuldig, dat het in mijn ogen zelfs onmogelijk is om zijn keuze voor maar 0,1% te accepteren.

Geplaatst:

Het is erg makkelijk om zelfmoordenaars als egoïstisch te bestempelen. Daar zijn tig argumenten voor te verzinnen (en bovendien zul je niet snel een tegenwoord van ze krijgen). Maar heeft iemand van jullie wel eens stilgestaan bij de mogelijkheid dat iemand die zelfmoord overweegt het stadium van rationeel denken, oplossen, hulp zoeken reeds lang voorbij is? Hoevaak denken jullie dat het voorkomt dat een zelfdoder zich wel degelijk bewust is van het verdriet dat hij zal veroorzaken, in de volle overtuiging dat hij er niets aan kan veranderen en daarmee zijn eigen wanhoop alleen maar groter makend?

Ik zeg niet dat zelfmoord een oplossing is, maar dat wil niet zeggen dat een zelfdoder direct veroordeeld moet worden. Je hoeft het niet te accepteren; je doet er een dode immers geen plezier meer mee. Maar voor jezelf is het wel iets om over na te denken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...