Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik doe nou elke dag trainen in de sportschool. Normaal rond de 2 uur per dag.

Maar daarna voel ik me soms duizelig en misselijk.

Is dit omdat ik dan te weinig of te ongezond eet?

Of train ik verkeerd?

Misschien ben je overtrained? Je traint elke dag = Teveel. Je traint ook nog eens 2 uur = teveel! :N

Het lijkt wel of al mijn informatie dat ik eerder heb gegeven voor niks heb getypt. Kijk nog eens een paar pagina's terug en let op mijn schema. Ik garandeer je dat je nergens last van hebt als je dat aanhoudt (misschien wat gezonde spierpijn). En gewoon veel eten, dat is net zo belangrijk als trainen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zie deze post als een aanvulling op de post van Disturbed.

Zoals Disturbed al terecht opmerkte, train je veel en veel te veel. Je geeft je lichaam totaal geen kans om uit te rusten. Je spieren groeien immers terwijl je rust: tijdens het trainen beschadig je je spieren. Tijdens het rusten herstellen ze zich en groeien ze (aangezien je lichaam merkt dat je meer gewicht nodig hebt dan normaal). Zoals je het nu doet zou je zelfs nog meer hebben aan één keer in de week trainen en verder niets doen dan de manier die je nu hanteert.

Verder is goed en veel eten inderdaad net zo belangrijk als het trainen zelf. Misschien zelfs nog wel belangrijker. Probeer je voeding in 5 (of als het kan 6) kleine porties over de gehele dag te verdelen. Neem een stevig ontbijt als basis. Kies voor producten boordevol proteïnen (= eiwitten, die zorgen voor het herstel van weefsel) en koolhydraten (vlees, vis, eieren en kaas voor de proteïnen. Aardappels, brood en pasta voor de koolhydraten). Ook kun je extra proteïnen in poedervorm aan de voeding, tussen de gerechten door, toevoegen. Een eiwitshake is daar een goed voorbeeld van. Zorg ook dat je voldoende vezels binnenkrijgt. Eet dus voldoende groente en fruit!

Jaja, jezelf optrainen is niet iets wat je 'zomaar even doet'. Je zult echt je levensstijl erop aan moeten passen. :tu: Let wel dat je geen standaard programma's volgt, maar zoek uit wat het best voor jouw lichaam is. Niet iedereen reageert op dezelfde manier. Met de tijd leer je welk voedingspatroon het best bij jou past, evenals de trainingen en je persoonlijke leefstijl.

Ik had een tijdje geleden in het 'Goede voornemens-topic' verteld dat ik me aan betere en strengere krachttraining wilde wijden. Inmiddels ben ik daar, precies zoals het z'n gangetje gaat, mee bezig. Vandaag is 't toevallig m'n rustdag. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Zie deze post als een aanvulling op de post van Disturbed.

Zoals Disturbed al terecht opmerkte, train je veel en veel te veel. Je geeft je lichaam totaal geen kans om uit te rusten. Je spieren groeien immers terwijl je rust: tijdens het trainen beschadig je je spieren. Tijdens het rusten herstellen ze zich en groeien ze (aangezien je lichaam merkt dat je meer gewicht nodig hebt dan normaal). Zoals je het nu doet zou je zelfs nog meer hebben aan één keer in de week trainen en verder niets doen dan de manier die je nu hanteert.

Verder is goed en veel eten inderdaad net zo belangrijk als het trainen zelf. Misschien zelfs nog wel belangrijker. Probeer je voeding in 5 (of als het kan 6) kleine porties over de gehele dag te verdelen. Neem een stevig ontbijt als basis. Kies voor producten boordevol proteïnen (= eiwitten, die zorgen voor het herstel van weefsel) en koolhydraten (vlees, vis, eieren en kaas voor de proteïnen. Aardappels, brood en pasta voor de koolhydraten). Ook kun je extra proteïnen in poedervorm aan de voeding, tussen de gerechten door, toevoegen. Een eiwitshake is daar een goed voorbeeld van. Zorg ook dat je voldoende vezels binnenkrijgt. Eet dus voldoende groente en fruit!

Jaja, jezelf optrainen is niet iets wat je 'zomaar even doet'. Je zult echt je levensstijl erop aan moeten passen. :tu: Let wel dat je geen standaard programma's volgt, maar zoek uit wat het best voor jouw lichaam is. Niet iedereen reageert op dezelfde manier. Met de tijd leer je welk voedingspatroon het best bij jou past, evenals de trainingen en je persoonlijke leefstijl.

Ik had een tijdje geleden in het 'Goede voornemens-topic' verteld dat ik me aan betere en strengere krachttraining wilde wijden. Inmiddels ben ik daar, precies zoals het z'n gangetje gaat, mee bezig. Vandaag is 't toevallig m'n rustdag. :puh:

Heb ook een rustdag nu, morgen weer verder. Ik ben van plan om ergens in augustus een wedstrijd doen, en probeer dus mijn zwakkere punten zoals mijn kuiten en een beetje mijn borst te verbeteren :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Heb ook een rustdag nu, morgen weer verder. Ik ben van plan om ergens in augustus een wedstrijd doen, en probeer dus mijn zwakkere punten zoals mijn kuiten en een beetje mijn borst te verbeteren :Y

M'n borst is volgens mij juist m'n sterkste punt :puh:

Maar wat kuiten betreft heb je inderdaad gelijk. Als ik 'n goeie work-out gedaan heb, heb ik over het algemeen geen last, maar de kuiten zijn altijd de enige spieren die ik nog een tijdje na blijf voelen (wel gezonde spierpijn, hoor). :puh:

Als ik een work-out doe (meestal steek ik daar wel een uur of twee in) neem ik altijd op het einde een koude douche. Het schijnt dat dat goed is voor je spieren (want als je bijvoorbeeld hardloopt moet je lichaam ook afkoelen. Je spieren zou je dus ook die kans moeten geven). Voor mij bestaat er daarna geen beter gevoel :tu: Echt altijd heerlijk opgefrist daarna, bomvol nieuwe energie.

Link to comment
Delen op andere websites

standaard elke dag voordat ik op bed ga 20x opdrukken, neus op de grond/omhoog, neus op de grond/omhoog enz, enz, :dans:

Als je goed wilt opdrukken moet je niet met je neus tot aan de grond komen, maar net niet met je neus tot aan de grond komen. Ook moeten je armen een hoek van 90° maken...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe nou elke dag trainen in de sportschool. Normaal rond de 2 uur per dag.

Maar daarna voel ik me soms duizelig en misselijk.

Is dit omdat ik dan te weinig of te ongezond eet?

Of train ik verkeerd?

Misschien ben je overtrained? Je traint elke dag = Teveel. Je traint ook nog eens 2 uur = teveel! :N

Het lijkt wel of al mijn informatie dat ik eerder heb gegeven voor niks heb getypt. Kijk nog eens een paar pagina's terug en let op mijn schema. Ik garandeer je dat je nergens last van hebt als je dat aanhoudt (misschien wat gezonde spierpijn). En gewoon veel eten, dat is net zo belangrijk als trainen.

Ik heb wel degelijk je schema gelezen. Maar ik vind het gewoon leuk om te trainen. Het lijkt wel of het een verslaving wordt bij mij :7

En het eten is bij mij echt een ramp.

Ik probeer zo veel mogelijk eiwitten naar binnen te krijgen: kip, vis, eieren, spagetti enz. Maar ik word niet dikker. En ik weeg voor mij leeftijd veelste weinig. Ik wil hier echt iets aan doen omdat ik volgend jaar met OJKL (Orientatie jaar koninklijke landmacht) wil beginnen. En daarvoor moet je 55+ wegen en dat weeg ik niet :N

Iemand tips?

Link to comment
Delen op andere websites

standaard elke dag voordat ik op bed ga 20x opdrukken, neus op de grond/omhoog, neus op de grond/omhoog enz, enz, :dans:

Als je goed wilt opdrukken moet je niet met je neus tot aan de grond komen, maar net niet met je neus tot aan de grond komen. Ook moeten je armen een hoek van 90° maken...

net met de neus niet op de grond is zeker meer vermoeiend? dan doe ik dat ook eens :dans: als ik voor de spiegel sta ben ik net een skelet :eten:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb dit al als PB naar Ruwie gestuurd, maar misschien hebben andere mensen er ook wat aan:

Nu heb ik een paar tips voor je, waar je zeker zwaarder (niet dikker) van wordt.

Je zegt dat je elke dag traint. Dat is inderdaad heel leuk, maar niet slim. Als je 3 keer in de week traint, en elke keer een dagje/2 dagen rust neemt, hebben je spieren de kans om te herstellen van je training en dan worden je spieren dikker/groter. Grotere spieren betekent meer gewicht.

Dus als je zwaarder of gespierder wilt worden: Neem je rust.

Dan het eten: Het is 1 van de moeilijkste onderdelen van de sport, maar als je je op 6 maaltijden per dag aanhoudt, komt het goed. Natuurlijk mag je ook wel eens snoepen ondertussen. (Ikzelf ben een chocholadefreak, dus ik zondig ook wel eens). Ik raad je ook dit aan: Veel kwark en volle yoghurt.

Als je misschien een alternatief hulpmiddel zoekt, raad ik je een Eiwitshake-pot aan. Dat is een pot met poeder, waar je 2 schepjes poeder moet vermengen met water of melk. Ik raad je dan de melk aan, want daar zit meer vet in. Het is absoluut gezond, en het bevorderd je herstelproces van je spieren. Vraag het wel eerst aan je ouders, en laat ze wat opzoeken erover, zodat ze zien dat het volkomen gezond is als je aan krachttraining doet:)

Link to comment
Delen op andere websites

Even een trainingverslag van deze avond:

Ik doe sinds kort Borst en Triceps op 1 avond, en nu doe ik in plaats van 4 oefeningen voor de borst 3 oefeningen.

Dat is omdat ik nu 2 keer per week de borst aanpak, en ik ben er zelf achter gekomen dat mijn lichaam beter reageert op 3 oefeningen ervoor.

Nu liet ik mijn triceps schrikken door de ''21 reps'' Techniek toe te passen. Dat betekent dat ik bij de laatste oefening (Dippen tussen 2 bankjes, met een gewichtschijf op m'n benen) eerst 7 herhalingen aan de bovenkant van de volle beweging maakte, en daarna 7 herhalingen beneden van de volle beweging, en tot slot 7 volledige herhalingen maakte.

Deze techniek ga ik voortaan alleen 1 keer in de 2 maanden gebruiken denk ik, om mijn triceps en biceps te laten schrikken.

Verder heb ik vandaag veel complimenten gehad over mijn fysiek :tu: Dat houdt je gemotiveert :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben net 2uurtjes terug van de training...

Heb mijn rug, schouders, triceps en biceps getraind. Misschien ook wat anders zonder dat ik het wist :puh:.

Maar Disturbed: Doe jij krachttraining of bodybuilding? Want uit je posts maak ik op dat je aan bodybuilding doet. Want met krachttraining/powertraining is het vooral op kracht gebaseerd, en niet op het volume...

En dat doe ik nu 1 à 2 keer per week...powertraining...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe aan bodybuilding, maar probeer wel altijd meer gewicht te pakken.

Vandaag was het een ongeloofelijke training! Ik deed mijn benen, en vroeg aan de sportschooleigenaar (een oud-Bodybuilder) of ie mij kon helpen met mijn kuiten. En dat deed ie!

Eerst moest ik 70 kilo omhoogkrijgen met mijn voeten: Zittend kuitheffen. Dat moest 4 keer met 25 herhalingen.

Toen begon het echte werk: Ik moest Zittend kuitheffen tot het begon te branden, en toen ik niet meer kon moest ik gelijk kuitheffen in de Legpress, tot ik niet meer kon!

En dat herhaalde zich 4 keer, terwijl hij tegen mij bleef schreeuwen dat ik door moest zetten als ik net zo wou worden als Arnold Schwarzenegger. De hele sportschool legde hun gewichten neer, en alle ogen waren op mij gericht. Ik kon niet normaal meer lopen en strompelde letterlijk van de ene oefening naar de andere.

Nu voel ik dat mijn kuitspieren zich doorbloeden, en dat voelt toch wel goed :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik doe aan bodybuilding, maar probeer wel altijd meer gewicht te pakken.

Vandaag was het een ongeloofelijke training! Ik deed mijn benen, en vroeg aan de sportschooleigenaar (een oud-Bodybuilder) of ie mij kon helpen met mijn kuiten. En dat deed ie!

Eerst moest ik 70 kilo omhoogkrijgen met mijn voeten: Zittend kuitheffen. Dat moest 4 keer met 25 herhalingen.

Toen begon het echte werk: Ik moest Zittend kuitheffen tot het begon te branden, en toen ik niet meer kon moest ik gelijk kuitheffen in de Legpress, tot ik niet meer kon!

En dat herhaalde zich 4 keer, terwijl hij tegen mij bleef schreeuwen dat ik door moest zetten als ik net zo wou worden als Arnold Schwarzenegger. De hele sportschool legde hun gewichten neer, en alle ogen waren op mij gericht. Ik kon niet normaal meer lopen en strompelde letterlijk van de ene oefening naar de andere.

Nu voel ik dat mijn kuitspieren zich doorbloeden, en dat voelt toch wel goed :tu:

Whahaha, vet :puh:

Die kuiten zijn echt het moeilijkst te trainen, ja. Op zich zijn de bewegingen die je moet maken niet moeilijk, maar het lijkt net of je kuiten alles veel slomer opnemen dan de rest van je spieren in je lichaam, al zeg ik het zelf...

Link to comment
Delen op andere websites

Ruwie? Zou het niet zo moeten zijn dat de sportschool of je begeleider op jou levensstijl moest letten. En natuurlijk hadden ze ook al moeten zeggen dat je te veel sport. Of licht dat aan mij? Bij mijn vriend die 14 jaar is word een geheel trainingsprogramma gebruikt Die gaat elke maand met zijn ouders naar de sportschool om alles door te praten. Zoals eten, drinken, vorderingen, etc.

Maar sommige hebben het over aankomen, maar is er ook een manier zonder dure sportscholen om af te vallen? Ik zou er graag een paar kwijt willen namelijk :$.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...