Jump to content

Krachttraining


Kyl-El

Recommended Posts

Weet ook iemand goede voeding voor spieropbouw? ik denk vooral eiwitten nodig.

Ik wil geen pilletjes ofzo die spieren vergroten en allerlij bijwerkingen hebben maar gewoon voedsel.

Ik eet al ongeveer 3 gebakken eieren per week (mag er niet meer dan dat) en 1 a 2 glazen volle melk per dag.

Heeft iemand misschien nog tips voor eiwitrijke voeding, en dan geen chemische middelen die je spiergroei stimuleren?

Vlees is ook een erg goede bron voor eiwitten, dus zorg dat je naast die gebakken eitjes en melk ook nog zo nu en dan een behoorlijke portie vlees neemt. Verder is het gewoon een kwestie van tijd denk ik, waarin je spieren zich vanzelf op een natuurlijke manier zullen opbouwen. Gewoon genoeg eiwitten eten en regelmatig trainen ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Pietje II

    186

  • Disturbed

    157

  • moechy

    54

  • Flashingdemon666

    52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Weet ook iemand goede voeding voor spieropbouw? ik denk vooral eiwitten nodig.

Ik wil geen pilletjes ofzo die spieren vergroten en allerlij bijwerkingen hebben maar gewoon voedsel.

Ik eet al ongeveer 3 gebakken eieren per week (mag er niet meer dan dat) en 1 a 2 glazen volle melk per dag.

Heeft iemand misschien nog tips voor eiwitrijke voeding, en dan geen chemische middelen die je spiergroei stimuleren?

Steroïde anabolen e.d. worden je sowieso al afgeraden. :N We trainen op een natuurlijke manier, niet d.m.v. die gemanipuleerde zooi. Het is bovendien helemaal niet goed voor je lichaam. Bodybuilders die het punt bereikt hebben dat hun lichaam zelf niet meer verdergroeit overwegen eventueel zo'n soort dieet, maar wij hebben dat helemaal niet nodig.


Ik kan nooit genoeg zeggen hoe belangrijk gezond eten is. Alleen d.m.v. het juiste dieet (dat vooral eiwitrijk is) kun je je spieren opbouwen en aan een goed en mooi lichaam werken. Zonder de juiste voeding is al dat gezwoeg voor je spieren in bijvoorbeeld de sportschool verspilde tijd.

Om een mooi gespierd lichaam (en eventueel vet te verliezen) te verkrijgen heb je een eiwit- en vezelrijk dieet nodig.

Proteïnen (ofwel eiwitten) heb je, zoals jij al terecht opmerkte, nodig voor het herstellen, opbouwen en behouden van weefsel, zoals je spieren. Onmisbaar bij je krachttraining, dus.

Een paar eiwitrijke producten zijn:

  • Tonijn
  • Ei (evt. zonder dooier)
  • Magere kip en kalkoen (zonder vel, wit vlees)
  • Magere kwark
  • Wilde zalm
  • Mager rundvlees
  • Mager varkensvlees (alleen zou ik je deze niet zo snel aanraden: in varkensvlees zit voornamelijk rommel)
  • Sardientjes
  • (Schep)melk
  • (Vetvrije) kaas
  • Bonen, noten, peulvruchten
  • Soja (tofu)
  • Whey eiwitshakes

Er zijn nog meerdere voedingsmiddelen nodig voor een goed dieet, maar proteïnen zijn even het voornaamste. Je hebt natuurlijk ook vezels, vitaminen en mineralen nodig voor het goed en gezond functioneren van je lichaam. Oók heb je koolhydraten nodig om te groeien! En let op dat gevarieerd eten ook zéér belangrijk is! Ikzelf neem wat proteïnerijk voedsel betreft vaak tonijn, kip, whey-eiwitshakes, magere kwark et cetera.

Bewerkt: door Pietje II
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Weer even omhoogschoppen dit topic.

Vandaag zijn de Rug en de Biceps weer aan de beurt, en ik ga voor een nieuw persoonlijk record met alle oefeningen qua gewicht. Met name de deadlift wil ik meer gewicht gaan gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

**Schopt topic omhoog**

Ik ben toch maar gaan minderen met cola, dat gaat lekker. Nog nooit zoveel plezier gehad van water. Maar als ik met zon trimelastiek bezig moet, houd ik dat niet vol. Ook met zeg maar niet chips eten en dat soort dingen gaat het niet erg goed. Heeft er iemand tips? Ben ook wat gewichtjes gaat kopen in de winkel, hopen dat ik dit wel volhoudt :7 !

Link to comment
Delen op andere websites

Erg goed dat je let op wat je eet/drinkt! :tu: Maar af en toe een cola'tje nemen is niet erg natuurlijk, als je maar de discipline hebt om ook gezond te eten.

Train je ook in een sportschool, of alleen thuis met zo'n elastiek? Want je kan beter trainen met losse gewichten dan met een elastiek.

Link to comment
Delen op andere websites

Erg goed dat je let op wat je eet/drinkt! :tu: Maar af en toe een cola'tje nemen is niet erg natuurlijk, als je maar de discipline hebt om ook gezond te eten.

Train je ook in een sportschool, of alleen thuis met zo'n elastiek? Want je kan beter trainen met losse gewichten dan met een elastiek.

Nah, ik heb niet echt de behoefte om te gaan trainen, ik ben nog maar 12. Ik doe veel om maar wat kilos kwijt te raken. Hebben jullie nog wat gezonden tussendoortjes in gedachten? Dus wat bijvoorbeeld de chips kan vervangen?

Link to comment
Delen op andere websites

Erg goed dat je let op wat je eet/drinkt! :tu: Maar af en toe een cola'tje nemen is niet erg natuurlijk, als je maar de discipline hebt om ook gezond te eten.

Train je ook in een sportschool, of alleen thuis met zo'n elastiek? Want je kan beter trainen met losse gewichten dan met een elastiek.

Nah, ik heb niet echt de behoefte om te gaan trainen, ik ben nog maar 12. Ik doe veel om maar wat kilos kwijt te raken. Hebben jullie nog wat gezonden tussendoortjes in gedachten? Dus wat bijvoorbeeld de chips kan vervangen?

Neem een appel, een banaan, wat yoghurt etc.

Mag ik vragen hoeveel je nu weegt en wat je lengte is?

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, dus je bent aan de gezette kant? Dan kun je beter Cardio doen om te beginnen. Een beetje luxe sportschool heeft Cardiolessen, heb er verder geen ervaring mee, maar het is misschien wel goed voor je om wat kilo's af te vallen. Ik denk dat je een langzame stofwisseling hebt, waardoor je dus al aankomt door naar een chipszak te kijken als het ware :puh: Dus eet alleen goede vetten, veel fruit! en nog belangrijker: Eet regelmatig! Dus 4 - 6 maaltijden per dag op vaste tijden, om de 2 uur bijvoorbeeld.

Verder denk ik, in tegenstelling tot Heroix, dat je best wat krachttraining kan gebruiken, om alvast een beetje te wennen aan de gewichten en de oefeningen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, dus je bent aan de gezette kant? Dan kun je beter Cardio doen om te beginnen. Een beetje luxe sportschool heeft Cardiolessen, heb er verder geen ervaring mee, maar het is misschien wel goed voor je om wat kilo's af te vallen. Ik denk dat je een langzame stofwisseling hebt, waardoor je dus al aankomt door naar een chipszak te kijken als het ware :puh: Dus eet alleen goede vetten, veel fruit! en nog belangrijker: Eet regelmatig! Dus 4 - 6 maaltijden per dag op vaste tijden, om de 2 uur bijvoorbeeld.

Verder denk ik, in tegenstelling tot Heroix, dat je best wat krachttraining kan gebruiken, om alvast een beetje te wennen aan de gewichten en de oefeningen.

Maar, ik kan niet gaan sporten. Ik moet het in mijn eentje doen, ik heb al wat sporten en ik mag niet meer van mijn ouders. Dus ik moet alles alleen doen! Kunnen jullie niet een programma-tje samenstellen. Het moet niet teveel opvallen bij mijn ouders, dus gewoon een bewegingsschema en wat ik als tussendoortje kan nemen. Niet hele maaltijden aan gaan passen enz.…

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, dus je bent aan de gezette kant? Dan kun je beter Cardio doen om te beginnen. Een beetje luxe sportschool heeft Cardiolessen, heb er verder geen ervaring mee, maar het is misschien wel goed voor je om wat kilo's af te vallen. Ik denk dat je een langzame stofwisseling hebt, waardoor je dus al aankomt door naar een chipszak te kijken als het ware :puh: Dus eet alleen goede vetten, veel fruit! en nog belangrijker: Eet regelmatig! Dus 4 - 6 maaltijden per dag op vaste tijden, om de 2 uur bijvoorbeeld.

Verder denk ik, in tegenstelling tot Heroix, dat je best wat krachttraining kan gebruiken, om alvast een beetje te wennen aan de gewichten en de oefeningen.

Maar, ik kan niet gaan sporten. Ik moet het in mijn eentje doen, ik heb al wat sporten en ik mag niet meer van mijn ouders. Dus ik moet alles alleen doen! Kunnen jullie niet een programma-tje samenstellen. Het moet niet teveel opvallen bij mijn ouders, dus gewoon een bewegingsschema en wat ik als tussendoortje kan nemen. Niet hele maaltijden aan gaan passen enz.…

Waarom mag het niet teveel opvallen van je ouders? Misschien kun je 1 sport ''wegdoen'' om Cariolessen te volgen in combinatie met een sportschool abbonementje?

Voor ik je tips kan geven over je trainingsschema moet ik eerst weten wat je tot je beschikking hebt van trainingsmateriaal. Ik weet in ieder geval dat je een elastiek hebt. Wat nog meer?

Link to comment
Delen op andere websites

Even tussendoor, ik had een vraagje.. Heb al ongeveer een half jaar gewichten. Ik doe zelf gewoon mijn maximum aantal kilo's. Oefeningen doe ik meestal voor mijn biceps en soms nog voor de borst. Ook heb ik zo'n grote staaf voor de borst maar ik krijg tijdens het trainen en soms ook na het trainen ontzettend veel pijn in mijn rug. Als ik niet getraind heb dan heb ik deze pijn totaal niet. Kan iemand me uitleggen waarom?

Link to comment
Delen op andere websites

Even tussendoor, ik had een vraagje.. Heb al ongeveer een half jaar gewichten. Ik doe zelf gewoon mijn maximum aantal kilo's. Oefeningen doe ik meestal voor mijn biceps en soms nog voor de borst. Ook heb ik zo'n grote staaf voor de borst maar ik krijg tijdens het trainen en soms ook na het trainen ontzettend veel pijn in mijn rug. Als ik niet getraind heb dan heb ik deze pijn totaal niet. Kan iemand me uitleggen waarom?

Dan doe je waarschijnlijk de oefening verkeerd. Die ''grote staaf'' is een Barbell, en als je daarmee je borst wilt trainen, moet je ook een bankje hebben waar je op ligt. Waarschijnlijk heb je dat niet, en doe je het op de grond, waardoor de oefening blessuregevoelig en nutteloos is.

Er was een tijd dat ik ook alleen maar borst en biceps trainde met ontelbaar veel herhalingen, maar je moet inzien dat je lichaam meer spieren heeft dan je denkt. Zoek op verschillende site's oefeningen op die ook je schouders, rug en triceps aanpakken. Nog beter is een sportschool, want dan kun je ook je benen fatsoenlijk trainen :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, eigenlijk niet meer dan dat:7 . Ik heb wel gewichtjes maar die laat ik liever achterwege, het is een erfstuk namelijk. Maar ik bedoel eigenlijk meer een schema wat ik kan eten in plaats van chips, koek en dergelijke. Ik heb bijvoorbeeld om kwart voor elf pauze en om kwart over twaalf. Wat zou ik dan moeten eten? Daarbij vind ik bijvoorbeeld een kwartier gaan lopen bijvoorbeeld wel goed, gewoon een simpel schema zonder sportcentrums. Want stiekem wil ik geen sport opzeggen :$ .

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...