Jump to content

Krachttraining

Recommended Posts

Geplaatst:

Effe weer wat leven in dit topic blazen. Nu de kerstvakantie begonnen is - lekker veel vreten; uiteraard wel goed krachtvoer - ga ik met een nieuw schema'tje beginnen. De laatste tijd heb ik nogal powerlift-achtig en vooral fullbody getraind (had de laatste 3 weken nogal wat shizzle en daarmee dus tijdnood), nu ga ik weer een typisch bb-schema volgen.

Onthoud: meer kracht = meer massa.

En omdat de meesten onder ons hier niet echt begaan zijn met serieus trainen, zal ik maar een iets geïntegreerder onderwerp aansnijden: hoeveel push-ups kunnen jullie tot max? :7

• Reacties 1.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Pietje II

186

• Disturbed

157

• moechy

54

• Flashingdemon666

52

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

tja, nu disturbed dood is, is dit topic helaas ook een beetje dood gegaan :s

Maar over dat opdrukken, zo ver ik me kan herrineren dee ik vroeger ooit 75 keer opdrukken achter elkaar (nee, ik dee niet alleen me kont op en neer, maar ik kan me niet herrineren dat ik met me neus de grond raakte, ook dee ik het veels te snel) Heb nu al zon half jaar niet meer opgedrukt, dus zal binnekort eens uittesten hoevaak ik nu kan

Geplaatst: (bewerkt)

Als je krachttraining doet, moet je niet iedere dag dezelfde spier trainen want op een gegeven moment breek je het alleen af. Je moet je spieren maximaal 2 of 3 dagen rust geven.

Als je een echte fanatiek wilt trainen en resultaten zien kun je misschien eiwitten gebruiken (eiwit shakes). Voordat je eiwitten gaat gebruiken moet je voeding als eerst heel goed zijn.

Tips

1. Drink geen cola of andere sappen.
    Ga 2 keer in de week een uurtje joggen.
    Doe interval training dus 200 meter joggen 100 meter sprinten (zeer goed voor je boven benen en je kuiten).
    Drink 5 tot 6 glazen water per dag.
    In de ochtend goed ontbijten met genoeg kolydraten en probeer voor de rest van de dag niet veel kolydraten binnen te krijgen, vooral in de avond niet want dan doe je weinig en wordt het als vet opgeslagen.
    Probeer zoveel mogenlijk wit vlees te eten bijvoorbeeld kip.
    Ga goed op tijd naar bed want slapen is heel belangerijk voor je lichaam dan herstellen je spieren weer.

Dat zijn wat basis tips.

Bewerkt: door Muay Thai
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Zo dit topic even een kick geven want het is jammer dat zo'n mooie sport niet meer aandacht krijgt.

Tip: Squats, Deadlift, en Bench Press.

Geplaatst:

Wat is de minimum leeftijd voor krachttraining? Ik ben 14, dus moeten me spieren nog groeien en zo.. Of maakt dat niet zoveel uit?

Geplaatst:
Zo dit topic even een kick geven want het is jammer dat zo'n mooie sport niet meer aandacht krijgt.

Tip: Squats, Deadlift, en Bench Press.

Hell yeah! 8)

Heb vanavond schouders + triceps getraind. Ben 3 weken out of bussines geweest vanwege een hardnekkige griep, dus probeer ik deze week weer in de routine te komen (godzijdank heb ik geen krachtverlies geleden, dus dat scheelt). Ik doe nog rustig aan aangezien die griep m'n weerstand superlaag heeft gemaakt - een paar dagen geleden zorgde een kleine inspanning al voor flauwvalneigingen en het wederkeren van het 'voor Pampus liggen', dus vandaar. Vanaf volgende week wil ik weer volledig in de routine springen door m'n 5x5 strength training-program op te pakken.

Wat is de minimum leeftijd voor krachttraining? Ik ben 14, dus moeten me spieren nog groeien en zo.. Of maakt dat niet zoveel uit?

Er is geen minimumleeftijd, je kunt altijd met krachttraining beginnen als je wilt. Ik weet het, er gaan veel verhalen de ronde dat werken met gewichten je groei zou kunnen beïnvloeden, maar dat is klinkklare onzin. Een fabeltje.

Belangrijkste is dat jij de techniek onder de knie krijgt. Dus als je de oefeningen (zoals squat) gaat doen, moet je eerst licht beginnen (gebruik alleen de stang bijvoorbeeld) en probeer de techniek onder de knie te krijgen. Da's het belangrijkste.

Geplaatst:

Ik vind mma zelf het zwaarst lijk me zwaarst.

Daarna worstelen 4dagen per week bezig en in de avond

• 3 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)
Bij mijn sportschool ook, van die magere gasten die gelijk al de ''befaamde'' trap op gaan, om een spuit in hun reet te zetten.. :N Op dat soort momenten voel ik me erg trots dat ik clean ben

Of van die gasten die roepen dat ze kunnen eten wat ze willen, maar niets aankomen :7

Dat heb ik ook. Maar ik eet wel genoeg. 2 boterhammen smorgens, 6boterhammen smiddags en s'avonds hangt het er van af. Maar zeker wel genoeg.

Nou, als je ziet wat ik moet doen voor warming up en de hele les, daar ga je wel even van zweten. Verder bedankt.

Zweten heeft óók niks met krachttrainen te maken. Je spieren moeten spannen en vol laten pompen met bloed. Meestal zie je ook na je training de bloedvaten flink opzwellen. Dat geeft een heerlijk gevoel en het ziet er stoer uit. :Y Maar ik krijg toch standaart al een trots gevoel als ik mijn spieren train.

>>> Door Jowx: Kap met z'n allen eens met die @$#*&!@ quote-piramides!!<<<

Ja da's echt zo'n zalig gevoel ^_^.

Ik doe zelf ook aan krachttraining, ben nog maar 13 maar doe dit al nagenoeg een jaar.

Veel gewicht train ik niet mee, maar geloof me dat je echt met push-ups niet ver komt.

Ook als je bijvoorbeeld een six-pack wilt zien (Velen hier zullen dat wel willen) Zal je BF (vetpercentage) toch minstens

rond de 8% moeten zitten. Dan kun je gaan de buik verder trainen en zul je een goed six-pack gaan zien.

Ermh ik zit rond de 10%.

Overigens ga ik elke avond trainen in de sportschool. Eerst loopband (15 min tegen 10Km/h als opwarming) en dan powertraining.

Bewerkt: door moechy
Geplaatst:

Elke sport die je fanatiek beoefent is zwaar natuurlijk, maar worstelen heeft meer met spieruithoudingsvermogen dan met brute kracht te maken. Wel is de sport geweldig in combinatie met krachttraining natuurlijk. Ik doe zelf BB, maar kickboxen vind ik ook leuk om te doen.

Dat heb ik ook. Maar ik eet wel genoeg. 2 boterhammen smorgens, 6boterhammen smiddags en s'avonds hangt het er van af. Maar zeker wel genoeg.

Jezus, dan post je een quote van mij waarin ik zeg dat je van die gasten hebt die beweren veel te eten maar nooit aankomen, wil je daar op reageren en stamp je nog met twee voeten dik in de shit :7 Als jij aan wilt komen, maar je komt niet aan, dan eet je gewoonweg niet genoeg!! :7 Zo simpel als wat. En die 8 boterhammen en wat de pot schaft noem jij veel? :? Dat past nog niet in m'n holle kies joh :roll:

Pas nog PR deadlift geplaatst: 1x200 kg 8) Best lekker. Maar nu ben ik bezig met cut dus eet ik op onderhoud en ben ik extra veel bezig met cardio. Doel is om vetpercentage tot tenminste 6% te doen slinken (of misschien nog wel minder). Daarna gewoon weer clean doorbulken, maar dan zorg ik er tegelijkertijd ook voor dat ik zo superdroog blijf. Dat is in ieder geval mijn volgende korte termijn-doel.

Geplaatst:

Elke sport die je fanatiek beoefent is zwaar natuurlijk, maar worstelen heeft meer met spieruithoudingsvermogen dan met brute kracht te maken. Wel is de sport geweldig in combinatie met krachttraining natuurlijk. Ik doe zelf BB, maar kickboxen vind ik ook leuk om te doen.

Jezus, dan post je een quote van mij waarin ik zeg dat je van die gasten hebt die beweren veel te eten maar nooit aankomen, wil je daar op reageren en stamp je nog met twee voeten dik in de shit :7 Als jij aan wilt komen, maar je komt niet aan, dan eet je gewoonweg niet genoeg!! :7 Zo simpel als wat. En die 8 boterhammen en wat de pot schaft noem jij veel? :? Dat past nog niet in m'n holle kies joh :roll:

Pas nog PR deadlift geplaatst: 1x200 kg 8) Best lekker. Maar nu ben ik bezig met cut dus eet ik op onderhoud en ben ik extra veel bezig met cardio. Doel is om vetpercentage tot tenminste 6% te doen slinken (of misschien nog wel minder). Daarna gewoon weer clean doorbulken, maar dan zorg ik er tegelijkertijd ook voor dat ik zo superdroog blijf. Dat is in ieder geval mijn volgende korte termijn-doel.

Voor mij is dat veel hoor. Ook als ik veel meer eet kom ik niet bij. Heb een snelle verbranding en daar kan ik niets aan doen..

Geplaatst:
Voor mij is dat veel hoor. Ook als ik veel meer eet kom ik niet bij. Heb een snelle verbranding en daar kan ik niets aan doen..

Oh jawel. Iedereen heeft een onderhoud (TDEE). Als je daarboven zit kom je aan, heel simpel. Kan dan goed dat je 5000 kcal op een dag moet eten om boven onderhoud te zitten, hoor. In de bulk at ik een aantal van 5563,5 kcal (om precies te zijn) per dag en ik had gewoon heel de dag door honger, hoor.

Maar ja, je moet het zelf maar weten natuurlijk. Als je zelf niet volhard genoeg bent om je doelen te bereiken, dan kan ik er ook niets aan doen natuurlijk. Want ik neem aan dat je begrijpt dat je alleen met goede voeding kan groeien?

Geplaatst:

Oh jawel. Iedereen heeft een onderhoud (TDEE). Als je daarboven zit kom je aan, heel simpel. Kan dan goed dat je 5000 kcal op een dag moet eten om boven onderhoud te zitten, hoor. In de bulk at ik een aantal van 5563,5 kcal (om precies te zijn) per dag en ik had gewoon heel de dag door honger, hoor.

Maar ja, je moet het zelf maar weten natuurlijk. Als je zelf niet volhard genoeg bent om je doelen te bereiken, dan kan ik er ook niets aan doen natuurlijk. Want ik neem aan dat je begrijpt dat je alleen met goede voeding kan groeien?

Dat weet ik. Maar ik ben al voldaan met hetgeen dat ik nu eet.

Maja kzal er wel op proberen letten. Bedankt ^^.

Geplaatst:

Ik fitness, en dan doe ik een beetje van alles (roeien, fietsen, hardlopen, situps (wat echt irritant is).

Thuis, heb ik 2 gewichten van 11 kilo. die ik af en toe 20-60 keer omhoog til :puh:

Heeft iemand tips voor het trainen van buikspieren? wat is een goede oefening?

p.s: is 11 kilo per arm voor een 18 jarige weinig gemiddeld gezien? :puh:

Geplaatst:
Ik fitness, en dan doe ik een beetje van alles (roeien, fietsen, hardlopen, situps (wat echt irritant is).

Thuis, heb ik 2 gewichten van 11 kilo. die ik af en toe 20-60 keer omhoog til :puh:

60 herhalingen maken getuigen alleen maar dat het gewicht veel te laag voor je is, op deze manier versterk je je spieren absoluut niet (eerder verslappen juist: waarom zouden je spieren aanpassen c.q. groeien als ze toch geen weerstand te verduren krijgen?). Verhoog dus het gewicht en probeer 8-12 herhalingen te maken of zo.

Heeft iemand tips voor het trainen van buikspieren? wat is een goede oefening?

Buikspieren gericht trainen: crunches, hangend beenheffen, kabelcrunches, lying leg raises, twisten...

Core-training: squat, deadlift, overhead press (en deze oefeningen versterken je buikspieren dus meer dan crunches of sit-ups ooit zullen doen!).

p.s: is 11 kilo per arm voor een 18 jarige weinig gemiddeld gezien? :puh:

D'r is geen gemiddelde, iedereen is anders dus je kunt niet effe zeggen dat 11 kilo 'veel' of 'weinig' is voor jouw leeftijd. Voor mij is 11 kg nog niet eens een opwarmgewichtje, en ik ben nog maar 17 (ben op m'n 16e begonnen met bodybuilding). Maar ik ken zat mensen die zelfs nog moeite hebben met 8 kg. Leeftijd is geen factor voor kracht, maar zo vroeg mogelijk beginnen met krachttraining is wel een must voor een sterk, gezond en goed lichaam en een lang en gezond leven. En da's dus geen mening maar een feit.

Geplaatst:
En omdat de meesten onder ons hier niet echt begaan zijn met serieus trainen, zal ik maar een iets geïntegreerder onderwerp aansnijden: hoeveel push-ups kunnen jullie tot max? :7

97 :$ Op vakantie met wat vrienden, voor de fun op de kamer competitie gedaan. Geraakte echt niet meer tot 100, heb gwn opgegeven :7 . Maar wel deftige push ups, niet met je kont omhoog en je neus 20 cm van de grond. Eerder strijkplank met neus op een centimeter. :Y

ben trouwens verloren, vriend die aan 'bodybuilding' deed, kwam tot 107. :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...