Jump to content

Vechtsporten


Wesley

Recommended Posts

Ik doe het zelf ook wel eens. Gewoon bij de onderarm.

als je echt goed vastpakt, dan doe je dat bij de elleboog, zodat je meer controle hebt, dan wanneer je bij de onderarm pakt.

Dat weet ik niet, zal het binnen kort eens proberen... Heb eigenlijk nog niet zo veel gehad over de pakking. Dus ja,

dat is mij tenminste geleerd door mijn laatste judoleraar, en mijn ervaring is dat je veel meer controle hebt dan wanneer je bij de onderarm pakt

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 107
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wesley

    18

  • Ruwie

    7

  • game~skater

    4

  • GTA Haas

    4

Is het ook zeker. Je onderarm kun je zo nog ergens naartoe bewegen zodat je makkelijk buiten bereik komt om iets te doen. Pak je 'm bij z'n elleboog, kan de arm van je tegenstander veel moeilijker buiten bereik komen en je kunt 'm ook veel beter sturen. Zorgt allemaal voor meer controle, dus beter in randori's.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Heb vroeger op judo gezeten maar was niet zo'n snelle leerling, ik bleef maar steken op de gele band. Ben er ook na een jaartje af gegaan. Zit nu op voetbal, bevalt me veel beter ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Eventjes een megabumb, maar ik heb vandaag eindelijk m'n bruine band behaald in judo. Was echt een gigantisch zwaar examen, maar het geeft een goed gevoel als je het dan uiteindelijk hebt behaald ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had naar mijn mening het nogal makkelijk. Het is vooral veel combineren en overnemen op snelheid. Je moet dingen vloeiend achter elkaar kunnen doen, goede balansverstoring is heel belangrijk. Techniek wel wat, maar als je 3x per week traint, ken je dat wel. Het gaat vooral om vloeiendheid, combineren en anticiperen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...
  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...