Jump to content

Vechtsporten


Wesley

Recommended Posts

Tja, door die fijne scholen van tegenwoordig die om de maand je rooster veranderen is het moeilijk om op elke sport te zitten. Dat was 2 jaar geleden, elke maand wel weer een ander klote rooster en ik zat op judo en elke keer werd ik maar verplaatst naar een andere groep. En het werd niet meer leuk en toen ben ik maar gestopt. Ben niet verder gekomen dan een witte band met een groene slip. bloos.gif Tja, maar als die scholen nou normaal deden had ik nu misschien een groene band gehad of zo :( Kan ik niks aan doen, zolang ik me maar een beetje kan verdedigen vindt ik het al genoeg. Heb laatst nog er wat aan gehad. Z'n kut turkie deed stoer en die veegte ik ff op de grond. Alleen hield hem niet vast zoals het hoorde dus hij klapte met z'n achterhoofd tegen de stoep aan :puh: Whaha, moet je maar niet stoer doen met je vriendjes. :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 107
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wesley

    18

  • Ruwie

    7

  • game~skater

    4

  • GTA Haas

    4

Zit nu al een tijdje op ju-jitsu en het bevalt me wel eigenlijk.

Zou je wat voorbeelden kunnen geven wat je daar leert?

Worpen, klemmen, grepen, ... Jujitsu is eigenlijk een gevechtssport waar judo en karate mee in verwerkt zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...
  • 2 maanden later...

Ik heb best lang op judo gezeten, daarna heb ik even ju-jitso beoefend. Daar ben ik inmiddels al een paar jaar vanaf. Wat ik de laatste tijd wel doe is filmpjes van MMA kijken, vind dat wel grappig net een bitch-fight voor mannen xD maar ondanks wat er allemaal is gebeurd vind ik judp nopg steeds een leuke sport :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu ±3 jaar MMA/Freefight gedaan en ik ga nu een stap terug doen, waarschijnlijk begin in miv medio september met judo! Heb er erg zin in! Zal wel erg wennen zijn want het is een behoooorlijke stap terug, maar ben er van overtuigd dat het goed gaat komen!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu ±3 jaar MMA/Freefight gedaan en ik ga nu een stap terug doen, waarschijnlijk begin in miv medio september met judo! Heb er erg zin in! Zal wel erg wennen zijn want het is een behoooorlijke stap terug, maar ben er van overtuigd dat het goed gaat komen!

Lijkt mij ook :puh: maar is MMA/Freefight heftig? Er zijn wel bepaalde regels toch? :puh: Ik had wat video's op YT gezien leek net een mannelijke-bitch-fight xD

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt mij ook :puh: maar is MMA/Freefight heftig? Er zijn wel bepaalde regels toch? :puh: Ik had wat video's op YT gezien leek net een mannelijke-bitch-fight xD

Waarschijnlijk keek je dan naar een filmpje van

. MMA is eigenlijk bijna het zelfde maar er zit wat meer style in, meer kickbox techniek etc ipv bitch-clapjes geven. Wat regels betreft, natuurlijk heb je regels bij MMA. Per sportschool kan het verschillen, maar de meeste sportscholen houden ongeveer de UFC regels wel aan.

Naast dat moet ik je wel zeggen, als je het voor het eerst doet weet je niet wat je overkomt. Je krijgt met de gekste dingen te maken waar je nooit aan gedacht hebt. Ook als je al een achtergrond hebt in bijv. jiu jitsu, dan heb je wat grondgevechten betreft een hele mooie voordeel, maar vergis je niet dat je ook plotseling tijdens houdgrepen klappen kunt verwachten en de meeste jiu jitsuka's zijn daar niet opgetrained. Elke voordeel heeft z'n nadeel. Maar dat zul je allemaal wel leren mocht je ooit eens bedenken om mee te doen aan MMA-lessen, hoe verder je komt hoe leuker het wordt!

Het is in elk geval een erg leuke sport! Zeker de moeite waard om eens een les te volgen!

Link to comment
Delen op andere websites

ik doe soms van die kickbox uren bij de sportschool, voor de rest doe ik eigenlijk niets qua vechtsport ( ja, zelfverdediging etc. bij politie, maar dat noem ik geen vechtsport :puh: )

Edit:

vind trouwens van die judo bewegingen etc. meestal veel mooier, dan een andere vechtsport ( bijv boxen ) , omdat dat zeg maar Non-Lethal is :puh:

Bewerkt: door commando
Link to comment
Delen op andere websites

ik doe soms van die kickbox uren bij de sportschool, voor de rest doe ik eigenlijk niets qua vechtsport ( ja, zelfverdediging etc. bij politie, maar dat noem ik geen vechtsport :puh: )

Edit:

vind trouwens van die judo bewegingen etc. meestal veel mooier, dan een andere vechtsport ( bijv boxen ) , omdat dat zeg maar Non-Lethal is :puh:

Wordt eens nodig tijd dat ze

en/of
gaan invoeren bij de Politie, elke agent verplicht een bepaalde graad/band laten halen. Het is best essentieel dat een agent zo kan verdedigen mocht het nodig zijn.
Link to comment
Delen op andere websites

ik doe soms van die kickbox uren bij de sportschool, voor de rest doe ik eigenlijk niets qua vechtsport ( ja, zelfverdediging etc. bij politie, maar dat noem ik geen vechtsport :puh: )

Edit:

vind trouwens van die judo bewegingen etc. meestal veel mooier, dan een andere vechtsport ( bijv boxen ) , omdat dat zeg maar Non-Lethal is :puh:

Wordt eens nodig tijd dat ze

en/of
gaan invoeren bij de Politie, elke agent verplicht een bepaalde graad/band laten halen. Het is best essentieel dat een agent zo kan verdedigen mocht het nodig zijn.

Krav Maga is toch al een tijdje bij het leger ingevoerd? Ik ben van plan om naast karate, waar ik na bijna 5 jaar de eerste dan blauwe band bezit, ook Krav Maga te gaan doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...